Grace Goodwin - Maid for the Beast - 10. Fejezet

 


10


Angela, az ő lakása


Megcsókoltam volna a professzoromat, amiért korábban elengedett minket az óráról. Alig hallottam egy szót is abból, amit mondott, és a jegyzeteim úgy néztek ki, mintha hetedik osztályban csináltam volna, a nevemmel és Braunéval, szívekbe firkálva az egész oldalon. Alig búcsúztam el az osztálytársaimtól, máris rohantam a kocsimhoz. Minden jó helyen fájt, miután együtt voltam Braunnal. Újra és újra. Azt mondani, hogy mohó volt, még enyhe kifejezés volt.

De csak nekem. Ez volt az egyetlen dolog, amit nehezen tudtam felfogni. Komolyan gondolta? Én voltam a kiválasztott társa? Az Egyetlen? Tényleg? És ez pontosan mit jelentett volna? Elvárta volna, hogy elhagyjam a családomat és egy másik bolygón éljek?

Megtenném? Megtehetném és boldog lennék?

Annyi kérdés. A lehetőségek úgy kergették magukat a fejemben, mint egy kiskutya a farkát. Igen. Nem. Talán. Nem tudtam. Ez volt a nagy kérdés. Nem tudtam semmit. Nem voltam biztos benne.

Nos, ez hazugság volt. Tudtam, hogy szerelmes vagyok egy idegenbe. Tudtam, hogy úgy nyúlt hozzám, mintha számítanék, mintha én lennék a világa, és sosem tudna betelni velem. Tudtam, hogy mindent meghallgatott, amit mondtam, és emlékezett arra, amit mondtam neki. Tudtam, hogy tisztelettudóan viselkedik a szüleimmel és a nagypapával, ami a hülye Kevinnek sosem sikerült.

És az orgazmusok? Szent szar, az orgazmusok. Annyira sok. Olyan jó. Soha életemben nem éreztem magam szexuális istennőnek, egyszer sem. De most igen. Szexinek, gyönyörűnek és erősnek éreztem magam. És mindezt azért, mert egy hatalmas idegen férfi kiválasztott engem. Engem!

Őrület. Ez az egész túl őrült volt ahhoz, hogy igaz legyen. Túl jó ahhoz, hogy igaz legyen. Braun csodálatos volt. Csodálatos.

Ahogy befordultam a sarkon, és lementem az utcámba, nem tudtam megállni, hogy ne mosolyogjak. Braun egy vadállat volt. Az ágyban és az ágyon kívül is.

Vele vad voltam. Sosem voltam prűd, de nem is nagyon kezdeményeztem a szexet. A szex, amiben részem volt, nem volt valami nagyszerű. Korábban nem tudtam, de most már biztosan tudtam. Braun képzett szerető volt. Nagylelkű. Figyelmes. Én élveztem el először, és nem is egyszer. Gondoskodott róla.

Mindenben gondoskodott rólam. Ahhoz képest, hogy milyen hatalmas fickó, olyan gyengéd volt velem. Egy szerelmes bolonddá váltam. És szexmániássá.

De mint tizenhárom éves koromban, most is valószínűleg tündérmesékre gondoltam. Braun az Agglegény Szörnyeteg programban szerepelt volna. Miközben az elmúlt két napot velem töltötte, huszonnégy nő is az ő figyelmét akarta.

Behajtottam a kivilágított parkolóba, és fintorogva lassítottam. Megbillentettem az állam, hogy kinézzek az utasablakon. A kanapém kilógott egy kisteherautó hátuljából. Mi a...

Bassza meg!

Felismertem azt a puccos teherautót. Keviné. Az emelővel, a terepjáró kerekekkel, amik sosem láttak földet. Többet ér a kocsija, mint amit én egy év alatt kerestem, és úgy döntött, hogy ellopja a használt kanapémat? Mi a fene ütött belé?

