Amy Pennza - Kiss of Smoke - Tizenötödik fejezet

 


Tizenötödik fejezet


ALEC


Az emberi kórházban fertőtlenítőszer, haldokló virágok és áporodott kávé szaga terjengett. A cuccból készült kannák egy melegítőn álltak a váróterem sarkában, ahol Lachlan és én ott ragadtunk, mióta a nővérek elszállították Chloét. A falra szerelt síkképernyős televízióban egy erősen sminkelt híradós műsorvezető a tőzsdei esésről beszélt.

"Mit gondolsz, meddig tart még?" Kérdeztem Lachlant, aki végre abbahagyta a járkálást, és most az egyik zöld műanyag székben ült, és kissé fenyegetően nézett ki.

Én azonban jobban tudtam. A tekintete nem a dühből fakadt. Felelősnek érezte magát Chloéért, és belülről ostorozta magát a történtekért.

Előrehajoltam, hogy felkeltsem a figyelmét. "Lachlan."

Aranyló szemei rám szegeződtek. "Ha ezt tudnám, szerinted itt ülnék a seggemen ezen az átkozott helyen?"

Becsuktam a számat, és hátradőltem, a saját műanyag székem nyikorgott.

Amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is fogyott az indulata. Megdörzsölte az állkapcsát, és azt motyogta: "Sajnálom. Csak azt kívánom, bárcsak mondanának valamit."

"Elnézést, uraim?" Egy világoskék köpenyes nő állt az ajtóban.

Lachlan és én olyan gyorsan talpra szaladtunk, hogy a nő szemöldöke felszaladt.

"Igen?" Mondtam.

"Melyikük van itt Chloe Drexel miatt?"

"Én vagyok" - mondtuk Lachlan és én együtt.

A tekintete közöttünk cikázott, és értetlen kifejezés futott át az arcán. "Páciensenként csak egy látogatót engedünk meg. Ez a kórházi szabályzat."

Ó, a fenébe is, ne! Kizárt dolog, hogy itt maradjak, amíg Lachlan találkozik Chloe-val. Az ajtóhoz mentem, és közben megkocogtattam az erőmet.

Az ápolónő barna szemei elkerekedtek, és a feje hátrahajtotta a fejét, amikor közelebb értem.

A hangom az erőtől gördült, és elmosolyodtam. "Semmi baj - pillantottam az ingére tűzött névtáblára -, Helen. Most az egyszer megváltoztathatja a szabályzatot."

A bőröm ragyogása visszatükröződött a pupilláiban, amikor bólintott. "Igen" - mondta álmodozó hangon. "Mindketten jöhettek vissza."

"Köszönöm."

"Te skót vagy."

Rákacsintottam. "Született és felnevelkedett."

"Erre."

Lachlan motyogta mellettem, miközben követtük őt egy fehér, sterilnek tűnő folyosón. "Kicsit túlzásba viszed, nem gondolod?"

"Működött, nem igaz?" Motyogtam vissza.

Helen egy sor folyosón keresztül vezetett minket egy magas, nyüzsgő pulthoz. Egy másik nővér - idősebb és tekintélyt sugárzó - állt mellette, és valamilyen futurisztikus számítógépet ütögetett egy kerekeken guruló rúdra szerelve. Felnézett, amikor közeledtünk, és a homlokát ráncolta. "Csak egy látogató egy betegre."

"Miss Drexel miatt jöttek" - mondta Helen, homályos mosollyal az arcán.

"Helen. Ismeri a szabályzatunkat."

"Miss Drexel miatt vannak itt."

Az idősebb nővér kinyitotta a száját, mintha vitatkozni akart volna, aztán megrázta a fejét. "Tudja mit, erre most nincs időm." Elsöpörte Helent, és intett Lachlannak és nekem, hogy kövessük. "Maguk már itt vannak. Most nem rúglak ki titeket." A cipője csikorgott, ahogy elhaladt a pult mellett, és a válla fölött beszélt. "Joan vagyok, az egyik szülésznő. Á, itt is vagyunk." Eltűnt az egyik betegszobában.

Lachlan és én megdermedtünk a küszöbön, aztán egymásra néztünk. Szülésznő? Ismertük ezt a szót. Régi szó volt, és a jelentése nem változott az évszázadok során.

Joan kidugta a fejét az ajtón. "Uraim? Sűrű volt az éjszaka, és egy óra múlva véget ér a műszakom."

