Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 5. fejezet

 

5



CON


Természetesen Kim felbérelt egy nyomozót, hogy kövessen engem. Azonnal kiszúrtam azt a hülye faszt. Éppen a lakóközösségem kapuja előtt parkolt, és még csak előnyt sem adott nekem, mielőtt beállt volna mögöttem az útra. A visszapillantó tükörben egy szűkszavú integetéssel tudattam vele, hogy tudom, mit csinál. Volt mersze visszaintegetni, és láttam, hogy széles arcára vigyor kúszik, a szája sarkai kerek gömbölyűvé nyomják az arcát.

Undorodva megráztam a fejem. Kimre bíztam, hogy felbéreljen valami olcsó magánnyomozót, aki követett az autópályán, és autogramot kért az ügyfeleimtől. Félig-meddig megfordult a fejemben, hogy felhívom, és felajánlok neki százezret, hogy szerezzen valakit, aki kevésbé tolakodó. Az az idióta egészen a munkahelyemig követett, még az épületem alatti parkolóházba is megpróbált követni.

"Ne engedd be azt a fickót" - mondtam röviden Franknek, a garázsőrnek. "A volt feleségem felbérelte, hogy ássa ki a szennyest rólam."

Frank rendületlenül bólintott. Hozzászokott mindenféle furcsa kéréshez. A hetvenes évek óta dolgozott Los Angelesben.

Ahelyett, hogy egyenesen a vezetői emeletre mentem volna a lifttel, mint általában, megálltam az előcsarnokban. A pult mögött álló nő meglepetten tágra nyílt a szeme, amikor odaléptem, és rájöttem, hogy nem emlékszem, mikor jártam itt utoljára. Még kifelé is azon az oldalsó sikátoros kijáraton mentem, amelyet a színészek használtak, hogy elkerüljék a paparazzókat.

"Jó reggelt!" Ránéztem a jelvényére, de az ki volt fordítva. "Csak meg akartam győződni róla, hogy minden készen áll-e egy gyakornok számára, aki ma kezd."

Egy köteg mappa után nyúlt, és gyorsan átlapozta őket. Tudtam, hogy idegesítem, és azon tűnődtem, mi a fene történt. Amikor először kivásároltam apámat, és a magamévá tettem a céget, gondoskodtam róla, hogy mindenkit ismerjek. Voltak céges vidám órák, amelyeken a postástól a felsővezetésig mindenki részt vett. De most már én is ugyanúgy elzárkóztam, mint az apám. Megjegyeztem, hogy ezt később, amikor Kim már nem lesz a nyakamon, helyrehozom.

"Lily Anderson?" Egy kék mappát húzott elő a köteg közepéről. "Egyéves szakmai gyakorlat? Márkatanácsadással kapcsolatban?"

"Pontosan az. Minden készen áll számára?"

"Igen, uram. Amint ideér, mi..."

"Itt vagyok!"

Lily immár ismerős, világos hangja megszólalt mögöttem. Megmerevedtem, és azt kívántam, bárcsak egyáltalán egyenesen az irodámba mentem volna. Váratlanul újra lejátszódott a fejemben az emlék, ahogy a teste az enyémhez szorul. Bő ívei a mellkasomat súrolták, karcsú karjai a derekam köré csúsztak. Újra éreztem, ahogy puha haja a torkomat és az államat súrolja, éreztem a bőrére tapadó vaníliás parfüm illatát.

Akaratlanul is megfordultam, hogy szembeforduljak vele. Levendulaszínű ruhát viselt, amelyet blézerrel és magassarkúval dobott fel. Szakszerűnek tűnt, csakhogy a mögüle beáramló napfény fóliaszerűen áttetszővé tette a gézszoknyáját. Láttam formás combjának körvonalait, csípőjének ívét. Kiszáradt a szám, amikor elmosolyodott, olyan napfényesen ártatlanul, amit velem tett.

Semmi. Semmit sem csinált velem. Összeszorítottam a számat. "Jó reggelt! Csak megbizonyosodtam róla, hogy minden készen áll-e a számodra. Lily Anderson, ő itt..."

A francba. Még mindig nem tudtam.

"Helena Upchurch." A recepciós azonnal szólt, amikor haboztam. Felállt, és kezet nyújtott Lilynek. "Örülök, hogy megismerhetem. Szólok a biztonságiaknak, hogy itt van."

"Biztonságiak?" Lily szeme kitágult, és az enyémet kereste.

"A kitűződért" - mondtam szűkszavúan. Miért nézett folyton rám azokkal a nagy, vonzóan kék szemekkel, mintha megmentettem volna valamitől? Nem azért voltam itt, hogy a kibaszott lovagja legyek. Régi szokásomhoz híven megkopogtattam az ujjamat az asztalon. Azóta igyekeztem leszokni róla, mióta Griffin azt mondta, hogy ez a pókerben a jelem. "Amikor úgy érzed, sarokba szorítottak, elkezdesz kopogni." Aztán rájöttem, hogy a szerződéstárgyalásokon is ezt csinálom. És úgy tűnik, Lily miatt most is sarokba szorítottnak éreztem magam.