Éppen akkor jött le az épület központi lépcsőházán a Crock-Potommal, és hátra tette a kanapéval és bármi mással együtt, amit ellopott. Szokásához híven golfinget és bermudanadrágot viselt, papucsban, zokni nélkül. Úgy öltözött, mintha a country klubból jött volna, de az én rohadt edényemet lopta volna el. Ahogy közelebb értem, észrevettem a kis homárokat, amiket a barna nadrágjára hímeztek.

Szép volt.

A hajában több hajbalzsam volt, mint amennyit én valaha is használtam. Hátrafésült volt, ami csak a hajszálait mutatta. A szokásos ravasz vigyora hiányzott, és felismertem azt a gyöngyöző tekintetet. Azt a tekintetet, amely azt sugallta, hogy tudta, hogy valamit rosszul csinál, de valahogy mindent igazolt magának, és meggyőzte borsónyi agyát - és elefántméretű egóját -, hogy rosszat tett. Hogy semmi sem az ő hibája. Hogy a világ tartozik neki valamivel. Vagy, abból kiindulva, hogy mennyi holmimat láttam a teherautó hátuljában, hogy mindenemmel tartozom neki.

Seggfej. Nagyon jól tettem, hogy kidobtam a seggét. Most már csak azt akartam, hogy tűnjön el. Hogy távol maradjon. Braunhoz képest ő egy vicc volt. Egy abszolút szemfényvesztő ember.

Behajtottam a legközelebbi parkolóhelyre, kiszálltam, a számítógépes táskámat a földön hagytam, és bezártam a kocsit magam mögött. Nem akartam, hogy ellopja a laptopomat. Ha egy kibaszott lassú tűzhelyre ment, akkor biztosan a számítógépemet akarta.

Miután bezártam az ajtót, odarohantam hozzá. "Mi a faszt csinálsz?"

Elfordította a fejét, hogy rám nézzen, aztán visszament a lépcsőn. "Azt hittem, ma este órád van."

Utána rontottam, fel a három emeletnyi lépcsőn, majd a lakásomba, és becsaptam magam mögött az ajtót. A tévé mögé nyúlt, hogy kihúzza a vezetékeket. "Az nem a tiéd. Ahogy a kanapé sem, amit elloptál... csodával határos módon, egyedül". Nem volt hajlandó segíteni nekem beköltözni a lakásba, arra hivatkozva, hogy a rossz térde egyszerűen nem bírja a sok lépcsőt.

Miután két napig együtt voltam Braunnal, Kevin soványnak tűnt. Kicsi. Gyenge. Bár nem volt hatalmas, de ahhoz, hogy le tudja vinni azt a kanapét három emeletnyi lépcsőn, valamin állnia kellett. Talán volt egy barátja, aki segített neki a kanapéval, aztán elment.

"Most már az enyém."

"A kibaszott Crock-Pot? Még főzni sem tudsz! A szobalányodnak viszed?"

"Nem tudnám kifizetni a cselédet. Elment."

Ahogy gondoltam. Tartozott a bukmékerének.

Megálltam közte és az ajtó között, és nehezen vettem levegőt. Nem voltam alkalmas arra, hogy három emeletet sprinteljek fel a lépcsőn. A hőségben és a páratartalomban még este kilenckor is csorgott az izzadság a melleim között. Kizárt, hogy a kanapémat visszacipelje a lépcsőn, és nem voltam benne biztos, hogy személyesen hogyan állíthatnám meg. Lehet, hogy kisebb volt, mint Braun, de nagyobb volt nálam. Eddig még sosem volt erőszakos, de nem akartam kockáztatni.

Előhúztam a mobilomat a zsebemből, és felhívtam a rendőrséget. Nem tudtam, hogy mit szed, de valamit biztosan beszedett. Senki sem volt ennyire őrült. A rendőrség vette fel, én pedig figyelmen kívül hagytam Kevint, hogy beszéljek a központossal. "A volt lakótársam betört a lakásomba, és ellopja a dolgaimat." Nem akartam azt mondani, hogy a volt barátom volt. Az csak sót tett volna a sebre, hogy önként engedtem be az életembe.

