Jaymin Eve - Reborn - 53. fejezet

 


53

Visszaszámláló órán voltunk, és mivel nem akartam, hogy Dannie kiszabaduljon a börtönéből, mielőtt megtalálom a lényeket, és visszaszerzem az irányítást felettük, lézerfókuszúan haladtam előre.

Shadow, hűen a szavához, óriási mókagolyóként maradt mellettem, némán és halálosan, az ő figyelme is arra irányult, ami előttem állt. Az a tény, hogy hamarosan részt kell vennie az anyja elpusztításában, nem volt ideális helyzet, de nem habozott, és nem bújt ki a kötelességei alól. Soha nem is tette.

"Érzed őket?" - kérdezte, ahogy közelebb értünk a kastély bejáratához.

Még nem jártam az otthona ezen részén, és kíváncsi voltam, mi van a túloldalon. "Én érzek valamit. Hatalmas energiagyűlés van itt hátul" - mondtam, amikor megálltunk a hatalmas bejárati ajtóknál. Úgy tűnt, hogy a mi oldalunkon hosszú, fémdeszkákkal vannak elreteszelve, és azon tűnődtem, hogy a másik oldal is ugyanilyen-e, vagy Dannie csak azért tette ezt, hogy a lényeket belekösse.

Shadow megmozdította a kezét, és a deszkák, amelyek kétségkívül egyenként egy rohadt tonnát nyomtak, kirándultak a keresztbe tett rácsos helyükről, és a mögöttünk lévő, tűzzel teli földre repültek.

Az ajtók könnyedén kinyíltak, egyértelművé téve, hogy a szándék az volt, hogy bezárják őket, nem pedig az, hogy távol tartsanak valakit. Egyértelműen egy Danamain műve.

Amikor kinyílt, egy sötét, nyirkos szobába léptünk.

A szemem gyorsan alkalmazkodott, de mivel a birodalomban most is tartósan gyenge fényviszonyok uralkodtak, nem sok szabad természetes fény volt, hogy az apróbb részleteket ki lehessen venni. Ennek ellensúlyozására Shadow lángjai felgyulladtak, és én is így tettem. Amikor Dannie-ről volt szó, biztonságosabb volt teljesen biztosnak lenni abban, hogy nem sétálunk bele semmilyen csapdába.

Amint világosságot kaptunk, azonnal nyilvánvalóvá vált, honnan származik a nyirkos szag ebben a szobában. A főbejáratot mohának látszó szürke és barna moha borította, amely végignőtt a falakon és a bútorokon, mielőtt lecsöpögött volna, hogy bevonja az ablakokat, amelyek ezt a főbejáratot szegélyezték.

"Ne hagyd, hogy hozzád érjen - figyelmeztette Shadow, a hangja bosszúsan csattogott. "Nagyon hasonlít ahhoz a kátrányhoz, ami majdnem megölt téged, amikor legutóbb a birodalomban jártunk. Csak ez rosszabb. Ennek a lénynek a porózus alja tele van borotvaéles tűkkel, amelyek a bőrödbe vájnak, hogy kiszívják az energiádat."

"Most nem szabadna beszivárognia a bőrömbe" - emlékeztettem, miközben még mindig közelebb húzódtam hozzá, mert a gondolat, hogy harapós moharéteggel borítsam be magam... Igen, kösz, nem.

"Nincs kockázat, Sunshine. Nincs több átkozott kockázat."

Bólintottam, mert ez egy jó terv volt.

Ahogy lassan átsétáltunk, megkönnyebbülten láttam, hogy a moha óvakodott a tűzünktől, és nem merészkedett közelebb. Végigcsúszott a falakon, megmutatva, milyen gyorsan tud mozogni, hogy megtámadjon minden normális lényt, aki belép vagy elhagyja ezt a kastélyt. Egy második védelmi réteg Dannie őrült tervében.

"Biztos volt valami oka, hogy a lényeket ide zárta be - mondtam halkan, és végre szabadon lélegezhettem, miután túljutottunk a bejáraton. "Valami köze volt a tervéhez, ha már egyszer a Nexus elkészült."

"Nem kétséges, hogy az új világának részét képezték volna" - mondta röviden, mielőtt a következő akadályra összpontosított volna, ami az utunkba került.

