Grace Goodwin - Maid for the Beast - 15. Fejezet

 


15


Angela, Csillagközi Menyasszonyok Feldolgozó Központja, Miami


A falak vastagok voltak, mint a betonlapok, amelyek elnyelték a hangot. A levegőnek furcsa szaga volt, elemek és tisztítószerek keveréke krétával keverve. Talán csak a terhességi orrom érezte meg ezt a furcsa keveréket. A recepciós az előcsarnokban elég kedves volt. Mégis, fogalmam sem volt, mire számíthatok, amikor a kis tárgyalóban vártam, de nem a barátságtalan nő volt az, aki belépett.

Emberinek tűnt. De akkor ez azt jelentette, hogy tényleg az is volt? Fogalmam sem volt róla. Azon kívül, amit az Agglegény Szörnyeteg című tévéműsorban láttam, fogalmam sem volt arról, mi folyik odakint az űrben, kik vannak ott, vagy milyen idegenek léteznek. Egyszer sem gondoltam arra, hogy önként jelentkezem menyasszonynak. Szóval, mint a legtöbb ember, én is nagyjából figyelmen kívül hagytam mindent, ami az idegenekkel, a háborúval és a menyasszonyokkal kapcsolatos. Volt elég gondom otthon is. Mint például a beteg nagyapa és a szüleim, akik tőlem függtek. Ápolónői iskola. Munka.

És most... egy baba. Egy idegen baba.

"Ms. Kaur. Egara igazgató vagyok. Én vagyok a felelős a menyasszonyok feldolgozásáért itt Miamiban. Miért van itt?" Gyönyörű volt, talán a húszas évei végén járhatott, sötétbarna hajjal és megdöbbentően szürke szemekkel. A tekintete közvetlen volt. Intelligens. Olyasvalaki tekintete, aki hozzászokott ahhoz, hogy ő a főnök és nehéz döntéseket hozzon. De ahogyan a mellkasán keresztbe fonta a karját, egyértelművé tette, hogy nem vágyik arra, hogy lásson engem. Talán nehéz napja volt, fogalmam sem volt róla, de nem voltam boldog, hogy láthatom.

A tekintete összeszűkült, amikor tétováztam. "Nincs sok időm. Mit akarsz tőlem?"

Igen, nem örül, hogy lát engem. Pislogtam, meglepett a nyílt ellenségessége. "Tessék?"

"Miért vagy itt? Önként jelentkezik, hogy Csillagközi Menyasszonyként dolgozzák fel?"

Fintorogva ráncoltam a homlokom. "Nem."

Szipogott, és a kezét egy szék támlájára támasztotta, de nem vette a fáradságot, hogy leüljön. Azon tűnődtem, vajon azért, mert sosem ült, mert nem akarta összegyűrni a sötétszürke egyenruhaszoknyát, amit viselt, vagy mert egyszerűen nem kedvel engem. Aminek semmi értelme nem volt. Soha nem találkoztam a nővel.

Szürke szemei lézerként fókuszáltak rám, én pedig remegni kezdtem. Megint. Könnyek is jöttek. Éreztem őket, de nagyot nyeltem, és visszaszorítottam őket. "Nekem... szükségem van a segítségére. El kell juttatnom egy üzenetet egy atlanihoz. Braun hadúrnak? Ismered őt? Tudod, hol van?"

"Valóban." A nő ismét keresztbe fonta a karját, még mindig mogorván. "Miféle üzenet?"

A kezem a hasamra esett, mintha ösztönösen tudtam volna, hogy meg kell védenem a gyermekemet ettől a gonosz nőtől. Ez volt az, aki az ideges újdonsült menyasszonyokat köszöntötte? Ez volt az utolsó arc, amit az ember látott, mielőtt elrepült volna a világűrbe?

Nem csoda, hogy olyan sok reklámjuk volt a televízióban és az interneten. Nem csoda, hogy úgy kerestek önkénteseket, hogy először egy dögös földönkívülit mutogattak. Egara igazgató egy mogorva, gonosz, boldogtalan ribanc volt. Mégis ő volt az egyetlen esélyem, hogy elérjem Braunt, hogy tudassam vele a babánkat.

"Beszélnem kell vele. Tudom..." Felemeltem a kezem, hogy félbeszakítsam, amikor szóra nyitotta a száját, és elsiettem a szavakat, mielőtt elvesztettem volna a bátorságomat. Már megint. Az elmúlt két napban már háromszor autóztam ide. Megálltam. Leparkoltam. Visszakapcsoltam a kocsit, és hazamentem. Soha életemben nem voltam még ilyen gyáva. De ez ijesztő volt. Egy idegen baba. Idegen szerető, aki nem akart engem. Nem tudtam, hogy képes leszek-e a Földön maradni. Nem tudtam semmit.

"Kérem. Hadd vegyem ki ezt."

Egara igazgató az orra alá nézett onnan, ahol állt, de a térdeim túl gyengék voltak ahhoz, hogy megkockáztassam az állást. Remegtem, mint a falevél.

