Milana Jacks - Arked By the Predator, Tizennegyedik fejezet

 




TIZENNEGYEDIK FEJEZET

 

LENA

 

Félig ébren, hátborzongató érzésem támad, hogy valaki figyel engem. Lassan, pislogva kinyitom a szemem, és elfordítom a fejem. Ark áll a szőrmék mellett, egy fekete ierto-t visel, amelynek alján kampókról szőrmék darabkái lógnak. Ne várj! Azok farkak, fülek, karmok, sőt még egy mancs is díszíti az iertóját. Megdörzsölöm a szemem, és felnyögöm: "Jó reggelt".

"Kelj fel, istennő. Elkésel a játékokról."

"Késésben?" Pánikszerűen kiugrom az ágyból. Dani utálja a késést, azt hiszi, ez a degeneratív viselkedés jele, ami az ember öregedésével egyre rosszabb lesz, vagyis ha betöltöm a harmincat, soha nem megyek sehova, nem csinálok semmit, és az ágyban fogok elpazarolni. Fogmosás helyett felkapom a leveleket, amiket reggelente rágok, és kiköpöm, majd leöblítem.

Ark undorodó arcot vág.

Én meg kuncogok. "Ez csak egy kis zöld levél. Tessék, próbálj ki egyet."

Ark megrázza a fejét. A ragadozók húsevők.

Szinte kocogva megyek az ülőhelyhez, ahol a Dani által rám bízott szolgák hagyják a ruhákat, de nem találok semmit. "Bassza meg. Nincs ruha."

"Az anyám - mondja mögöttem Ark - nem fog több ruhát feláldozni Mae-nek".

"Nekem ruhák kellenek. Hideg van odakint." Nem fázom, de hallom, hogy kint süvít a szél. A palota falának korbácsolódnak.

"Mae ritkán hordott ruhát. Télen, amikor a világ befagyott, Mae jeges utakon gyalogolt. A lába alatt minden elolvadt. Ez volt az erejének a megnyilvánulása." Ark átnyújtja nekem az egyik övét. "Öltöztess inkább engem."

Megragadom a nehéz övet, körbekarikázom a teste körül, elöl rögzítem az övet, és egyúttal engedélyt adok magamnak, hogy megszagoljam őt. Nem tudom, miért találom szexinek az illatát, de így van. Petrichor, az eső utáni erdő illata, és bár az erdő illata földes jellegű, az övé nem nyugtató, hanem inkább szexi, agresszív, mocskos. A mellkasához nyomom az orromat, és belélegzem, aztán elállok tőle, a fejemet felemelem, a szememet lesütöm. "Bassza meg, úgy szagollak, mint egy kutya".

Lenéz rám. "Mi az a kutya?"

"Egy szőrös háziállat, amit az emberek háziállatként tartanak."

Ark megmutatja a fogait, és a szeme sarkai megráncosodnak. "Megfelelő, kisállat."

Összehúzom a szemem. "Nagyon vicces. Van még több öved?"

Bólint, és hoz egy másikat. Ahogy a második fekete övet az ierto fölé csatolom, megállok a szúrt sebnél, közvetlenül a bordakosara alatt. Bár lezárták, a seb körüli bőr indigó színűvé vált. "Szerinted ez jól néz ki?"

Ark tétovázik. "Igen" - válaszol végül.

Hazugság, cseng a fejemben egy olyan hangon, ami nem az enyém, és egy olyan nyelven, amit nem kellene értenem. "Ó, Istenem" - suttogom Arknak. "Mae-t a fejemben van."

Ark megvakarja a hasát, a hátát és a vállát, majd ellép. "Mit mondott?"

"Azt mondja, hogy hazudsz."

Ark megvakarja az orrát, és újabb lépést tesz hátra.

Követem őt. "Hazudsz?"

A csípőjére támasztja a kezét, és kidülleszti az állát, majd bólint.

Nyelek egyet. "Mi bajod van? És ne hazudj, tudni fogom." A halántékomhoz nyomom az egyik ujjamat. "Majd ő megmondja."