Én is így tettem, szemügyre véve az ablakokkal szegélyezett csarnokot, amely egyértelműen a kastély többi részébe vezető átjáró volt. Meglehetősen ártalmatlannak tűnt, amikor először bámultunk végig rajta, egészen addig, amíg Shadow egy kis erőgömböt nem küldött végig rajta, és egy csomó nyílvesszőt nem lőttek ki egyhangúan.

"Mi a fasz?" Kiáltottam fel, és megráztam a fejem. "Ez annak köszönhető, hogy Dannie annyiszor kényszerített, hogy Indiana Jones-t nézzek. Imádta az ősi csapdákat." A ribanc megalkotta a saját katasztrófapiramisát, hogy a foglyait ketrecben tartsa. Ehhez illett, hogy ő maga is ketrecben volt.

Shadow nem aggódott emiatt a csarnok miatt, az ereje árnyékolt minket, ahogy mentünk. Ez a bizonyos csapdacsoport egyértelműen a birodalom rendes lakóinak szólt, nem pedig azoknak, akik közülünk egy kicsivel erősebbek voltak.

"Ez tényleg nem olyan lenyűgöző Indián Jones-kaland, mint amire számítottam" - morogtam Shadownak, miközben átjutottunk a csarnokon. "Csak... moha és nyilak. Nem túl ötletes."

Halkan kuncogott. "Egy nap, a nagyon közeli jövőben - mondta, mély hangja simogatta az érzékeimet -, te és én egy hetet töltünk majd az ágyban, ahol tönkreteszem a tested, és közben hagyod, hogy részese legyek ennek a filmvilágnak, amit élvezel. Mint például Indiana Jones".

Köhögtem. "Törvényszerűen nem hallottam semmit a testem elpusztítása után, de nem is számít, hogy mit mondtál. A válaszom igen. Mindig igen."

"Most már érted, Sunshine" - mondta egy apró mosollyal.

Megráztam a fejem, hogy kitisztítsam belőle a kéjt, és újra arra koncentráltam, mi vár ránk legközelebb, de úgy tűnt, Dannie az első kettő után kifogyott az unalmas ötletekből.

A következő szoba egy szabadtéri udvar volt. Fejemben a kastély alaprajzát rendezgettem, és láttam, hogy a külső átjáró egy csarnok körbevezet, míg a közepén ez a nagy, nyitott tér volt, tető nélkül, és rengeteg hely a szabadidős tevékenységeknek.

Ez volt a gyülekezőhelye mindazoknak, akik itt laktak. Piaci bódék, társasági élet és bulik. Logikus volt, hogy itt találjuk őket - nem csak az én teremtményeimet, hanem királyiak és szabadok és más lakosok ezreit.

Pislogtam a látványra, nem számítottam arra, hogy ennyi Árnyékbirodalombeli lényt látok itt. És nyilvánvalóan viszonozták az érzést, tátott szájjal bámulták a két tűzköpenyes csodabogarat, akik közéjük tévedtek.

A morgolódás azonnali volt, és megjegyeztem, hogy mennyire elgyötörtnek tűnnek. Vékonyak, koszosak és nem kicsit összetörtek. Dannie még nem ölte meg őket, de nem is kezelte őket másként, mint szemétként, ami arra vár, hogy a szeméttelepre dobják.

"Segítenünk kell rajtuk - suttogtam Shadownak, alig bírtam rájuk nézni szegény, rémült, de egyben rezignált arcukra. A legrosszabbra készültek.

"Igen - csattant fel, látszólag képtelen volt több szót kinyögni a dühén keresztül. Legalábbis addig, amíg meg nem kérdezte: "A teremtményeid is itt vannak?".

"Igazából nem tudom. Érzem az energiájukat..." Nem tudtam befejezni a mondatot, mert abban a pillanatban belopództak a látóterükbe. Talán valahogy én hívtam őket ezekkel a szavakkal, vagy talán csak lassabban jelentek meg, de ahogy a több száz árnylény jelezte a jelenlétét, az erőm felrobbant.

Nem tettem semmit a robbanás kiváltásáért, az erő magától reagált, hasonlóan ahhoz, ahogy a farkasom szokott időnként kitörni a bőrömből. Ezúttal a változás volt az, ami átmosott rajtam, így váltam embernek látszó Mera-ból egy szempillantás alatt főnixfarkas Mera-vá, lángoló szárnyakkal és mindennel együtt.