"Tudom, hogy Braun hadúr megtalálta az egyetlen igaz társát, és elhagyta a Földet. Tudom. Eljött a lakásomra a párzási bilincsével a kezében, és azt mondta, hogy valamit el kell mondania nekem, de nem volt rá lehetősége. Elment. Talált egy társat. Hallottam, hogy beszéltek róla a műsorban. Nem várom el, hogy visszavárjon, mert boldog a kolónián, vagy az Atlanon, vagy akárhol. Én örülök neki ezzel a nővel. Lehet, hogy nem látszik, de így van. Megérdemli. De nem ezért vagyok itt."

Az igazgató ismét kinyitotta a száját, de én széttártam a tenyeremet az arca előtt, és elsiettem a maradék szavakat. "Tudom. Elment. Semmi baj. Majd én elintézem. De... de terhes vagyok. A baba az övé. Tudom, hogy most már van egy igazi párja, és elment, hogy találkozzon vele és igényt tartson rá. Nem várom el tőle, hogy az enyém legyen. De ő egy jó ember, Atlan... akárki is legyen az. Braun jó ember. Joga van tudni, hogy apa lesz".

Mindezeken megbotlottam, és mély levegőt vettem. Tessék, megcsináltam. Megosztottam a hatalmas titkot, aminek a vége valószínűleg az 51-es körzetbe zárásom lesz.

"Micsoda?" A hangja elvesztette az élét, de mire gondolt, mire? Talán dadogtam?

"Beszél angolul, ugye?"

Összevonta a szemöldökét. "Persze."

Lassan beszéltem, hátha ma egy kicsit süket volt. "Én... Terhes. Braun gyerekével. Braun babájával, oké? Három tesztet csináltattam, hogy biztosra menjek. Tudom, hogy most már van párja. Tudom, hogy párja van. De tudnia kell a babáról. Nekem pedig tudnom kell, mire számíthatok. Ez a baba félig ember, félig atlani. Megengedik majd, hogy itt neveljem fel a gyermekemet? A Földön? Meddig leszek terhes? Negyven hetes terhesség, mint egy emberi baba? És képes leszek világra hozni a babát? Milyen nagy lesz? Már majdnem befejeztem az ápolónői iskolát, de egyik tankönyvem vagy klinikai gyakorlatom sem foglalkozik ezzel. Ha a Földön maradunk, a baba szörnyeteggé változik? Lesz-e Braun-nak látogatási joga? Hogy fog ez működni? És mi van, ha az új párja nem fogadja el ezt? Nem akarom kitenni a babámat olyasvalakinek, aki nem fogja szeretni őt." Tessék. Megint kimondtam, még mélyebben. Most már meg kellett értenie. Ez nagyjából elég volt, nem igaz? "Vagy neki. Lehet, hogy egy lány. Még nem tudom."

"Micsoda?" - kérdezte újra. Minden düh lecsúszott az arcáról, és csak döbbenten nézett. Igen, az, hogy egy embernek idegen baba születik, meglepő volt.

A kis tárgyalóasztal egyik oldalán az enyém melletti székre süllyedt, és a kezemet a sajátjába fogta. Az egész viselkedése gonosz boszorkányból gondoskodó baráttá változott. Zavartan pislogtam, de nem húztam el a kezemet az övéről, amikor újra megszólalt. "Angela, azt hiszem, rosszul kezdtük. Ezért sajnálom. Kezdd az elejéről, és mondj el mindent."

Nem mondtam el neki mindent, de eleget mondtam. Biztos voltam benne, hogy tudta, hogyan estem teherbe. Amikor végeztem, hátradőlt a székében, keresztbe tett karokkal, a szemében újra a dühös csillogás. "Valami fontosat kihagytál."

Zavartan bámultam rá. "Tényleg?" Micsoda? Fogalmam sem volt róla.

"Mi van azzal a férfival, akivel három nappal ezelőtt voltál? A szőkével? Az első emeleten. Négyes számú."

Mi a fenéről beszélt? "Casey-re gondolsz?"

"Ez a neve? A szeretőd? A férfi, akihez a gondjaiddal futottál. A férfi, aki átölelt téged? Megcsókolt, amikor Braun megkeresett téged?"

Bámultam. És bámultam. Feldolgoztam. Megrémültem. "Braun visszajött értem?" A szívem megugrott, és a pulzusom hevesen vert. "Miért? Miért jött vissza?"

"Végre volt egy nyitott szállítási ablak. Visszajött érted, Angela. És egy másik férfival talált rád. Elárultad őt."

"Casey nem férfi!" Felpattantam a székből. Ezúttal én néztem le az orromat a nőre. "Úgy értem, férfi, de nem az én férfiam. Hogy merészeled? Casey a legjobb barátom. Ötödik óta a legjobb barátom. És nem a szeretőm. Ő meleg!"

A lány összeszorította az ajkát. "Akkor miért csókolt meg téged?"

Legszívesebben belecsaptam volna a tökéletes kis orrába. Ezt akartam tenni. "Homlokon csókolt! Sci-fi filmeket néztünk és fagyit ettünk, miközben kisírtam a szemem, mert az idegen szerelmem társra lelt, és soha többé nem látom őt. Ó, és én terhes vagyok a babájával! Hadd mondjam el, szükségem volt arra a rohadt jégkrémre. Imádom Braunt. Nem árultam el! Én szeretem őt. Miért?" Majdnem felnyögtem. "Miért gondolná ezt? Miért nem maradt, és miért nem beszélt velem? Kérdezett meg?"

