Jaymin Eve - Reborn - 57. fejezet

 


57

Valamikor Shadow mindkettőnket újra felöltöztetett, a barátaink már minden meztelen centinket látták, ahogyan Angel elvesztésének következményeit feldolgoztuk. Ez olyasmi volt, amivel viccelődtem volna vele, de most csak éreztem, ahogy a mellkasomban szúr a hiánya.

"Meg kellene néznünk a Nexust - mondta Lucien, emlékeztetve minket, hogy ennek még nincs vége. "Dannie talán újjászületett, és fel kell mérnünk a fenyegetettségi szintjét."

Ez áttörte a gyászomat. "Talán nem kellett volna felszabadítanom az erőt?" Kérdeztem, miközben Shadow és a többiek közé néztem.

A társam megrázta a fejét. "A kő nélkül nem ellenfél számunkra, és túl kockázatos volt ennyi energiát megtartani."

Ez némi megkönnyebbülést jelentett, és arra gondoltam, mi történhet, ha újra találkozunk vele. "Remélem, nem dönt úgy, hogy visszatér" - vallottam be. "Mert nem vagyok benne biztos, hogy megengedhetjük neki, hogy szabadon maradjon. Legalábbis a hatalom iránti igényével nem."

"Az újjászületésének ezt meg kellene szüntetnie" - mondta Shadow - "de egyetértek azzal, hogy az lenne a legjobb, ha nem térne vissza."

A többiek bólintottak, mindannyian, kivéve Reece-t, aki odasodródott, hogy Angel páncélja elé álljon. A páncélhoz még egyikünk sem volt képes rávenni magát, hogy megérintse. Néztem, ahogy lenyúlt, és a kezét az arany-bronz darabhoz szorította, majd az eltűnt. Fogalmam sem volt, hová küldte, de reméltem, hogy vissza a falra az otthonában. Oda tartozott.

Reece tekintete találkozott az enyémmel, és bár az arca kifejezéstelen volt, a szemében tűz lobogott. Nem volt jól, még ha valamivel jobban is titkolta, mint én.

"Most már mennünk kéne - mondta Shadow, megadva ezzel mindannyiunknak a figyelemelterelést, amire vágytunk.

Megnyitotta a Szürke Vidékre nyíló kaput, aminek tényleg új névre volt szüksége. Az újjászületésem óta, ahol a Nexusszal együtt emelkedtem fel, lassan visszanyerte régi fényét.

Egy csepp szürkeség sem volt a láthatáron, ezek a földek most aranyló mezők és hegyek sorát alkották, amelyeket vörös folyók szeltek át. Gyönyörű és hatalmas... Újra egésznek éreztem.

"Hogy lehet, hogy nem kell itt maradnod a Nexusban?" Lucien megkérdezte tőlem. "Az újjászületésed egy másik Nexus-istennővé teremtett téged, igaz? Most már hozzá vagy kötve?"

"Nem" - mondtam, tudva az igazságot. "Még mindig több világhoz tartozom. Ez az, ami megkülönböztet Dannie-től, és ami lehetővé teszi, hogy több helyen létezzek. Lehet, hogy időnként vissza kell térnem ide, hogy mindezt kordában tartsam, de nem ez az egyetlen otthonom."

Föld, Honor Meadows, a Tudás Könyvtára. Mind ugyanolyan fontosak, mint ez a föld, amelyen most álltunk. "Nincs még egy olyan, mint Mera - mondta Shadow, a tekintete az enyémre szegeződött. "És soha nem is lesz."

Még az én összetört szívem is megdobbant a hangjában rejlő érzelmek mélységétől.

Közelebb húzódtunk egymáshoz, és a kezünk összekulcsolódott, ahogy felértünk magához a Nexushoz, még mindig egy lankás domb tetején. Ahogy közeledtünk hozzá, a nyugalom és a béke érzése áradt szét bennem. A könyörtelenül kalapáló fájdalom, amit nem tudtam elzárni, éppen annyira enyhült, hogy mély levegőt vehettem, és nem éreztem úgy, mintha összenyomnák a tüdőmet.

Shadow állandó jelenléte mellettem szintén segített, és azon kaptam magam, hogy még erősebben szorítom magam hozzá, amikor átkeltünk a gyönyörű kőkapuk alatt. Ahogy átléptünk a túloldalra, a Nexus ereje fellángolt, amit bensőségesen éreztem magamban.

"Dannie visszatér - mondtam sóhajtva. "Érzem az erejét."

A többiek komolyan vették a dolgot, és köréjük terültek a sugárzó fények köré, amelyek abból a helyből bukkantak elő, amit lassan a Nexus születési medencéjének gondoltam. Egy liget közepén állt, arany és vörös virágokkal körülvéve. Ahogy a levegő egyre nehezebbé és sűrűbbé vált, egy alak lőtt fel a levegőbe, zselészerű anyaggal bevonva, fényes, tüzes szárnyak lövelltek ki mindkét oldalukról.

Egyikünk sem szakította meg az alakzatot, és nem is lazítottunk, várva, hogy Dannie melyik változatát kapjuk. Vajon a hataloméhes, dühös, érinthetetlen változat lesz az, aki mindannyiunkat elpusztított volna az irányítás iránti vágyában? Vagy az a Dannie, akit a kő előtt ismertem?

