Milana Jacks - Arked By the Predator, Huszadik fejezet

 


HUSZADIK FEJEZET

 

ARK

 

Az odú egy sötét és magányos hely, ahol a vadászok körbe-körbe járkálnak, amíg vagy éhen nem halnak, vagy meg nem őrülnek a szűk helyre való bezártságtól. Előbb halok meg, minthogy megőrüljek, mert Anyám átszúrta a tüdőmet és a torkomat, így nehezen kapok levegőt, és bár a sebeimet gyorsan begyógyítom, nem vagyok halhatatlan.

Feltételezem, hogy Tash Berával, a háború istennőjével vonul Ralna ellen, és anyám igazat mondott, amikor azt mondta, hogy Bera nem kedveli a bolondot. Bera, mint minden istennőnk, az erősebbet részesíti előnyben, és ez azt jelenti, hogy nem halhatok meg. Azt hiszem, az akaratom és a gonoszságom puszta erejéből fogok élni. Anyám ellenségeként fogok élni.

Miután megadtam magam, Mae teljesen átvette az emberi hatalmat, és egyszerűen elsétált, mintha nem is léteznék. Mae a legerősebbnek, a legerősebbnek kedvez, és én újra és újra bebizonyítottam, hogy alkalmatlan vagyok.

Az egyik nyílvessző a torkomat, a másik a mellkasomat szúrta át, megakadályozva a vadásszá válást, így két lábon állok, képtelen vagyok gyorsabban gyógyulni. A nedves földön fekszem, és a csillagokat számolom az égen, ahelyett, hogy a tüzet figyelném, amit Mae a kamrái felett teremtett. A vele töltött éjszakák voltak életem legszebbjei, és hogy minél tovább megőrizzem a józan eszemet, amíg Anya hagy rothadni ebben a lyukban, csak Mae-re gondolok, a mosolyára és azokra a szép zöld szemekre, amelyek mostanra biztosan elfehéredtek.

Már öt, ma este pedig már hat órája fekszem itt, lassan haldokolva, és mégsem halok meg. Talán Berának és a többi istennőnek más tervei vannak velem, amikben nem szerepel, hogy egy rohadt lyukban haljak meg. Talán, talán.

Legalább nem kell az őrületbe kergetnem magam azzal a gondolattal, hogy anyám újra megnyitja a játékokat Mae számára. Ő egy megjelölt nőstény, aki képtelen mással szaporodni. Ez azt is jelenti, hogy Mae-ben rejlik a vérvonalunk jövője, és ha én lennék az anyám (sokszor tényleg hasonlóan gondolkodunk), megtartanám Mae-t, amíg vemhes, aztán megszabadulnék a nősténytől, amint a kölykök kijönnek belőle. Anya majd sajátjaként neveli fel őket, kiképzi őket, és lesznek örökösei, akik az ő akaratát teljesítik.

Kiirtja a Ka-t, és megtalálja a módját, hogy vagy Bera kegyeit elnyerje, vagy egyenesen megölje.

Sajnálatos, hogy az emberi nőstények törékenyek, sokkal törékenyebbek és megölhetőbbek, mint a mi nőstényeink, és elgondolkodtat, hogy az istennők miért őket választották a mi nőstényeink helyett. Alkalmatlanok és kicsik, és túlságosan is a szívükre hallgatnak.

Megvakarom a golyóimat.

Talán innen merítik az erejüket. Talán ezért választották őket az istennők a mi nőstényeink helyett, akik megkeseredtek és gonoszak lettek, ahogy teltek a fordulatok, és nem tudtak teherbe esni. A nőstényeink már nem imádkoznak Berához? Tudom, hogy Kore nem, de Kore nem a szabály. Ő a kivétel, mert ő egy harcos ízig-vérig.

Nem tudom az összes választ, de az egész világhosszat töprenghetek rajtuk, amíg ki nem lehelem az utolsó leheletemet. Ami valószínűleg hajnalban lesz.

Elakad a lélegzetem, miközben a vér tovább gyűlik a tüdőmben.

Valami megmozdul felettem.

Egy terrik?

Ó, nyami.

Megpróbálok felemelkedni, és a lyuk falát karmolva nyöszörgök. Nem tudok megmozdulni. A tüdőm nem működik.

Egy kötélhosszúság leesik a lyukon.

Pislogok, nem vagyok biztos benne, hogy jól látok-e.

"Pszt", hangzik fentről.

Újra pislogok, próbálom kitisztítani homályos látásomat. Hart szőrös segge villan, ahogy leereszkedik a kötélen.