Megadtam a címemet, és csak remélni tudtam, hogy ideérnek, mielőtt a lakást lecsupaszítják.

Felnézett a feladatától, és összeszűkítette a szemét. "Nem fogják elhinni a szart sem, amit mondasz. Ügyvéd vagyok. Semmi sem fog bejönni."

Az apja nevével igaza volt. Colin Barrister jól ismert volt a politikában. Társasági körökben, akiknek volt néhány plusz nulla a fizetésükön. Ők csináltak dolgokat Dél-Floridában. Kíváncsi voltam, mi a fene történt Kevinnel.

"Ez az én cuccom" - folytatta. "Tartozol nekem."

"Nem tartozom neked semmivel, te barom. Eltűntél a lakbéremmel együtt. És elloptad a pénzt a nagyapám gyógyszereire. Tudod, hogy rákos. Miféle ember tesz ilyet?"

Kevin több száz dollárt vett ki a kávésdobozból, amit a fagyasztóban tartottam. Tudta, hogy a nagypapának tartogattam, de ő minden fillért elvett, és elvesztette a szerencsejátékon. Abban a pillanatban, amikor rájöttem, hogy a pénz eltűnt, vége lett a kapcsolatunknak. A játéknak vége. Gyanítottam, hogy pénzt vett ki a tárcámból, de nem tudtam bizonyítani. Amikor egyszer szembesítettem vele, azt mondta, hogy csak feledékeny vagyok és rosszul bánok a pénzzel. A seggfej.

Kétségem sem volt afelől, hogy elpazarolta a saját készpénzét, amit apjától kapott, és valakivel mélyen benne volt, valószínűleg ezért jött vissza. Miami környékén voltak kaszinók, de nem volt kétségem afelől, hogy mindenféle illegális játék is volt.

"Együtt éltünk - csattant fel. "Ami a tiéd, az az enyém is, meg minden."

"Ez itt Florida. Ez nem közös tulajdon állam. Ami az enyém, az az enyém. Hagyd békén a tévét!" - kiabáltam, és a levegőben hadonásztam a karommal.

"Nem."

Istenem, úgy tűnt, több esélyem volt a falhoz beszélni, mint neki. "Hogy jutottál be ide egyáltalán?"

Most ő vigyorgott. "Kulccsal."

Egy pillanatra lehunytam a szemem. Hát persze. Visszaadta nekem a kulcsát, amikor kidobtam, de vagy egy véletlenszerű kulcsot adott nekem, vagy csináltatott egy másolatot. Nem akartam arra gondolni, hogy hónapok óta volt kulcsa a lakásomhoz.

A kanapé eltűnésével a lakás nagyobbnak tűnt.

"Kifelé, Kevin", mondtam, remélve, hogy talán - talán - elmegy.

Keresztbe fonta a karját a mellkasán. "Nem. Nekem kell ez a szar, és te nekem adod. Tartozol nekem."

Kevin ezt már kétszer mondta. A levegőbe dobtam a kezem. " Miért? Amiért egy seggfej vagy? Mert pénzt loptál tőlem?"

"Kidobtad a szaromat, és esett az eső. Minden tönkrement."

"Elloptad a gyógyszerpénzt, amit egy rákos öregembernek spóroltam!"

Még csak a szemét se rebbentette, hogy ez mekkora seggfejes húzás volt, és visszament a tévém kikapcsolásához. Kihúzta a konnektort a falból, és a karjába emelte a tévét.

"El az utamból!" Tett egy lépést felém, de én nem voltam hajlandó hátrálni.

