Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 3. fejezet

 


3



CON


Halley barátnőjének nem tudnék belépőszintű munkát adni, akár nagytestvér, akár nem. Azokra majdnem annyi jelentkezőnk volt, mint ahány fejlécünk van. Emberek százai küzdöttek a lehetőségért, hogy megragadhassák a legmagasabb, legfényesebb létra legalsó fokát. Nem voltam híve egy kis vandálságnak, de mivel Lily egy év múlva jogi egyetemre ment, nem volt értelme, hogy a postázóban adjak neki munkát. Ehelyett a HR-esekkel összehoztam egy gyakornoki állást, ami ugyanannyit fizetett, mint egy belépő pozíció, de kemény véghatáridővel rendelkezett. Aztán a házvezetőmmel előkészíttettem a lakását, és megkértem Maureent, hogy vegye fel a lányt a reptéren.

Aztán elfelejtettem a dolgot.

Rengeteg dolgom volt. Az iparág épp most éledt újjá egy pár szűk esztendő után, amikor a produkciókat elhalasztották, a projekteket pedig teljesen leállították. Végre megtaláltam Julian színésznőjét Stasia számára, de ez még nem jelentett csorbát a tennivalók listáján. Néhány fickó az ügynökség élén úgy gondolta, hogy kiérdemelték a jogot a szabadidőre. Másokra bízták a dobálást, a nyomon követést és a tárgyalásokat. Én azonban nem tudtam ezt megtenni. Talán azért, mert fiatalabb voltam, mint a többi veterán, de még mindig be akartam vetni a fogaimat. Nyomot hagyni magam után. Megkeresni a millióimat. Most éppen azért harcoltam, hogy az egyik színészemet a főszerepbe juttassam egy olyan filmben, amelynek egyértelműen ő volt a sztárja, de egy már befutott sztárral szemben játszott, aki úgy érezte, hogy ez jár neki.

Semmit sem utáltam jobban, mint a jogosultságot. Szét akartam tépni a bevételeit, és rávilágítani a legutóbbi rossz viselkedésére, és ha ez nem jön be, akkor tényleg bepiszkítom a kezem. De először Halley anyjával kellett foglalkoznom.

Otthagytam az asztalomon felhalmozódó munkahegyet, és átmentem a városon Landon irodájába. Furcsa munkaidőben dolgozott, de gondoskodtam róla, hogy tudja, hogy jövök. A belvárosi épületében minden úgy volt kialakítva, hogy a diszkrét biztonság érzetét keltse. Nehéz, elegáns ajtók, amelyek automatikusan bezáródtak mögötted. Széles folyosók, ahol nem voltak árnyékos zugok, ahol egy leselkedő elrejtőzhetett volna. Hangszigetelt irodák, hogy a titkaid ne tudjanak kiszökni.

Az asszisztense intett befelé. "Már várt rád."

Szűkszavúan bólintottam, és láttam, hogy a szemöldöke enyhén megemelkedik, amikor szó nélkül elsétáltam mellette. Normális esetben megállnék udvariaskodni, de ma feszült voltam. Nem szerettem Kimmel foglalkozni, amikor nem voltam nyakig benne a fontosabb szarságokban. Nem tudtam elhinni, hogy még mindig muszáj volt, tekintve, hogy a távoli múlton kívül csak egy felnőtt lány volt a közös bennünk.

"Kim már megint szart kavar" - jelentettem ki, amikor a nehéz ajtó nehéz sóhajjal becsukódott mögöttem.

Landon arca semleges maradt. "Mit akar?"

"Több pénzt."

Csak aki olyan jól ismerte Landont, mint én, láthatta volna a gúny villanását az arcán. "Hát persze, hogy akar. Tudja, hogy a malacperselyből kifogynak a negyeddollárosok, ezért még egyszer utoljára megrázza."

Bólintottam, és századszorra is azt kívántam, bárcsak ragaszkodtam volna az egyösszegű kifizetéshez, amikor az ügyvédem az övével tárgyalt Halley teljes felügyeleti jogáról. Ehelyett belekerültem abba, hogy gyerektartást fizessek egy olyan nőnek, aki életében egy napot sem támogatta a gyerekünket. És ami még rosszabb, addig kellett fizetnem, amíg Halley le nem diplomázik, így Kimnek még egy év állt rendelkezésére, hogy megrázzon.

"Mit akarsz tőlem?" Landon megkérdezte, és összeszorította az ujjait.

" Mocskot." A hüvelyk- és mutatóujjamat az orrnyergem körüli résekbe fúrtam. "Bármi, amivel elháríthatom őt. Bizonyítékot akarok, hogy újra drogozik. Bizonyítékot, hogy pénzt kér a szopásért."

Amikor visszanéztem Landonra, bólintott, az arca üres volt.

"Csak egy utolsó összeget adnék neki, ha úgy gondolnám, hogy ezzel vége lenne" - mondtam.

