Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 4. fejezet

 


4



LILY


Halley apja dühösnek tűnt.

Olyan benyomást keltett, mint egy macska, akit vízbe mártottak, és köpködve jött fel. Zavarodottság, meglepetés, majd düh vonult végig az arcán néhány másodperc alatt. Most kisimult, és azzá a bájosan bájos arckifejezéssé vált, amire a főiskolai beköltözésünk idejéből emlékeztem. Felém lépett, a telefonját visszacsúsztatta a kabátzsebébe.

"Elnézést, Lily. Nem láttalak téged."

Pedig látott. Éreztem, hogy észrevett. Nem vettem észre, hogy ő az, de éreztem, hogy a tekintete végigsöpör rajtam azzal a hatodik érzékkel, ami minden lánynak megvan. "Nem, nekem kellene bocsánatot kérnem" - mondtam, és próbáltam visszanyerni az egyensúlyomat. "Inkább taxit kellett volna fognom." Túlságosan szégyelltem bevallani, hogy megijedtem az ötlettől. Túlterhelt. Hogy majdnem inkább lefoglaltam volna egy repülőjegyet vissza Ohioba, és a nyarat ott töltöttem volna...

"Nem, nem kellett volna" - mondta Halley apja simulékonyan, és úgy vette fel a bőröndömet, mintha levegő lenne benne mindenem helyett. "A lányomtól sosem lett volna vége a dolognak."

Idegesen felnevettem, és melléje léptem. " Tudom..." - mutattam a bőrönd felé.

Felhorkant, és nem fáradozott a válasszal. Hihetetlenül lekötött a nyelvem, ahogy csendben sétáltunk a karcsú fekete Mercedeséhez, amely valószínűleg kétszer annyiba került, mint a jogi diplomám. Istenem, bárcsak Halley is ott lett volna. Vettem egy mély lélegzetet, és a pezsgő barátnőmre gondoltam, aki úgy tűnt, soha nem találkozott idegennel. Mit tenne ő ebben a helyzetben?

Beszélne. Lélegzetvisszafojtott mondatok, történetek, amelyek alig igényelték a hallgatóság részvételét. Nevetne magán, és megnevettetné azokat is, akik ott voltak. Összeszedtem minden idegszálamat, és beszélni kezdtem.

Ez bejött, mondhatni. A szörnyű csendet legalább megtörte, amikor mindent elmeséltem neki a repülőútról, és arról, hogy mennyire izgatott vagyok, hogy Los Angelesben lehetek, és hogy mennyire hálás vagyok, de egyben zavarban is, mert Halleynek nem lett volna szabad felhívnia, de Istenem, megmentette az életemet.

Halley apja bólogatott, morgott, és a megfelelő helyeken mosolygott, de láttam rajta, hogy csak félig figyel. Volt egy olyan érzésem, hogy már hozzászokott ahhoz, hogy ilyen robotpilótára kapcsoljon. Nekem ez megfelelt. Fél szememet a GPS-en tartottam, figyeltem, ahogy az idő telik, és a távolság egyre csökken. Annyit duruzsoltam, hogy megszomjaztam, mire a város alatt becsúsztunk egy parkolóházba. Észre sem vettem a fölötte lévő épületet, annyira lefoglalt a beszélgetés, de Halley mutatott nekem képeket. Tudtam, hogy egy karcsú üvegépület magasodik az égbolton, és hogy a hosszú, keskeny erkélyéről láthatom a medence hosszú, kék téglalap alakú területét, amelyet nyugágyak és ültetett pálmafák vesznek körül.

Ennek ellenére kezdtem érezni, hogy az izgalom átjárja az idegességemet, amelyet a repülőgépre való felszállás óta éreztem. Odanéztem Halley apjára, és elmosolyodtam. Ő azonban már kiszállt a kocsiból. A csomagtartó felemelkedett mögöttünk, és láttam, hogy hatalmas vállai meghajolnak az erőlködéstől. Szóval mégsem volt súlytalan számára. Kicsúsztam a kocsiból, vállamra vettem a nagy táskámat, és ismét kinyújtottam a szabad kezemet.

