Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 10. fejezet

 


10



LILY


Két hétig sikerült távol maradnom Con tekintetétől. Nem tudtam elhinni, hogy miután az irodában olyan gondosan kerültem őt, végül a szendvicsboltban egyenesen odasétáltam hozzá. Kifejezetten azért mentem oda, mert az volt a legolcsóbb hely sétatávolságon belül. Miután megláttam az ebédelőhelyét a huszonöt dolláros salátáival, azt hittem, kizárt, hogy ott legyen. Szerencsémre tévedtem.

A szívem úgy vert, mint egy légkalapács, ahogy visszasétáltam az irodába, és csak akkor lassult le kissé, amikor már nem voltam a szeme előtt. Őrültség volt, de megesküdtem volna, hogy egész úton éreztem a tekintetét a hátamon. Ettől egyszerre lettem öntudatos és szédültem egy olyan őrült vágytól, amilyet még soha nem éreztem.

Újra és újra mondogattam magamnak, hogy ez őrültség, hogy nem gondolhatok tovább így Conra. Egyszerűen nem tudtam. De egész nap, bármit csináltam, bárhová mentem, a gondolataim csak úgy tolakodtak. És persze Halley felhívott, amikor hazafelé tartottam. Elmondtam neki a gondosan szerkesztett változatát annak, hogy mi történt a titokzatos szerelmemmel.

Hangos sóhajjal fújta ki a levegőt. "Lily, elfelejtettél mindent, amit tanítottam neked?"

Tépkedtem az agyam, próbáltam kitalálni a bölcsesség minden olyan rögét, ami arra vonatkozhat, hogy az apja fölé akarok mászni. "Azt hiszem, igen" - mondtam végül, amikor egyik sem jutott eszembe.

"Ha túl akarsz lépni valakin - még akkor is, ha az valaki olyan, aki alatt valójában sosem voltál -, akkor találnod kell valaki mást! Menj, keress egy új szerelmet! Lehetőleg olyat, akitől nem érzed magad őrültnek. Valaki kedveset. Akit régen úgy szerettél."

"És azt mondtad, hogy unalmasak" - emlékeztettem.

"Azok voltak!" - nevetett. "De az unalmas jobb, mint a bunkó."

Arra gondoltam, hogy Con furcsán védekező hangon mondta el Juliannak a GPA-mat, mintha kiállt volna értem. "Ő nem nem kedves" - mondtam.

"Hmm" - mondta, nem lenyűgözve. "Ennél jobbat kell mutatnod, ha azt akarod, hogy támogassam ezt a fellángolást."

Megrándultam. "Ez nem egy fellángolás, Halley. Ez csak... nem is tudom. Átmeneti őrület."

Mielőtt letette volna a telefont, kicsikart belőlem egy ígéretet, hogy elmegyek valahova a hétvégén. Azzal fenyegetőzött, hogy felhívja a gimnáziumi barátait, hogy elrángatnak egy klubba, de mondtam neki, hogy van egy barátom a munkahelyemről, akit megkérhetek. Victoriára gondoltam, bár ő inkább semleges nem-ellenség volt, mint barát. Mindössze annyi volt a közös bennünk, hogy mindketten kitaszítottak voltunk a Márkafejlesztésben, de ez biztosan elég volt ahhoz, hogy munka után együtt igyunk valamit. Amúgy sem volt olyan, mintha meghívtak volna minket a csapat boldog órájára.


* * *

Másnap Victoria meglepettnek tűnt, amikor megkérdeztem tőle, hogy van-e kedve pénteken munka után meginni valamit. Próbáltam nem forgatni a szemem, amikor az övé ösztönösen Angelina Bangert, a csapat vezetőjét és a társasági csoport méhkirálynőjét kereste. Angelina az irodájában ült, a háta egyenes volt, ujjai a billentyűzeten repkedtek. Bólogatott, és láttuk, hogy mozog a cseresznyepiros ajka. Vagy a szájával együtt gépelt, vagy telefonon beszélt valakivel, nem tudtuk megmondani.

