Grace Goodwin - Beauty and the Beast - 8. Fejezet

 


8


Bahre, Transzport szoba, Zenith közlekedési állomás, 437. szektor


Amint megérkeztünk,lerohantam a lépcsőn, de Dr. Helion és két Everis-i elit vadász állta utamat. Az egyiket felismertem. Jól ismerték az IC-ben, Helion egyik legmegbízhatóbb és legképzettebb ügynöke volt. Ő azonban párosodott, és csak akkor válaszolt a hívásra, ha Helion sietett, vagy ha nagyon nagy volt a tét.

A másik elit vadász új volt Helion szolgálatában. Nem érdekelte, hogy kik voltak. Az én utamban álltak.

"Korán jöttél."

"Ragaszkodtál hozzá." Dr. Helion tudta, hogy a jelenléte megakadályoz abban, hogy az állomás minden zárt ajtaját betörjem, hogy megtaláljam a társamat. Itt volt. Nem éreztem a szagát, de az igazgató transzportadatai pontosak voltak.

Voltak ellenségeim. Rengeteg. Nem voltam finomkodó a társam felfedezésével kapcsolatban. Az emberi rendőrök szerint, akik kihallgattak, a hírműsor alatt a nőstényem előtt térdelő comm-ot milliók nézték meg néhány órán belül. Feltételeznem kellett, hogy minden Rogue 5 légiónak, bűnözői csoportnak és feketepiaci kereskedőnek vannak kémei a Földön. Dr. Helionnak is. A tetteim, visszatekintve, ostobaság volt. Quinn McCaffrey-t a Földről azonnali célponttá tettem mindenki számára, aki ártani akart nekem. Megkínozták és meggyötörték volna, hogy elkapjanak. Én ép és sértetlen maradnék, míg vele kimondhatatlan borzalmak történnének. A társammal.

Nem élném túl, ha nem mentenék meg.

"El az utamból" - vicsorítottam.

Mindannyian a legjobbak voltunk abban, amit csináltunk. Az Elit Vadászok könyörtelenek voltak. Ravaszak. Gyorsak. Tane hadúr volt, halálos harci képességekkel és kaptár-integrációval. És ott voltam én, akit Helion a legveszélyesebb fegyvereként integrált.

"A barátaid vagyunk, Bahre. Rett elit vadász vagyok. Ő pedig Quinn elit vadász." Az általam fel nem ismert Everian Vadász szólt hozzám. "Azért vagyunk itt, hogy segítsünk megtalálni a társadat, de parancsunk van. Van egy tervünk..."

Egy érkező szállítóeszköz hajmeresztő sistergése megfordított minket. A Styx Légió vezetője és helyettese jelent meg, egy értékelő pillantást vetettek a teremre, és lejöttek a lépcsőn.

"Helion" - mondta Styx. A Rogue 5 vezetőjét tetoválások borították, és kurva gonosz volt. A helyettese sem volt jobb. A múltban nem egyszer volt már dolgom a duóval.

"Miért vannak itt?" Nem volt gondom Styx légiójával. Legutóbb úgy tudtam, hogy maga Styx szolgáltatott információkat a Hírszerző Magnak - amikor az neki megfelelt.

Dr. Helion teljes harci páncélzatban volt, ami tetszett nekem. A kérdésemre azonban nem válaszolt, helyette a szállítótechnikushoz beszélt. "Törölje az elmúlt tíz perc összes transzportálási feljegyzését. Nem vagyunk itt. Megértetted?"

A viken transzporttechnikus olyan pillantással bámult Helionra, amelyből kiderült, hogy a kérés nem új keletű. "Ez sokba fog kerülni."

Helion gúnyolódott, odasétált a technikushoz, és mutatott neki egy ábrát a kis adattábláján. "Ez elég lesz?"

"Igen."

"Ha elárulsz, megtalálunk."

A viken szállítótechnikus a Helion mögött álló két elitvadászra nézett, és bólintott. "Értettem. Te sosem voltál itt."

"Jó." Helion elégedett volt magával. Úgy tűnt, mindig elégedett volt magával. Kurvára idegesítő volt.

A technikus szorgalmasan munkához látott, majd bólintott. "Kész, uram."

Helion nem fordított több figyelmet a technikusra, a tekintetét rám fordította. "Állj le, hadúr" - mondta, felém közeledve.

