Amy Pennza - Kiss of Smoke - Tizenharmadik fejezet

 


Tizenharmadik fejezet


CHLOE


"Miért van rajtad szoknya?" Kérdeztem Lachlant, miközben végigvezetett a kastélyon. Nem nagyon figyeltem arra, hogy hová megyünk. Túlságosan lefoglalt, hogy a lábát csodáljam.

Ferde pillantást vetett rám. "Tekintve a gondolataid irányát, tényleg válaszolnom kell erre?"

Összeszorítottam a számat. Nem tudtam, melyik volt rosszabb, hogy azt hitte, elég könnyű elcsábítani engem egy kilttel, vagy hogy talán tényleg igaza van.

"Nem te lennél az első, kislány."

Lementünk egy kőlépcsőn, és egy hatalmas terembe léptünk be, amelynek mennyezetén katedrális, a falakon pedig zászlók sorakoztak. Bámészkodni akartam, de ő gyors tempóban rángatott magával, hosszú léptei egy nagy faajtóhoz vittek minket.

"Nem időzhetünk itt - mondta, kihúzta, és intett, hogy menjek be. "Három óra Londonig, és szükségünk van az éjszakai égboltra fedezékként."

Várj, gondoltam, miközben beléptünk egy sötét udvarba. A repülőút Invernessből Londonba általában csak másfél óra volt. Miért tartana három...

Ó.

Egy zöld sárkány ült a járólapokon, farkát a teste köré tekerve.

Amikor Lachlan azt említette, hogy Skóciát a levegőből látja, feltételeztem, hogy magánrepülőgépen keresztül értette. De úgy nézett ki, mintha a Dragon Airlines járatával repülnénk.

Most én bámultam. New Yorkban minden gyerek meglátogatta egyszer a Természettudományi Múzeumot. Imádtam a dinoszauruszok mellett állni, és csodálkozni, hogy valami ekkora létezhetett.

De az előttem álló sárkány nem egy csontváz volt a múzeumban. Élt és lélegzett, hatalmas mellkasa emelkedett és süllyedt, miközben függőleges pupillákkal hasított mélyzöld szemével engem figyelt. Szárnyai között olyan hosszú és vastag, ívelt karmok voltak, mint egy autó. Egy mozdulat, és halott lennék.

"Nyugalom, kislány - mondta Lachlan, és meleg karját a vállam köré fonta. Felemelte a hangját, hogy az egész udvaron át visszhangzott. "Alec egy szelíd vadállat, nem igaz, fiam?"

A sárkány megforgatta a szemét - tényleg megforgatta -, majd csillogó pikkelyek tömegében felemelkedett a hátsó lábaira. Egy ütemmel később elmosódott és füstté alakult. A kavargó, tömény tömeg felénk áramlott, megállt, és meztelen Alec-ké változott, aki elkeseredett pillantást vetett Lachlanról rám.

"Harcoltam a cullodeni csatában, és ez még mindig fiúnak szólít."

Lachlan felhorkant. "Majd akkor szólj, ha harcoltál a hastings-i csatában."

"Te végignézted a hastingsi csatát."

"Igen, és ha létezett volna pattogatott kukorica, akkor letelepedtem volna egy zacskónyi cuccal. Mindig jó nap, amikor az angolok szétrúgják a seggüket."

Alec felnyögött, és színpadiasan suttogva szólt hozzám. "Egy jó tanács: soha ne beszélj az angolokról Lach előtt. Egy hétig nem fogja befogni a száját."

"Nem fogom" - mondtam, és mosolyogva küzdöttem. Lehetetlen volt nem elbűvölni magam a viccelődésükkel.

"Ahh, itt is van" - mondta Alec. "Hiányzott a mosolyod, édesem." Az arckifejezése lágyabbá és komolyabbá vált. "És esküszöm neked, hogy soha többé nem teszek olyat, amivel elűzhetném."

Ó, jaj, ez a tekintet. A szeme ugyanolyan zöld árnyalatú volt, mint a sárkányé. A torkom kiszáradt, és a szívverésem felgyorsult.

Megérintette az arcom. "Ha megengeded, szeretném jóvátenni."

Csak egy lélegzetvisszafojtott "oké" volt a válaszom.