"Nem, ez nem a tiéd. Jön a rendőrség" - mondtam újra, nem biztos, hogy egyáltalán meghallotta, hogy hívtam a 911-et. "Nem tudom, kinek tartozol, de az a tévé nem sokat ér. Menj el, Kevin."

"Tűnj az utamból, te kurva."

Valaki kopogott. Megkönnyebbülés futott át rajtam, hogy a rendőrség milyen gyorsan reagált. De amikor kinyitottam az ajtót, nem a rendőrség volt az, hanem Braun. Sőt, még jobb is. Csak ránézhetett Kevinre, és halálra rémíthette.

"Helló, Angela." A hangja szelíd és nyugodt volt, de ugyanolyan komolynak tűnt, mint mindig. "Valamit el kell mondanom neked."

"Ki a faszom az?" Kevin vicsorgott. "Egy másik férfi, Ang? Ki akarna egy ilyen kiszáradt ribancot, mint te?"

Braun szeme összeszűkült, és az állkapcsa összeszorult. Annyira, hogy azt hittem, megrepednek a fogai. Mély morajlás tört elő a mellkasából, amikor óvatosan félretolt az útból, hogy behatolhasson, lehajtotta a fejét.

Annyira örültem, hogy itt van, hogy majdnem könnyekben törtem ki. Az én oldalamon állt. Az enyém. És nagy volt. És izmos. És olyasmit viselt, amit eddig csak a tévében láttam, egy pár nagy, nehéz párzó bilincset.

Erről akart velem beszélni?

Miért viselte őket? Azt hittem, hogy a fenevadak - az atlaniak - csak akkor veszik fel, ha már párra találtak. És mivel ő nem követelt engem, mi történt?

"Nagyszerű, te ribanc. Már tovább is léptél, mi? Tudtam, hogy kurva vagy."

Összerezzentem, a kurvás megjegyzés csípett annak ellenére, hogy Kevin egy rakás szar volt, és semmi joga nem volt ahhoz, hogy bárminek is nevezzen, pláne nem ribancnak vagy kurvának. Durva. Braun vicsorgott, és a konyha felé kellett mennem, hogy lássam Kevint Braun teste körül. Kevin szemei tágra nyíltak, mint a csészealjak, és a szája tátva maradt.

"Te most ezt a nőt becsmérlő kifejezéssel illetted? Kétszer is?" Braun hangja mély volt. És dühös.

Kevin nagyot nyelt, de nem szólt semmit.

"Kérlek, mutass be, Angela." Miközben hozzám beszélt, a tekintete Kevinre szegeződött.

"Ő itt Kevin."

"Az, akiről meséltél?"

"Igen."

"Az, aki ellopta a pénzedet, a pénzt, amit egy köztiszteletben álló és egészségtelen idősnek szántál?"

"Igen."

"Jól gondolom, hogy a te kanapéd az, amelyik a parkolóban egy jármű hátuljában van?"

"Igen."

Braun hangja minden egyes szóval egyre mélyebb lett.

Oscar leült egy szék szélére, és figyelte Kevint.

"Hülye kibaszott macska." Kirúgott, és felborította a széket. Oscar dühösen sziszegett, de sértetlenül elszaladt.

Braun kinyújtotta a karját, és arra használta, hogy még jobban eltoljon az útból, a testét határozottan közém és Kevin közé helyezve. Közelebb tolódtam a konyhához.

Kevin még mindig a tévét tartotta, most a teste elé tartotta, mint egy pajzsot.

"Ki a fasz vagy te?" Kérdezte Kevin, tele hamis bátorsággal. Bármelyik másik emberi fickó már összeszarta volna a gatyáját, ami csak még egyértelműbben jelezte, hogy valamilyen drogot kellett használnia. Vagy talán csak annyira elkeseredett volt, hogy hajlandó volt kockáztatni, hogy szétrúgják a seggét azért a kis pénzért, amit egy zálogházban kapna a cuccaimért.