"Köszönöm szépen..."

"Bekísérem" - mondta. Levette a napszemüvegét, amikor beléptünk a parkolóházba, és most már láttam a szemét - olyan sötét volt, hogy nem láttam, hol válik a pupilla íriszbe. Istenem, de jóképű volt. És volt valami ördögi abban a szigorúságban, ahogy a sápadt bőre a fekete hajához és szeméhez simult. Halley sem barnult le soha.

Halley.

A legjobb barátom emléke olyan volt, mintha jeges víz fröccsent volna az arcomba. Nem nézhettem az apját. Csak gúnyolódott azon a néhány nőn, akikkel randizott, amíg ő nevelte. Mindig is az volt az érzésem, hogy ennek inkább az volt az oka, hogy nem akart osztozni az apja figyelmén, minthogy bármi baj lett volna a nőkkel.

"Nem kell bekísérned" - próbáltam ragaszkodni hozzá, de nem is tudom, hogy meghallotta-e. Elfordult, és elindult a lift felé. Gyorsan kellett mennem, hogy utolérjem. Az út a harmincadik emeletre gyötrelmesen hosszú volt. Tényleg a legfelső emeleten kellett volna lakást vennie Halley-nek? Végül a liftajtók kinyíltak, és egy olyan folyosót tárultak elénk, amely mintha egy ötcsillagos szállodába illett volna. A folyosó két végén lévő, padlótól a mennyezetig érő ablakokból természetes fény áradt be. A padló széles, szürke deszkáit úgy csillogtatta, mintha egy sötét folyó folyna a krémszínű falak között. Követtem Halley apját, ahogy balra fordult, és a folyosó túlsó végéhez sétált. A bal kezébe tolta a bőröndömet, és előhúzott a zsebéből egy kulcstartót. Láttam, ahogy a pad pirosról zöldre villog, majd benyomta az ajtót.

Azt hiszem, szó szerint ziháltam, amikor követtem őt, és megláttam a látványt, de megint úgy tett, mintha meg sem hallotta volna. Gyorsan, hatékonyan mozgott, a bőröndömet a fő hálószoba ajtajának belső oldalán helyezte el, majd gyorsan körbevezetett.

"Konyha, nappali, iroda" - húzta végig őket szűkszavúan, és maga is alig nézett rájuk. Nem tudtam megállni, hogy ne nézzem őket. Talán a párizsi lakását leszámítva, szó szerint soha nem voltam még ilyen szép helyen. A semleges szürke padlóburkolat a külső előszobából folytatódott az egész alaprajzon. A konyha kicsi volt, de még én is felismertem, hogy a készülékek a csúcsminőségűek, a pult pedig fehér gránit, amelyet ezüst és arany erezet lőtt át. A bárpultnál asztal helyett vastag aranylábú, fehér párnákkal ellátott bárszékek ültek. A nappaliban egy túlpárnázott rózsaszín kanapé - a legnagyobb színfolt - állt, szemben a fallal, amelyen egy síkképernyős tévé volt felszerelve egy hosszú elektromos kandalló fölé.

Bekukkantottam az irodába, ahol egy teljes értékű ágy állt az ablakkal szemben, és egy íróasztal a fal mellett. Amikor visszanéztem, Halley apja a konyhában állt, és türelmetlenül nézett. Gyorsan letörölte az arckifejezést a vonásairól, de biztos voltam benne, hogy láttam. Az idegeim ismét fellángoltak, és pezsgő túltengésbe kezdtem.