"Meghalhattam volna anélkül, hogy láttam volna a segged."

"Úgyis meg fogsz halni." Hart, a Ka törzs alfája leszáll mellettem, és leguggolva felméri a sebeimet. "Hogy lehetsz egyáltalán életben?"

"Az anyám iránti puszta rosszindulatból."

Bólint. "Az a hír járja, hogy megölted Vor-t, de nem emelkedtél fel a Rai-ba."

Bólintok.

Hart a szakállát súrolja. "Szerinted ki fog felemelkedni?"

"A kölykeim, amikor készen állnak." Vért köhögök ki, és nyögve bámulok a Ka seggfejre. "Mindenképpen, Hart, húzz fel egy naplót, és beszélgessünk. Megkínálhatlak egy itallal? Egy cigit? A kurva anyádat."

Hart elmosolyodik, a vadász narancssárga szemei villognak. "Szeretem, ha tehetetlenül látlak."

"Kárörvendeni jöttél?" Ha meghalok, Anya minden erejével a Ka után fog menni, és mivel a Ka több istennőt is tart, és Bera a Rával jár, a köztük lévő konfliktus felébreszti a végzet istennőjét, és mindannyian elpusztulunk a szürkületben.

Hart a derekam köré köti a kötelet. "Ez fájni fog."

"Nah." Valaki felránt, és úgy érzem, mintha kettéhasadna a gerincem. Kihúznak a lyukból, és próbálok nem jajgatni a fájdalomtól, miközben a tüdőm összeomlik, a torkom összeszorul, és a sötétség elnyel.



* * *

A túl hosszú alvástól bágyadtan súrolom a szemem, mielőtt kinyújtózom... Hart ágyán. Szamárszaga van, de van itt egy kellemes prédaillat és egy újszülött kölyök illata is, és belélegzem a levegőt. Eszembe jut az emberem, és az, hogy milyen illata van az ételnek, a dugásnak és a tűz mellett összebújva töltött éjszakáknak.

Éles fájdalom hasít a tüdőmbe, és kinyitom a szemem. Lenézek, és egy begyógyult sebet látok, egy apró heget a mellkasomon lévő többi sebhely mellett. Megdörzsölöm a mellkasomat, de a fájdalom nem akar elmúlni.

"Ááá, szerelmi bánatod van?"

Felnézek. Nar az, a hím, aki a legtöbb Ra-t nyúzta meg a háborúkban. Istennő, ki nem állhatom, és nem méltatom válaszra a kérdését. Nyögve felülök, és a fájdalom ismét a mellkasomba hasít. Megütöm a mellkasomat, és morgok. "Mi ez?"

"Ezek érzések" - mondja Nar.

"Micsoda?"

"Érzések, te rohadék. Elvesztetted a kampódat, és érzéseket szereztél a mellkasodban."

"Nem vesztettem el a kampómat."

"Nem a farkadhoz van rögzítve" - mondja, miközben levág egy darabot a terrikből. A számban összefut a víz.

"A farkamat bámultad?"

"Igen."

Elvigyorodtam. "Kicsinek érezted magad tőle?"

Nar felhorkant. "Hé, mindenki, a seggfej él és virul." A fejemhez vágja a terrik lábát. Nem bukom le. Elkapom, és megrágom, mint az éhes ragadozó, aki vagyok. Szünetet tartva rájövök, hogy egy Ka hím vadászott rám és etetett meg. Ezt sosem fogom túlélni.

Egyszerre több portál is kinyílik, és Ka hímek özönlenek a szobába, körülveszik az ágyat, amitől ideges leszek, és legszívesebben lecsapnék. De aztán egy Ra nőstény ismerős illatát érzem. Ez a húgom. "Kore?"

"Itt vagyok, testvér." Áttöri magát az engem őrző hímeken, és leül az ágyra, hogy megcsókolja a homlokomat.

"Awww", mondja Nar.

"Hogy érzed magad?" - kérdezi.

Nyitom a számat, hogy válaszoljak, de Nar azt mondja: "Szerelmi bánata van".

Nevetés dübörög a szobában.

Szipogok egyet. "Olyan szagod van, mint Tashnek. Itt van?" Kérdezem a nővéremtől.

Ő bólint. "Akkor vagyunk készen, amikor te is, úgyhogy ne légy már lusta punci, hanem öltözz fel. Egy földet kell meghódítanunk és egy Rai-t kell csinálnunk." Az ölembe dob egy zsákot.

Átkutatom. "Majdnem meghaltam" - mondom neki. Nem lusta.