Shadow mellkasa morajlott, az ő energiája is reagált, ahogy átváltozott Anubis alakjába, a lángok még mindig körülvettek mindkettőnket. Ruháink ismét megsemmisültek, az átváltozás energiája mindig meztelenül hagyott minket, de ebben az alakban a plusz szőrzet eltakart minket.

Egy ütemnyi döbbent csend következett, aztán a királyiak előrenyomultak, meghajoltak és kántáltak nekünk. "Nexus isteneknek" neveztek minket, és minden elképzelhető áldozatot felajánlottak imádatukra. Fogalmam sem volt, mit fogok kezdeni tizennégyezer hordó "gre gre"-vel, vagy egyáltalán mi az a gre gre, de úgy látszik, hamarosan több mint elég lesz belőle ebből az ismeretlen tárgyból.

Bármennyire is kellemetlen volt számomra ez az egész helyzet, semmiképpen sem becsültem le a tetteiket vagy a hitüket, bólintottam és megköszöntem nekik, mielőtt a figyelmemet a teremtményeimre összpontosítottam volna.

Szárnyaim messzebbre kitárultak, a lángok a levegőbe lobbantak mögöttem, ahogy előre léptem. Szerencsére mindenki eltűnt az utamból, így nem kellett azon stresszelnem, hogy véletlenül megégethetek egy királyt.

Gyertek ide hozzám!

Hívtam a lényeket, mint már annyiszor. Azok, akik láthatóak voltak, előre léptek... őket követte sok-sok másik. A százakból hamarosan ezrek lettek, akik mindannyian ennek a megtévesztően hatalmas udvarnak a leghátsó részében szoronghattak.

Kitártam a karjaimat, és bár egyáltalán nem volt módomban körbeérni a csoportot, az erőmnek nem voltak ugyanilyen korlátai. Hullámként csapott át mindannyiukon, és ahogy megérintette a lényegüket, a hozzájuk fűződő kötelékeim a helyükre kattantak.

Mint egy anya a gyermekeivel, szeretetet és vigaszt nyújtottam nekik, és azt az ígéretet, hogy amíg élek, mindent megteszek, ami tőlem telik, hogy megvédjem őket. A teremtményeimnek már nagyon régóta nem volt ilyen lehetőségük. Dannie már évekkel azelőtt elvesztette az útját, hogy megszülettem volna - valószínűleg akkoriban, amikor megszegte a szabályokat, és beleszeretett egy királyi családtagba. Ezért azonban soha nem tudtam rá haragudni. Ő adta nekem Shadow-t, és nélküle nem lettem volna én.

A szerelembe esést elnézem neki... a többiért azonban neki kell felelnie. "Elviszlek titeket egy biztonságos helyre" - mondtam nekik suttogva, erőteljesen. A lények huhogtak, hívogattak és harsogtak a világba, végre megmutatták az életet, az izgalmat és állatias természetüket.

"A külső szigetre viszed őket?" Shadow a mély Anubis hangján kérdezte.

Bólintottam. "Igen, a legjobb, ha ott hagyjuk őket, amíg nekünk Dannie-vel kell megküzdenünk."

Shadow előrébb lépett, mintha ajtót akart volna nyitni, de megállítottam a karján lévő kezemmel. "Nem akarom, hogy még több energiát fektessetek bele" - mondtam gyorsan. "Gondolod, hogy megpróbálhatom kinyitni?"

A bennem lévő erőforrásom viharszerűen tombolt. Túláradó, elsöprő, különösen ebben a jelenlegi alakban, amit ringatóztam, mint egy óriási farkasmadár. Ez a változatom sokkal erősebb volt, mint amilyen valaha is voltam. Torma nem verte volna ki ilyen könnyen a szart is belőlem, ha akkoriban hozzáférhettem volna ehhez a formához.

Volt egy gondolatom. "Eltűntek a hegeim?" Kérdeztem Shadowt. "Észrevetted?"

"Mindent észreveszek rajtad" - mondta röviden - "és igen, a bőrödön nincsenek nyomok az alakváltó életedből".Furcsa érzés szűrődött át ezzel a tudattal. Nem voltam benne biztos, hogy mit érzek a "tiszta lapom" iránt. A hegeim részei voltak annak, aki voltam, emlékei annak, amit túléltem, és a tudat, hogy most eltűntek, nyugtalanított. Úgy tűnt, az újjászületésnek mindig vannak következményei.

