Amy Pennza - Kiss of Smoke - Hetedik fejezet

 


Hetedik fejezet


ALEC


Ahogy Lachlan árnyék alakban Chloe után száguldott, káromkodások sorát eresztettem ki. Nem tudhatta, de a menekülés volt a legrosszabb dolog, amit tehetett. Persze aligha várhattam el tőle, hogy mozdulatlanul álljon, és hagyja, hogy a férfi elérje. Fogalma sem volt róla, hogy mit lát. Fogalma sem volt róla, hogy az élete épp most változott meg örökre. Most már az én világomban volt. Az enyémben és Lachlanéban. És ez sokkal veszélyesebb volt, mint az, amihez hozzászokott. Először is, valószínűleg azt tanították neki, hogy a tündérmesék csak mesék.

Persze nem voltak azok. Az igazság erősen szerkesztett változatai voltak, amelyeket azért tisztítottak, hogy az emberek azt mondhassák maguknak, hogy a farkasemberek, boszorkányok és más lények nem többek szórakoztató mítoszoknál.

Ha korábban aggódtam is, hogy az elméje megtörik, most duplán aggódtam.

Bassza meg. Mit gondolt Lachlan? A vadállata mindig közel volt a felszínhez, amikor a hold hatása alatt állt, de évek óta nem változott át váratlanul így.

Micsoda pokoli időzítés egy sorozat megtöréséhez.

Káromkodva és botladozva rángattam magamra a leizzadt ruhámat - közben majdnem felborultam a kanapén -, és kirohantam az előszobába. Chloe illata erősen terjengett a levegőben, én pedig utána sprinteltem, és felrepültem a lépcsőn a hosszú galériára. Egy női sikolyra felállt a szőr a tarkómban, és a márványpadlón átdübörögve, egy faburkolatba épített ajtót felrántva a tetőre rontottam.

"Ne mozdulj!" Lachlan ugatott a bal oldalamon, és egy másodpercbe telt, mire rájöttem, hogy hozzám szólt, nem pedig Chloéhoz.

Aztán megláttam őt.

A harangtornyon állt, a lába egy lépcsőfoknál nem szélesebb kőpárkányon.

És kardot tartott a kezében. A markolatból ítélve olasz. Valószínűleg tizenhatodik századi. És túl nehéz volt neki. Egy rossz lépés - egy pillanatnyi egyensúlyvesztés - és háromszáz métert zuhant volna a sziklás földre. Nem volt rá garancia, hogy Lachlan vagy én elég gyorsan tudnánk mozogni, hogy elkapjuk.

Félelem és düh égett a zsigereimben. Ő a miénk volt, és hihetetlenül ostoba volt, hogy így kockáztatta az életét. Semmi sem vehette el tőlünk. Még az akarata sem.

De jobb, ha ezt most nem tudatjuk vele.

"Chloe - mondtam, és távol tartottam a kezemet a testemtől, miközben óvatos lépést tettem előre. "Gyere le onnan."

Meglengette a kardot, az ujjbegyei kifehéredtek a bőrrel átkötött markolaton. "Ne gyere közelebb!"

Megálltam. "Vagy mi lesz? Leszúrsz a tetőn keresztül?"

"Alec" - mondta Lachlan az orra alatt.

Chloe szeme felcsillant, és a hangja felemelkedett. "Ez nem vicces!" A tekintete rólam Lachlanra siklott, aki meztelenül állt a holdfényben. Egy pillanatig közöttünk nézett, aztán Lachlán állapodott meg, mintha őt ítélte volna nagyobb fenyegetésnek.

Nem teljesen pontos, kislány.

Nem tartottam ki a tenyeremet. "Igazad van, és nem gúnyolódom rajtad. Viccelődöm, amikor ideges vagyok, és te a frászt hozod rám, ahogy ott állsz."

"A kastély régi" - mondta Lachlan egyenletes hangon. "A kő leomolhat, Chloe."

Összeszorult a gyomrom. Lapos cipőt viselt - valami buta, alig taposott, csúszós cipőt. Egy másodpercig fontolgattam, hogy előhívom az erőmet. Egyetlen szóval le tudnám kényszeríteni a falról. De ehhez le kellene vetnem a bűvöletemet, és ha ezt látnám, talán a szakadék szélére sodornám.

Szó szerint.

Lachlanra bámult, a szemei kerekek és meredtek voltak. Még a köztünk lévő távolság és sötétség ellenére is láttam, hogy a pulzus úgy lobog a nyakában, mint egy madár a bőre alatt.

