Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 16. fejezet

 


16



LILY


Egész életemben a szabályok szerint játszottam, de Con valami olyan vakmerőséget hozott ki belőlem, amiről nem is tudtam, hogy létezik. Olyan volt a közelében lenni, mint egy drog. A tudat, hogy ott ül a hatalmas íróasztal mögött, közvetlenül mögöttem, és Hollywood királycsinálóját játssza, a székem szélén tartott. Gyakran azt képzeltem, hogy érzem a tekintetét rajtam, de valahányszor okot találtam arra, hogy oldalra forduljak, és lopva visszapillantsak, ő mindig máshová nézett.

Az első reggeltől eltekintve egy percet sem volt alkalmam kettesben maradni vele. Ha szüksége volt valamire, Maureent hívta. Mindig elment ebédelni. Nem tudtam, hogy mindig ezt tette-e, vagy ez egy új szokása volt, amit azért alakított ki, hogy ne maradjon egyedül velem, amikor Maureen lement az ebédlőbe. Többször mentem vele, mint ahányszor nem. Így volt alkalmunk beszélgetni a munkáról, bár én mindig igyekeztem kifejezetten Conra terelni a szót.

"A munka valaha is érinti a magánéletét?" Kérdeztem, miközben egy nap a grillezett csirkesalátámat piszkáltam.

Maureen nevetett. "Erre pont neked kéne tudnod a választ."

Gyorsan felnéztem, először azt hittem, tudja, miért érdekel annyira a magánélete. De a szemében még csak egy árnyalatnyi tudálékos csillogás sem volt, és a mosolya ugyanolyan nyílt volt, mint mindig.

"Nem hívtatok még elég gyakran Halleyvel, hogy kihúzzalak benneteket a csávából?" - emlékeztetett, és nyomatékosításképpen a karomra bökött. "Prágában angolul beszélő fogorvost találni határozottan nem az ügynökség dolga volt."

Megnyugodtam. Persze, hogy Halleyre gondolt. "Szerencsére azt hiszem, Halley egy ideig itt marad" - mondtam, majd visszatértem az eredeti kérdésemhez, további információk reményében. "Szóval a magánélete is a munka része?"

A saját fülemnek túlságosan is érdeklődőnek hangzott, de Maureen nem nézett gyanakodva, miközben mérlegelte a kérdést. "Néha az" - mondta végül. "De az igazság az, hogy Con-nak nincs túl sok magánélete. Néha Kim hívásait kell fogadnia, és néha-néha megkér, hogy foglaljak asztalt. Nagyjából ennyi."

"Nem kell több titkos barátnővel zsonglőrködnöm?" Viccelődtem. "Ez nagy megkönnyebbülés."

Túl messzire mentem. Maureen lehajtotta a fejét, meghallotta a vicc mögött rejlő illetlen kíváncsiságot. "Nem" - mondta lassan. "Nem fogsz."

Elhallgattunk. A körülöttünk lévő asztalok halk dübörgése és az evőeszközök csörömpölése majdnem betöltötte, de nem egészen.

"Hogy van Halley?" Maureen néhány hosszú pillanat után megkérdezte.

Nyeltem egyet. "Jól van."

"Tudja, hogy..." Maureen elhallgatott, és szórakozottan megdörzsölte a hasát, amíg kitalálta, hogyan tegye fel a kérdést, ami a fejében volt. Visszatartottam a lélegzetem, félve attól, hogy mi lehet az. Tudja, hogy az apja megszállottja vagy?

"Tudja, hogy Con senkit sem rejtegetne előle, ugye?" Maureen végül befejezte. "Ha Con komolyan gondol valakit, azt ő is tudni fogja."

Megkönnyebbülés töltött el. Azt hitte, hogy Halley utasítására, és nem a saját kétségbeesett kíváncsiságom miatt kíváncsiskodom Con magánéletében.

"Szerintem nehéz neki, hogy ilyen messze van" - mondtam, vigyázva, nehogy félresöpörje a gyanúját, nehogy egy másik, az igazsághoz közelebb állóval helyettesítse. "Mondtam neki, hogy rajta tartom a szemem."

Kicsit rosszul éreztem magam, amikor hallottam, milyen őszintén hangzott. Ki gondolta volna, hogy ez bennem van? Nekem biztosan nem volt. És ez nem tetszett.

De akárhányszor mondtam is magamnak, hogy abba kell hagynom, meg kell mondanom Maureennek, hogy nem hiszem, hogy megbirkózom a feladattal, sőt, talán el is hagyom LA-t teljesen, sosem tudtam végigcsinálni. A tekintetem egy óvatlan pillanatban összeakadt Conéval, és a térdem elgyengült.