Shadow végigsimított az arcomon, és visszahozott magához. "Az erőd soha nem fog elhalványulni. Nincs szükséged a hegekre ahhoz, hogy mindenki tudja, hogy túlélted - nem csak túlélted, hanem kivirultál."

Mély levegőt vettem. "Igazad van. Ismerem az igazságomat, és csak ez számít igazán."

Shadow úgy nézett rám, mintha fel akart volna húzni a testére, és emlékeztetni, hogy ő is tudja az igazságomat, és minden más részemet is, de valahogy tartózkodott. "Kinyithatod az ajtót, Sunshine" - mondta, miközben azt a rejtélyes tekintetét rajtam tartotta. "Nincs olyan, amit ne tudnál megtenni."

Bízott bennem. Sokkal jobban, mint amennyit valószínűleg megérdemeltem volna, de ez volt az a bizalmi lökés, amire szükségem volt ahhoz, hogy becsukjam a szemem, és elérjem az átjárót a szigetre, ahol voltunk. Elképzeltem a fejemben, némi erőt vetettem bele, remélve, hogy sikerül, és amikor újra kinyitottam a szemem, egy kavargó átjáró volt ott. Hát, bassza meg. Úgy tűnt, hogy az új energiám fog bébizni engem ezeken a korai képességeken keresztül, maga töltötte ki az üres helyeket, amikor hiányos volt a tudásom.

Kellemes változatosság volt a szokásos, az életben való bukdácsolásomhoz képest.

"Előbb egyeztetnem kell a helyiekkel" - mondtam Shadownak, közelebb lépve a portálomhoz. Pont a seggemen maradt, így együtt léptünk át rajta.

A helyiek egy pillanat alatt megjelentek, és meghajoltak előttünk. "Szükségünk van a segítségetekre" - mondtam halkan, nem volt időm szépíteni. "Sok teremtményünk van, királyiak és szabadok. Nem is beszélve más birodalmak lakóiról, akiknek szükségük van egy biztonságos helyre, ahol meghúzódhatnak, amíg mi megvívjuk a végső csatát. Befogadnád őket?"

Egy pillanatig senki sem válaszolt, és azon tűnődtem, vajon visszautasítanak-e minket. Nem hibáztatnám őket azok után, ahogy a királyiak bántak velük, de ez egy kicsit megnehezítené a helyzetet.

Egy lény lépett előre, akinek a legzöldebb bőre volt, amit eddig láttam. "Úgy lesz. Soha nem voltunk az ellenségeik, még akkor sem, ha más életmódot választottunk. Ha el tudják fogadni ezt az itteni életmódot, szívesen látjuk őket, amíg csak szükségük van rá."

A megkönnyebbülés és a kegyes hozzáállásukért érzett hála megingatta a hangomat. "Megmondom nekik, és köszönöm."

Visszamentünk a portálunkhoz, amely továbbra is erős és rendíthetetlen maradt. Nem éreztem feszültséget az erőmben attól, amit tettem, és az volt az érzésem, hogy a portált örökre otthagyhatom, és nem lesz nyíltan hatással rám. Átkozottul lenyűgöző volt, de nem volt időm megveregetni magam hátba. Biztonságba kellett vinnem a teremtményeimet és a többieket.

Először az árnyéklényeket hívtam át, és némileg rendezetten haladtak a királyi táborból a szigetre. Túl hamar megtöltötték azt a mezőt, ahová az eredeti lények mentek, de a helyiek több helyet találtak számukra, és teljesen elragadtatottnak tűntek az új barátaiktól.

"Melyik kívülálló ez?" Kérdeztem Shadowt, aki már elgondolkodott rajta, de eddig nem kérdezte.

Shadow egy másodpercig újra körülnézett, mintha nem is gondolt volna rá, amíg meg nem kérdeztem. "A legnagyobbat céloztam meg, amelyik távol van a Hármastól" - mondta a szemöldökét ráncolva. "Valószínűleg a Samsan Grove-ot."

A nagy rendszerben ez tényleg nem számított, amíg nem a szárazföld volt az, ahová Dannie először összpontosította volna a támadását. De egy kicsit tisztelettudóbbnak éreztem, hogy legalább a nevét elismerjük a helyieknek, akik segítettek nekünk.

Azokat, akik esélyt adtak nekünk, hogy legyőzzük a világok leghatalmasabb istennőjét.

Samsan Grove a mi javunkra fordította az esélyeket, és most itt volt az ideje, hogy büszkévé tegyük őket.