És vajon számítana-e bármi is?

A fény az alak körül világos és vakító volt, és még természetfeletti látásommal sem tudtam kivenni, hogy melyik változata szállt le. Csak akkor tántorodtam el, amikor megpillantottam a tűzzel érintkező szárnyakat, amelyek nagyon hasonlítottak az enyémekre. Az előbbi Dannie főnixszé tudott változni, de ő sosem viselte úgy a szárnyait, mint én.

A mellkasomban érzett rezdülés megütött, és egy botladozó lépést tettem előre. "Ez nem Dannie - suttogtam, és a torkom összeszorult, miközben futni kezdtem. A fény elhalványult, a zselé eltűnt, amint belecsaptam Angelbe, és ő szorosan magához ölelt. Örökké így maradtunk, és ahogy a falkánk és a családunk körénk zárult, végül elhúzódtam. "Hogyan?" Kérdeztem, képtelen voltam többet mondani.

Elmosolyodott a gyönyörű mosolyával, én pedig egy pillanatra szemügyre vettem. A szemei ugyanolyanok voltak, csak egy kicsit tűzzel teltek. A haja is, amely most erősen vörös és arany csíkokkal volt átszőve. És a szárnyai - a legnagyobb változás - még mindig angyali formájúak voltak, némi tűzzel és főnixszel is. Azok a szárnyak körénk tekeredtek, elrejtve meztelen alakját.

"Újjászülettem" - trillázta azon a zenei hangon, amire nem számítottam, hogy újra hallom. "A Honor Meadowsnak megvan a maga túlvilági élete, de én sosem mentem oda. Én a tiédbe mentem a kötelékünk miatt."

Shadow hangot adott ki a vállam felett. "Ennek van értelme" - mondta. "Figyelmeztettek, hogy soha ne kössetek össze senkivel a testvéreiteken kívül, kétségtelenül azért, mert ez megzavarhatja az élet, a halál és... a túlvilági életetek természetes rendjét."

Angel bólintott. "Így van. És Mera olyan erős, hogy az ő világába kerültem, a sajátom helyett. De lehetővé tette számomra az újjászületés választását. Egy olyan választást, ami mindenkinek megadatik, aki a Nexusból születik."

Megráztam a fejem. "Ezt nem hiszem el." A hangom megtört. "Épp most kaptam meg a legnagyobb kívánságomat, pedig semmit sem tettem, amivel kiérdemeltem volna."

Angel ismét szorosan átölelt. "Megérdemled, barátom. Te is hajlandó voltál feláldozni magad. Mindannyian azok voltunk."

Ahogy elhúzódott tőlem, ruhát szőtt a testére, a szárnyait maga mögé tűrte, hogy felfedje a legemberibb ruhát, amit valaha is láttam rajta. Farmer, ing és tornacipő.

"Azt hiszem, a szárnyaim még..." - kezdte, mielőtt lehunyta a szemét, és egy pukkanás hallatszott, ahogy eltűntek, ahogy az enyémek is. Először tűnt majdhogynem kicsinek a szoborszerű angyalszárnyak nélkül.

"Hűha, újjászülettél" - mondtam kuncogva.

"Legalább a kötelékünk megmarad - mondta Angel igaz mosollyal. "Neked mindig a családod leszek, én pedig kaptam egy második esélyt az életre, újjászülettem a múltam bűneiből és tragédiáiból. Soha nem fogom elfelejteni a családomat, de a halálukat már nem hordom a nyakamban."

Lehet, hogy csak képzelődtem, de úgy éreztem, hogy a szeme egy másodperc töredékére Reece-é felé villant, mielőtt mindketten megszakították a kapcsolatot. Angel ekkor körülnézett a többiekre, végül rájött, hogy mindannyian a Nexusban vagyunk. "Várjatok! Mindannyian tudtátok, hogy újjászületem?" - kérdezte.

"Nem" - mondta Lucien a fejét rázva. "Dannie-re vártunk. Hogy lássuk, vajon ő is úgy döntött-e, hogy újjászületik."

Megértés futott át Angel arcán. "Á, igen. Nos, nincs miért aggódnod. Dannie úgy döntött, hogy a Nexus részeként marad; az energiája szétszóródott, amikor kiléptem, és ezzel az egy cselekedettel jobban meg fogja tartani az egyensúlyt, mint ahogyan azt egy edényben valaha is megtehette volna."

Nem én voltam az egyetlen, aki megkönnyebbülten megereszkedett, de azért gondoskodtam róla, hogy átkaroljam Shadowt, hogy felajánljak minden vigaszt, amit csak tudok. "Sajnálom, vadállatember" - suttogtam neki. "Én is szerettem őt."

Ő viszonozta az ölelésemet, és elég sokáig ölelt, hogy tudjam, fáj neki, hogy elveszítette az anyját, függetlenül attól, hogy mivel érdemelte ki. Szerencsére meghozta a döntést, és most megpróbálhattunk Dannie legjobb részeire emlékezni.