Milana Jacks - Arked By the Predator, Tizenhatodik fejezet

 


TIZENHATODIK FEJEZET

 

LENA

 

A span ideje alatt a palota tetején lévő játékszéken ültem, ahol a szél felkorbácsolta a testemet, és a hópelyhek ráolvadtak a bőrömre. Ha nem lett volna Mae istennő, ilyen körülmények között teljesen megfagytam volna. De az ő tüze égett bennem, és éget tovább, ahogy a nap lemegy, és az idő még hidegebb lesz.

Fáradtan, szomjasan és éhesen, kissé nyűgös vagyok, amikor Dani elbúcsúzik, és Feli végre szabadon tudomást vehet rólam.

Szemét a vezérlőre szegezve suttogja: "A győztes hamarosan megetet téged".

Kinyújtom a középső ujjamat. Baszd meg, tesó!

Amikor elképzeltem, milyenek lesznek a játékaim, sosem gondoltam volna, hogy egész nap kaja, víz vagy barát nélkül fogok ülni.

Dani egy királyi szívtelen ribancnak bizonyul. Azt hiszem, ez várható egy olyan nőtől, aki a saját fiát áldozta fel egy istennőnek. Tash megmenekült az égő gödörből, de Daninak még van egy másik fia, akit megsüthet.

Az ördögre gondolva újra megjelenik a teraszon. Vizet iszik egy bőrflaskából. Úgy bámulom a flaskát, mintha megmentené az életemet. A szám annyira kiszáradt, az ajkam repedezett és száraz, az arcom vörös és csíp a széltől.

"A versenyzők hamarosan visszatérnek - kezdi Dani, aztán megáll előttem, a szeme ezüstös, vadászó tekintete fenyegető. Felém nyújtja a flaskát.

Megragadom a karfát, hogy ne vegyem el a vizet, és megrázom a fejem.

"A fiam, Ark nagyon bájos tud lenni."

Bólintok, aztán megnyalom repedezett ajkaimat, és a kezében tartott vízkínálatra pillantok.

"De egy istennőhöz nem illik."

"Nekem eléggé alkalmasnak tűnik." Ark túl büszke ahhoz, hogy mutogassa a sebeit, és még akkor is, amikor Tash ellen harcolt, és elvesztette az egyik szemét, visszahúzódott a kunyhójába. A nő tudná, hogy alkalmatlan, mert megmérgezte.

Hirtelen melegséghullám melegít át. Nem csak a testemben lévő hő, ami eddig is melegen tartott, hanem a mellkasomban. Olyan érzés, mintha a mellkasomból láva áramlana lefelé a karomon, és az ujjbegyeim égni kezdenek. A homlokomon összegyűlik az izzadság, pedig itt kint és ilyen magasan, a palota tetején mínusz fok van.

Dani folytatja. "A te fiatal szíved kényeztetheti magát Arkkal, de Mae csak az erősebbeknek kedvez. Érted, amit mondok neked, ember?"

"Igen, Dani" - mondom.

"Nem kérdés tehát, hogy kit választasz győztesnek."

Felhajtom a tenyeremet, és a székre támasztom, remélve, hogy az ördögi szél lehűti az égési sérüléseket. Jézusom!

"Választ követelek" - csattan fel Dani.

"Tudod, azóta várom a játékokat, amióta megtudtam, hogy a te néped ezt csinálja. Amikor Tash tartotta őket a grófságában, mi lányok együtt ültünk és szurkoltunk a díjért, hogy gyorsabban teljenek a napjai. Amikor meghallottam, hogy a játékokat a földek legnagyobb törzsének fővárosában tartják, azt hittem, hogy ez egy pompás, szórakoztató esemény lesz számomra, de ez csak... csalódás." Egy apró láng táncol a tenyeremen. Olyan gyorsan eltűnik, ahogy jött. Tényleg megtörtént?

"Mae - suttogja Dani, és hátrál egy lépést.

Tényleg megtörtént! Látta. "Csalódást keltő" - ismételgetem egy olyan nyelven, amit valószínűleg nem tudok, mert soha nem tanultam meg, de hallom, ahogy kijön a számon, és tudom, mit mondok. A hangom, közvetlen, tekintélyt parancsoló, magabiztos, és arra késztet, hogy felegyenesedjek a székemben, és kiegyenesítsem a vállam. "Nem gondoskodsz az emberemről."

Dani pislog. "Vizet kínáltam neki. Visszautasította."

