Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 11. fejezet

 

11



CON


Az utolsó hely, ahol szerettem volna lenni, egy olyan étterem megnyitóján, ahol soha nem fogok enni, olyan emberekkel körülvéve, akikkel soha nem fogok együtt enni. De Garrettnek mennie kellett, mert egy nagynevű ügyfélnél kellett bébiszitterkednie, akinek ez volt az utolsó esélye, és valahogy rávett, hogy vele menjek.

A belső tér szokatlanul félhomályos volt, rózsaszín LED-ek sora rajzolta ki a terem körvonalait és a bárpult hosszát. Amikor az emberek sétáltak, a padlócsempe a sarkuk és az olasz cipőjük alatt rikító sárgán és citromzöldön világított. Pokolian ízléstelen volt, pedig nem igazán volt kaviáros ízlésem. Bárhová elmennék, ahol rendes sör van, és ahol kevés a seggfej.

De a csapválaszték és az érintett csaposok alapján, ez a hely mindkét szempontot elhibázta. Bam Bamtól rendeltem, egy olyan csapostól, aki másodállásban egy valóságshowban szerepelt, és a legjobbat kaptam, amit csak tudtak. A bosszúszomjas elégedettség szadista csavarjával Garrett kapta a legrosszabbat. Alig nézett a söröspohárra, amit a kezébe nyomtam, tekintete feszülten meredt a zaklatott színészre.

Ivott egy kortyot, majd tekintetét az enyémre terelte, szája elgörbült. "Mi ez a szar?"

"Bam Bam ajánlotta" - mondtam, és igyekeztem nem vigyorogni.

"Ki?"

A bárpult irányába böktem a hüvelykujjammal. Garrett elkomorult, de mielőtt bármit is mondhatott volna, hallottuk, hogy a színésze felemeli a hangját.

Garrett tekintete visszapattant, és szórakozottan visszatért a húgyízű sör kortyolgatásához, úgy tűnt, már észre sem veszi az ízét. Enyhén szórakozottan figyeltem, ahogyan elfogta védence számos, bajba jutott területre való kitérőjét. Egyszer aztán át kellett költöznünk a hátsó helyiségbe, ahol nem voltak bárszékek, csak alacsonyan ülő asztalok, körülöttük zömök bársonyfotelek. A vascsillárokat lüktető LED-fényfüzérekbe burkolták, amelyek visszatükröződtek a tükrös falakról, rémálomszerűvé téve a helyet.

"Úgy érzem magam, mintha a pokolban lennék" - szóltam Garrettnek a zene hallatán.

"Lehet, de a pokolban legalább nincsenek bárszékek."

Nem kellett megkérnem, hogy magyarázza meg. Mindenki tudta, hogy a színésze múlt hónapban azzal a szándékkal vett fel egy bárszéket, hogy szétverje vele egy riválisa fejét. A szamárnak nem sikerült, csak azért nem, mert nem vette észre, milyen kurva nehéz egy bárszék. Az a hír járta, hogy másnap kirúgta a személyi edzőjét, és lecserélte egy testépítőre.

"Kezd nagyra nőni" - mondtam, hogy bosszantsam Garrett-et. "Hamarosan képes lesz felemelni az egész pultot."

"Fogd be a pofád" - csattant Garrett, majd mivel nem tudta megállni, odament a bárpulthoz, hogy felmérje annak szerkezeti épségét, az a szaros sör még mindig a kezében.

Magamban nevetve elindultam vissza az első szobába. Lehet, hogy Bam Bam egy idióta volt, de legalább ebben a csapban volt valami félig-meddig tisztességes. Már régen kialakult bennem az alagútlátás. Hatékony volt mind a munkámban, mind az ilyen helyzetekben, mint ez, amikor nem akartam szemkontaktust teremteni egyetlen kibaszott emberrel sem, aki esetleg felismerne, és elpazarolná az estém hátralévő részét azzal, hogy a fejlövéseiket a levegőbe dobja nekem.

Ezért voltam gyakorlatilag a bárpultnál, mire rájöttem, hogy a perifériámon lévő szőke folt nem valami arctalan idegen, aki mindig is névtelen marad. Hanem Lily.

Már majdnem hozzászoktam a kellemetlen sokk és a vágy kibaszott kombinációjához, ami a szoláris plexusomba csapott, valahányszor váratlanul szembejött velem. De még mindig felbosszantott. Különösen, amikor a sokkot a vágy sötétebb változata szegélyezte, amikor megláttam, mit visel. Eltűntek a fátyolos szoknyák és a strukturált blézerek, a finom utalások az alatta lévő formás alakra. Most egy fekete ruhát viselt, amely lecsúszott a hátsóján, simogatta anélkül, hogy átölelte volna az idomait, és éppen a feneke alatt lengedezett egy rövidített végig. Hosszú, napbarnított lábai csupaszok voltak, és oda nem illően értelmes fekete magassarkút viselt, ami egy cseppet sem lassította le a fejemből az ágyékomba áramló vér rohamát.