Amikor Angie Roberts, az ideiglenes alkalmazott egy héttel azelőtt csatlakozott az irodához, hogy Maureen szülési szabadságra ment, tényleg azt hittem, hogy elszállt az esélyem arra, hogy valaha is kettesben maradjak Con-nal. De váratlanul az ölembe hullott egy lehetőség. Kedd este volt. Con már elment - valamiért keddenként mindig pontosan hatkor távozott -, amikor a futár bejött egy lenyűgözően vastag borítékkal, amelyet Maureennek kellett aláírnia.

"Mi az?" Kérdeztem, miközben próbáltam elolvasni a címkét.

"Egy szerződés." Maureen a homlokát ráncolta. "Biztos nem tudta, hogy ez jön. Általában azonnal alá akarja írni és visszaküldeni, mielőtt valaki meggondolja magát." Elgondolkodva dobolt az ujjaival az asztalán. "Normális esetben átfutnám nála, de..." elhallgatott, és megdörzsölte a hasát. Utálta azt mondani, hogy túl fáradt valaminek a megtételéhez, de tudtam, hogy így van.

Visszatartottam a lélegzetemet. Nem mertem javasolni, nem a múltkori, a büfében történt közeli eset után, de reméltem...

Maureen nagyot sóhajtott, a szemöldöke összeráncolódott. "Lily, utálom, hogy megkérdezem, de megtennéd nekem? Nem kell megvárnod őt. Megadom neked a kódját, és te csak hagyd az asztalán. Ha azt akarja, hogy még ma este visszaküldjék, majd hív egy futárt."

"Persze, nem probléma" - mondtam lazán, remélve, hogy nem hallja, ahogy a szívem a bordáimhoz csapódik. "Én sem bánom, ha várnom kell."

"Ne, ne csináld ezt." Maureen szórakozottan megrázta a fejét. "Kedden boldogságórára megy a barátaival, úgyhogy nem lehet tudni, mikor ér haza."

A kitömött borítékot szorongatva hagytam el az épületet. Aggódtam, hogy kifelé menet összefutok Con-nal, és elveszítem az esélyt, hogy bemehessek a lakására, de nem így történt. Most az egyszer örültem, hogy sehol sem láttam. Először visszamentem a lakásomba. Túlságosan fel voltam pörögve ahhoz, hogy egyenesen a lakására menjek. Ha kinyitotta volna az ajtót, az idegeim megfojtottak volna.

Töltöttem magamnak egy pohár bort. Végre saját üvegeket vettem, hogy ne kelljen folyton jegyzetelnem, mit kell visszafizetnem Halleynek. Miközben ittam, azon gondolkodtam, hogy átöltözöm. Úgy gondoltam, hogy az egyetlen nap, amikor az egyik régi, főiskolai ruhámat viseltem, az a nap lesz, amikor Con lakására küldtek. Végül azonban úgy döntöttem, hogy maradok abban, ami rajtam volt. Nem akartam túl feltűnő lenni. Hajlandó voltam az útjába állni, de a következő lépést neki kellett megtennie.

A bor megtette a hatását, hogy levegye az idegességemet, és ruganyos léptekkel indultam el az utcán a Maureen által megadott címre. Mint kiderült, az ő háza csak egy háztömbnyire volt az enyémtől.

Megijedtem a díszes előcsarnoktól, ahová beléptem. Még inkább, amikor a gőgös portás, akit egy testes biztonsági őr kísért, megszólított: "Elnézést? Segíthetek?" olyan hangon, ami egyértelműen arra utalt, hogy rossz helyen járok.

"Lily Anderson vagyok" - mondtam, remélve, hogy Maureen nem felejtette el szólni nekik, hogy jövök. "Van egy csomagom Conall Walker számára."

Ne mondd, hogy hagyjam itt, könyörögtem némán.

Szerencsére a portás csak bólintott, és a liftpadhoz irányított. Volt egy privát, amelyik kizárólag az ő emeletére ment, és a portás az asztaláról szólt érte. A kabin, amely huszonnégy emeletet vitt felfelé, abszurdan fényűző volt. Márványcsempék, csiszolt kristálycsillár és bársonytapéta. Nem tudtam megállni, hogy ne futtassam végig az ujjaimat a sörtés aranyfalakon, és azon tűnődtem, vajon ez Con stílusa-e.

Amikor a privát előcsarnokára nyílt, úgy döntöttem, hogy nem az. Con helyisége a fényűzés ellentéte volt. Fényűző volt, de a maga lecsupaszított, szigorú módján. Nem volt sok bútora, de ami volt, az olyan volt, mintha egy katalógus lapjairól került volna elő. Egy olyanból, amire csak a milliomosoknak kellene előfizetniük. A tér kisebb volt, mint vártam, de rájöttem, hogy ez azért volt, mert a lakását körülölelő terasz hatalmas volt. A nappali, az étkező és a konyha padlótól a mennyezetig érő ablakai mind felhúzhatóak voltak, mint a garázskapuk, megszüntetve a beltér és a kültér közötti elválasztást. Mindenütt cserepes növények voltak, amelyek helyettesítették az otthon megszokott kellékeit.