"Azt hiszem, igen - mondta Victoria lassan, és a tekintete visszatért az enyémre. "A péntek azonban nem igazán az a nap, amikor az emberek dolgokat csinálnak."

Tudtam, mire gondol, és ez megint arra késztetett, hogy forgatni kezdjem a szemem. Ha az ember megpróbált betörni a Los Angeles-i életbe, nagyobb eséllyel találkozott érdekes emberekkel a hét közepén, mint hétvégén. És úgy tűnt, hogy ebbe az irodába mindenki be akart törni a társaságba. "Gondoltam, hogy a hét elején elfoglalt leszel - mondtam nagyvonalúbban, mint ahogy azt gondoltam volna. Tényleg nagyon elszántnak kell lennem, hogy kiszálljak.

Victoria örült annak a feltételezésemnek, hogy a hét fontosabb estéin nagyon elfoglalt. "Azt hiszem, megtehetném" - mondta. "Hová szeretnél menni?"

Fogalmam sem volt, hová menjek, és ezt meg is mondtam. Victoria szuszogva felsóhajtott. "Persze, hogy nem tudod. Hadd beszéljek néhány barátommal, megnézem, mi lesz pénteken. Ha történik valami."

Enyhe riadalmat éreztem. Nem akartam elmenni semmire, ami történik. Arra gondoltam, elmegyünk egy közeli bárba vagy étterembe, kihasználjuk a boldog órát, és remélhetőleg találkozom valami kedves sráccal, aki eltereli a figyelmemet Conról. De szerdán Victoria hivatalosan bejelentette: " Kitaláltam, mit csinálhatnánk pénteken. Van egy üresedés a WEHO-ban. Az embereknek ott kellene lenniük."

Ahogyan hangsúlyozta az emberek szót, azt mondta, hogy nem akárkire gondolt. Belülről összerezzentem. Nem akartam emberekkel találkozni. "Hol van a WEHO?" Kérdeztem.

"Haha" - mondta Victoria bágyadtan. "Pénteken mindenképp öltözz ki, oké?"

Később felhívtam Halleyt, és megtudtam, hogy a WEHO a West Hollywood rövidítése. "Ez hülyeség" - panaszkodtam, és kínosan végigfutott a nyakamon a bizsergés.

"Tényleg?" Halley nevetett. "Sosem gondoltam rá. Olyan, mint a SOHO vagy a TriBeCa New Yorkban. Mindenki tudja, mit jelent."

Én egyikről sem tudtam, hogy mit jelent. "Ohióból származom" - emlékeztettem. "És mi csak kimondjuk az egész nevet. Nem nehéz. Dayton. Columbus. Yellow Springs."

"Nagyon jó - mondta Halley udvariasan.

"Köszönöm." Figyelmen kívül hagytam a lekezelő hangnemet a hangjában, és inkább a szekrényemre ráncoltam a homlokom. "Fogalmam sincs, mit vegyek fel."

FaceTime-ra váltottunk, hogy Halley szemügyre vehesse a szekrényem tartalmát. Amikor egyetértett azzal, hogy nincs benne semmi megfelelő, elküldött a vendégszoba szekrényébe, hogy hozzak elő néhány ruhadarabot.

"Ezek túl kicsik" - panaszkodtam, miközben különböző ruhákat próbáltam felpróbálni, és próbáltam olyat találni, amiben nem éreztem úgy, mintha felfestettem volna. Homlokomat ráncolva néztem a telefonra, amit az éjjeliszekrényre támasztottam.

"Nem túl kicsik" - javított ki Halley, a hangja kicsinek és távolinak hangzott. Felpillantott a papírról, amit írt. "Az ott jó. Vedd fel azt."

