Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 15. fejezet

 


15



CON


"Kibaszottul kizárt" - mondtam Maureennek kedvesen. Nem akartam kiabálni a terhes EA-vel. Akkor nem, amikor az elmúlt tíz évben rendben tartotta a szakmai és magánéleti kötelezettségeimet, minden problémára talált megoldást, és nem egyszer fenyegetőzött azzal, hogy kilép, amikor a szarságok furcsává váltak. És ebben a munkában sokszor volt furcsa a helyzet.

Olyan volt nekem, mintha a testvérem lenne, és bármit megtennék érte.

De ezt nem.

Maureen csípőre tette a kezét. "Con, ez az egyetlen kibaszott dolog, amit valaha is kértem tőled."

"Ez nem igaz" - mondtam. "Állandóan kérsz tőlem dolgokat."

Szünetet tartott, mérlegelve a dolgot.

Hátradőltem a székemben, és elkezdtem kipipálni őket az ujjaimon. "Tavaly kölcsönvetted a párizsi lakást; a múlt hónapban jegyeket szereztem neked a Charged Up premierjére, elvetted..."

"Oké, rendben, igen." Maureen rácsapott a kezemre. Az egyetlen ember az irodában, aki ezt megúszta volna. "De mindezeket megérdemlem."

Bosszúságom ellenére felnevettem. "Kétségtelenül. De ezt nem kapod meg. Ha úgy gondolod, hogy két ideiglenes alkalmazottra van szükséged a helyettesítésedre, akkor két ideiglenes alkalmazottat fogunk szerezni. Nincs szükséged Lilyre."

"Lily azonban jobban ismeri az ügynökséget, mint egy ideiglenes. És én megbízom Lilyben. A végén még két balekot is kaphatsz."

"Lily egy hónapja van itt. Nem ismeri jobban az ügynökséget, mint egy ideiglenes alkalmazott."

"De téged ismer, és nem ijedt meg." Maureen visszatette a kezét a csípőjére, és kissé összerezzenve hátracsúszott.

"Ülj le, Mo." Az állkapcsom megfeszült, mind az aggodalomtól, mind attól, amit mondott. Jobb lenne, ha Lily megfélemlítve lenne, mert kezdtem rájönni, honnan ered Maureen ragaszkodása. Valahogy, valahogy Lily vette rá erre. "Én sem fogom megfélemlíteni a beosztottat" - mondtam szűkszavúan.

Maureen felsóhajtott, és lehajtotta a fejét, felmérve az arckifejezésemet. "Nem szándékosan. De te megfélemlítő vagy, Con. Az első években, amikor itt dolgoztam, halálra rémültem tőled."

"Nem voltál" - mondtam sértődötten.

"De igen, féltem. És csak akkor tudtam igazán jól végezni a munkámat, amikor rájöttem, hogy nem vagy egy komplett seggfej."

Szünetet tartottam, ezt megemésztve.

"Ugyan már, Con." Maureen végül leereszkedett a tárgyalóasztalom körüli egyik székre, egyik kezét óvatosan - és stratégiailag jól elhelyezve - a hasán, amely az elmúlt hónapokban úgy megnőtt, mint a kenyértészta. "Sokkal jobban fogom érezni magam, ha Lily és egy beugró fedez téged."

"Jézusom" - motyogtam. "Miért nem jössz elő, és mondod meg, hogy tönkreteszem a babád első élethónapjait, ha nem kapod meg, amit akarsz?"

Maureen elmosolyodott, mert tudta, hogy elkapott. "Ezt a nagy fináléra tartogattam, de ha már most kell kimondanom...".

"Nem." Megráztam a fejem, a frusztráció mardosta a zsigereimet. Dühös voltam, de nem Maureenre. Őszintén azt tette, amit a legjobbnak gondolt nekem. Lily volt az, aki megérdemelte a haragomat. És meg is fogja kapni.

De előbb el kellett érnie, amit akar.

Maureen visszament az íróasztalához, hogy a HR-esekkel megbeszélje a dolgokat Lily új pozíciójával kapcsolatban. Én az asztalomnál ültem, és egy tervet dolgoztam ki. Addig nem tehettem semmit, amíg Maureen ki nem ment szülési szabadságra, de ha már ott volt, akkor majd én foglalkozom Lilyvel. Lehet, hogy képes volt manipulálni Maureent, hogy kényszerítse rám a dolgot, de amint Maureen kikerül az útból, nem lesz senki, aki mögé bújhatna.