"Nagyon szépen köszönöm, még egyszer..." Elakadtam, mert rájöttem, hogy fogalmam sincs, hogyan szólítsam. A fejemben ő mindig Halley apja volt. Hívjam Mr. Walkernek? Végül is ő lesz a főnököm. De ez furcsán és merevnek hangzott, mintha olyan öreg és mogorva lenne, és nem... nos, dögös.

"Hívj csak Con-nak" - mondta fintorogva, mintha olvasna a gondolataimban.

Az arcom kipirult, remélve, hogy nem igazán tud. "Nagyszerű, nagyon köszönöm, Con." Megmozdultam felé, a lányszövetségi parti-gyakorlatom átvette az irányítást. Mielőtt jobban meggondolhattam volna, máris egy ölelésre indultam. Láttam a meglepettség villanását az arcán, de már túl késő volt kihátrálni belőle. A karjaim átkarolták a sziklaszilárd derekát. A karjai széttárultak, aztán óvatosan a karomon pihentette a kezét körülbelül fél másodpercig, mielőtt visszahúzódott volna.

"Szólj Halley-nek, ha szükséged van valamire" - mondta, és visszavonult a folyosón. Visszacsúsztatta a napszemüvegét a szemére, így nem láttam az arckifejezését. Azt kívántam, bárcsak nekem is lenne valami, ami mögé elbújhatnék. Először a megaláztatás vett erőt rajtam, amiért megöleltem, aztán a lélegzetemet is elnyomta az az érzés, hogy a testem bizsereg mindenütt, ahol az övével érintkezett.

Még miután hallottam, hogy becsukódik mögötte az ajtó, sokáig álltam a konyhában, a gondolataim a zűrzavar, a zavar és a kéj együttes örvénye voltak, ami szorongást és furcsa izgalmat keltett bennem, majd hirtelen kimerültnek éreztem magam. Besétáltam a nappaliba, és lehuppantam a túlpárnázott rózsaszín kanapéra. Ez volt az egyetlen dolog a lakásban, amit Halley-nek éreztem. Ez és a karfán lógó vaskos, kötött takaró. Halley mindig fázott. Én nem, de azért magamra húztam, a gubó segített megnyugtatni a hevesen verő szívemet.

Hosszú évnek néztem elébe.


* * *

Biztosan elaludtam, mert amikor a telefonom rezegni kezdett az üveg dohányzóasztalon, felrázott. Visszatoltam a takarót, felültem, és a telefonért nyúltam. Örömmel láttam Halley nevét a FaceTime-on, a kép, amin tavaly a tavaszi szünetben Miamiban voltunk, visszavigyorgott rám.

"Találd ki, hol vagyok?" Mondtam, amikor felvettem a telefont.

"A lakásomban!" - visított, amikor meglátta mögöttem. "Annyira király, hogy ott vagy. Kedvet kaptam, hogy meglátogassalak."

"Úgy érted, hogy meglátogatni magadat" - mondtam nevetve.

"Nem, nem. Ez a te lakásod a következő egy évre" - javította ki magát. "Nem fogom többé az enyémnek hívni."

"Hívhatod a tiédnek, Halley. Az biztos, hogy nem az enyém." Felálltam, és kivittem magammal az erkélyre. Mérföldekre elláttam, és úgy tűnt, mintha a lenti medence maga is egy mérföldnyire lenne. Soha nem féltem a magasságtól, de azért mégis tettem egy lépést a korlát mellett. Nem volt értelme kockáztatni. "Hogy megy a végzős év?"

"Jól! Mindenki üdvözöl." Felemelte a telefont, hogy láthassam a testvérek garmadáját, akik szétszóródtak az élénkzöld pázsiton. A takaróikról és strandtörülközőikről integettek. Éreztem, hogy a vágyakozás fájdalma csavarodik a szívemben. A Los Angelesbe költözés izgalmában nem sok időm volt arra, hogy elgondolkodjak azon, mi történik az iskolában. A beköltözés napja, az üdvözlő ünnepségek a téren, az év eleji bulik, amelyeket csak az év végi bulik tudtak felülmúlni. Halley visszahúzta a telefont, így csak az arcát láttam, amelyet a ragyogó kék égbolt keretezett. "Az apám gondoskodik rólad?"