Az arca kifakult a színétől. "Ó, kedvesem."

"Itt volt? És nem beszélt velem? Még csak nem is kérdezett?" Ellöktem magamtól a széket, és egy lépéssel közelebb léptem hozzá. "Te is ott voltál. Nem igaz?"

"Én vittem el hozzád."

"És nem beszélted észhez? Vagy te magad nem néztél be abba a kibaszott ablakon?"

Felállt, és járkálni kezdett. "Sajnálom, Angela. Az atlaniak, különösen a párzási lázban lévők, nem mindig látják be az észt."

"De neki van párja. Azért ment el, hogy találkozzon vele."

A nő megrázta a fejét. "Találkozott a párjával, igen. Veled. Elment a lakásodra, hogy követeljen téged, de ott volt az az incidens az exeddel. Kitoloncolták a bolygóról."

"Azt mondták, talált egy társat! Hogy találtak neki párt."

"Így is volt. Te vagy a párja" - mondta újra.

Ó... Jaj. Istenem. "Hívd őt. Hívd fel! Bármit is mondanak az idegenek. Most rögtön. Mondd el neki az igazat."

Megrázta a fejét. "Nem tehetem."

"Miért nem?" Mindegy. Nem érdekelt, hogyan, csak beszélnem kellett vele. Most. "Akkor küldj el a kolóniára. Majd én magam beszélek vele."

"Nagyon sajnálom. Amikor meglátott téged a másik férfival - nos, nem ment vissza a Telepre."

Rossz érzés kavargott a zsigereimben, miközben a Legénybúcsú program drámai reklámjai jelentek meg a fejemben. A műsor nagy port kavart, hogy egy atlantai hadvezért, aki nem találta meg a párját, kivégeztek. Találd meg a szerelmet, vagy halálra ítélnek. Annyira drámai volt. Annyira fantasztikus.

Nem lehetett igaz. "Nem."

"De igen."

Hányni készültem, és nem a reggeli rosszulléttől. Elájultam. Sikítok. "Nem. Ez nem igaz."

"Egyenesen egy atlantai börtönbe szállították kivégzésre."

"Meghalt? Megölték?" Suttogtam, alig tudtam kivenni a szavakat.

"Nem tudom." A nő láthatóan feldúltan tördelte a kezét. "Az atlantisziak nem akarják megölni a legbátrabb hadurukat. Nem ez a szándékuk. Boldog társakat akarnak. Családokat. Úgy tudom, hogy legalább néhány napig náluk marad. Egymás után vonultatják fel előtte a nőstényeket, remélve, hogy a fenevad érdeklődést mutat valamelyikük iránt. Egy utolsó próbálkozás."

Szóval Braun lehet, hogy meghalt. Vagy éppen most választ magának egy másik társat? És mindez azért, mert a legjobb barátommal aludtam, hagytam, hogy homlokon csókoljon, és az a nagy idióta Atlan azt feltételezte, hogy Caseyt választottam társamnak?

Nem. Nem. Nem. Nem. Megragadtam a csinos kis felügyelőt az inge elejénél fogva, és elég közel húztam magamhoz, hogy az arcába vicsorítsak. Jóval magasabb volt nálam, de a düh erőt adott.

"Braun az enyém. Őt akarom. Szeretem őt. Az ő kibaszott gyerekét fogom megszülni" - vicsorítottam gyakorlatilag. Talán volt bennem egy kis vadállat is.

Nem választott mást. Ő is engem akart. Azért jött, hogy ezt elmondja nekem, amikor Kevin ott volt. De lehet, hogy már halott.

"Derítsd ki, hol van. Tudd meg, hol van. Most. És küldj hozzá engem. Nem érdekel, ha az idegenek királya nem akarja, hogy menjek. Én megyek. Megértetted?"

"Értettem." Úgy mosolygott, mint egy szédült bolond. Ennek a nőnek semmi értelme nem volt. Talán tényleg egy idegen volt. "Keressük meg a társadat, Angela. De figyelmeztetlek, ő nem az a Braun lesz, amilyennek te ismered. A vadállat alakjában lesz. A vadállatával kell megküzdened."

"Nem félek Brauntól. Nem érdekel, milyen formában van."

"Kitűnő." A nő az ajtóhoz sétált, és kinyitotta. " Gyere utánam. Először is szükséged lesz egy NPU-ra, hogy mindenkivel beszélhess az űrben. Utána beszélünk a transzporttal. Bár nem viselsz bilincset, és technikailag nem párosodtál idegenekkel, de egy idegen babát hordasz magadban, ami első osztályú jegyet ad neked az űrbe. A transzportpadnak ilyenkor már elérhetőnek kell lennie."

Követtem őt, és lenyeltem a rémületemet. Egy másik bolygóra transzportáltak, és szembe kellett néznem egy bántó, dühös fenevaddal.