Szent szar, harmadik személyben beszélgetek magamról.

"Védtelen, éhes, szomjas és szomorú marad." Hűha, én vagyok szomorú? Nem vagyok szomorú. Csak ideges vagyok, hogy egész nap itt kell ülnöm egyedül. Szeretem a jó emberek társaságát. Bárcsak itt lenne a nővérem.

"Bocsáss meg, Mae. Jóváteszem - mondja Dani. "Mit szeretnél, mit tegyek?"

Ó, ez tetszik nekem. "Add át az ellenszert." MICSODA?

Dani gonosz mosollyal mosolyog. "Azt hittem, sosem kérdezed meg."

Van ellenszer. Mire? Egy méregnek? "Te jó ég, hát persze! Megmérgezted Arkot." Igazam volt, hogy megvádoltam, de eszembe sem jutott, hogy megkérdezzem az ellenszert. Ez is csak azt mutatja, hogy mennyire rosszul vagyok felkészülve arra, hogy ilyen emberekkel foglalkozzak, mint Dani.

Dani keresztbe fonta a karját a mellkasán. "Én nem."

Hazugság, suttogja Mae a fejemben, a hangja szerelmes dorombolás. A mellbimbóim megremegnek, és azt hiszem, Dani hazugságai izgatják Mae-t. Előrehajolok, lángok lobognak a tenyeremből. "Ki mérgezte meg?"

"A másik fiam, Vor."

"És nekem kell kiválasztanom őt ebben a spanban, feltételezem?"

"Van más alkalmasabb választásod?"

Megvonom a vállamat. "Az ember élvezi Arkot."

Nem, nem szeretem,sziszegem magamban.

Mae kuncog a fejemben. Hazugság. Etess még több hazugsággal.

"És az emberé lehet, amíg a fiamat hirdeted ki győztesnek."

A lángok a tenyeremen kialszanak, Dani pedig odalép a székhez, és azt mondja: "Válassza Vor-t, és mentse meg Ark életét."



* * *

Az ajándékok halmaza kisebb, mint tegnap volt, amikor négyszáz ragadozó versengett a jogért, hogy engem szaporítson. Vagy inkább Mae istennőjükért. Ez azt mondja nekem, hogy a versenyzők több mint fele nem jutott vissza a kettes spanra. Vajon mind megmérgezték őket, és haldokolva hevernek a földön? Talán. Nem venném rá mérget, hogy Dani minden eszközzel biztosítja Vor győzelmét.

Miattad versenyeznek, Mae a fejemben.

Ez nem egészen igaz. Egyikük sem érdeklődne irántam annyira, ha nem szálltad volna meg a lelkemet.

Ketten közülük érdeklődnének.

Hogyhogy, Mae?

Gondolj csak bele. Még egyikükkel sem beszéltem. Mindvégig te voltál az, aki voltál.

Próbálsz felvidítani, de az igazság az, hogy soha senki nem akart engem igazán, és ez nem baj, mert megszoktam, és egész életemben így volt jó, és teljesen rendben van, ha most is így van. Sőt, nem lenne megdöbbentő, ha valaki mégis akarna engem?

Mae elhallgat, én pedig felhorkantok. Igazam van. Megpróbál megnyugtatni engem. Mindegy.

"Itt az idő - mondja Dani, és kinyújtja a kezét.

Megszorítom, és úgy kapaszkodom belé, mintha támogatást nyújtana nekem. Nem tenné, de furcsán megnyugtató, hogy mellettem van, miközben közeledünk a teraszon lévő ajándékhalomhoz. A halom elején felismerek egy vastag, színes drágakövekkel díszített aranyszalagot. A kövek nem tökéletesen csiszoltak, hanem még nyersek és vadak, és úgy vannak a szalagra ragasztva, hogy valami egyedit és szépet alkossanak. Ez az az ékszer, ami tetszett nekem Ark ládájából.

Óvatosan, nehogy megsérüljön, átlépek rajta, és felveszem Vor tiaráját.

"Jó választás - mondja Dani, és a fejemre erősíti a tiarát.

Felhajtom a tenyeremet, mire ő felvonja a szemöldökét.

Megforgatom a szemem. "Az ellenszer."

"Még nem hirdettél győztest."

"Nyilvánvalóan igen." A fejemen lévő tiarára mutatok. Az uralkodás szimbóluma. Vor uralmának. Azt mondja a népének, hogy ő lesz az új Rai.

