Milana Jacks - Arked By the Predator, Kilencedik fejezet

 


KILENCEDIK FEJEZET

 

LENA

 

Álmodoztam erről az éjszakáról, azon tűnődtem, hogy milyenek lesznek a játékaim, ki fog versenyezni, milyen csodálatos ajándékokat kapok, melyik hím fog nyerni az első napon, és minden alkalommal, amikor elképzeltem az éjszakát, azt képzeltem, hogy Arkkal töltöm. Ő nyerte az összes első éjszakát, aminek tanúja voltam, hogy versenyzett, így az álmodozásom reális volt, vagy legalábbis a legjobban várt.

Ez azonban nem minden.

Néha elmerészkedtem abba az álomba, hogy a meztelen teste az enyémen van, és hozzám dörzsölődik, miközben Mae nevét kántálja. Lángok lobbannának fel a mennyezeten, és körülöttünk a falak égnének, ahogy szenvedélyesen égünk egymás iránt.

Hülyének érzem magam, amiért egyáltalán gondolok erre. A valóság inkább így néz ki: Dani a trónon ül, a karmait kopogtatja, és a hét tűzrakóhelyre bámul, amit a Sha-hímek próbálnak meggyújtani. A lábainál én dideregek, annak ellenére, hogy jól fel vagyok öltözve és szőrmékbe burkolózva. Fogalmam sem volt róla, hogy ezek az emberek mennyire függenek a téli fűtéstől, amíg a tűz el nem aludt. Ami még rosszabb, mielőtt a győztes pár éjszakára visszavonul, szokás szerint szórakoztatják a vendégeket. És mivel ez egy palota, több ezer vendég gyűlt össze a játékokra, többségük gróf és a Ra törzs nemes férfitagjai.

Mindennek tetejébe, ha nem tévedek, egy másik törzs is jelen van, amelyet Dani hozott ide, minden bizonnyal azért, hogy szövetségre lépjen az egyszer Vorral, a Rai-val. Azt hiszem, ők adták Vornak azt a földdarabot értem. Az írás a táblán nem Ra. Meg tudom mondani, mert én is Mae vagyok, a hatalmas istennőjük, és az agyam felismeri és olvassa a nyelvüket.

Most már tényleg szeretném használni a Mae-ségemet. Például, tudod, meggyújtani azt a hét tüzet, és megmenteni az életemet a trónon ülő kobrától. Ha a tűz nem ég, ezek az emberek nem tudnak imádkozni, és a szegény Sha-férfiak összegyűltek a gödör körül, idegesen suttogva és imádkozva, hogy a tűz meggyulladjon. Bár szikrák pattannak itt-ott, semmi sem gyullad meg. A gödrök tetején felhalmozott gyógynövények és virágok kezdenek elhervadni, és Vor vicsorog a füst minősége miatt. A füstről, amit ő szeret belélegezni, és amit nagyjából mindenki használ a földön meditációra és vidámságra.

Dani olyan dühös lesz, hogy a füléből is tűz jönne ki.

Vor a tűzrakóhelyek körül járkál, kiabál a Sha-férfiakkal, néhányukat megríkatja.

Bárcsak csettintenék az ujjaimmal, és tüzet tudnék gyújtani, de nem megy.

Vor elindul felém. Összeszedem a bundámat, mintha az majd megvéd. Előttem guggol, szemei ezüstösen villognak a vadász szemében, és úgy mosolyog, ahogy Dani mosolyogna, a szája egyik felét felhúzva.

"Régóta vártam a tökéletes alkalomra, hogy leszámoljak a bátyámmal, és most megtettem. Az első éjszakát megnyertem a díjjal."

Bólintok. "Igen."

"Nekem úgy tűnik, Mae elégedetlen."

"Erről én nem tudok semmit."

Végigsimít egy karmával az arcomon, végig az állkapcsomon és lejjebb, megáll a pulzusomnál. Ha felvágja, megfürdik a véremben. Úgy fogok meghalni, mint egy levágott disznó. Ki tudja, talán fejjel lefelé fordítanak, és belevéreztetnek a halott tűzrakóhelybe.

"Te vagy Mae, a tűz és a hazugság istennője. Újra a törzsed Raiyes leszel. Mit tehetek még érted?"

"Nem tudom, Vor. Hinned kell nekem. Fogalmam sincs, hol van Mae, vagy mit csinál."

Vor megszorítja a torkomat, a szeme most ezüstösen villog. "Arkot akarod? Erről van szó?"

Próbálom megrázni a fejem, de túlságosan szorosan tart.

Dani leül mellém. "Vor, fiam, társaságban vagyunk."

"Nem érdekel!" - kiáltja, és szorosabban szorítja a torkomat, és addig húzza az arcom, amíg centikre nem kerül az övétől.

"Ark már halott" - suttogja Dani. "Mae, megvan a győztes. Vor a legerősebb ragadozó, és ő győzött tisztességesen."

Csillagok játszanak a szemem felett. Mindjárt elájulok. "Meg fogsz... meg fogsz... ölni" - fulladozom, és Vor elengedi a torkomat. Megdörzsölöm, és kétségbeesett lélegzetet szívok, menekülni készülök. Dani megragadja a kezem, és nem enged el. Próbálom rángatni, de nem megy.