"Nem fog bántani téged - mondtam neki, és újabb lépést mertem előre. Gyönyörű volt a vállára omló sápadt hajával és a holdfénytől aranyozott krémszínű bőrével. De kék szemében vad tekintet ült. Láttam már ezt a tekintetet korábban is - olyan férfiak szemében, akik a csata vesztes oldalán állnak. A sarokba szorított emberek kétségbeesett tekintetét. Ez a tekintet veszélyes volt. Halálos volt.

Újabb lépést tettem.

Felém lendült, a kard pengéje megragadta a holdfényt. "Maradj távol!"

Megdermedtem. Lachlan mormogott, anélkül, hogy elfordította volna a tekintetét. "Mondtam, hogy ne mozdulj."

"Nem fogok" - mondtam, figyelmemet Chloéra irányítva. "Én nyugodtan álldogálok, édesem. Látod? Nyugodtan le lehet jönni."

"Nem, nem az." A tekintete Lachlan és köztem siklott. "Láttam... nem is tudom, mit láttam." A homloka ráncba szaladt, és a hangját olyan motyogássá halkította, amit valószínűleg nem állt szándékában meghallani. "Valami baj van velem."

A szívem összeszorult. Nyilvánvalóan még mindig érezte annak az utóhatását, hogy elbűvöltem a repülőn. Most, hogy látta Lachlant az alakjai között, valószínűleg azt hitte, hogy elveszíti a valóságot.

A szél felerősödött, és felborzolta a haját. Szorosabban fogta a kardot, amely remegni kezdett, ahogy küzdött, hogy a magasban tartsa.

Nyugalmat erőltettem a hangomba, amit nem éreztem, és azt mondtam: "Chloe kislány, nézz rám!". Amikor megtette, kinyújtottam a kezem. "Egyikünktől sem kell félned. Három hónapja dolgozol nekünk. Láttál minket valaha is kegyetlenek vagy gonosznak?"

Összevonta a szemöldökét. "Nem."

"Ha jól figyelsz, hallani fogod az igazságot a szavaimban. Nem fogunk bántani téged. Megesküszöm. De le kell jönnöd arról a falról."

Egy pillanatig csend uralkodott. Végül a nő nyelt egyet. "Megesküszöl?"

"Igen. A szavamat adom."

Újabb hosszú csend következett. "Hagyod, hogy elmenjek?"

Lachlan megfeszült.

Az elmém mélyén a vadállatom felütötte a fejét. A mellkasom forróvá vált, és a torkomban morgás gyűlt össze. El akart hagyni minket? A fenevad beleszimatolt a levegőbe, tesztelve a szavai valódiságát. Kavarogtak a tüdőmben, földszagot árasztottak egy kemény eső után.

Az igazság. A kijelentése őszinte volt. Ha Lachlan és én leengedjük a tetőről, visszatér New Yorkba.

Elképzelhetetlen.

A mellkasomban egyre forróbb lett. A vadállatom felkavarodott, feszült a metafizikai kötelékek ellen, amelyek kordában tartották. A tekintetemet Chloén tartottam, de Lachlan tekintetét súlyként éreztem az arcomon.

"Megengeded, hogy elmenjek?" Chloe újra megkérdezte. A karja megremegett. Ereje a végéhez közeledett.

"Igen - mondta Lachlan.

Az igazság.

Szembefordultam vele, miközben pokoli tűz keletkezett a mellkasomban.

A szeme figyelmeztetően összeszűkült. A legrövidebb másodpercig - csak egy szívdobbanásnyi időre - az íriszei fényes aranysárgán lángoltak, ahogy a vadállata kihívta az enyémet. Az üzenete egyértelmű volt.

Ne tedd.

Lenyomtam a csípőmre a melegítőmet, és Chloe felé fordultam, máris füstté váltam. Megdöbbent zihálása és Lachlan dühös kiáltása betöltötte a levegőt, ahogy átlőttem a tetőn. Chloe mellett materializálódtam a harcálláson, és megpillantottam sápadt arcát és döbbent arckifejezését. Egyetlen mozdulattal kiütöttem a kardot a kezéből, a karjaimba rántottam, és lecipeltem a párkányról.

Egy másodpercig úgy tűnt, túlságosan elkábult ahhoz, hogy megmozduljon.

De csak egy másodpercig. Ahogy az ajtó felé sétáltam, a lány életre kelt, és vadállatként csapkodott és visított. "Tegyél le!"