Helion nem volt barátságos. Nem volt kedves. Bárki, aki találkozott a Prillonnal, azt mondaná, hogy két méteres seggfej. Eddig nem érdekelt, mert ő volt a parancsnokom, semmi több. Nem kellett kedvelnem őt.

De most? Ő volt az egyetlen, aki távol tartott a társamtól.

"Nem."

"Hadúr", figyelmeztetett. "Ne akard, hogy elkábítsalak."

"Elvették a társamat."

Helion lenézett a csuklómra, és a szemöldöke felszaladt. "Tényleg? Akkor hol vannak a párzási bilincseid, hadúr?"

Az üvöltésem bármelyik normális élőlényt megrémítette volna. Helion messze nem volt normális. "Én csak egy kérdést tettem fel, Bahre. Nem kell felhúznod magad. Nem esik bántódása. Még nem."

Még nem? Honnan a faszból tudta? "Hol. Hol. Hol van?"

Megvonta a vállát, ez a mozdulat ismerős volt számomra, azonban mostanáig nem irritált. "Nem fogom nyíltan megbeszélni a tervet. Ez az állomás szó szerint hemzseg a megfigyelőtechnikától. Mindannyian fogjátok be a pofátokat, és kövessetek."

Csendben követtük. Én közvetlenül Helion mögött voltam. Tane mögöttem. A két Vadászt, Quinnt és Rettet Styx és a segédje követte, a hátuk mögött. A fejlett implantátumaimat használva pásztáztam a falakat, miközben mentünk. A doktor nem kisebbítette a tényeket. A falakon belül rovarméretű eszközök mászkáltak és tolongtak a helyükért. Néhányan megtámadtak másokat. Egyik sem volt biológiai eredetű. Mindannyian közvetítettek valakinek. Valahová. Adatokat minden látott, hallott dologról. Mindenkiről, aki elhaladt.

"Kurvára túl közel vagyunk a Rogue 5-höz" - panaszkodott Tane. "Ez a hely undorító. Ne vedd sértésnek." A válla fölött Styxre nézett.

"Egyetértek. Ez az állomás egy kibaszott pöcegödör." Helion szavai az én ízlésemnek kissé túl sok izgalmat tartalmaztak. Imádta az üldözést. A vadászatot. Élvezte a lenyomozhatatlanok felkutatását. A leghatalmasabb gyilkosok és bűnözők kézre kerítésében. Egy bérgyilkos, aki más bérgyilkosokra vadászott. Unatkozott, ha nem a halál ajtaján kopogtatott. Évekig követtem őt. Most már végeztem. Végeztem ezzel az élettel. Végeztem azzal, hogy a hátát védtem. Végeztem a gyilkolással. Végeztem a harccal. Végeztem.

Volt egy gyönyörű, puha társam. Egy társ, akit megvédhetek és gondozhatok. Új célom volt. Ha ezután a nap után soha többé nem látnám Dr. Heliont, nekem az is megfelelne.


* * *

Quinn, Zenith szállítóállomás


Az agyaras seggfej, aki a Földön besétált az öltözőmbe, most úgy járkált a kis térben, mintha ő lenne a fogoly helyettem.

Fogalmam sem volt, hogy mennyi ideig aludtam, vagy hogy kerültem ebbe a furcsa szobába, vagy erre a kényelmetlen ágyra. Az utolsó dolog, amire emlékeztem, hogy a sminkszobában voltam, és ő valamit a szoknyámra csapott. Biztos elájultam a szállítás közben, és csak ebben a szobában ébredtem fel. A ruháim rajtam voltak, de a blúzom gyűrött volt, mintha egész nap aligátorokkal birkózva viseltem volna. Tiszta aligátorokkal. A sarkam a furcsa, fémes padlón volt mellettem. Fáradt voltam, annak ellenére, hogy nyilvánvalóan már egy ideje nem voltam magamnál. A fejem úgy fájt, mintha minden másnaposság anyja lenne, és a fülem mögött fájt egy folt. Megérintettem, és összerezzentem. Mivel még mindig fel voltam öltözve, és nem vertek meg, vagy valami rosszabb, ezt az elrablást győzelemnek tekintettem, ami az emberrablást illeti. Eddig.

Megnyaltam kiszáradt ajkaimat. "Ki vagy te, és hol vagyok?"