Elképzeltem az apja szenvtelen arcát. Újra éreztem a testét az enyémhez simulva. Az arcomra pír szállt. "Igen" - mondtam, és köhögni kezdtem. A torkom kiszáradt. Visszamentem a házba, és megtöltöttem egy pohár vizet. "Igen" - ismételtem meg, miután lenyeltem. " Remekül csinálja."

"Hazudsz" - nevetett Halley. "Ismerem az apámat. Valószínűleg végig a telefonján volt, és kidobott a járdaszegélynél. Csak mondd el, Lily. Azonnal kiabálni fogok vele."

"Nem", mondtam gyorsan. "Egyáltalán nem volt a telefonján. És ő vitte fel a bőröndömet. Komolyan, nagyszerű volt."

Bementem a hálószobába, és láttam, hogy a bőröndöm ott áll az ajtó belső oldalán, ahol hagyta. Valószínűleg telefonálni akart, de én egész úton szüntelenül csevegtem. Hangosan fel akartam nyögni, de akkor Halley tényleg felhívta volna, hogy megtudja, mit csinált.

"Mesélj a suliról" - utasítottam Halleyt. "Annyira hiányzik minden."

Meghallotta az őszinteséget a hangomban, és megértő arcot vágott. "Ez nagyszerű, de bárcsak itt lennél." Aztán belekezdett az első hét percről percre történő beszámolójába, amitől nevetni kezdtem, és elfelejtettem a zavaromat. Mire letettük a telefont, keleten elsötétült az ég. Volt egy olyan érzésem, hogy ha nyugat felé nézek, akkor látványos naplementét láthatok. Kisétáltam az erkélyre egy pohár chardonnay-val, amit a hűtőben találtam, és letelepedtem az egyik fonott tojásdad székre. Felhúztam a lábam a párnába, és beszívtam az ital ropogós, szinte savas illatát. Elegánsnak tűnt. Valószínűleg annyiba került, mint a repülőjegyem. Mentálisan feljegyeztem a címkét, abban a félszeg reményben, hogy ki tudom majd cserélni.

Két nap múlva hivatalosan is elkezdődik az egyetem utáni életem. Mélyet kortyoltam az ajakbiggyesztően száraz borból, és azt kívántam, bárcsak az egyik olyan olcsó fehérbor lett volna, amit literenként szoktunk venni. Az este gyönyörű volt. A mögöttem lévő lakás fényűző volt. Egy olyan gyakornoki állás előtt álltam, amiért az emberek ölni tudnának. De valamiért, ahogy arra a férfira gondoltam, aki mindezt lehetővé tette, furcsa vágyakozást éreztem. Semmi értelme nem volt, hogy így érezzek iránta. Ő volt Halley apja. Igen, ijesztően jóképű volt, de olyan messze volt tőlem, hogy semmi értelme nem volt annak, hogy úgy érezzem, mintha valamit elvesztettem volna. Nem kellett volna éreznem, hogy gyorsabban ver a szívem, vagy hogy a vágy görbül a gyomromban, amikor elképzeltem az ajkai lakonikus csavarását. Nem szabadna tudni akarnom, milyen érzés lenne a sűrű, sötét haja az ujjaim között, vagy nem szabadna másképp emlékeznem arra, ahogy a teste az enyémhez szorul, csak zavartan.

Mit gondolna Halley?

De ez az ellenszer elvesztette a hatását. Semmit sem tett azért, hogy enyhítse a mellkasomban a megmagyarázhatatlan vágyakozást egy olyan férfi után, akit soha nem kaphatok meg.

Először fordult elő, hogy a legjobb barátom gondolatától csak még magányosabbnak éreztem magam.