Dani gúnyolódik. "Miután kihirdetted a győztest."

Forróság fut végig a testemen, és úgy érzem, hogy mindjárt meggyulladok.

Dani bizonyára megérezte a testhőmérsékletem változását, mert kirántja a fiolát, amit medálként viselt a mellei közé tűzött nyakláncán, és átnyújtja nekem.

Felsétálok a teraszra, és ott állva nézem a naplementét, miközben a ragadozók Vor nevét kántálják.

"Vor-t választottam" - mondom olyan meggyőződéssel, amennyire csak tudom, és elfordulok, nehogy véletlenül Arkot találjam a tömegben. A szobámban iszom egy kortyot a tegnapi vízből, mielőtt összeesem az ágyon.

Vor. Vor lesz az, aki ma este követel engem.



* * *

A számra tett kéz felébreszt a könnyű álomból.

Ark félig vörösre, félig feketére festette az arcát, a szemei ezüstösek, és fölém magasodik, vonásai egy része vadász, másik része megmaradt férfiasnak. Ez valamiféle félig átváltozó állapot, amit még sosem láttam ragadozón. Félig hím, félig vadász, és a szívem majd kiugrik a mellkasomból.

Ark odahajol, az arca közben szőrösödik. "Nem akartam háborút indítani, de most megteszem."

Megrázom a fejem.

A keze a lábaim közé lopakodik, és szétválasztja őket, ott simogat, nedvesíteni akar.

Hol van Vor?" Éjszaka van, és Vornak itt kellene lennie, tehát biztosan a szobám sarkán van, vagy legalábbis úton van. El fogja kapni Arkot, ha itt találja, amint engem fogdos. Meg fog fojtani. Az biztos, hogy meg fogok halni.

Ark beledugja az ujját a puncimba. Felnyögök, és felfelé tolom a csípőmet. Leveszi a kezét a számról, hogy a csuklómat a fejem fölött tartsa, miközben a vastagsága belém hatol, amitől zihálok. Úgy baszik velem, mintha gyűlölne, hosszú, dühös ütésekkel, amitől egyszerre akarom kikaparni a szemgolyóit és sikítani, hogy még több legyen.

Felemelem a csípőmet, és félig-meddig találkozom vele, felemelem az arcom, hogy megpróbáljam megcsókolni. Ezüstös szemei és szinte teljesen szőrös arca elárulja, hogy egy hajszálon múlik, hogy megőrizze férfiúi alakját.

"Nem hagyhattam, hogy meghalj" - mondom kifogásként, hogy ne őt válasszam.

"Fogd be" - sziszegi, majd hosszan csókolja az ajkaimat, és súrolja az arcom, az orrom, az egyik szemhéjam.

"Te fogd be! Nálam van az ellenszer."

Ark nem figyel. Úgy pislog rám, mintha bennem próbálna élni. Amikor elengedi a karomat, szorosan átölelem, az arcomat az övéhez nyomom, és azt suttogom: "Az enyém vagy, ragadozó".

Egyik kezét a számra szorítja. "Hazugság" - mondja, és megdug engem. "Egy másik hímet választottál."

"Tudom, de muszáj volt. Megállapodtam Danival."

"Az összes hazugság." Elmosolyodik, és ez az anyjára emlékeztet, és a ravasz mosolyokra, amiket felém küld.

"Mit fogsz csinálni?" Kérdezem.

Megragadja a csípőmet, és lenyomja, hogy ne tudjak mozogni, aztán gyorsan elkezd belém pumpálni. Megragadom a bicepszét, és kapaszkodom, lélegzetet kapkodva, amíg Ark hátra nem dobja a fejét, és a mozgása meg nem áll. "A horog a tiéd" - morogja. "Vedd el!" Magsugarak zúdulnak belém, és érzem az erőt, ahogy a farka belém pumpálja.

Olyan közel vagyok.

Lefelé nyúlok, és megdörzsölöm a csiklómat, hogy meglovagolhassam vele ezt a pillanatot, és boldogan sóhajtok, amint elélvezek.

Bárka leugrik az ágyról, üresen hagyva engem. Mivel nem vagyok biztos a szándékaiban, megragadom a bundát, és a mellemre húzom, aztán felülök az ágyban, a hajam a vállamra omlik.

Ark az ágy mellett áll, ökölbe szorított csípővel. "Megbaszni téged sokkal jobb, mint elfogyasztani téged. Ha elfogyasztanálak, akkor eltűnnél, és az elszomorítana."