A kérdéseimre teljes magasságába rándult, és vicsorogva fordult felém, az agyarai most már teljes egészében láthatóak voltak. Csak azokat láttam. Olyan volt, mintha egy rosszfiú vámpírral kerültem volna szemtől szemben egy filmben. Aki elrabolta az ártatlan - és nyilvánvalóan gyámoltalan - embert. Nem tudtam sokat a különböző űrfajtákról, de agyarak? Melyik bolygón vannak vámpírok?

"Ha meg akartál volna harapni azokkal a pokoli agyarakkal, vagy meg akartál volna ölni, már megtetted volna. Szóval, kérlek, mondd meg, hol vagyok és miért." A hangomat lágynak és nem fenyegetőnek tartottam, mert az igazság az volt, hogy nem jelentettem fenyegetést. Jóval több mint egy fejjel magasabb volt nálam. Nem olyan magas, mint Bahre, de még mindig hatalmas. Nem ember. Komoly fenyegetést jelentett. Puszta kézzel meg tudott volna ölni. Vagy azokkal az agyarakkal. Nem tudtam, hol vagyok, vagy miért vittek el.

Megbillentette a fejét, amikor nem néztem el tőle vagy az agyarairól, mintha fontolgatná, mit mondjon nekem. Végül megvonta a vállát, becsukta a száját, és eltette azokat a hülye agyarakat. Ha ijesztőre készült, akkor még hosszú út állt előtte, mire aggódni tudott volna.

Rendben, féltem, de nem mutattam ki. Úgy tűnt, ebből táplálkozik.

Ki kellett tartanom a reményt. Bahre el fog jönni értem. Tudtam, hogy a zsigereim mélyén, csontig hatolóan. Ez a bunkó nyilvánvalóan szintén idegen volt. Ezt mondta az öltözőmben is. Ha azt hitte, hogy elbánik a hadurammal, akkor nagyon tévedett.

Úgy értem, egyszerre halott és tévedett.

Az idegen meghajolt, mint egy udvari úriember. "A nevem Lukabo. A Rogue 5 Szirén Légió tagja vagyok." A szavai furcsán hangzottak, de valahogy megértettem. Biztosan látta a zavarodottságomat, mert megkocogtatta a füle hátsó részét, pontosan ott, ahol nekem fájt. "Beültettem egy NPU-t, amíg eszméletlen voltál. A fordítóeszköz lehetővé teszi, hogy minden ismert fajjal beszélj."

Most már egy univerzális fordító volt a fejemben? Nem csoda, hogy fájt a fejem. A sminkszobában angolul beszélt, de most valami mást mondott. Bármit is beszéltek a Rogue 5-ön, az messze volt a gimnáziumi idegen nyelvi kínálatomtól.

Érdeklődve próbáltam feldolgozni, amit hallottam. "Rogue 5? Az egy hold, ugye?"

Egyszer bólintott. Határozottan. "Igen. A Rogue 5 az a hold, amelyik a Hyperion körül kering. Az őseim azon a bolygón szaporodtak a bennszülöttekkel." Az ajkához emelte a kezét. "Ezért vannak az agyarak."

Tehát ő Hyperion volt, vagy legalábbis félig, tehát nem vámpír.

Lenyűgöző. A szavai a morgás és a zsigeri szavak furcsa keveréke voltak. A bennem lévő híradós millió kérdést szeretett volna feltenni, azonban nekem most tényleg csak egy válaszra volt szükségem. "Szóval, a Rogue 5-ön vagyunk?"

Gyorsan elmosolyodott. "Még nem. A Zenith szállítóállomáson vagyunk. Egy űrállomáson a Rogue 5 közelében."

Egy űrállomáson voltam? Mint egy hatalmas mozgó hajón, sok-sok emberrel? Szent szar. Megfordultam, belecsúsztattam a lábam a magas sarkú cipőmbe, és felálltam, odasétáltam egy ablakhoz, ami úgy tűnt, mintha ablak lehetne. Nem volt szerencsém. Sötét volt és szürke. Üres. Valamiféle képernyő. Megfordultam Lukabo felé, jobban éreztem magam a magassarkúmban. Hülye? Talán, de nem akartam megkérdőjelezni a legcsekélyebb bátorságomat sem. "Miért vagyok itt? Nem ismerlek téged. Te sem ismersz engem. Nyilvánvalóan nem áll szándékodban ártani nekem, szóval mi folyik itt?"

Kuncogott, bár úgy tűnt, nem találta viccesnek a ha-ha-t. "Nem te vagy a célpontom, ez igaz. Bahre hadúr meggyilkolta az apámat és a bátyámat. Már majdnem egy éve követem őt."