Lassú vigyorától pillangók repkedtek a gyomromban. "Készen állsz életed legjobb utazására?"

"Én... nem vagyok benne biztos."

"Minden rendben lesz" - mondta Lachlan, miközben vetkőzni kezdett. "Velem fogsz utazni."

"Lach nagyobb", mondta Alec, "így több helyed lesz ülni." Rákacsintott. "De én gyorsabb vagyok."

Lachlan válasza egy tompa morgás volt, miközben a pulóverét a fejére húzta. "Majd meglátjuk."

Istenem, de kikészítettek.

Rövidesen két ormótlan, meztelen skót között álltam, izmos testüket aranyozta a holdfény.

Talán már halott voltam, és ez volt a mennyország.

Lachlan fel-alá nézett rám, általában sima homlokát ráncba szedve. "Hűvös lesz a levegő. Tessék, vedd ezt fel." Felkapta a pulóverét a földről, és a fejemre húzta, mintha kisgyerek lennék. Azonnal Lachlan-illatú gyapjúba burkolóztam a nyakamtól a térdem feléig.

"Ó, javítsuk meg azokat az ujjakat" - mondta Alec, miközben feltűrte őket. Amikor végzett, hátrébb állt, és bólintott. "Ez jó lesz. Most pedig mutassuk meg Skócia egy olyan oldalát, amelyet a legtöbben sosem láthatnak."

Mintha ez jelzés lett volna, Lachlan megfordult, és odébb sétált.

Ó... hűha. A feneke egy görög szobrot is megszégyenítene. Két feszes, kerek gömb, szexi kis bemélyedésekkel, amitől összefutott a nyál a számban. Annyira a hátsójára fixíroztam magam, hogy a váltás meglepett. Füstfelhővé puffant, feszes oszlopba csavarodott, majd egy kis hegy nagyságú arany sárkánnyá robbant.

Csodálkozás töltött el, ahogy szemügyre vettem aranyszínű pikkelyeit és csillogó szemeit, amelyek úgy csillogtak, mint a folyékony fém. Akárcsak Alecnek, neki is fekete tüskékből álló korona volt a fején, és egy sor szarv vonult a gerince tetejétől egészen a farka hegyéig. Az arca hüllőszerű volt, hosszúkás orral és többsoros, fűrészes fogakkal teli szájjal.

Alec minden figyelmeztetés nélkül a karjába vett, és Lachlan felé vitt.

"Hé!" - csapkodtam Alec mellkasát, ami olyan volt, mintha egy sziklát csapkodnék. "Mit csinálsz..."

"Hidd el, kislány, ha sárkánylovaglásról van szó, nem szabad túl sokat gondolkodni rajta. Olyan, mintha megtanulnál biciklizni. A legjobb, ha csak felszállsz és indulsz."

"Az emberek nem így tanulnak meg biciklizni!"

Összevonta a szemöldökét. " Nem?"

"Nem, nem'", mondtam, az akcentusát utánozva. "Ez..." - visítottam, amikor feldobott a levegőbe, aztán felnyögtem, amikor Lachlan elkapott a szárnyán. Mielőtt levegőt vehettem volna, a szárny úgy szárnyalt az udvar fölé, mint egy építőipari daru. Aztán megbillent, és én Lachlan széles hátára csúsztam. Az egész olyan gyorsan történt, hogy nem volt időm sikítani vagy aggódni, hogy lezuhanok.

Egy füstoszlop suhant fel mellettem a levegőbe, aztán megremegett, és felvette Alec sárkány alakját. A fenevad borotvaéles fogakat mutatott rám, amit feltételezésem szerint mosolygásnak szánt. Alec mély hangja beáramlott a fejembe.

Látod? Könnyebb, mint biciklizni. Csak ne engedd el.

A szívem hevesen kalapált, ahogy Lachlan aranyszínű fejének tetejéből kiálló egyik szarvát szemügyre vettem.

Tekerd köré a kezed - mondta a fejemben. Nem fogsz bántani.