"Mit javasolsz?" - kérdezte Bam Bamot.

A férfi mosolyt villantott, ami valahogy még a LED-eknél is ragyogóbb volt. "Az ananászos fantázia IPA-t. Tulajdonképpen én vagyok a sörfőző, aki megalkotta."

Ha nem terelte volna el annyira a figyelmemet Lily hirtelen megjelenése, talán felhorkantam volna. Bam Bam úgy volt sörfőző, mint én egy kibaszott varázsló. Egy csapat alkotta meg, aztán a legcsekélyebb zümmögésre is elszántan hagyta, hogy a szaros nevét csatolja hozzá. Most meg ő árulta. Ez volt a szarság körforgása, ami ezt a várost mozgásba hozta.

"Ez tényleg király" - mondta Lily őszintén, még akkor is, amikor vonakodás ráncolta a homlokát. "Azt hiszem, ki kell próbálnom."

"A francokat kell" - mondtam, és előre léptem. Garrett megengedhette magának, hogy tizenkét dollárt költsön olyan sörre, amelynek olyan íze volt, mintha egy környezetszennyező üzem hulladékgyűjtő medencéjéből szitálták volna ki. Lily nem tehette.

"Ha szereted az IPA-kat, a Lunar Eclipse az egyetlen tisztességes" - mondtam, és végigpásztáztam a többi címet.

Bam Bam megpróbált rám fintorogni, de félúton felismert. Néha megtörtént, bármennyire is próbáltam meghúzni magam. A szája a tanácstalan ellenszenv kifejezésére fagyott. Szinte láttam, ahogy a gondolatok cikáznak a kevés agysejtje között. Ez a fickó egy seggfej. Ez a seggfej Con Walker.

"Con" - lihegte Lily. "Mit keresel itt?"

Milyen kitűnő kérdés. A tekintetemet egyenesen előre szegeztem. Tudtam, ha ránézek, azok a búzavirágkék szemek tágra nyílnak, és a rózsaszín ajkai szétnyílnak a meglepetéstől. És ami ennél is fontosabb, nem akartam látni, milyen mélyre merül a ruhája dekoltázsa.

"Két Lunar Eclipses" - mondtam Bam Bamnak.

Amikor megfordult, hogy előhúzza őket, még intenzívebben éreztem Lily tágra nyílt szemű tekintetének nyomását. Vonakodva néztem vissza rá. "Mit keresel itt?" Kérdeztem, megválaszolatlanul viszonozva a kérdését.

"Victoria hívott meg." Lily egy sötét hajú nő felé biccentett, akit a Márkafejlesztésből ismertem fel. Szóval barátkozott. Ez jó volt, bár nem tetszett a kinézete. A kegyetlenségnek és az éhségnek az a halálos kombinációja volt benne, amitől láttam már embereket a világ tetejére és a szakadékba taszítani. Puszta elszántságukkal felrúgták a gravitáció természetes rendjét, és ha túl közel álltál hozzájuk, nem lehetett tudni, hogy felvisznek-e magukkal, vagy átlépnek rajtad, hogy feljussanak oda.

Észre sem vettem, hogy Victoriát bámulom, kissé összeszűkült szemmel, amíg meg nem éreztem Lily kezét a karomon. Megint a döbbenet és a vágy kombinációja. Ezúttal azonban nem volt kellemetlen. Mégis hátrahajtottam a vállamat, és kizökkentettem az ujjai gyengéd nyomását.

"Azt kérdeztem, mit keresel itt?" Lily megismételte.

Bam Bam letette elénk a söröspoharainkat. Kifizettem az italainkat, figyelmen kívül hagyva Lily szelíd ragaszkodását, hogy ő is fizessen a sajátjáért.

"Kösz, haver" - mondta Bam Bam, és a sima mesterkéltsége elillant, amikor meglátta, mekkora borravalót hagytam. Hallottam a középnyugati utalásszerűséget a leplezetlen szótagjaiban.

"Ez egy feltétellel jár" - mondtam. "Ha az a fickó" - mutattam a bárpult túloldalára, ahol láthatta a belső tér szélén álló Garrett-et - "rendel még egy italt tőled, mondd meg neki, hogy csak Ananászos fantázia maradt, oké?".

"Ööö, persze" - mondta Bam Bam nyugtalanul, de én már elfordultam.

Nem lepődtem meg, amikor Lily követett. Mégsem válaszoltam a kérdésére. De könnyebb lett volna, ha nem teszi. Nem jobb. De kurvára könnyebb.