Újra a tükörbe néztem. Eddig ez volt a legjobb választás. Fekete ruha volt, vékony pántokkal, amely felakasztva egyszerűnek tűnt, de a vékony, dús anyag végigsiklott a testemen, kiemelte az idomaimat, és kiemelte a szőke hajamat. Valahogy kisebbnek tűnt tőle a derekam, és nagyobbnak a mellkasom. Még mindig cseppet sem hasonlítottam a modellekre, akiket mindenhol láttam, de nem néztem ki rosszul. Megrángattam a kivágott dekoltázst.

"Hagyd abba - parancsolta Halley.

Elhúztam a kezemet, és ellenálltam a késztetésnek, hogy a szegélyt is megrángassam. "Nem túl rövid?"

"Rövid, de nem túl rövid. És néhány ottani lány mellett úgy fogsz kinézni, mint egy apáca, hidd el." Halley megint lenézett, és láttam, hogy elvesztettem a figyelmét. Aztán egy hangot hallottam, amint odaszólt neki: "Készen állsz a vacsorára?".

Egy fájdalom futott át rajtam. Hiányzott, hogy a barátaimmal vacsorázzak. Néha egy amorf tömeg volt az, amelyik leszállt az ebédlőbe, és egymás mellé húzta az asztalokat. Néha csak ketten vagy hárman voltunk. Akárhogy is volt, jobb volt, mint minden este egyedül enni Halley rózsaszín kanapéján. És milliószor jobb volt, mint arra kényszeríteni magam, hogy elmenjek egy olyan lánnyal, akiről nem voltam benne biztos, hogy tetszik-e, és határozottan nem bíztam benne.

"Mennem kell" - mondta Halley, és becsapta a laptopja fedelét. "Ezt viseld magassarkúval és erős szemsminkkel. Tökéletes. Úgy fogsz kinézni, mint egy szabadnapos rocksztár."


* * *

Pénteken Victoria hazajött velem munka után. Amikor meglátta, hol lakom, kíváncsian és új tisztelettel nézett rám. "A szüleid biztos gazdagok."

"Egy barátomé", mondtam kitérően.

Majdnem egy hétbe telt, mire jól éreztem magam a legjobb barátom lakásában. Victoria rögtön otthon érezte magát, végigsétált minden szobán, végigsimította a kezével a bútorokat, még a szekrényemet is kinyitotta. A tartalmáról az ajtó hátuljára akasztott fekete ruhámra pillantott, egy szemöldököt felhúzva.

"Az egyik nem olyan, mint a másik" - jelentette ki, és hosszú, fekete, hegyes körmével enyhén megkocogtatta a ruhát.

Tudtam, mire gondol, így nem kértem, hogy tisztázza. Persze, ő mégis magára vállalta, hogy megteszi.

"Ez egy dizájner. Talán még a kifutóról is." Victoria szinte kótyagosan mondta a szavakat. Úgy nézte a ruhát, mintha azt akarná, hogy hagyjam őket kettesben. Aztán a tekintete összeszűkült a szekrényben lógó ruhákra. "Ez olyan, mint a Mossimo."

Ezzel nem tudtam vitatkozni. Sok ruhám a Targetből származott. Helyette kínosan vállat vontam, és ismét azon tűnődtem, vajon nem követtem-e el hatalmas hibát, amikor tervezgettem vele.

Eszköz a célhoz, emlékeztettem magam. Találok majd valami kedves pasit, aki ma este eltereli a figyelmemet Conról, aztán Victoriával visszatérhetünk ahhoz, hogy ne törődjünk egymással az irodában, amíg el nem megyek a Márkafejlesztési részlegből. Istenem, ez nem jöhetett túl hamar.

Victoria a konyhába sétált, és kinyitotta a hűtőt. A tekintete egyből az egyik üveg fehérborra esett, amely olyan drágának tűnt. Kérdezés nélkül kivette, és addig turkált a fiókokban, amíg meg nem találta a bornyitót és a borospoharakat. "Akkor rendben" - mondta helyeslően. "Az ízlésed... eklektikus, de ezzel tudok dolgozni."