"Kifogások, kifogások."

Felnézek a zsákból, és a nővérem rám kacsint.

Lassan felállok, és megrázom a fejem, hogy kitisztuljon, aztán felöltözöm a Rai számára készült iertosba. Egy hivatalos Rai egyenruha, arra az esetre, ha egy Rai harcba megy. Fehér a fehéren, vörös nemesfémlemezekkel díszítve a három övvel, amit a törzsemre halmoztam. Még mindig fáj a mellkasom, és leülök, kétoldalt a bordáimnak ütközve. "Mióta vagyok itt?"

"Hét span."

Túl régóta. Hogy van Mae? Meg akarom kérdezni, de a torkom összeszorul, mintha egy kő lenne benne. Ehelyett azt kérdezem: "Miért nem gyógyultam még meg?"

"Már meggyógyultál." Hart dübörgő hangja megelőzi, ahogy belép a szobába. Egy fejrándítással mindenkit elküld, és leül mellém. Bámuljuk azt, ami úgy néz ki, mint egy fa, ami egy nagy, földdel teli cserépből nő ki.

"Van egy fa a szobádban" - mondom.

"A virágok boldoggá teszik Amit."

Oldalra szegezem a szemem. "Senki nem mondta még neked, hogy minden egyes virágot leszedhetsz, és csinálhatsz belőle egy csokrot Amti számára, ahelyett, hogy fát kellene kiásnod?".

Oldalra szegezi a szemét, és holtan pislog: "Nem, ezt senki sem mondta nekem, és nem is tudnám, ha te nem lennél, ó, a fák bölcsességének Ark-ja".

"Láttam egyszer, hogy Léna csinálta, ez minden." A mellkasomban a szívem feldobban, vagy valami ilyesmi. Nem tudom, mi ez az egész! Valami baj van a szívemmel. "Nem jól gyógyultam meg. Itt bent." Mutatok a mellkasomra. "Mit csináltál velem?" Ez Hart hibája. Mindig és örökké Hart hibája.

Elmosolyodik. "Akarod tudni, hogy Mae hogy van?"

"Nem."

"Hiányzik?"

"Nem."

A férfi kuncog. "Mondd el neki az összes hazugságot."

Én is kuncogok. Hiányzik, és szeretem, és mellette akarok lenni, és sajnálom, hogy nem vagyok.

Hart és én ott ülünk egy darabig, egyikünk sem szólal meg. Visszaemlékszem arra az egy alkalomra a sinue-i csata után, amikor a sárban feküdtünk, sebesülten és kimerülten az egész éjszakai harcban, és megpróbáltuk megölni egymást.

"Te leszel Rai" - mondja. "Vagy mindannyian elpusztulunk." Hart segíteni fog nekem felemelkedni, mert ha ő nem segít, a Ka törzs nem lesz többé. "Az én Amti-m Aimea a végzetről és az alkonyatról álmodik."

"Én is Aimeára gondoltam."

Bólint. "Mindannyian gondoltunk rá."

Újra csend áll be, miközben mentálisan felkészülünk arra, ami akkor következik, amikor a Ka-val együtt megérkezem Ralnába.

"Megéreztem a bátyám szagát."

"Itt van." Hart feláll, és megroppantja a nyakát. "Bera is itt van. Siess, Ark. A hímek nyugtalanok, és Eme már viszket, hogy elvérezzen egy kis Ra." Kacsint egyet.

"Kímélj meg annyi hímemet, amennyit csak tudsz."

Hart felhorkant.

Felállok, és megragadom a vállánál fogva. "Esküdj meg Amtira, vagy nem vonulok veled."

"Esküszöm, de ha Bera fütyül, csak néhányan maradnak életben."

Bólintok. "Nem viszed magaddal Amti-t?"

"Nem."

Hála a finom ciciknek. Amitől kiráz a hideg, és el sem hiszem, hogy versenyeztem érte, majdnem megnyertem. Belülről megborzongok.

Hart a portálvezérlője mellett áll.

"Hol van Mas?" Az a portálmestere, a legjobb a földeken, és szükségünk lesz rá.

"Ralnában."

"Eme-vel?" A vér és a kegyelem.

"Mmhm. Nem hagyna ki egy jó kis ragadozómészárlást." Átsétál a nyitott kapun. A portál másik végén egy több száz hímből álló Ra sereg áll. Éljeneznek, amikor meglátnak.

"Jössz?" Hart megkérdezi.

Minden fogamat megmutatva mosolygok, és átlépek a portálon. Megfordulva becsukom, és belélegzem az agresszió illatát, a szemem megrebben a szépségtől. "Rég nem csatáztunk már" - mondom.