"Tudom."

Tudtam, hogy pont Landon nem ítélkezik felettem, de összességében ez egy szar helyzet volt. Kim az elmúlt két évtizedben csak a nyakamba szakadt, de mégsem élveztem, amit Landontól kértem. Nem azért, mert valaha is igazán törődtem volna vele, hanem mert mindennél jobban szerettem Halleyt.

"Meglátom, mit tehetek" - mondta Landon egy perc múlva. Világoszöld szemei rám hunyorítottak sólyomszerű orra fölött. A szemöldöke úgy ereszkedett le, mint a viharfelhők. "Ha nem találok semmit, mit akarsz, mit tegyek?"

Azonnal megértettem, mit kérdez. Ha nem talál semmit, azt akartam, hogy valamit elhelyezzen? Ez nem tartozott Landon szokásos repertoárjába, de elintézte nekem. Fél másodpercig gondolkodtam rajta. "Nem szükséges - mondtam végül. "Ha jól ismerem Kimet, valamit találni fogunk."

Landon kifejezéstelenül bólintott. A barátaim jól ismerték Kimet. Néhányszor már megpróbáltuk, hogy működjön a dolog, amikor Halley még kicsi volt. Soha nem kedvelték, de ezt nem mondták, amíg negyedszer és utoljára szét nem váltunk, közvetlenül Halley ötödik születésnapja előtt. Az elmúlt tizenhat évben az első sorból nézhették a szarságait. Mindannyian mindent megtettünk, hogy Halley ne tudjon róla. Ő és Kim nem álltak olyan közel egymáshoz, de minden évben elmentek egy anya-lánya kirándulásra Halley születésnapjára. Sosem mondtam el neki, hogy Kim egyre extravagánsabb és extravagánsabb utazásokat akart, miközben alig emlékezett arra, hogy Halley hány éves lett.

"Veled is ezt fogja csinálni" - mondta Landon, miközben kikísért. "Tartsd tisztán az orrod és a segged a következő évben."

Felhorkantam. A karrierem és az egyedülálló apaság kettős igénybevételének köszönhetően nem sok időm volt arra, hogy mocskos nyomokat hagyjak Kimnek, hogy kiássa őket. "Persze, kilépek az erotikus fojtogatás csak tagoknak szóló klubból."

"Ez csak egy évre szól, haver." Landon megveregette a vállamat, és felnevettünk. Egy percre enyhült a feszültség a halántékomban. Ha már volt egy őrült exem, legalább volt egy baráti társaságom, akik bármi történjék is, mindig mellettem álltak.

Miután elhagytam az irodáját, a belváros felé vettem az irányt, hogy későn ebédeljek egy ügyféllel. Nem nagyon vártam. Preston White azt akarta, hogy győzzem meg Juliant, hogy adjon neki szerepet egy készülő 2. világháborús eposzban. Már féltucatszor elmondtam neki, hogy Julian nem fogja kivenni a döntést a rendező kezéből. Mégis, újra el akartam mondani neki - ezúttal egy harminc dolláros martini mellett, és ezúttal biztosra akartam menni, hogy kurvára meghallja.

"Csak azt hiszem, ez az én szerepem" - mondta Preston már vagy ezredszer.

Türelmetlenül hátra billentettem a saját martinimet. Általában nem voltam az a nappali ivó, de le kellett csillapodnom, mielőtt pofon vágom Prestont, vagy elmondom neki, mit gondol róla valójában a rendező. A jelzők listája, ami visszajött, amikor a nevét mondtam, hosszú és nem túl hízelgő volt. Nagyképű, ellenszenves, túlzó, arrogáns. És ami a legrosszabb, tehetségtelen.

"Én mondom neked, nem az" - mondtam, a véglegesség hangját adva a hangomba. "Baz egy ismeretlent akar. Nem tudom megváltoztatni a véleményét. Julian nem tudja megváltoztatni a véleményét. Te pedig kurvára biztos, hogy nem tudod megváltoztatni a véleményét. És ha továbbra is hülyét csinálsz magadból, lemaradsz a következő nagy szerepről, ami tényleg a tiéd."

A késői ebéd alatt többször is eszembe jutott, hogy inkább ejtenem kellene Prestont, és megspórolni magamnak egy kis bajt. Nehéz volt azonban ejteni valakit, akinek a felkérése húszmillió volt, és egyre nőtt.

Miközben Preston századszorra is visszakanyarodott ahhoz, hogy valójában miért ő a megfelelő ember erre a szerepre, én az üres martinis poharamat a bárpult felé toltam, és megnéztem a telefonomat. Meglepetésemre három egymást követő hívást nem fogadtam el Halleytől.

"Várj egy pillanatot" - mondtam, félbeszakítva Prestont. Felálltam a bárszékről, és a bár egyik üres sarkába sétáltam, hogy visszahívjam. Megkönnyebbültem, amikor azonnal felvette, és jól hangzott.