"Én vagyok Braun hadúr, és te most leteszed azt a tévét. Visszaadod az ellopott tárgyakat is."

"Ez a szar az enyém. Tartozik nekem."

Braun keresztbe fonta a karját, és a mellkasából mély dübörgés hallatszott. Megesküdtem volna, hogy megnőtt, de ez lehetetlen lett volna.

Nem...

A francba.

Ez lenne az ő szörnyetege.

A karjait lazán az oldalára vetette, és egy fenyegető lépést tett Kevin felé. Kevin visítva hátrált, de nem tette le a tévét. Ehelyett a még mindig nyitott ajtó felé hátrált, kezében a tévével. "Nézd, ember, nem akarok semmi bajt. Elveszem, ami az enyém, és elmegyek."

"Nem." Braun követte Kevint az ajtón kifelé, én pedig mögé siettem, és figyeltem, ahogy Kevin visszamegy a nyitott betonlépcső felé, amikor egy szirénázó és villogó lámpákkal felszerelt rendőrautó állt be a parkolóba közvetlenül alattunk. A járda nyitva volt, akárcsak a lépcsőház, és láttam, hogy két rendőr kiszáll a kocsiból, és a lépcső alja felé siet.

Kevin is hallotta őket, a nyakát csavargatta, és csak annyi időre merte elfordítani a tekintetét Brauntól, hogy lenézzen a parkolóba. Valószínűleg azért, hogy felmérje, mennyi ideje maradt arra, hogy megússza a cuccaim ellopását. A rendőrök az épület rossz oldalán parkoltak le, de ettől függetlenül Kevin kevesebb mint egy perc alatt elintézte volna őket.

"Kevin, csak hagyd ott a tévét" - mondtam. "Még a teherautó kipakolásában is segítünk. De itt van a rendőrség, és nem fogod elvenni mindenemet, hogy egy újabb hülye szerencsejátékadósságot fizess ki."

A szeme elkerekedett, ahogy Braun nézte, de tett még egy lépést hátrafelé, a lépcső felé. "Ez az enyém."

"Ne légy idióta. Csak tedd le, és menj el." Braun széles háta mögött áthajoltam, hogy beszéljek Kevinhez, és nem hittem, hogy valaha is mást láttam, mint a félelmet, ami hajtotta. Amikor először találkoztam vele, elbűvölő volt, jól öltözött és gyakorlott flörtölő. Ha mindezt hozzáadjuk a családi vagyonához, akkoriban szinte ellenállhatatlan volt számomra. Amíg rá nem jöttem az igazságra, hogy üres, kétségbeesett és félt. Minden más csak látszat volt. "Hívd fel az apádat. Ő segíthet neked. Akármennyi is az összeg, vagy bárkinek is tartozol, ő tud segíteni."

Kevin megrázta a fejét. "Nem. Már nemet mondott."

Majdnem ziháltam a döbbenettől. Kevin volt az egyik legnagyobb jogosultsággal rendelkező ember, akivel valaha találkoztam. Egyetlen telefonhívással bármit megkapott, amit csak akart. Kevinnek nem voltak következményei. Soha.

Zajt hallottam, és megfordultam, hogy meglássam a rendőröket, akik a lépcsőházból jöttek felfelé.

"Bassza meg." Kevin is hallhatta őket. Megfordult és megpróbált elszaladni.

De be volt lőve, vagy részeg volt, vagy csak őrjöngött. Elhibázta az első lépcsőfokot, és sikoltozva bukott. A tévé olyan puffanással csapódott a testébe, hogy összerezzentem, miközben Kevin a lépcsőn lefelé menet csapkodott.

Az utolsó dolog, amit hallottam, egy émelyítő reccsenés volt, mielőtt egy kupacban végezte az emeletek közötti lépcsőfokon.