A hímek az övükön lévő fémhez ütik a fegyvereiket.

"Soha nem harcoltunk még egymás mellett a Ka-val." Elsétálok a hímek sora előtt, a bátyámat keresve.

A hímek tovább ütögetik a fegyvereiket a fémhez. "Anyám háborúról háborúra vezetett minket, és én belefáradtam abba, hogy a Ka földjéért haljak meg."

A hímek elhallgatnak, én pedig megállok, és annyi szemkontaktust veszek fel közülük, amennyivel csak tudok. "Így van. Baszd meg Ka földet."

A Hart mögött álló Ka sereg kifütyül.

Én leintem őket. "Mi vagyunk Ra, és rengeteg földünk van. Szóval egy kicsit hideg van, egy kicsit fagyos helyenként, egy kicsit véres a Vérdűnékben." Szünetet tartok, amikor felnevetnek. A Vérdűnék Eme-hez tartoznak, aki párosodott egy Ka portálmesterrel, és gyakorlatilag igényt tartott Tash földjének egy darabjára. Senki sem megy oda, mert a homok el van átkozva. "De ez egy nagy földterület! Mi vagyunk a legnagyobb törzs Nomra Prime-on."

A hímjeim huhognak.

Felemelem az ujjam. "És mégis, sok forduló óta nem volt Rai-nk. Ez ártott nekünk, megosztott minket, és gyengévé tett minket. A Ka szomszédainknak van portáltechnológiájuk, nekünk nincs. Tudunk kereskedni."

"Szép ékszereket készítünk, hogy ti Ra végre csinosak lehessetek, talán elragadhassatok egy-két istennőt" - mondja Nar.

"A Rának nincs szüksége több istennőre" - mondja egy lágy női hang.

Bera odalép, és a hímek elhallgatnak. Vastag arany nyakláncot visel, amely illik a nagy mellbimbóit takaró kör alakú lemezekhez, így a mellei csupaszok maradnak. Nem véletlenül esküszik a népem Bera finom melleire. A feje tetején egy aranykorona ül egy díszes arany fejkendőn.

Megvakarom a hasamat, a tarkómat, a golyóimat. A háború istennője egy sereg társaságában a legerősebb. Megáll mellettem, és megsimogatja a bátyámat, akit harcba akar lovagolni. Teste gyönyörűen megfestve, örvényekkel és nőies ívekkel, mindössze három színt használva. Vörös, fekete és fehér. Megcsodálom a harci festéket, és azon tűnődöm, vajon megtisztel-e engem és megfest-e engem, ad-e nekem egy darabot az isteni áldásból, amikor elindulunk.

Tash a vadászban morog, amikor Berához közelítek, és a hasára teszem a kezem.

"Soha nem néztél ki szexibbnek" - mondom neki.

Bera elpirul, és tudom, hogy még mindig nő, és nem emésztette fel teljesen a mi vad istennőnk. Furcsa módon ez boldoggá tesz. Úgy gondolom, hogy ezek a nők az érzéseikkel és a szívükkel kedvességet adtak a mi brutális szokásainkhoz, és én ugyanezt szeretném az én Maemnek is. Az embert akarom. Lénát akarom, és átkozottul meg is fogom kapni.

Bera megragadja a tarkómat, és egy tenyérnyi vörös festéket csap az arcom egyik oldalára, majd a maradékot a bátyám bundájára keni. Villámlik a mennydörgés, az ég felettünk azonnal elsötétül. "Ragadozó" - mondja. "Túl sok istennő járja a földeket, és felkavarták azt, akinek nem szabad járnia. De a végzet alkonya már a nyakunkon van. Hiszek abban, hogy megszabadítasz minket Aimea gonoszságától."

Megcsókolom az arcát, beszívva a préda és a kölykök illatát. "Bera, édesem, velem jössz a háborúba?"

Felkacag. "Nem, ragadozó, te jössz velem háborúzni."

Tsk. "Vagy úgy csináljuk, ahogy én akarom, vagy nem. Annyi hímemet kíméljük meg, amennyit csak tudunk. Nem fogunk mészárolni és feleslegesen vért ontani. Nem fogok úgy uralkodni, mint a hamu és csontok Raija."

Bera összeszorítja az ajkát.

Tash morgolódik, és megkorbácsolja a farkát, Bera pedig bólint.

"Még egy dolog. Suttogj a szélben, hogy Mae is halljon téged. Mondd meg neki, hogy jövök."