"Bocsánat" - hallottam magam, és Lachlan és én követtük őt befelé, miközben a gondolataim kavarogtak a következményeitől, hogy Chloét egy szülésznő kezeli.

Aztán megláttam Chloét a kórházi ágyon ülni, sápadt és rémült arccal, és a szívem a lábamra esett. " Kislány" - lihegtem, és odasietettem mellé. "Jól vagy? Majdnem halálra rémítetted Lachet és engem." Mellettem tolongott, az arca majdnem olyan sápadt volt, mint az övé.

A szája megremegett. "Én... nem tudom. Azt mondták, terhes vagyok."

Joan halk hangot adott ki, és mindhárman az ajtó mellett állva néztünk rá. "Sajnálom" - mondta Chloe-nak. "Annyira elfoglaltak voltunk ma este, hogy eszembe sem jutott megkérdezni, hogy elmondtad-e a - a tekintete végigsiklott Lachlanon és rajtam -... ööö... partnerednek."

"Társak" - mondta Chloe határozottan. Felemelte az állát, és a hangja felerősödött. "Mindkét férfi a társam."

Készülve vártam az elutasító választ, de Joan csak bólintott. "Nos, elnézést kérek, hogy ilyen hirtelen ejtettem el a hírt." Összevonta a szemöldökét. "A hormonszintje egy kicsit rossznak tűnt, ezért szeretnénk egy ultrahangot csinálni. Csak kiugrom, és hozom a gépet." A nemtörődöm hatékonyság újabb örvényében távozott.

Abban a pillanatban, ahogy kilépett az ajtón, Chloe arca összerándult. "Ezt nem hiszem el" - suttogta. Felnézett, a szemében halvány remény csillogott. "Ugye nem lehetett az egyikük? Óvszert használtál a repülőn, de aztán..." Elakadt a szava, és nyelt egyet, láthatóan nyugtalan volt.

Lassan megráztam a fejem. "Nem, drágám. Első alkalommal azért használtam óvszert, mert nem akartalak megijeszteni. De nincs szükségünk rá. Lach és én nem kaphatunk el emberi betegségeket, és nem eshetsz teherbe, amíg nem követelünk téged."

Lachlan odahúzott néhány látogatói széket. Leültünk, és ő összefűzte az ujjait Chloééval. "Jaj, meghorzsolták a pici kezed." Lágy csókot nyomott a lány IV-je körüli zöldes elszíneződésre. "Majd én helyrehozom, kislány. Amint hazaérsz."

"Meg tudod?"

"Persze, hogy tudom. A sárkánykönnyeknek gyógyító erejük van."

Nedvesség csíkozott végig az arcán. "Ez Josh babája." A szája ismét megremegett. "Mit fogunk csinálni?"

Megsimogattam a karja puha bőrét a kórházi köpeny ujja alatt. "Amit csak akarsz, édesem. Lach és én támogatunk téged, bármi történjék is."

"De mi lesz Josh-sal? Istenem, életem végéig látnom kellene őt."

"Erre most ne gondolj" - mondta Lachlan. "Csak koncentrálj arra, hogy jobban legyél." Kicsit bizonytalanul vett levegőt. "Amikor megláttam a vért a combodon... Jézusom, kislány, nem bírtam elviselni a gondolatot, hogy bántottalak."

"Nem tetted" - erősködött a lány. "Azt mondták nekem, hogy a vérzés gyakori ebben a szakaszban, és néhány nőnek az egész terhesség alatt foltokban van." Finom vonásain félénk tekintet virított. "Nem bántottál meg. Minden percét élveztem annak, amit csináltunk. Amit mindannyian csináltunk."

Sikoltó hang hasította a levegőt, majd Joan lépett be egy guruló kocsin guruló géppel. "Tessék" - mondta, Chloe ágya mellé manőverezte, és a helyére zárta. Megnyomott egy csomó gombot, majd Chloe-hoz fordult. "Mivel még a terhesség korai szakaszában van, a pontosság kedvéért el kell végeznem egy hüvelyi ultrahangot."

"Rendben."

Joan rám és Lachlanra pillantott. "Rendben van, hogy..."

"Ők maradnak" - mondta Chloe.

Joan a szemét sem rebbentette, én pedig megkönnyebbülten kifújtam, mert volt egy olyan érzésem, hogy őt nehéz lesz elbűvölni. Néhány ember természeténél fogva kevésbé volt fogékony a szuggesztióra. Mások egyszerűen túl sok baromsággal találkoztak már életükben ahhoz, hogy meggyőzhetőek legyenek. Én arra tippeltem, hogy Joan mindkét leírásnak megfelel.