Az ajkamba haraptam a célzás hallatán, aztán ziháltam, amikor megremegett alattam a háta. "Viselkedj - motyogtam, miközben ujjbegyeimmel végigsimítottam az egyik csillogó aranypikkelyén. Kényelmesebb volt, mint amilyennek látszott, mintha egy finom bőrkabáton futott volna végig a kezem. Ha nem lettek volna a szarvak és az a tény, hogy húsz láb magasan vagyok a levegőben, azt hihettem volna, hogy egy luxusautóban ülök fűtött ülésekkel.

Egy nagy széllökés felborzolta a hajamat, aztán Alec kilőtt az éjszakai égboltra, a teste úgy lőtt el mellettem, mint egy rakéta. Lachlan háta alámerült, miközben mély levegőt vett.

Aztán kiesett alólam a világ.

Egy másodpercig nem kaptam levegőt. Az életemért kapaszkodtam a szarvaiba, miközben a szél az arcomba fújt, és egy sugárhajtómű üvöltött a fülemben. Olyan volt, mint a felszállás egy repülőgépen, csakhogy a gépnek nem volt teteje és biztonsági öve. A levegőbe lőttünk, emelkedtünk és emelkedtünk, Lachlan szárnyai úgy csapkodtak, mint két hatalmas vitorla. Mély bíborvörös sávokkal voltak szegélyezve, ami még lélegzetelállítóbbá tette az aranyat. Felhők suhantak el az arcom előtt. A hajam nedves lett, és a hideg levegő a bőrömbe harapott.

Éppen amikor az emelkedés elviselhetetlenné vált, Lachlan egyenesen kitárta a szárnyait. Az üvöltés abbamaradt, és úgy tűnt, lebegünk, úgy lebegünk az égen, mint egy léghajó egy sportstadion felett. Le mertem nézni, és a szemem elkerekedett.

Fények tarkították a skót vidéket, amely még az éjszaka közepén is dús zöldben izzott. Templomtornyok emelkedtek a városok között. Itt-ott egy-egy kastély magasodott egy zord domboldalon vagy egy sziklás szakadék szélén. És mindenütt víz volt. Mindenféle méretű tavacskák csillogtak a holdfényben, mintha egy óriás hagyott volna lábnyomokat, majd csillagokkal töltötte volna meg őket. A felhők úgy suhantak el mellettük, mint a vattacukor fürtjei. Néhány percenként Lachlan szárnyai lágyan csapkodták a levegőt, és a szél fuvallatát küldték körém. A hőmérséklet hűvös volt, de a teste meleg volt. Mintha egy havas napon egy bögre forró csokoládé köré szorítanám a kezem.

Alec felcsapott a látóterünkbe, majd letelepedett mellettünk a levegőben. Újabb rémisztő mosolyra húzta a száját, a fogai olyanok voltak, mint a cseppkövek a barlangban. Van kedved egy versenyhez? Mielőtt válaszolhattam volna, a szárnyait a testére tapasztotta, és előrerepült, Lachlant és engem a porban hagyva.

Lachlan hangja dübörgött a fejemben, a hangszíne tele volt rosszallással. Pimaszul viselkedett. Ne aggódj, kislány, nem kell üldöznünk.

Előttünk Alec hurkolt az égen, teste kanyargósan kanyargott. Megállt, szárnycsapkodva, és a válla fölött átnézett. A mentális kapcsolaton keresztül egy csirke kukorékolásának halk hangja hallatszott.

Szorosan megmarkoltam Lachlan szarvát, és megveregettem a hátát. "Bármi történjék is, ígérd meg, hogy elkapsz, ha leesnék."

Volt időm regisztrálni a fejemben a kuncogását. Aztán szél tépte át a hajamat, ahogy előre lőtt. Elrepültünk Alec mellett, így tanultam meg, hogy a sárkányok teljesen nevetségesen néznek ki a döbbent arckifejezéssel.

A nevetésem elveszett a szélben, ahogy száguldottunk a levegőben, a föld alattunk elmosódott. Alec előre repült, szarvas farkát suhogtatva. Lachlan élesen balra merített minket, Alec teste alá bukfencezve. Nyilvánvalóan arra számított, hogy jobbra talál bennünket, Alec kétszer is megfordult, tüskés feje pedig úgy forgott előre-hátra, mint egy rajzfilmfigura.

Lachlan és én együtt nevettünk. Alec megpördült, hátraesett, és egy lángcsóvát eresztett ki, veszedelmesen közel Lachlan farkához.