A tévével a mellkasán, tágra nyílt szemmel bámult fel. Mozdulatlanul. A feje alatti betonon gyorsan elkezdett összegyűlni a vér, és a teste természetellenes szögbe torzult.

"Ó, Istenem!" Remegtem, ahogy Braun kifújta a levegőt, és a mellkasához húzott, elzárva a kilátást. "Meg kell vizsgálnunk."

"Meghalt. Nem fog többé zavarni téged."

Nem ezt akartam. Nos, ez volt az a rész, hogy ne zavarjon. Nem a halott részét.

Teljesen megfeledkeztem a rendőrségről, amíg egy nő meg nem köszörülte a torkát. "Ms. Kaur?"

Bólintottam a nőnek. "Igen. Hívtam a 9-1-1-et."

"Asszonyom, bármi is történt itt, tájékoztatnom kell a jogairól. Joga van hallgatni. Bármi, amit mond, felhasználható ön ellen a bíróságon. Jogában áll ügyvédet fogadni."

A rendőrnő folytatta, hogy elmondja a jogaimat, miközben Braun öleléséből kifordulva láttam, hogy a társa - aki nem ment el Kevin holtteste mellett a lépcsőn - lehajol, hogy ellenőrizze a pulzusát. A rendőr ezután oldalra billentette Kevin fejét, hogy lássa a koponya tövénél lévő horpadást. Vér borította be a tenyerét. Ez nem volt jó. Nagyon rossz.

Felnéztem Braunra, de a fenevadnak nyoma sem volt. Csak a nyugodt, kontrollált Braun.

"Ő... meghalt?" Nem volt kétségem afelől, hogy Braunnak több tapasztalata volt a halállal kapcsolatban, mint nekem valaha is. "Honnan tudod biztosan?" Talán sokkot kaptam. Talán rosszabb ápolótanuló voltam, mint gondoltam, mert feltettem ezt az őrült kérdést.

Rám nézett, és nem volt félelem a tekintetében, nem volt feldúlt. Csak elfogadás. "Az integrációim fokozzák a látásomat. Nem látom, hogy elektromos impulzusok haladnának a szívében."

"A szíve megállt?" Ismét Kevinre néztem, miközben a rendőr felállt, a vállára erősített rádiót az ajkához emelte, és egy csomó számot mondott, ami valószínűleg jelentett neki valamit, és...

"Ne mozduljon! Egyikőtök se. Kezeket oda, ahol látom őket."

Braun eleve nem mozdult, és most is mozdulatlan maradt.

"Nem ő a rosszfiú. Ő az" - magyaráztam, és remegő ujjal Kevinre mutattam. "Betört hozzám, amíg órán voltam, és ellopta a cuccaimat."

A két rendőr talán hallotta, amit mondtam, de még sosem találkoztak Braun méretű emberrel. Kicsit ijedtnek tűntek. Az egyik negyvenes éveiben járt, ősz hajjal és bajusszal. A nő fiatalabb volt, talán velem egyidős.

"Látták a teherautót a parkolóban, benne a kanapémmal - tettem hozzá.

"Ezért lökte le a lépcsőn?" - kérdezte az idősebb rendőr.

Megráztam a fejem. Megdöbbentem. "Micsoda? Nem. Nem ez történt."

"Ő az a fickó a sorozatból, az Atlan" - mondta a női tiszt. "Az idegen."

"Nem nagyon érdekel, hogy melyik bolygóról jött. A gyilkosságiak már úton vannak. A halottkém is." Az idősebb tiszt lassan felsétált a lépcsőn, keze a lőfegyverén, mintha készen állna a használatára. "Maguk ketten, térdre! Kezeket a tarkóra" - parancsolta. "Most!"

Braun azt tette, amit mondtak.

"Várj!" Elébe álltam. "Nem csinált semmi rosszat."

"Asszonyom, maga is. Térdre!"

"Én? Ez az én lakásom."

"És egy halott ember van a lépcsőn. Térdre! Most."