A szám elé húzom a lepedőt, kínos forróság kúszik fel az arcomra. Nem vagyok benne biztos, hogy miért vagyok zavarban. "Még jó, hogy erre rájöttél. Továbbá..." Megállok, hogy megforduljak, és a matrac alá nyúljak, hogy felkapjam az ellenszert. Elfogyott. "Jaj, ne" - suttogom, és felrántom magam az ágyból. A matrac mellé guggolva bedugom a kezem a matrac alá, és végigsöpröm a padlón.

Ark megfordul, és felemeli az üres fiolát.

Felállva felemelem a kezem. "Mondhattad volna, hogy nálad van."

"Víz volt."

Tátogok.

"Ne aggódj" - mondja. "Vor eljött és leszállította az igazit."

Van egy pillanat, amikor az agyam megpróbálja feldolgozni, amit Ark mondott, és amint ez megtörtént, a testem félelemmel reagál. Kirohanok az alvóhelyemről a lakótérbe, ahol egy szürke-fekete vadász testét találom, kilógó nyelvvel.

Mindkét kezemmel összeszorítom a számat, mielőtt visszapillantok Arkra.

A hím ragadozó hideg, fehér szemei engem figyelnek, olvasva a reakcióimban.

"Ez meg ki?" Suttogom, és azt is csak ekkor veszem észre, hogy Ark hevesen, de halkan megbaszott. Elbújik. Nem szabad, hogy itt lebukjunk. Egy másik hím zsákmánya vagyok az éjszakára. Óh. Ez rossz, és érzem, hogy Mae bennem ég a gondolatoktól, és felforrósítja a testemet, de nem tudom elég ideig tisztázni a saját gondolataimat ahhoz, hogy meghalljam, mit akar vagy mit mond.

"Tudod, hogy ki az."

"Azt akarom, hogy kimondd." Még sosem láttam Vor vadászát. Talán nem is ő az. Talán van rá esély...

"Vor az."

Zihálva kapkodom a levegőt. "Mit tettél?"

"Megöltem" - mondja Ark, mintha azt állítaná, hogy vadászni megy. "Tisztán tartottam, hogy ne csináljak rendetlenséget." Úgy mozgatja a karját, hogy egy állat nyakának kitörését utánozza.

"Elment az eszed?!" Ordítok, és egy másodperc múlva már rajtam is van, tenyerét ismét a számra szorítva.

"Tényleg azt vártad, hogy elfogadjam a vereséget?"

Megrázom a fejem.

"Mit gondoltál, mi fog történni, miután őt választottad?" Ark leveszi a kezét, hogy válaszolhassak.

"Azt hittem, Vor eljön és követel majd engem. Azt hittem, te majd... megérted. Nem igazán gondoltam másra azon kívül, hogy megpróbáltam megmenteni az életedet."

Ark egy pillanatra lehunyja a szemét, és amikor újra kinyitja, ezüstösek. Durva, csiszolópapír hangon mondja: "Amíg csak lélegzem, soha nem mondanék le rólad. Soha."

"Ó, fiam", motyogom. "Hagyom, hogy egy percig elmerüljek a szavaidban."

Ark ráncolja a homlokát. "Meddig fog ez tartani?"

"Egy perc."

Ark továbbra is engem bámul, és hozzám hajol.

"Micsoda?" Kérdezem.

"Megértetted már?"

"Nem, még nem."

Bólint. "Egész éjjel gondolkodhatsz a szavaimon."

"El kell tűnnünk", mondom, miután már nem gondolkodom semmi máson.

Ark megroppantja a nyakát, és nyújtózkodik, hatalmasan lazának tűnik, pedig kurvára ki kellene borulnia.

"Lelépünk, és soha többé nem térünk vissza" - szólítom fel újra. "Nyilvánvalóan."

A mosolya a szeméig ér. "Nyilvánvalóan."

Bólintok. "Menjünk."

Megragad és megcsókol, és rávesz, hogy nyissam ki a számat, hogy beledughassa a kövér nyelvét, és dorombolva újra akarjam őt. Nem tudok magamhoz térni, amikor ő a közelemben van, és visszacsókolom, a tenyerem végigcsúszik az oldalán. Megállok az immár zárt sebnél, és megkocogtatom.

Ark morgással szakítja meg a csókot. "Ember" - sziszegi. "Maradjunk és dugjunk megint."