Amikor Garretthez értünk, bemutattam őket egymásnak.

"Szia, Lily" - mondta, még mindig a problémás színészére figyelve, aki olyan közel hajolt egy másik színészhez, hogy vagy csókolózni vagy hintázni kezdtek volna. "Sokat hallottam rólad."

"Tényleg?" - kérdezte meglepődve. Rám nézett.

"Mondtam neki, hogy Halley barátja vagy, és hogy egy munka miatt vagy itt" - mondtam egyenesen. "Nem vagyok benne biztos, hogy Garrett mit ért a sok alatt."

"Nem tőle" - mondta Garrett, és végre teljes figyelmét ránk fordította. A szája sarkában egy csipetnyi vigyor játszott. "Találkoztál egy másik barátunkkal."

A kibaszott Landonnal, természetesen. Megérezte, hogy mit érzek Lily iránt.

"Landon sokat beszélt rólam?" Lily láthatóan zavartan mondta. "Csak egy percig találkoztam vele."

"Azt mondta, nagy benyomást tettél rám."

Bárki más számára Garrett arckifejezése talán őszintének tűnt volna. Én azonban láttam a szemében táncoló rosszindulatot. Vissza akarta kapni, amiért tizenkét uncia majomköpetet itattam meg vele, és később Landonnal együtt röhögte volna ki magát ezen. Éreztem, ahogy megfeszülnek az inak a vállamban. Talán nem az ügyfele volt az egyetlen, aki ma este bárszékeket fog dobálni.

"Beszélnem kell veled egy pillanatra" - mondtam Garrettnek, és igyekeztem egyenletes hangon beszélni. Lily szeme ismét kitágult. Még Garrett is meglepettnek tűnt. Visszanézett a színészére, aki legalábbis egyelőre meglehetősen szelídnek tűnt.

"Csak egy másodperc az egész" - mondtam, és kivillantottam a fogaimat, amit reméltem, hogy Lily barátságos vigyorként értelmezett. "Egy munkával kapcsolatos dologról van szó."

"Persze" - mondta Garrett, aki nem hagyta magát becsapni. "Lily, látod azt a narancssárga inges fickót ott a bőrkanapén?"

A lány bólintott.

"Ha megpróbálja felvenni azt a kanapét, vagy bármelyik itteni bútort, azonnal hívd fel a figyelmemet, jó?"

Lily aggódónak tűnt.

"Csak egy másodperc az egész" - ismételtem meg. Odavezettem Garrett-et egy pár méterrel arrébb lévő sarokba, és ledobtam a kedves fickó színjátékot. "Egy kurva szót se szólj többet Lilynek" - parancsoltam, a hangom mély és halálos volt.

Garrett felvonta a szemöldökét. "Soha? Ettől az este hátralévő része kurva kínos lesz, ha engem kérdezel."

"Tudod, mire gondolok."

A válla fölött láttam, hogy Lily ránk néz. Valamit mormogott, de nem tudtam rájönni, hogy mit.

"Nem tudom, mit mondott neked Landon, de kurvára nem igaz" - folytattam.

"Szóval nem akarsz..."

Kemény pillantással vágtam félbe Garrettet. Aztán a háta mögött láttam, hogy Lily reflexszerűen elmosolyodik, amikor valaki közeledett felé.

"Nem számít, hogy én mit akarok. Ő Halley barátja."

"De te akarod." Garrett végül megitta az italát, és összerezzent, ahogy lenyelte a kortyot.

Mielőtt leharaptam volna a fejét, egy narancssárga foltot vettem észre a perifériámon. Garret ügyele volt az, aki már régen volt, és úgy támaszkodott Lilynek, mintha eltört volna a lába, ő pedig egy mankó lenne. A lány meglepettnek tűnt, hogy a férfi átkarolja, mintha nem is tudná, hogyan történt ez. De igazi kisvárosi lány módjára még mindig feszült mosoly ült az arcán. Halley mostanra már lecsapott volna a seggfejre, és belevágta volna a sarkát a talpbetétjébe.

"Garrett - mondtam, a hangom morgott.

"Akkor mondogasd csak magadnak" - mondta, és felemelte a kezét. "Lássuk, hogy kurvára érdekel-e."

"Garrett" - ismételtem meg, és megkerültem. Az járt a fejemben, hogy megmondom neki, hogy fogja vissza az ügyfelét, de a testem nem volt hajlandó várni. Ökölbe szorultak a kezeim, a feszültség végigfutott a karom hosszán, egészen a vállamig. Ruganyosnak éreztem magam, ahogy Lily és a bunkó fickó felé mozdultam, aki a homlokát a halántékának támasztotta. A férfi suttogott, a lány pedig összerezzent. Valószínűleg a leheletének szagától, de talán attól is, amit mondott.