"Mennem kell", mondtam hirtelen. "Helena, innen át tudod venni, ugye?"

A sötét hajú nő okosan bólintott. Biccentettem Lilynek búcsúzóul, aki elmosolyodott, és újra köszönni kezdett, de én már távolodtam is. Amikor a liftajtó becsukódott mögöttem, ingerülten sóhajtottam fel. Régóta nem éreztem ilyen viszketést egy nő közelében. Általában egyenes volt a dolog. Ha felkeltette az érdeklődésemet, utána mentem. Amikor az érdeklődésem alábbhagyott, szakítottam vele. Az üzlet és a lányom mellett nem volt időm arra, hogy a kedves fiút játsszam, amikor a szívem nem volt benne. És egy kezemen meg tudtam számolni, hány nő tartotta fenn az érdeklődésemet addig, amíg be tudtam mutatni őket Halleynek.

Egyedül a liftben bevallhattam magamnak, hogy Lily felkeltette a figyelmemet. Nem voltam benne biztos, hogy miért. Igen, gyönyörű volt, de én Los Angelesben dolgoztam. Mindenhol gyönyörű nők voltak, ahová csak néztem. Volt benne valami ártatlanság, valami naivitás. Például az ölelése. Bármelyik másik nőnél azt feltételeztem volna, hogy ez kiszámított. Nevettem volna, és félreálltam volna, mert a játékszabályok egyértelműek lettek volna. De Lilynél nem éreztem a mesterkéltséget. Azért ölelt meg, mert segítettem neki, mert a legjobb barátnőjének az apja voltam. Nem azért, mert azt várta, hogy a gesztus egyenesen a farkamra megy.

A probléma az volt, hogy nem tudtam követni a szokásos rutinomat. Lily felkeltette a figyelmemet, de szart se tudtam tenni ellene. És végképp nem tudtam azt tenni, amit általában szoktam - lefeküdni vele. Ez egy tuti módja volt annak, hogy elveszítsem az érdeklődésemet, de ő gyakorlatilag még gyerek volt, csak egy évvel idősebb, mint a lányom. A nővére, lányszövetségi nyelven szólva.

Az undor egy kis bizsergése kúszott fel a torkomban. Nem volt olyan jó, mint az érdektelenség, de kezdetnek megtette. Az irodámba vezető út hátralévő részén szidtam magam, próbáltam megszilárdítani ezt az érzést. Próbáltam elfelejteni, ahogy a nap arannyá változtatta a haját, és szinte átlátszóvá tette a ruháját.

A reggel nagy részében sikerrel jártam. Még mindig az egyik ügyfelemnek a legmagasabb számlázásról alkudoztam, és megpróbáltam meggyőzni egy nagy stúdiót, hogy egy viszonylag ismeretlen színészt egy nagy szerepben szerepeltessen - ami sosem volt könnyű feladat.

"Maga mondta, hogy ő olvasta a legjobban" - mondtam a producernek, és úgy csattogtattam a tollamat az asztalomon, ahogy csak akkor szoktam, amikor ilyen közel voltam ahhoz, hogy leharapjam valakinek a fejét. "Én magam szerződtettem le. Azt hiszi, hogy bárkire is pazarolom az időmet, aki nem a legjobbak krémje?"

"Nem csinos" - mondta a férfi a másik végén nyersen. "Szépen tud színészkedni, de az arca mégis..." - szünetet tartott, keresve a diplomatikus kifejezést. "Nem szép" - ismételte végül.

"Nem szép?" Köpködtem, és olyan hangosan csapkodtam a tollammal az üvegasztalhoz, hogy Maureen megfordult a székében, hogy rám nézzen. Felemeltem a kezem, hogy tudassam vele, minden rendben van, és halkabbra vettem a hangomat. "Biztos kihagytam valamit a forgatókönyvből. Mi köze van a külsejének ahhoz, hogy munkásforradalmat inspiráljon a huszadik század eleji Amerikában?"

"Amerikában mindennek köze van a kinézethez" - mondta dölyfösen, nem hatódott meg önelégült dühömtől. "Főleg, ha ez egy óriásplakátra kerül a Times Square-en."

"Egy kibaszott idióta vagy, ha nem adsz neki szereposztást, Pierre."

Gyakorlatilag hallottam a vállrándítását a telefonon keresztül. Megszorítottam a tollam markolatát. Más megoldást kellett találnom, különben egy Kardashianra osztja a szerepet, és az ügyfelem újra másodhegedűs lesz egy újabb romantikus vígjátékban. Jobbat ígértem neki. Megköszörültem a torkomat, és ellazítottam a hangomat. "Csináljuk ezt ebéd közben. Mikor érsz rá?"