* * *

Láttam, ahogy behozzák az íróasztalt, és Maureen íróasztala mellé helyezik. Láttam, ahogy az informatikusok felállítják a számítógépet és a nyomtatót. De még mindig nem voltam felkészülve, amikor kedd reggel besétáltam, és megláttam Lilyt az egész mögött ülni. Megálltam, a fizikai jelenléte úgy ért, mint egy csapás. Ruhát viselt, de nem olyat, amilyet a főiskolás lányok szoktak viselni, és amit blézerrel próbált felöltöztetni. Ez fekete volt és testhezálló, a derekánál övvel összefogott, majd éppen a térde fölött megállt. Tökéletesen illett az irodába, és mégis valahogy csábító volt. Huszonhárom événél idősebbnek tűnt benne, és azon tűnődtem, vajon ez volt-e a célja.

"Jó reggelt!" Felpattant, amikor meglátott ott állni. Ha észrevette, hogy az aktatáskám fogantyúja körül elfehéredtek az ujjbegyeim, nem mutatta. "Hozhatok egy kis kávét?"

Lassan belélegeztem, majd kiengedtem. "Az ügyvezető asszisztensek nem hoznak nekem kávét."

"Nem?" Lily megdöntötte a fejét, hogy a hosszú, aranyszínű hajzuhatagok lecsúsztak a válláról.

"Nem", mondtam egyenesen. "Én szerzek magamnak. Azt hiszem, meglátod, eléggé önellátó vagyok." Én pedig egyre önellátóbb akartam lenni. Nem akartam Lilytől semmi olyat kérni, ami akár csak egy lépéssel is közelebb hozta volna.

Ő mégis közelebb lépett, és pislogott a tág, gyönyörű szemeivel. "Akkor mit csináljak?"

Csak képzeltem a szemérmes hanglejtést a hangjában? Őszintén szólva már kurvára nem tudtam megmondani. Bár mindegy volt, hogy valódi vagy képzelt volt-e, a vágy még mindig belém csapott, miközben végiggondoltam, mi mindent tehetne. Erőfeszítéssel eltaszítottam magamtól a gondolatokat, és sikerült azt mondanom: "Tartsd rendben a naptáramat, és kapcsold át a hívásaimat, és tekintsd a munkádat befejezettnek."

Mereven besétáltam az irodámba, és most először kívántam, bárcsak az ajtómnak lenne zárja, és a belső falak kétharmada nem lenne kibaszottul átlátszó. Ha lett volna egy kis egyedüllétem, akkor arra az emlékre kiverem, ahogy az ajkai formálják a kérdést, hogy mit csináljak? És kitöröltem volna a fejemből.

Ehelyett egy ügyfelet kellett lebeszélnem egy vélt sérelem miatt a forgatáson, miközben a farkam fájdalmasan feszült a nadrágomban. Lily szőke tarkóját bámultam, és nem egyszer elvesztettem a fonalat. Most én voltam az, aki felbosszantotta az ügyfelemet.

"Nem is figyelsz rám!" - kiabálta, és letette a telefont.

Ezzel nem tudtam vitatkozni. Fontos ügyfél volt, de valahogy egyetlen szóra sem emlékeztem, amit mondott. Nem tudtam, hogy felhívjam-e a rendezőt, hogy adjon neki egy nagyobb lakókocsit, vagy a másik színész ügynökét, és tépjem szét a fejét. Lecsaptam a telefont, frusztráció és valami sötétebb lüktetett bennem. Összehúztam a szemem, amikor Lily felnevetett valamin, amit Maureen mondott. Nem hallottam az üvegen keresztül, de elképzeltem a torokhangot. Újra a profilképére gondoltam, azokra a hosszú, csupasz lábakra, a feneke ívére.

Még három és fél hét, mondtam magamnak. Aztán Maureen szülési szabadságra megy, Lily pedig azon a tökéletes fenéken. Azok után, amit kihúzott, mindent elvennék tőle. A munkát. A lakást. Ki kellett találnom, hogyan bánjak el Halleyvel, de ez könnyűnek tűnt ahhoz a gyötrelmes kínzáshoz képest, amit az jelentett, hogy közel voltam ahhoz az egyetlen emberhez, akit akartam, de nem kaphattam meg.

Miért nem maradt távol a picsába?