És ekkor kezdődött el a verseny.

Merültünk és szárnyaltunk. Pörögtünk és pörögtünk. A félelmem elolvadt, ahogy száguldottunk az égen, és nevettem, ahogy Lachlan hordógörbéket csinált, mint egy vadászgép. Annyira jó móka volt, hogy elvesztettem az időérzékemet, és mielőtt észbe kaptam volna, a föld alattunk milliónyi fényben ragyogott.

London.

A srácok abbahagyták a játékot, és Alec hangja a fejembe szállt. Kicsit magasabbra kell repülnünk, kislány. Valaki még kiszúrhat minket.

Kapaszkodtam, miközben Lachlan csapkodott a szárnyaival, és felfelé lendített minket. A földön a fények tűszúrássá zsugorodtak, és a Temze keskeny szalaggá változott.

Alec ismét Lachlan mellé telepedett, és izzó smaragdzöld szemét rám szegezte. Mit gondolsz az első sárkánylovaglásodról?

Elkezdtem kiabálni egy választ, aztán teszteltem a mentális kapcsolatunkat. Eleinte kicsit ijesztő volt, de lassan hozzászokom.

A szemében elismerés csillogott. Csak ki kellett próbálnod, hogy tudd, tetszik.

A kettős jelentés egyértelmű volt.

Varázslatos élet vár rád, Chloe. Rajtad áll, hogy megragadd.

Bámultam őt, ahogy London fölött siklottunk, alattunk terült el az izzó város. Varázslatos volt. Nem lehetett letagadni a látványt vagy a puszta csodát, ahogy két sárkánnyal vitorláztam az égen. Figyelmeztettek, hogy a világuk veszélyes, de ez az emberek világára is igaz volt.

És mégis...

Én ember voltam. Semmi különleges nem volt bennem. És nem képzeltem el Lachlan lemondását a toronyban. A megrázkódott arckifejezését és a komor beletörődést. Az emberi társak ritkák voltak. Alec is elismerte. Még írásba is foglaltam. A semmiből Josh hangja csengett át a fejemen. "Nem tudom, Chloe. Azt hiszem, csak unatkoztam."

Lachlan hirtelen összecsapta a szárnyait, és éles ereszkedésbe vitt minket. A város felfelé száguldott, amitől zihálva kapaszkodtam a szarvába. A szél üvöltött. A gyomrom úgy süllyedt, mintha hullámvasúton mentem volna át a dombon. Átütöttünk egy felhősoron. Egy felhőkarcoló tűnt fel a semmiből. Lachlan felé suhant, kicsapta a szárnyait, és leszállt a tetőre. Egy másodperccel később Alec szállt le mellé, karmai a betont súrolták.

Alig volt időm felmérni a környezetemet, amikor Lachlan leereszkedett a földre, és oldalra billentette a testét. Ösztönösen megragadtam a szarvát, hogy ülve maradjak, de a szög túl meredek volt. Lecsúsztam a hátáról és a szárnyára - és tovább csúsztam, amíg a lábam a földet nem érte.

Alec ott volt emberi alakban, nagy kezei megragadták az enyémet, és felhúztak. "Jól vagy, kislány?" - kérdezte, és lesöpörte az arcomról a kócos hajamat.

"N-nem." Túl bizonytalan voltam ahhoz, hogy ellökjem magamtól, ezért belekapaszkodtam a karjába, miközben Lachlan felé fordultam. "Figyelmeztethettél volna, hogy leereszkedsz!"

Az arany sárkány meg-megcsillant és füstté változott.

"Leeshettem volna" - mondtam neki.

A füst Lachlanná formálódott, aki felém lépett, eltolta Alecet az útból, és a karjába söpört.

Ne már megint... Mi volt ez a felföldiekkel és a nők lerántásával a lábukról? "Tegyél..."

"Még nem" - mondta Lachlan, akcentusa sűrű volt, miközben a nyilvánvalóan tetőtéri lakás üvegajtói felé vitt. Lenézett, és a ragadozó tekintetétől kiszáradt a szám. "Csavaros gondolatok járnak a fejedben, Chloe. Itt az ideje, hogy kibogozzuk őket."