"Ez nem egy nő. Ő ugyanúgy te vagy, mint ahogy a vadászom én vagyok."

"Értem. Majd dolgozom rajta. Mi bajod van?"

"A játékok kezdete előtti este megszúrtak egy mérgezett tőrrel."

A számra szorítom a kezem. "Jaj, ne! Mi... mi... mi..." Könnyek homályosítják el a szemem.

Ark vicsorít. "Ne sajnálj engem, Mae."

"Sajnálom."

Ark az ablakhoz trappol. "Ne sírj miattam."

"Hogy is tehetném? Azt mondod, hogy az anyád megmérgezett."

"Nem mondtam, hogy az anyám megmérgezett."

Fintorogva ráncolom a homlokom. Igaza van. Soha nem mondta ezt. Honnan tudhatnám ezt? "Ő volt. Biztos vagyok benne, de nem tudom, honnan tudom."

"Mae tudja."

"Honnan?"

"Tudja, hogy néznek ki az orda-mérgezett sebek."

"Ez nem magyarázza meg, miért vádoltam meg az anyádat."

Ark felkacagott. "Mintha tudná, hogy mi a helyzet."

Az oldalablakhoz lépek, és megpillantom a teraszon álló Danit. Feli Vorral beszélget, aki egy tőrt forgat az ujjai között. Kíváncsi vagyok, vajon azzal a tőrrel szúrta-e le Arkot. Nem. Vor akkor sem tudná leszúrni Arkot, ha akarná. Ark fittebb. Ő a fittebb a Ra ragadozók közül, de egyben egy igazi seggfej is. "Ha meg akartál bántani, akkor sikerült. Nem vagyok olyan, mint az anyád."

"Te rosszabb vagy."

"Tessék?" Megpördülök, hogy szembenézzek vele.

"És most, hogy prédaillatod van, ellenállhatatlan." Lehajtja a fejét, mintha meg akarná csipkedni az arcom, de én hátralépek, és ökölbe szorítom a kezem. Az égen felettünk égő tűz fellángol. Mae kezd dühös lenni. Talán leégeti Ark haját.

Ark rezzenéstelenül megragad egy másik övet, és elkezdi a teste köré csatolni. Folyton elejti az övet, és vicsorog, míg végül eldobja. A méreg legyengíti őt, ami Vor-t fogja szolgálni a játékokban. Ark megérett arra, hogy lecsapjon rá.

"Dani kiválasztotta helyettem a győztesemet - vonom le a következtetést. Ezt mindig is tudtam. Csak Ark sosem illett bele a játékokba. Miután Ralnában kötöttem ki, nem gondoltam, hogy megjelenik, hogy versenyezzen értem.

Bólint. "De te egy istennő vagy, és te engem választottál." Ark a mellkasára mutat. "Mae választott engem."

"De én nem választottam senkit" - mondom.

"Mae már választott."

"De én nem", ismétlem.

"Még van két spánkod és egy éjszakád."

"Lehet, hogy Vorral töltöm."

Ark egy másodperc múlva rajtam van, karjaival átölel. Megcsókolja a fejem tetejét. "Nem, ha jól játszod a játékot."

Azt akarom, hogy újra és újra kimondja a nevemet. Fontos, hogy megőrizzem magam, mert Mae ereje arra csábít, hogy elveszítsem magam a hazugságaiban. Szinte őrület, tényleg, hogy egy istennő szelleme beszél a fejemben. "Mondd ki újra a varázsszót."

Karnyújtásnyira tart tőlem, és kacsint egyet. "Punci."

Elhajít egy kis sötét gömböt, ami egy átjárót pattint, és eltűnik, engem pedig a viperákra hagy. Jobb is így. Nem láthatnak meg, amint kisétálok vele a szállásomról, amikor - bárki is tudja - Vor megnyerte velem a tegnap estét.

Kinyitom a teraszra vezető ajtót, és kilépek a csípős hideg szélbe és a hulló hóba.

A lábam alatt a teraszon felgyülemlett jég olvadni kezd.