"Hé, valami baj van?" Mindenesetre megkérdeztem. Nem volt rá jellemző, hogy többször hívjon.

"Ó, igen, persze" - mondta, mintha nem tudná felfogni, miért aggódnék. Nem értette, hogy ez egy olyan szokásom volt, amit akkor alakítottam ki, amikor fiatalabb voltam, mint ő most, amikor egyedül próbáltam felnevelni egy kétéves gyereket. "Csak azért telefonáltam, mert senki sem vette fel Lilyt a reptéren".

Megráncoltam a homlokom, és megnéztem az üzeneteimet. Maureentől is lemaradtam egy hívásról, és egy SMS-ről, amiben közölte, hogy be kellett mennie a kórházba. Összehúzódások. Egy másik sms, amiben azt írták, hogy ne aggódjak, téves riasztás. A kibaszott Preston, aki eltereli a figyelmemet. "Mondd meg neki, hogy fogjon egy taxit", mondtam Halleynek. "A cég majd megtéríti neki."

A bárpult túloldalán Preston újabb martinit rendelt. A rohadék. Nem akartam nézni, ahogy egész délután ginben pácolódik. Torokszorító mozdulatot tettem a csapos felé, amikor hátat fordított, és nem vettem észre, amit Halley mondott. Valami olyasmit, hogy Lily érezze magát szívesen látottnak.

"Én teszek róla, hogy ő is úgy érezze, hogy szívesen látom" - ellenkeztem. "Egy olyan állással, amiért a legtöbb friss diplomás ölni tudna, és egy ingyenes lakással a világ egyik legdrágább városában."

"Apa" - fújt ki Halley. "Ne vágd az arcába a kiváltságainkat. Mondtam neki, hogy örülsz, hogy jön. Az, hogy taxit kellett fognia, nem éppen azt sugallja, hogy Isten hozott LA-ben.

"Nos, a munka és a lakás nem éppen azt mondja, hogy húzz a picsába" - válaszoltam, figyelmen kívül hagyva a kiváltságokról szóló részt. De már tudtam, hogy ez egy vesztes ügy. A lányom úgy tudott szidni engem, ahogy egyetlen nagyképű, ellenszenves, arrogáns, túlzó színész sem tudott. Emellett ez egy ok volt arra, hogy kiszálljak ebből a végeláthatatlan ebédből. Megszólaltam, akármilyen felháborodott szónoklatot is mondott Halley. "Máris indulok."

Szerencsére az irodám csak néhány saroknyira volt az ebédtől. Egyenesen a parkolóhelyre mentem, és perceken belül úton voltam. Nem mintha számított volna. A csúcsforgalom Los Angelesben gyakorlatilag egész nap tartott. Eltartott egy darabig, amíg eljutottam a Westchester körzetbe. Kihasználtam az időt néhány utólagos telefonhívásra. Valahogy az idegbeteg színészek megnyugtatása és annak elmondása, hogy biztos vagyok benne, hogy a meghallgatáson kibaszottul elszúrták a meghallgatásukat, bárki is volt az, viszonylag gyorsan eltelt az út. Mielőtt észbe kaptam volna, már a terminálban álltam.

Türelmetlenül körülnéztem, hátha valaki egyedül áll. Csak néhány családot, egy diákcsoportot, néhány párt és egy modellt vagy egy feltörekvő színésznőt láttam. Egy magas, napsütötte, gyönyörű szőkeséget, szűk farmerben és rövid, bő pólóban, amely nem takarta el bő kebleinek bő íveit. Annyi sovány, lapos mellű modell volt Los Angelesben, hogy egy íves nő üdítő látvány volt. Tűnődve néztem rá, miközben felhívtam Halleyt. Amikor felvette, megkérdeztem: "Hol a fenében van Lily? Ha mégis taxival ment..."

"Azt mondta, hogy a kávézónál lesz."

"Hát, nincs ott."

A modell-színésznő hátratűrte hosszú, búzaszínű haját. Rövid ujjú inge felhúzódott, felfedve egy szelet lapos, napbarnított hasát. Színésznő, döntöttem. Túl jó alakja volt ahhoz, hogy modell legyen. Homokóra alakja volt, mint az ötvenes évek egyik sztárjának. Landon azt mondta, hogy tartsam tisztán az orrom, de ez nem jelentette azt, hogy nem beszélhetek egy nővel, ugye?

Halley elkeseredetten azt mondta: " De igen, az. Most írtam neki sms-t. Szürke inget és sötét farmert visel, piros bőrönd van nála, és pont a tábla alatt áll. Nem lehet eltéveszteni."

A szőke éppen ekkor emelte a tekintetét a telefonjáról az enyémre.

A kéjvágy ütése, amit csúnya sokk követett, végigfutott rajtam.

A gyönyörű nő Lily volt.