Csapdába ejtettek. A kibaszott tüzet akarják, és én nem adhatok nekik tüzet. Nem tudom, miért csinálja ezt az istennő, de megteszi, és én csak egy edény vagyok a szarának.

"Tsk tsk tsk tsk", jön Vor mögül. "Megint bulit tartasz, és engem nem hívtál meg?"

Vor megpördül, és felfedezi Arkot, aki rákacsint, majd helyet foglal mellettem, és átkarolja a vállamat.

"Vedd le róla a kezed" - mondja Vor.

"Vagy?" Ark kuncog. "Megküzdesz velem?" Horkant fel.

"Üdv újra itt, Ark" - mondja Dani, a hangja olyan kellemes, mint mindig.

"Fogadok, hogy örülsz, hogy látsz engem."

"Azt hittem, feladtad, amikor a győzelemre való törekvés túlságosan ijesztőnek bizonyult" - mondja Dani, és visszavonul a trónra. Olyan, mintha ő lenne az őrszem, és Arknak és nekem is meg kell fordulnunk az alatta lévő lépcsőn, hogy beszélhessünk vele.

Ark felnevet. "Ha feladtam volna, nem lenne szerencsém veled tárgyalni, anyám".

Dani meglepettnek tűnik. Tekintete végigpásztázza a szobát, és a törzstagokat a beszélgetésükre hangolódva találja. Enyhén megdönti a fejét, és feláll a trónról. "Folytassátok" - mondja.

"Mivel?" - kérdezi egy férfi.

Dani megpördül. "Ki kérdezte ezt?"

Egy férfi, akinek sötétbarna szakálla copfban lóg az állától a mellkasa közepéig, kilép a tömegből. "Nincs ünneplés. Az istennő elégedetlen." Mutogat. "Itt a tél, és tűz nélkül Mae mindannyiunkat megfagyaszt."

"Vagy még rosszabb" - mondja Ark. "Hamuvá égeti a várost."

"Vagy hazugságokra kényszerít minket" - mondja egy másik hím. "És veszekedjünk egymással, mint te és a tieid."

"Ezt nem tehetem meg" - mondom. "Ez őrültség."

"Amti, Amti, Amti, Amti..." A Sha kántálni kezd, és a tömeg zúgolódni kezd. Amti az őrület és a vágy istennője, ahogyan én is érzem magam a legtöbbször.

Dani felemeli a kezét, és azt mondja: "Beszélek Mae-vel. Vissza fogja adni a tüzet, mert kiválasztotta a győztesét. Csak egy kis időt kérek. Az ünneplés folytatódni fog, ahogy a játékok is."

Dani és Vor eltűnnek egy olyan dolog mögött, amit mindig is falnak hittem, de most már egy kapunak látom, ami egy szobába vezet. Követem, majd visszapillantok Arkra, aki lassan feláll, és nyújtózkodik, mielőtt ismét átkarolja a vállamat. Ez egy tulajdonosi gesztus, és megpróbálom lerázni magamról, de ő megrántja egy hajszálamat, és azt mondja: "Ne ficánkolj".

"Vedd le rólam a karod."

"Nem."

"Hogy érted, hogy nem?"

"Meghibásodott a tolmácsod?"

"Nem."

Elmosolyodik. "Tessék, kimondtad."

Megragadom a csuklóját, és azt kívánom, bárcsak Mae felhevítené a tenyeremet, hogy figyelmeztetésként megégethessem, de persze Mae nem elérhető, amikor szükségem van rá, így Ark és én együtt sétálunk be a kis sötét nappaliba, amelynek bordó falain fehér krétával készült rajzok láthatók. Legalábbis úgy tűnik, mintha kréta lenne. Nincs sok időm megcsodálni a művészetet, mert Dani kileng.

Ark megragadja a csuklóját, majd a torkát. "Túl öreg vagyok már a pofonokhoz, anya".

Vor közbelép. "Engedd el."

Ark megrázza Danit a torkánál fogva. "Ha bárki még egyszer hozzáér az emberhez, Mae talán hamuvá égeti a várost. Mivel én élő ragadozók felett szándékozom uralkodni, nem pedig hamu és csontok felett, nem engedhetem, hogy bántsátok az embert." Elengedi Danit, és a nő közelebb húzódik Vorhoz, talán védelmet keresve, talán csak azt a látszatot keltve, mintha szüksége lenne rá.

"Hogy élted túl?" - kérdezi, és nyugodtan, mint mindig, egy kiszolgáló polchoz sétál. Végigsimít a karmával néhány kis üvegcsén, amelyekben tiszta folyadékok vannak. Kivesz egy fiolát, és megrázza a fejét. "Valamelyik kémetek bejuthatott a kamrákba, és megbabrálta a mérget. Ki fogom deríteni, hogy ki az, és élve elégetem. Mae-nek tetszene, nem igaz, Mae?"

