Milana Jacks - Savage in the Touch - 8. fejezet


 

Nyolcadik fejezet


Három spánttal később Mag és én élünk és egészségesek vagyunk, a sűrű erdőben utazunk a hordával, vad őrzőm néha mellettem, legtöbbször a csoport elején sétál. A horda az alatt a három éjszaka alatt, amíg velük voltunk, nem vadászott az erdőn belül, és nem is aludtak éjszaka.

Eleinte túl büszke voltam, hogy megüljem a lovát, mert a vadember udvariasságból ajánlotta fel, de most már örülök, hogy rákényszerített a lovaglásra. Nem tudtam volna lépést tartani a horda hosszú lépteivel vagy az állóképességükkel. Már három szakaszon át gyalogolnak alkonyattól hajnalig, egy vagy legfeljebb két pihenőt tartva, és ezek a pihenők többnyire a nővéremnek és nekem szólnak, amikor megkérjük őket, hogy álljanak meg egy mosdószünetre.

A nővérem Tolei helyettesével utazik, vagy hogy hívják azt a férfit, akivel Tolei a legtöbb időt tölti. Nem vagyok benne biztos, hogy a hordának vannak rangjai, és többnyire a saját nyelvükön beszélnek, így nem értem, bár ahogy telnek a távok, megtanulok néhány szót. Sokat káromkodnak, és így ezt már megtanultam. Egy-két káromkodó szót dobok Tolei felé, csak hogy megnevettessem. Jól áll neki a nevetés.

És van valami a holdban. Folyamatosan felnéznek a sűrű fák között, ahogy a Havensi-hegy felé menetelnek, ami mögött a hold rejtőzik. Vagy legalábbis a legtöbb gyermekmese így kezdődik. "Volt egyszer egy telihold, amelyik a Havensi-hegy mögött rejtőzött, élt..."

Amikor mosdószünetet tartunk, mindig felderítem a menekülési útvonalat. A probléma az, hogy nem csak hogy mindent hallanak, de éberek, intelligensek és gyorsak, a testük kitartó futásra termett. Két lépést sem tehetnénk, mielőtt észrevennének.

A horda hímjei nem fáradnak el e három táv megtétele után sem. A pokoli lovon egy pillanatra lehunyom a szemem, és a testem meginog. Elveszítem az egyensúlyomat, és érzem, hogy zuhanok, és épphogy elkapom a kantárt az utolsó pillanatban, hogy amikor földet érek, ne törjem ki a nyakam.

Mindenki megáll. Csak fekszem ott, a szemhéjak lecsukódnak.

"Most meg mit csinálsz?" Tolei kérdezi valahonnan fölöttem.

Lehunyt szemmel válaszolok: "Aludni megyek".

"Még nem értük el a hegyet."

"Igen, és?"

"És még nem értük el a hegyet."

"De abban már egyetértésre jutottunk, hogy szereted ismételgetni magad."

"Valójában nem szeretem. Csak nálad kell ismételgetnem magam."

"Ne fáradj. Nem vagyok jó hallgatóság."

Tolei felkap és átdob az állat hátán, ahogy már többször is tette, de ezúttal velem együtt ül a nyeregbe, és úgy rendez a lovon, hogy oldalra üljek, a fejem a kemény mellkasán nyugszik. Ez nekem megfelel, mert így nyomva hallom azt a halk dorombolást, amire éjjelente figyelek. Nappal halkan hallom, de ott van, ahogy lélegzik. Furcsa módon megnyugtat, és biztonságban érzem magam tőle.

És így haladunk tovább.