Sóhajtott. "Nem tudom. Megkérem az asszisztensemet, hogy vegye fel a kapcsolatot a tiéddel, és szervezzünk valamit."

"Valamit a héten" - pontosítottam. Nem gondoltam volna, hogy a jövő hónapra időzít valamit, miután a szerepet már valaki másnak adták, és megkezdődött a főforgatás.

"Valamit ezen a héten" - egyezett bele vonakodva. "De én..."

"Remek." Letettem a telefont, mielőtt még feltételekhez köthette volna, aztán felhívtam Maureent. Felvette a telefont, és ismét megfordult a székében, hogy az üvegen keresztül nézzen rám. Egyik kezét az igencsak terhes hasán pihentette, emlékeztetve engem, hogy minél hamarabb meg kell vizsgálnom a leleteit, különösen a múltkori téves riasztás után. "Még ma lépj kapcsolatba Pierre asszisztensével" - parancsoltam. " Legyen egy ebéd, amilyen hamar csak lehet. Megpróbálja átbaszni Sienna Birchet a gyári tűzről szóló film miatt".

Maureen rosszallóan rázta a fejét. Ő is éppúgy érdekelt volt az ügyfeleinkben, mint én. "Rajta vagyok."

Hátradőltem a székemben, és a fejem fölé nyújtottam a karomat, az adrenalin az ereimben pumpált. Olyan tisztán el tudtam képzelni Siennát ebben a szerepben, hogy tudtam, nincs más lehetőség. Felemelné az amúgy is remek forgatókönyvet, és a siker erős karakterszerepekbe emelné. Pierre nem tévedett a külsejével kapcsolatban. Sosem lesz belőle hagyományos főszereplőnő, de a tehetsége bőven megvolt hozzá.

Amikor megcsörrent a telefonom, és láttam, hogy Maureen az, lelkesen felvettem. Azt vártam, hogy elmondja, hogy az ebédet megbeszélték. Meglepetésemre azt mondta: "Halley az egyes vonalon van."

Ránéztem az órára. 11:15. Ha jól emlékeztem a beosztására, Halleynek már el kellett volna hagynia a délelőtti óráját. "Hé Hals, mi a helyzet?" Kérdeztem, amikor Maureen összekapcsolt minket. "Miért nem hívtál a mobilomon?"

"Először Maureennel akartam beszélni."

Felvontam a szemöldökömet. "Tényleg? Miről?"

"A beosztásodról." Halley szinte dúdolta a szavakat, ami azonnal gyanússá tett.

"Mi van a beosztásommal, Hals?"

"Arra gondoltam, jó lenne, ha elvinnéd Lilyt ebédelni, ha ráérsz. Ami egyébként igaz is."

Maureen háta mögé bámultam, bár ő semmiképpen sem tudhatta. "Miért vinném el Lilyt ebédelni?" Kérdeztem, igyekezve kivenni a hangomból a bosszúságot. A legkevésbé sem akartam azzal a nővel szemben ülni, akire próbáltam nem gondolni, és baromságos beszélgetést folytatni a fene tudja, miről. Nem mintha bármi közös lett volna bennünk Halley-n kívül, és én biztosan nem akartam erre gondolni.

De Halley felkészült erre a kérdésre, és ötperces eszmefuttatásba kezdett arról, hogy Lily a legjobb barátnője, és ő egy lélekkel sem ismerkedik, és nem szeretném, ha valaki elvinné ebédelni, ha ő lenne Lily helyében?

Nem olyasvalaki, mint én, gondoltam.

"Ez rossz ötlet, Hals" - mondtam. "Neki barátkoznia kell az itteni emberekkel. A főnökkel ebédelni járni különleges bánásmódnak tűnik. Különben is, valószínűleg már vannak tervei. A márkafejlesztés egy barátságos csoport."

Viperák voltak, de ez nem az én problémám volt. Lily csak két hónapot töltött volna náluk, mielőtt a gyakornoki helye a médiajogokhoz változik.

"Nincsenek tervei" - mondta Halley olyan határozottan, hogy a gyanakvásom szintje még magasabbra ugrott.

"Honnan tudod?"

"Mert azt mondtam neki, hogy el akarod vinni ebédelni!" Halley hangja mesterkélt derűvel telt meg. "Hát, nekem mennem kell. Köszönöm, hogy a legjobb barátnőmet szívesen látod, apa. Te vagy a legjobb. Nagyon szeretlek. Byeeeeee!"

Megszakította a kapcsolatot, mielőtt még levegőt vehettem volna, hogy elkezdjek kiabálni vele. Lecsaptam a kagylót a talapzatra, és hátralöktem magam az asztalomtól, készen arra, hogy keressek valakit, akire irányíthatom felgyülemlett frusztrációmat.

De mielőtt kitalálhattam volna, ki az, Lily már ott állt az ajtóban.