Érdeklődve dörzsöltem meg egy fikusz levelét az ujjaim között. Con irodájában volt néhány növény, de nem tartottam kertésznek. De ezek mind úgy néztek ki, mintha szakértő kéz gondozta volna őket. Gondolatban feljegyeztem, hogy megkérdezem Halleyt erről, de aztán azonnal elvetettem. Még a tisztesség látszatával együtt sem akartam, hogy Halleynek bármilyen oka legyen azt gyanítani, hogy az apja iránt érdeklődöm. Semmilyen okból sem.

Bármi, ami köztünk történt, titokban kellett maradjon.

Ott találtam meg az irodáját, ahol Maureen mondta - a lakás hátsó részében, szemben egy zárt ajtóval, amelyről feltételeztem, hogy a hálószobája. A lakás hátsó része folytatta a kívül-belül témát. A falon üveg tolóajtó volt, amelyről a hátsó teraszon lévő putting greenre láthattam. Az íróasztala mellett egy citromfa nőtt, az egyik ág végén egy kis zöldes gyümölcs nőtt, és nehezedett rá.

Letettem a borítékot, és furcsa csalódottságot éreztem. Ez volt az. Végeztem azzal, amire küldtek. Most el akartam menni, és minden pontosan úgy marad, ahogy volt. Függőben a vonzalom és a cselekvés között. Vonakodva kisétáltam az irodájából, de ahelyett, hogy visszamentem volna a bejárat felé, a hálószoba ajtajának kilincséért nyúltam. Tudtam, hogy nem szabadna, de nem tudtam ellenállni. Talán ez az egyetlen esélyem, hogy láthassam a helyiségét. Ahogy a tervem haladt, a munkámnak vége lett volna, mielőtt rávettem volna, hogy újra megcsókoljon. Még kevésbé, hogy megtegye azokat a dolgokat, amikről álmodtam.

Az idegeim végigugráltak a gerincemen, amikor elfordítottam a kilincset, és lassan kinyitottam az ajtót, félig-meddig arra számítva, hogy a másik oldalról visszabámul rám, és megkérdezi, mi a faszt képzeltem, mit csinálok. A szoba azonban üres volt. Tágas és üres. A sötétszürke padlóburkolat végig folytatódott. Az egyik falnál egy king size ágy állt, ami úgy nézett ki, mintha egy luxusszállodában találnánk. Ropogós fehér lepedő volt ráhajtva egy sötétszürke paplanra. Az egyik falon üveg tolóajtó vezetett ki a körbejárható teraszra. Az egyik sarokban két fotel, köztük egy kis asztalka. A kis asztalon valamilyen páfrány volt, de azon kívül a szoba furcsán kopár volt. Tényleg úgy nézett ki, mint egy szállodai szoba, nem pedig valakinek a hálószobája.

Talán ezért éreztem magam bátornak, hogy besétáljak. Hogy egészen a tolóajtóig menjek, és a fa redőnyökön keresztül kukucskáljak ki a kilátásra. Ott álltam, amikor hallottam, hogy a lift ajtaja kinyílik az előcsarnokban.

A pánik összeszorult és a torkomban maradt. Néhány döntő pillanatra megdermedtem, nevetséges gondolatok futottak át a fejemen. Elbújhatnék az ágy alá. Nem, ott nem volt porfogó. Meglátna. Megpróbálhatnám kiengedni magam a teraszra, de kizárt, hogy ne hallaná meg. És mi volt a tervem ezután, pontosan? Hogy elbújjak ott, amíg holnap reggel munkába nem megy? Megfordultam, vetettem egy pánikoló pillantást a fürdőszobára, aztán átrepültem a szobán.

Nem kellett elbújnom. Volt okom arra, hogy itt legyek. Csak nem bukhattam le a hálószobájában. De a késlekedésem sokba került. Éppen kiléptem a szobából, amikor Con megjelent a rövid folyosó bejáratánál.

A szám kiszáradt a látványától. Soha nem volt még magasabb, szélesebb, impozánsabb. Sötét, hitetlenkedő tekintet terült szét az arcán, amikor regisztrálta, hogy melyik ajtót próbálom magam mögött behúzni.

"Lily - mondta, a hangja szinte kellemes volt, ha nem lett volna benne egy vaskos felhang. "Mi a faszt képzelsz, mit csinálsz?"