Még egy kicsit babrált a géppel, aztán olyan ügyességgel suhintott egy szondát Chloe takarója alá, hogy egy bűvész is megszégyenült volna. Egy másodperccel később egy szemcsés kép jelent meg a fekete-fehér képernyőn.

Chloe megfeszült.

Lachlan és én előrehajoltunk.

Profilban Joan szája lefelé fordult. Egy pillanat múlva szembefordult Chloéval, és a hangja elvesztette csípős, zaklatott élét. "Őszintén sajnálom, kedvesem. Ez nem egy életképes terhesség."

"Micsoda?" Chloe a nő és a képernyő között nézett. "Nem értem."

Joan egy fehér gyűrűre mutatott a fekete közepén. "Ez a terhességi zsák. Látnunk kellene a fejlődő embriót, de az hiányzik. Mi ezt elrontott petesejtnek hívjuk. Néha az embrió nagyon korán elhalálozott. Máskor egyáltalán nem fejlődött ki." A nő arckifejezése megenyhült. "Ezek sokkal gyakoribbak, mint azt az emberek gondolnák. Az első terhességek akár húsz százaléka is vetéléssel végződik, és ez a szám valószínűleg még magasabb, mert nem mindig tudunk ezekről a nagyon koraiakról."

Chloe a képernyőre pillantott.

"Egyáltalán nincs okunk azt gondolni, hogy önnek ne lehetne sikeres terhessége."

"Én..." Chloe elhallgatott.

Rátettem a kezem arra, amit Lachlan már tartott, az ujjaim mindkettőjük ujjai köré fonódtak. "És most mit tegyünk?" Kérdeztem Joant.

"Rendben" - mondta, és visszatért az élénk hangja. "Igazából két lehetőség van." Chloéra nézett. "Várhatod, hogy a vetélés magától is előrehaladjon, vagy hazaküldhetlek gyógyszerekkel, hogy a dolgok előrébb jussanak. Valószínűleg görcsölni fogsz, aztán olyan lesz, mint egy átlagosnál erősebb menstruációs ciklus."

"Gyógyszer" - mondta Chloe. "Nem akarok várni."

Joan bólintott. "Csak adj egy percet, hogy megszerezzem a receptet. Itt ki tudjuk tölteni, és már mehet is tovább. Ha már otthon van, pihenjen és fogyasszon sok folyadékot".

"Majd mi vigyázunk rá" - mondta Lachlan.

Chloe megszorította a kezünket.

Joan egy percig nyüzsgött, aztán az ajtóhoz tolta az ultrahangkészüléket. Mielőtt távozott volna, megfordult, és a tekintete Chloéra esett. "Sajnálom, hogy így alakultak a dolgok, Miss Drexel". Tétovázott, majd hozzátette: "Ez valószínűleg szörnyen szakszerűtlenül hangzik, de a családomban a nőknek van egy olyan képessége, hogy... tudnak dolgokat. Nem tudom megmagyarázni, de egyszerűen tudom, hogy lesz egy fia. Nagyon erősen érzem."

A szívem hevesen kalapált. Mellettem Lachlan teljesen elcsendesedett.

"Hm. Mindenesetre gondoltam, talán segít, ha ezt továbbadom." Röviden bólintott, és távozott.

Valami kimondatlan megállapodás értelmében mindhárman megvártuk, amíg a gép nyikorgó kerekeinek hangja elhalkult, aztán Chloe felénk fordult. "A médiumok léteznek?"

Lachlan válaszolt. "Igen, bár az ajándék kiszámíthatatlan." Elgondolkodó pillantást vetett az ajtó felé. "Bár fogadni mernék, hogy ő igazi. Az ilyesmi hajlamos családon belül öröklődni."

Lesöpörtem egy laza fürtöt Chloe válláról. "Jól vagy, kicsim?"

Egy pillanatra elhallgatott. "Azt hiszem, igen. Ez egy hullámvasút volt." Grimaszolt. "Őszintén szólva, csak ki akarok szállni ebből a köntösből, és hazamenni."

"Ezt meg tudjuk valósítani" - mondtam. " Betakargatunk az ágyadba, és a rendelkezésedre állunk. Parancsolhatsz nekünk, mint a szolgáknak."

A mosolya visszahozta a színt az arcára, amitől édes megkönnyebbülés öntött el. "Két jóképű skót, hogy azt tegyék, amit mondok? Elfogadom."