Remegő lábbal is letérdeltem Braun mellé, a kezemet magam elé emelve.

"Angela Kaur a Földről ártatlan. Nincs oka ellenségesnek lenni a nősténnyel szemben" - figyelmeztetett Braun.

"Nem tudjuk pontosan, mi történt itt." Az idősebb tiszt megszólalt.

A női tiszt Braunra meredt. "És maga egy idegen."

"Igen, tisztában vagyok vele, hogy nem erről a bolygóról származom."

"És?" Kérdeztem. "Ettől még nem lesz veszélyes. Kevin az, aki be van tépve a drogoktól és a betörésektől."

" És halott is."

"Semmi baj, Angela." Braun rám szegezte sztoikus tekintetét. Ahogy az állkapcsa összeszorult, és a nyakában megfeszültek az inak, tudtam, hogy dühös. És mégis visszafogott volt, mint mindig.

Az idősebb tiszt elővett egy pár bilincset a használati övéből, és a hátam mögé bilincselt. Braun morgott, de elkaptam a tekintetét, és megráztam a fejem. "Ne tedd, Braun. Csak a munkájukat végzik."

"Nem fogod bántani a nőt" - parancsolta Braun annak ellenére, hogy itt határozottan a rendőrség volt a főnök.

Ami Braunt illeti, a fiatalabb rendőr megpróbált egy pár bilincset tenni a csuklójára. "A francba, túl kicsi a bilincs. Mi a fenét csináljunk egy idegennel?"

"A pokolba is, ha tudom. Hívd a műsort. Valakivel találkozniuk kell majd az őrsön, hogy kitalálják, mit tegyenek."

"Ne hívd a Agglegény Szörnyeteg program szervezőit. Már nem állok kapcsolatban a műsorral."

Megcsóváltam a fejem, hogy Braunra nézzek. Nem volt a műsorral? Miért? Miattam volt? Mi történt? A rendőrök úgy beszéltek a fejünk felett, mintha nem is lennénk jelen.

"Idegen vagy sem, be kell vinnünk kihallgatásra."

"Nem hiszem, hogy beférne a járőrkocsink hátsó ülésére" - mondta a nő.

"A francba" - motyogta a másik, és lassan megrázta a fejét.

"Felhívom a Csillagközi Menyasszonyok Program tesztközpontját. Ők állandóan idegenekkel foglalkoznak."

Pánikba estem, Kevin üveges szemének látványától összerezzentem, valahányszor az irányába néztem. Ő tette ezt magával, de még mindig sajnáltam őt. Nem volt egy rendes fickó, de nem érdemelte meg a halált. Legalábbis nem így.

Egy könnycsepp csorgott az arcomra, és a vállammal lesöpörtem. Braun engem figyelt.

"Nem éri meg a könnyeidet, Angela. Újra és újra bántott volna téged" - motyogta.

"Tudom."

Braun tekintete megenyhült, és ott volt az a tekintet, amire egyre inkább támaszkodtam. Talán még szeretni is kezdtem. "A szíved túl szelíd."

"Nem tehetek róla."

Bólintott. "Te gyógyító vagy. Én harcos vagyok. Megvédelek, ha megengeded."

Bólintottam. Igen. Ezt akartam. Akartam őt. Még egy halott emberrel a lakásom előtt, bilincsekkel a csuklómon, és két rendőrrel, akik úgy néztek rám, mintha gyanús lennék, akkor is biztonságban éreztem magam. Hála egy idegennek.

Az élet furcsa volt és csodálatos és tele meglepetésekkel.

"A gyilkosságiak öt percre vannak."

"Jó." Az idősebb rendőr lenézett ránk. "Maguk ketten ne mozduljanak. Megértettétek?"

Egyikünk sem szólt egy szót sem, de közel hajoltam Braunhoz, és amikor átkarolt, még a rendőr sem merte megállásra utasítani.