"Jól hangzik" - hazudom, mert ezt akarja hallani, és mert túl kell élnem ezt a kibaszott palotát, és életem végéig együtt kell élnem ezzel az anyóssal. Ez lehangolóan hangzik. Ennek ellenére mosolygok.

Dani utánozza a mosolyomat. Kínosnak tűnik rajta.

"Nincs kémkedés, anyám - mondja Ark -, ahogy a teraszon is mondtam neked, kifizetődő, ha barátkozunk a szomszédainkkal. A háborúink és az, ahogyan vadásztunk rájuk, arra késztette őket, hogy portálokat, orvostudományt és fejlett gyógyítási módokat fejlesszenek ki, amire mi sosem gondoltunk. Soha nem gondolkodtál még azon, hogy a Ka hogyan élte túl azokat a fordulókat egy sokkal erősebb ellenféllel szemben?"

"Az apád hozzá nem értése miatt maradtak életben."

Ark felhorkant. "Úgy érted, a párod alkalmatlansága miatt?"

"Igazad van. Mindkét társam csalódás volt. Ezért haltak meg, és te is csatlakozol hozzájuk."

"Talán. Talán nem." Ark végigsimít a tarkómon, és mintha a hüvelykujja végigsimítana a csiklómon. Istenre esküszöm, minden helyet, amit megérint a testemen, olyan érzés, mintha a csiklóm lenne.

"Jelenleg - folytatja Ark - vannak problémáid, amelyeket meg tudok oldani".

"Tűzre van szükségünk" - mondja Vor.

"Örülök, hogy hallom a hangodat, testvér."

"Fogd be a szád" - válaszol Vor.

Ark kidugja a nyelvét, és egy pillanatra arra emlékeztetnek, hogyan kell viselkedniük a testvéreknek, ha tizenkét évesek és veszekednek. A nővérem jut eszembe.

"Tüzet tudok adni neked" - mondja Ark.

Dani kuncog. "Téged is megszállt Mae?"

Ark megroppantja a nyakát, és megigazítja a tartását. Úgy néz ki, mintha fejbe akarná csapni a nőt. Legszívesebben leütném, de nem merném. Eh, zsákmánynak lenni tényleg szívás.

Danin ismerős vigyor ül ki. "Ark, fiam, ha azt hiszed, hogy engem is becsaphatsz, mint ahogyan azt a szegény nemrégenit is becsaptad a nyájadba gazdagság és földek ígéretével, akkor bölcsen tennéd, ha nem felejtenéd el, ki nevelt fel így."

"Álmomban sem jutna eszembe, hogy becsapjalak, anyám. Tüzet tudok adni neked."

A nő üres tekintettel néz a férfira.

Ark csókot lehel rá.

Dani megforgatja a szemét, és leül egy fatörzsre. "Figyelek."

Ark állva marad, hüvelykujja még mindig a tarkómat súrolja, és remélem, túlságosan elfoglaltak ahhoz, hogy megérezzék az izgalmamat.

"Add ide az embert" - mondja Ark - "és mire a hiányzó hordónyi sör megérkezik, már tüzet kapsz".

"Nem" - mondja Vor, miközben Dani Vorhoz fordul, és megkérdezi: "Kifogytunk a sörből?".

Vor összeszorítja a fogait. Azt hiszem, tompák lesznek, mint az enyémek, ha folytatja a fogcsikorgatást. Bólint, és Dani Ark felé fordul. "Hogy fogod csinálni?"

"Úgy, hogy megadom Mae-nek, amit akar" - mondja Ark.

"Honnan tudod, hogy mit akar?" Dani megkérdezi.

"Érzem a szagát." Megpaskolja a seggemet. Felüvöltök, és megpróbálok arrébb lépni, de a karja újra a vállamra kerül, és úgy szorít, hogy lehetetlen megmozdulni. A hóna alá szorított. Megpördülve, Ark felhúzza a kaput, és kilép velem a szobából, miközben elfordítom a fejem, hogy lássam a mögöttünk forrongó Vor-t. Egy lépést tesz előre, de Dani a mellkasára teszi a kezét, és valamit a fülébe súg. A karmai kinyúlnak, és tudom, hogy ez nem lehet jó nekem.

"Mi történt odabent?" Sziszegem Arknak.

"Dani elcserélte Vor zsákmányát."

Ó, Istenem! "Tudnod kell, hogy okkal tette, és úgy gondolja, hogy ez a legjobb neki."

"Tudom."

"Akkor miért engem kértél?" Amikor nem válaszol, felnézek, és újra felszólítom. "Miért tetted?"

Ark tovább sétál, mintha nem is hozzá beszélnék.

Ark elvisz engem éjszakára, de kétlem, hogy a családi körön kívül bárki is észrevenné, hogy Vor elcserélte a zsákmányát.

Ahogy a szobámba visszavezető folyosókon sétálunk, Ark elenged, megelégedve azzal, hogy előttem masírozik és fütyörészik, miközben én ezen merengek: az istennő az egyetlen dolog, amit a ragadozók akarnak. Nélküle csak táplálék vagyok. Ha Ark tudja, hogyan lehet ma este tüzet gyújtani, benne vagyok.