Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 14. fejezet

 


14



LILY


Először túlságosan meg voltam zavarodva ahhoz, hogy feldolgozzam, amit Con mondott. Csak amikor biztonságban visszatértem a lakásba, jutottak eszembe a szavai.

Maradj távol tőlem, Lily. Vagy visszaküldelek Ohióba, ahová tartozol.

Visszaküldene, ugye? Kikaptam a bőröndömet az ágy alól, és rángatózó mozdulatokkal lecipzároztam, szégyen és düh futott át rajtam. Nem hagyom, hogy bábjátékost játsszon az életemmel, és a hangulata szerint rángassa a zsinórokat. Erre, amikor jóindulatúnak érezte magát, arra, amikor rosszindulatúnak. Nagylelkű és rosszindulatú felváltva. A fejemre téptem Halley ruháját, és magamra húztam egy farmert és egy pólót. Aztán elkezdtem lehámozni a többi ruhámat a fogasokról, és bedobtam őket a koppintott Samsonitom ásító szájába, amely, akárcsak a ruháim, a Targetből származott.

De még mielőtt a felénél tartottam volna, meggondoltam magam. Con szavai, bármilyen keserűek is voltak, máris elvesztették a csípősségüket, ahogy eszembe jutott az arckifejezése. Kőbe vésve, hogy elrejtse a szükséget, de még mindig égett a szemében. Az ujjait ökölbe szorította, de még mindig emlékeztem, milyen érzés volt, ahogy a hajam végébe gabalyodtak. A tenyerének széles kiterjedése, ahogy a tarkóm köré tekeredett, miközben olyan kétségbeesetten csókolt, hogy majdnem hátrahajoltam.

Nem akart visszaküldeni Ohióba. Nem tehette. Még ha el is vette a munkát, és a lánya lakását, nem volt az övé a város, és nem voltam az övé én sem. Nem utasíthatott ki Los Angelesből, és amíg itt voltam, volt esélyem. Leültem az ágy szélére, az elszántság és a büszkeség felváltotta a szégyent és a dühöt. Con akart engem, bármennyire is próbálta tagadni. Én pedig őt akartam. Ha valamit megtanultam az életben, az az volt, hogyan kell megdolgozni azért, amit akarok. Nem voltam olyan, mint Halley - soha senki nem adta volna nekem ezüsttálcán.

Lassan újra felakasztottam az ingeimet és a ruháimat, és megpróbáltam megfogalmazni egy tervet. Con azt mondta, hogy tartsam magam távol tőle, mert tudta, mi történik, ha nem teszem. Nekem csak az ellenkezőjét kellett tennem. Minden alkalommal az útjába kellett állnom. És én pontosan tudtam, hogyan kell ezt megoldani.

Hajnali egy óra volt, mire lekapcsoltam az összes lámpát, és a selymes lepedők közé bújtam. A város fényei még mindig égtek a felhők alján, és az ablakom előtt baljóslatúan vörös volt az éjszakai égbolt. Úgy éreztem, mintha figyelmeztetés lenne. Ha most megállnék, meg tudnám védeni magam.

Határozottan elfordultam az ablaktól. Elég sokáig játszottam a biztonsági játékot.

Egész éjjel Conról álmodtam, arról, mi történt volna, ha nem lök el engem. Hogy mi történhetne még, ha sikerülne leküzdenem az ellenállását. A hétvégén, vasárnap reggel találkoztam Victoriával villásreggelin - kifizettem mindkettőnknek, bocsánatkérésként, amiért eltűntem előle. Kis ár volt ez azért, hogy választ kapjak arra a kérdésre, hogy látott-e engem és Con-t. Nem látott. Érdeklődés nélkül nézett rám, amikor azt mondtam, hogy összefutottam egy régi barátommal, és az idő nagy részét azzal töltötte, hogy kimerítő részletességgel mesélt minden egyes emberről, akivel találkoztunk. Aztán áttért azokra, akik nem voltak ott, beleértve számos D-listás híresség és társasági ember nevét, akikről csak halványan hallottam.

Aztán váratlanul megemlítette Halley-t. Már megszoktam, hogy gépiesen bólogatok, de az ismerős név hallatán a szemem meglepetten az övére siklott.

"Halley Walker" - mondta jelentőségteljesen. "Mint Con Walker lánya. A keleti parton, a főiskola utolsó évében van."

Mindezt tudtam, még akkor is, amikor meglepett, lenyűgözött arcot vágtam. De miért jött fel? Mi köze volt ahhoz a csoporthoz, amelynek Victoria bemutatott engem? És látta valamelyikük, hogy megcsókoltam az apját?

Ahogy Victoria folytatta, megnyugodtam. Úgy látszik, Halley a középiskolában járt az egyik sráccal, és még mindig emlegette őt. És így Victoria is őt emlegette.

"Ismered őt?" Kérdeztem lazán. Tényleg lehetetlen volt megmondani abból, amit mondott. Victoria ismerősen emlegette Halleyt, de nem tudtam rájönni, hogy van-e közvetlen kapcsolat.