Nem törődtem vele, aztán felnyögtem, amikor az ökle az állkapcsomat érte.

Újra lendített.

Elrántottam a fejem, és az ütés megpattant az arcomon. Gondolatban a fenevad elégedetten dorombolt.

Erős, mondta nekem a maga egyedi kommunikációs módján. Vad társ.

Lachlan mellém lépett, a teste rosszallást sugárzott. De hallgatott, és nem avatkozott közbe. Ami jó volt, mert nem voltam benne biztos, hogy el tudnám viselni őt és a csapkodó Chloét is. Az én kedves, szelíd modorú vezetői asszisztensem eltűnt, helyére egy káromkodó, köpködő pokolbéli macska lépett.

"Engedj el!" Erősebben küzdött, és a csupasz mellkasomat karmolta. Anélkül, hogy megszakítottam volna a lépteimet, felemeltem és átemeltem a vállam fölött. Azonnal a hátamra csapott, a gerincemet és a veséimet ütötte.

A fenekére csapkodtam, miközben vállat vontam az ajtón át a hosszú galériára.

Megmerevedett. Aztán elszabadította a szent poklot a hátamra, és üvöltve ütötte az öklét. "Megütöttél! Tegyél le, te neandervölgyi!" Rúgkapált a lábával, egyik lábával veszélyesen közel merészkedett az érzékeny testrészemhez.

Adtam neki egy újabb nyílt kézzel adott ütést - ezúttal elég keményen ahhoz, hogy visszhangozzon a galériában -, és olyan sebességet vettem fel, amire egy átlagos ember nem lett volna képes. Egy szempillantás alatt átjutottam a galérián, végig egy sor folyosón, majd fel egy keskeny, kanyargós lépcsőn.

Lachlan a tetején találkozott velem, a szemei mintha olvadt aranyból lennének, ahogy nézte, ahogy kinyitok egy vasszegekkel kirakott ősi ajtót. A zsanérok nyikorogtak, amikor kinyitottam, és bevittem Chloét.

A toronyszoba kicsi és kerek volt, és csak egy ágy volt benne. Lefektettem rá Chloét, és kiegyenesedtem.

Térdre rogyott, majd visszahúzódott, amikor megpillantotta az arcomat. "Te..." Nyelt egyet, és a többi egy hörgésként jött ki belőle. "Te ragyogsz."

Nos, a macska most már kint volt a zsákból. Hagytam, hogy az erőm még egy kicsit emelkedjen, és a hangom is hullámzott tőle, ahogy kimondtam egy kötelező parancsot. "Nem hagyhatod el ezt a szobát."

Megrándult, mintha megütöttem volna. Mintha a parancs fizikai csapás lett volna.

Riadalom futott át rajtam, és utána nyúltam. "Kislány..."

"Ne érjen hozzám!" Hátrált, és a fából készült fejtámlának préselte magát. A mellkasa megemelkedett, és az arca égett a fájdalomtól.

De az arckifejezése volt az, ami miatt leeresztettem a karomat. A pupillái kitágultak, a szemei óvatosak és félelmetesek voltak. A kezemre pillantottak, mintha arra várt volna, hogy előrenyomuljak.

Vagy támadjak.

Hirtelen eszembe jutott a meztelenségem - és a méretünk és erőnk közötti különbség. Lenyomtam az erőmet, és emberi hangerőre és ritmusra kényszerítettem a hangomat. "Nem foglak bántani."

Az álla felemelkedett. "Már megtetted."

Most összerezzentem, a szavai mélyebbre vágtak, mint a rozsdás kard, amit a csatamezőn forgatott. Ugyanakkor a vadállatom küzdött a kötelékeivel, és igyekezett kiszabadulni. Tűz nyaldosta az ereimet, és megperzselte a bensőmet. Egy-két pillanat múlva már nem tudnám megállítani a változást.

És a kastély legöregebb tornyában felvenni a másik alakomat a katasztrófa receptje volt.

Chloe rémült és dühös volt, és mindkét érzéshez joga volt. De én nem voltam abban az állapotban, hogy vigaszt vagy magyarázatot adjak. Nem, amíg a szörnyetegem ilyen közel volt a felszínhez. Újabb szó nélkül megfordultam, és az ajtóhoz mentem. Ahogy átléptem a küszöböt, ő kiáltott utánam

"Mi vagy te?"

Megálltam. Csak annyira fordítottam el a fejem, hogy a vállam fölött válaszolhassak. "A társad."