A gondolat, hogy úgy beszél hozzá, mintha egy lenne azok közül a szomorú, groupie lányok közül, akik bárkihez ragaszkodnak, aki csak félig is híres, feldühített, és olyan gyorsan vitt hetes szintről tízes szintre, hogy nem is dolgoztam fel az eszkalációt. Csak kinyújtottam a kezem. A kezem a vállára szorult, ujjaim medvecsapdaként fúródtak bele. A másik karom hátrahajolt, látszólag magától.

"Con!" Lily zihált, amikor elrántottam a seggfejét, és közéjük szegődtem.

"Con!" Garrett vele egy időben kiáltott, végre felfogva, hogy mi történik. Ő és Lily is megragadott, mielőtt bármi mást tehettem volna. A férfi a könyökömnél fogva fogott meg, a lány a megfeszített karomat fogta, ami még mindig a másik férfit fogta. Egyik oldalamon az ő aggódó arca volt, a másikon Garrett aggódó arca, de alagútlátásom volt. Csak azt a seggfejet láttam magam előtt. A szemei homályosak voltak, és egy bamba vigyor ült ki az arcára.

"Nem történt semmi baj, nem történt semmi baj" - hajtogatta, és megpróbálta felemelni mindkét kezét, tenyérrel kifelé. "Nem tudtam, hogy a tiéd."

Megsértődve Lily magyarázni kezdte neki, hogy a nők nem tulajdonok, de nem akartam elmaszatolni a dolgokat. Az ilyen fickóknak szükségük volt arra, hogy a dolgok fekete-fehéren legyenek.

"Hát kurvára az is" - mondtam. "És ha még egyszer hozzáérsz, úgy átrendezem az arcodat, hogy új fejképekre lesz szükséged."

"És most tényleg nem engedheted meg magadnak" - mondta Garrett halkan. "Szóval gyerünk már, haver. Menjünk haza, rendben?"

"Nem történt semmi baj" - ismételte a fickó, miközben Garrett elvezette. "Nem tudtam. Nem történt semmi baj."

Néztem, ahogy elmegy, félig remélve, hogy elszökik, hogy legyen okom megpakolni, és oldani a feszültséget, amely mozdulatlanná tette a testemet. És azért is, hogy ne kelljen visszanéznem Lilyre, akinek a tekintete kék sugár volt a perifériámon. Amikor Garrett és a színésze eltűnt a tömegben, nem volt más választásom.

Ahogy vártam, a szemében zavarodottság ült, és az ajkán egy kérdés ült.

"Hazaviszlek" - mondtam durván, egy gyors kortyban befejeztem a sörömet, és lecsaptam a korsó poharat az asztalra. Bassza meg, ha Garrett és Lily nem állít meg, a seggfej arcába vágtam volna. A felem nem tudta elhinni, hogy így elvesztettem az önuralmamat. A másik részem még mindig nem volt biztos benne, hogy visszanyertem.

Lily felhúzta az egyik arany szemöldökét, és savanyúan azt mondta: " Ahogy a másik fickónak is elmagyaráztam, a nők nem tulajdonok. Majd akkor megyek haza, amikor nekem van kedvem hazamenni." Elkezdett elfordulni.

Frusztráltan megragadtam a karját, és visszahúztam, vigyázva, hogy laza legyen a szorításom. Elhúzódhatott, ha akart. De ő önként jött, még ha most kék tűz is volt a szemében.

"Lily, azért megyek el, mert nem akarok még egy másodpercet olyan seggfejekkel tölteni, mint amilyeneket az előbb rántottam le rólad. Te pedig velem jössz, mert kizárt dolog, hogy itt hagyjalak egyedül."

Amikor magamhoz húztam, öntudatlanul is magamhoz szorítottam. Éreztem, ahogy a mellkasa gyors, remegő rohamokban emelkedik és süllyed, mintha dühös lenne. Vagy izgatott. A tekintete a torkom üregére esett, és a nyomása úgy éreztem, mintha fojtogatna. El kellene engednem őt. El kellett engednem. Még akkor is, ha ez azt jelentette, hogy nem volt hajlandó elmenni, és egész éjjel ebben a kibaszott bárban kellett maradnom, hogy senki más ne zavarja. Nem tudtam így ragaszkodni hozzá.

Végül hátrahajtotta a fejét, és az arcomba nézett, de a mellkasomban lévő nyomás nem enyhült. "Nem akarom, hogy itt hagyj egyedül" - mondta halkan.

Úgy akartam tenni, mintha nem tudnám, mit mond, de nem tudtam. Fogd a sörre, az adrenalinra vagy a kibaszott ruhára, amit viselt, nem tudtam tovább hazudni magamnak, nemhogy neki.

Meg kellett kapnom őt.