"Ó, persze" - mondta Victoria, mintha nem lenne nagy ügy. A tekintete azonban oldalra siklott, és éreztem, hogy hazudik. "Valószínűleg találkozni fogsz vele, ha továbbra is velünk lógsz."

Megpróbáltam megint lenyűgözöttnek látszani, de amit leginkább éreztem, az a szánalom volt. Voltak Victoriának igazi barátai? Volt egyáltalán ilyen egy ilyen helyen? Nem csoda, hogy Halley átrepült az országon, hogy egyetemre járjon.

Amikor elváltak útjaink, szabadon kezdhettem el a tervem első fázisát. Először kölcsönkértem Halley kocsiját, és elmentem egy puccos fehérneműboltba, amit az interneten találtam. Olyan eladók voltak ott, akik tényleg kijöttek a pult mögül, és segítettek. Egy ijesztően gyönyörű nő levetkőztetett, és lemérte a méreteimet, majd a legszexibb, legvékonyabb, legdrágább ruhadarabokhoz vezetett, amiket valaha láttam. Ha láttam volna az árcédulákat, mielőtt megpillantom magam a hármas tükörben, lehet, hogy visszautasítottam volna, hogy felpróbáljam őket. Sajnos a bankszámlámra való tekintettel nem így tettem.

Ez több pénz volt, mint amennyit valaha fehérneműre költöttem - több, mint amennyit valaha bármilyen ruhára költöttem, beleértve a báli ruhámat is. De nem haboztam. Most épp a csókunk és Con kezének emléke a testemen szárnyalt bennem. Ő azonban megtörhette volna ezt a magabiztosságot. Egy elutasító pillantás, egy lekezelő szó, és én talán leeresztek. Szükségem lenne arra a megerősítésre, hogy amit a ruhám alatt viselek, az térdre kényszeríthetné őt.

Térdre kényszerítené, végül.

Miközben betörtem a hitelkártyámat, vettem még több ruhát a munkához is. Az, hogy körülvettek a dizájner ruhák, kezdett elbizonytalanítani a főiskolás lányos-játékos-öltözködéses ruháimban. Szükségem volt arra, hogy Con annak a nőnek lásson, aki vagyok, és ne annak a főiskolásnak, aki voltam.

Vasárnap éjjel már a harmadik egymást követő éjszakán álmodtam róla. Amikor hétfőn reggel felébredtem, furcsa elégedettséget éreztem, mintha máris sikerült volna megtörnöm az ellenállását. Eltartott néhány pillanatig, mire rájöttem, hogy miért - az álmomban megtettem. Egyedül voltunk az irodájában, és ő hátranyomott az üvegnek, amely elválasztotta az íróasztalát a recepciótól. A fejemben folyton azon aggódtam, hogy Maureen besétál és rajtakap minket. Nem azért, mert zavarba jönnék, hanem mert ő abbahagyná. És én soha nem akartam, hogy abbahagyja.

Soha nem nagyon hittem a jóslatokban és az előérzetekben, de most buzgón reméltem, hogy mindkettő valóság, és hogy szüntelen, megszállott gondolataim erejével elválaszthatatlanul magamhoz kötöm őt. Ma volt az a nap, amikor a terv második fázisát végrehajtottam.

Felvettem az egyik új ruhámat. Fekete nadrágot, amely megtévesztően egyszerűnek tűnt, de minden görbületemet körülölelte, és mérföldesnek mutatta a lábam, különösen az új magassarkú cipőmmel párosítva. Egy kék, kivágott nyakú blúz, amely már-már túlságosan is alkalmi lett volna, ha nem lett volna olyan tökéletes a szabása, és nem lett volna olyan gazdag a selymes anyagából. A színtől felcsillant a szemem, a hajam pedig ragyogott.

Munkába menet feldobott a hangulat. Idegesség bujkált bennem, de elfojtottam. Amikor beértem az épületbe, ahelyett, hogy egyenesen a márkafejlesztési osztályra mentem volna, a vezetői emeletre mentem. Megkönnyebbülten láttam, hogy Con irodája üres. Tudtam, hogy általában hétfő délelőtti megbeszélése van az épületen kívül, és nekem egyedül kellett beszélnem az ügyvezető asszisztensével.

Maureen bocsánatkérő arcot vágott, amikor odamentem. "Nincs bent, Lily. Van valami, amire szükséged van?"

"Nem, igazából veled akartam beszélni." Az íróasztala oldalának dőltem, örültem, hogy Con ilyen melegszívű volt. Mielőtt itt dolgoztam volna, valójában többet érintkeztem vele, mint vele. Mindig őt hívta Halley, ha utazás közben bajba kerültünk. Több pénzt utalt át nekünk, javítókat küldött ki, benzinkutakat helyezett el, és a nyáron még orvost is talált nekünk Horvátországban, amikor a barátunk kificamította a bokáját. Halley azt mondta, hogy ő volt az apja jobb keze.

Én is úgy gondoltam, hogy segítségre van szüksége. Majdnem nyolc hónapos terhes volt, és tudtam, hogy mivel néhányszor együtt ebédeltünk, aggódott, hogy elmegy szülési szabadságra. Egyik interjúalany sem tetszett neki.