Úgy döntöttem, hogy most még nem jött el az ideje, hogy elmondjam neki, hogy általában Barefoot-bort iszom. Elfogadtam a poharat, amit töltött nekem, és visszavonultunk a szemközti fürdőszobákba, hogy elkészüljünk. Idegességem miatt nehéz volt felvinni a szemsminket, amit Halley javasolt, de az első pohár bor megivása segített. Kimentem, és töltöttem magamnak egy másodikat, majd átvittem az üveget a másik fürdőszobába, hogy feltöltsem Victoria poharát. Küszködött, hogy belebújjon egy piros ruhába, amely úgy illett rá, mint a Spanx. Kerestem a cipzárat, de nem volt. Letettem az üveget, és segítettem kitekerni a ruha alját onnan, ahol az a bordái körül szűk szalagba gyűlt össze.

"Köszönöm" - mondta Victoria lélegzetvisszafojtva, és lehúzta a ruha maradék részét. Hosszabb volt, mint az enyém, majdnem a térdéig ért, de olyan szűk volt, hogy láttam a köldöke bemélyedését, a bordái barázdáit és az alsónemű vékony vonalát. Ő is elkomorult, amikor meglátta, és mielőtt észbe kaptam volna, már ki is bújt belőle.

"Így már jobb" - mondta, és határozottan bólintott a tükörképére.

"Biztos, hogy tudsz benne járni?" Kérdeztem kétkedve.

"Ha Kim tud, akkor én is." Victoria elszántan hátravetette hosszú, sötét haját. Nem úgy nézett ki, mint aki szórakozni megy. Inkább mintha csatába indult volna. A nyelvem hegyén volt, hogy azt mondjam, mi, akik mindjárt meghalunk, tisztelgünk előtted. Visszanyeltem a szavakat, és visszamentem a fürdőszobába, hogy elkészüljek. Most már magabiztosabb voltam, és nagyobb buzgalommal vetettem bele magam a sminkes táskámba. Nem tudtam, hogy a bor miatt, vagy a felismerés miatt, hogy nem tudok olyan abszurdan kinézni, mint Victoria, akármennyi szemceruzát is teszek fel. Amikor elkészültem, alig ismertem magamra. Nem tudtam, hogy szexi és fülledt vagy teljesen nevetséges voltam-e, de már túl késő volt visszafordulni.

Felhúztam a saját fekete magassarkúmat - Halleyé túl magas volt -, és kisétáltam a nappaliba, ahol Victoria éppen egy második üveg bort bontott.

"Remélem, nem baj" - mondta, amikor megláttam, és úgy hangzott, mintha nem érdekelné, hogy így vagy úgy. "Úgy nézel ki..." A tekintete összeszűkült, ahogy tetőtől talpig végigvett rajtam. "Azok a Mix No. 6-osok?" - kérdezte lekezelően, amikor a tekintete a cipőmhöz ért.

Lenéztem rájuk. "Nem vagyok benne biztos. A DSW-nél vettem őket."

"Hát persze." Victoria kipattintotta a dugót, és mindkettőnknek bőséges pohár bort töltött. "Szép munka volt a ruhával, oké?"

Furcsa módon a hozzáállása csak növelte az önbizalmamat. Magassarkú szandált viselt, gladiátorszerű pántokkal, amelyek egészen a vádliján felfelé kanyarogtak, egészen a térde alá, ahol olyan szorosan megkötötte őket, hogy fehér bemélyedéseket ejtettek a bőrén, és a vádlija kidudorodott közöttük, szinte steppeltnek tűnt. Magukat a pántokat apró ezüst szegecsek borították, amelyek miatt a cipő úgy nézett ki, mintha fegyverként kellene besorolni. A sarok hátsó részén egy sor hozzáillő szegecs volt, ami egy brontoszauruszra emlékeztetett. Az arcát két árnyalattal sápadtabb sminkkel fedte be, mint a saját bőrét, és ami a legfurcsább, hogy az alapozót a szemöldökére kente, így első pillantásra úgy tűnt, mintha nem is lenne.