Úgy éreztem, mintha gyomorszájon vágott volna. A szavai nem lehettek igazak. "Micsoda?" Meggyilkolták? Úgy érti, hidegvérrel megölték? Megráztam a fejem. A hajam, amelyet Ellen közvetlenül a megjelenése előtt fejezett be a műsorba szánt részemhez, most a vállamra omlott. "Kizárt dolog."

Ha Bahre bántotta ennek a férfinak a családját, akkor valami szörnyűséget kellett tennie. Ezt el kellett hinnem. Bahre úgy nézett ki, mint egy vadállat, sebhelyes volt és megjelölt a harctól, de jó ember volt. Vagy idegen. "Mit tettek?"

Lukabo igazi vicsorgással és olyan sebességgel haladt felém, ami meglepett. Hátráltam, a fejem a mögöttem lévő hideg, kemény felületnek csapódott. "Szirén ügyeket intéztek."

Fintorogva ráncoltam a homlokom. Értettem a szavait, de azt nem, hogy mit jelentenek.

"Miféle üzletet? Az illegális fajtát?"

A tekintete összeszűkült, mintha az illegális szó használata megbántotta volna. "Az a fajta, ami biztonságban tartja és táplálja a népemet." Úgy tűnt, mintha visszanyerte volna némi önuralmát, keresztbe fonta a karját, és egyszerűen csak bámult. "Maga egy nagyon érdekes nőstény. Nem csoda, hogy olyan sok szó esik az emberi társakról."

Emberi társak egy olyan fickónak, mint ő? Hm... hirdették őket a Csillagközi Menyasszonyok marketingjében? "Valóban?" Ismét kíváncsian keresztbe tettem a saját karjaimat, az ő tartását utánozva. "Mit mondanak az emberi nőkről?"

"Hogy rettenthetetlenek, alkalmazkodóképesek, szenvedélyesek, hűségesek, és nagyon nehéz megszerezni őket."

Hát, ez nem is hangzott olyan rosszul. Túlságosan is átkozottul könnyen szerzett meg, de ezt nem akartam megemlíteni. "Szóval, ha nem vagyok az ellensége, akkor mit keresek én itt?"

"Te, nőstény, csali vagy. Bahre hadurat idecsalom erre az állomásra. Te vagy a párja. El fog jönni. Akkor megölöm őt, és megbosszulom a családomat. Utána átadlak a Cerberusnak. Nagyon magas árat ígért."

Ki volt Cerberus? Meg akart venni engem?

"Ha nem egyezem bele az együttműködésbe?"

Lukabo valósággal hátravetette a fejét, és felnevetett, a hang tiszta gonoszság volt. Fény csillant meg az agyarain. Most először, mióta ezen az űrállomáson ébredtem, féltem. Nem annyira miattam - hozzászoktam, hogy őrült seggfejek fenyegetnek. Furcsa volt, de szinte elzsibbadtam. Úgy tűnt, vonzom az őrülteket, és az, hogy kezdtem hozzászokni, elég szomorú volt.

A félelmem Bahre miatt volt. Mert ennek az őrült idegen zaklatónak - és most ismerte be, hogy már egy éve zaklatja Bahre-t - egy dologban igaza volt. Bahre eljönne értem. Ez tény volt.

Azért voltunk ebben a szobában, mert várnunk kellett. Lukabo türelmesebb volt nálam. Vágytam Bahre-re, vágytam rá. De ha találkozom vele, az a halálát jelentheti. Leestem az ágyra, és percekig Lukabót bámultam, felmérve őt. Az emberekhez képest hatalmas volt, de nem volt atlani. Az agyarai érdekesek voltak, de nem igazán segítettek volna neki a harcban. Bíznom kellett abban, hogy Bahre tudni fogja, mit csinál, ha ideér. Mégis aggódtam. Nem akartam lebecsülni Lukabót.

Amikor Bahre megjelent, tudtam, hogy nem egyedül fog jönni. Nem volt hülye. És voltak barátai. Átkozott nagy atlani barátok, akik szétszednék ezt a hülye űrállomást, hogy megtaláljanak engem.

Összefontam a kezem az ölemben, és vettem néhány mély, tisztító légzést, amit a jógán tanultam. Most már csak annyit tehettem, hogy vártam, hogy az emberem eljöjjön és kiszabadítson ebből a lebujból. És darabokra tépje ezt az idegen vámpírkúszót.