" Beszélni szeretnél velem? Miről?" Maureen meglepődve kérdezte. Az arcomról leolvashatta, hogy ez nem csak egy ebédmeghívás volt.

"Szeretnék a helyettesed lenni." Megpróbáltam visszatartani az izgatottságot, hogy ne ugráljon a hangomba. Ez volt a legfontosabb része a tervemnek, és annyira tökéletes volt a fejemben. Mi mással tehetném magam jobban Con útjába, nem csak most és akkor, amikor meg tudtam oldani, hanem minden egyes nap. Már csak Maureenre volt szükségem, hogy beleegyezzen. "Hamarosan lejár az időm a Márkafejlesztésnél. Felkerülhetek ide, és elkezdhetlek figyelni téged. Így lesz vagy két hetünk, hogy be tudjak állni a munkába."

Maureen kétkedve nézett rám, a szája lefelé húzódott, mint egy macska. "Lily, ez olyan édes. De Con-nak profira van szüksége. Egyszerűen nincs elég tapasztalatod, és két hét közel sem elég idő."

Gondoltam, hogy ezt fogja mondani. Volt egy tartalék tervem. "Oké, akkor mi lenne, ha én lennék az ideiglenes EA asszisztense" - mondtam játékosan. "Nincsenek képesítések és tapasztalatom, de jobban ismerem Con-t és a céget, mint egy kívülálló".

"Néha tényleg úgy tűnik, mintha két ember dolga lenne" - motyogta Maureen. Kétségei kezdtek spekulációvá válni. Azon tűnődött, vajon nem működhet-e csak úgy.

"Két évig dolgoztam az egyetemi könyvtár recepcióján" - mondtam bátorítóan. "Ez része volt a munkatanulmányi programnak."

Maureen kedvesen elmosolyodott, de láttam rajta, hogy ez nem sok súlyt adott az érvelésemnek.

"Az elmúlt két nyáron pedig recepciós voltam egy ügyvédi irodában" - tettem hozzá. "És..."

"Oké" - Maureen nevetve feltartotta a kezét. "Azt hiszem, meggyőztél. Bár szeretném, ha azonnal megnéznénk, hogy a márkafejlesztésből feljebb léptetnénk-e téged. Négy hét múlva szülési szabadságra megyek, és minden napra szükségünk lesz."

A szívem megdobbant. Nemcsak, hogy beleegyezett, de még a márkafejlesztésről is hamarabb megszabadulok? Ez jobb volt, mint reméltem.

"Nem bánod, hogy hamarabb elhagyod a Márkafejlesztést?" - kérdezte, jól tudva, hogy nem bánom.

Olyan hevesen megráztam a fejem, hogy ő a hasára tette a kezét, és felnevetett. "Nem gondoltam volna, hogy igen. Van valami elvarratlan szál, amit el kell intézned? Befejezendő projektek?"

Arra a végtelen betűrendezésre gondoltam, amit velem csináltattak, és azokra az órákra, amiket azzal töltöttem, hogy különböző csapattagok mögött ültem, miközben ők dolgoztak, anélkül, hogy megmagyarázták volna, mit csinálnak. "Nincsenek projektek."

Maureen nem tűnt meglepettnek. "Nem egy túl barátságos csoport, ugye?"

Megráztam a fejem és vállat vontam. "Nem nagy ügy. Csak ideiglenes voltam."

"Nos, örülök, hogy itt vagy." Maureen körülnézett. "Hozatok egy másik asztalt. Beszélnem kell Con-nal és a HR-esekkel, de remélem, holnapra már itt leszel."

"Maradhatnék" - mondtam. "Húzok egy széket, és követlek téged. Nem leszek útban."

Maureen megveregette a karomat. "Tudom, hogy ki akarsz lépni Mártától, de előbb meg kell beszélnünk Con és a HR-esek között."

Összeszorult a szívem. Ez volt a tervem legkényesebb része, de számítottam Maureen befolyására, hogy sikerüljön. "Mi van, ha nemet mond?"

Biztosan nemet mondana. A pokolba is, nem. Kockázatot vállaltam azzal, hogy megpróbáltam kijátszani őt. Még az is lehet, hogy beváltja a fenyegetését, és megpróbál visszaküldeni Ohióba. De Maureen makacsul nézett a kérdésre. "Nem fogja" - mondta határozottan. "Ez az első terv, aminek van értelme. Ha te itt vagy, és kapunk egy jó ideiglenes EA-t, akkor tényleg pihenhetek a szülési szabadságon. Vagy annyira, amennyire az újszülöttek hagyják pihenni az embert. Nem tudhatom. Úgysem lehet több munkájuk, mint a vezérigazgatóknak"

Visszamentem a Márkafejlesztéshez, óvatos optimizmus áradt szét bennem. Ha Maureen akarata érvényesülne, ez lenne az utolsó alkalom, hogy a hűvös Márka irodákban sétálok.

És ha Maureen akarata érvényesül, akkor hamarosan az enyém is.