Ha szerinte nem néztem ki jól, hát nekem nem volt bajom vele.

Amikor eljutottunk a megnyitóra, ami zavarba ejtő módon egy étterem volt, bár erre a különleges nyitóestre klubnak volt berendezve, még csak nem is éreztem magam zavarban. Bárki, aki ránk nézett, átugrott rajtam, és őt bámulta. Így én nyugodtan szemügyre vehettem a rendelkezésre álló férfiakat. Nem sok reményem volt arra, hogy ebben a tömegben találok egy kedves, normális pasit, de történtek már furcsább dolgok is.

És Victoriával lenni más előnyökkel is járt. Úgy tűnt, pontosan tudja, mit kell tennie és hova kell mennie. Gyorsan átnavigált minket a soron, percek alatt feljutottunk a bárpulthoz, és még az egyik kis koktélasztalt is sikerült megszereznie. A munkahelyi kitaszítottsága ellenére úgy tűnt, ismeri az itteni embereket, és nemsokára már egy csoportot gyűjtött körénk. Gyorsan megéreztem, hogy ezek nem feltétlenül olyan emberek, akikkel barátkozni fogok. Úgy tűnt, mindannyian hasonló mentalitásúak, mint Victoria. Még ha beszélgettek is veled, a tekintetük elhaladt melletted valaki érdekesebb után kutatva. Azért méltóztattak egyáltalán szóba állni velem, mert Victoriához hasonlóan én is a Walker Ügynökségnél dolgoztam. Hamar rájöttem, hogy az ottani munka egyfajta valuta ebben a világban. Ez juttatott a legalacsonyabb ranglétrára. Volt egy olyan érzésem, hogy ha megtudják, hogy Halley Walkerrel barátkozom, egy ugrással felkapaszkodom a felére. Ösztönösen tudtam, hogy soha nem hagyom, hogy megtudják. Nem akartam, hogy ezek a furcsa, gyönyörű társasági vámpírok azt higgyék, van bennem valami, amit akarnak.

Egy ideig az sem számított, hogy nem igazán tetszett, akivel együtt voltam. Elég volt az újdonság, hogy kint voltam. Aztán úgy kezeltem az egészet, mint egy lenyűgöző antropológiai tanulmányt, amelyben testközelből figyelhettem meg a szociális hegymászó társadalom manírjait. Amikor még ez is unalmassá vált, elkezdtem keresni azt a férfit, aki miatt idejöttem. Valaki kedveset, aki szintén nem vette be ezt az egészet. Kiszúrtam néhány lehetőséget, de vagy kötődtek valakihez, vagy csak valami hiányzott. Nem tudtam pontosan megmondani, hogy mi.

Két óra elteltével már fájt a lábam, és két ital túl mélyen voltam. Nem voltam pontosan részeg, de nem is voltam teljesen nyugodt. Utáltam ezt az érzést.

"Megyek, hozok vizet" - mondtam Victoriának. Értetlenül nézett rám, a szája még mindig kilométerenként mozgott, miközben az egyik másik lánnyal pletykált. Anélkül, hogy megismételtem volna magam, elsurrantam. Még a vérkeringésemben zúgó alkohol ellenére is kezdtem magam kissé levertnek érezni. Nem akartam ezen a puccos megnyitón lenni ezekkel a lenyűgöző emberekkel. A régi diákszövetségi házamban akartam lenni a barátaimmal. És nem akartam olyan kedves fiúkat keresni, mint amilyenekbe Ohióban beleestem.

Con-t akartam.

Az alkohol meglazította az agyam által a gondolatra helyezett szoros szorítást, és olyan hirtelen pattant ki, hogy esélyem sem volt visszatömni. Akartam őt, és nem számított, hogy Halley apja vagy a főnököm volt. A vágy teljesen független volt az észtől, a racionalitástól és a valóságtól.

És akkor hirtelen ott volt.