Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 30. fejezet

 


30



LILY


Nem almás sütemény vagy tökös kenyér illatára ébredtem, ahogy vártam. Ehelyett a kávéfőzés gazdag, diós illatát éreztem. Megfordultam az ágyban, és mélyen belélegeztem, még akkor is értékelve az illatot, amikor elgondolkodtam rajta. Anyám a legjobb barátnője és szomszédja, Lorraine számára tartotta a kávét a házban, de mi ketten inkább az üdítőt vagy a teát kedveltük. Furcsa időpontnak tűnt, hogy most kezdjen el nekünk kávét főzni.

Magamra húztam egy régi, kopottas köntöst a gimnáziumból, és kisétáltam, félig-meddig arra számítva, hogy Lorraine-t látom az asztalnál ülni. Ehelyett Con-t láttam.

Hátat fordított nekem, de azonnal felismertem.

Tátva maradt a szám, és a széles válláról anyám arcára néztem. Ő rám mosolygott. "Jó napot!"

Teljesen összezavarodva bámultam. Nem lehetett délután, és ez nem lehetett Con.

Először a tűzhely fölötti órára néztem, és láttam, hogy 12:01 van. Visszanéztem a férfira, aki megfordult és felállt az asztaltól. Tényleg Con volt az. A düh felváltotta a hitetlenséget, félrelökve a boldogságot, amely a férfi láttán fel akart törni. "Mit keresel itt?" Kérdeztem.

Megvakarta a tarkóját. "Sokszor kapom ezt a kérdést."

"Igen? Mi a válaszod?" Öntudatosan meghúztam a köntös övét. Miért nem tartottam meg azt a gyönyörű selyemköntösömet, ami a szememhez illett? Miért viseltem helyette valamit, amire szabálytalan időközönként kacsák voltak nyomtatva? A dühöm elvette a boldogságom élét. Miért aggódtam amiatt, hogy mit viselek, amikor ő úgy bánt velem, mint a mocsokkal?

A csípőmre tettem a kezemet, hogy akadálytalanul láthassa a kacsákat. "Nos?" Kérdeztem harciasan.

Anyám halkan kisurrant a konyhából. Láttam, ahogy a napfény átszűrődik a nappalin, amikor kinyitotta a bejárati ajtót. Amikor becsukta maga mögött, kényszerítettem magam, hogy találkozzam Con tekintetével.

"Gyönyörű vagy" - mondta, miközben a tekintete az arcomra szegeződött.

Kételkedtem ebben. Az arcom bizonyára puffadt volt az elmúlt harminchat óra sírásától. "Úgy nézel ki, mintha rossz helyen lennél" - mondtam hidegen.

"Azt kérdezted, mit keresek itt" - mondta Con, és olyan gyorsan váltott irányt, hogy ismét zavartnak éreztem magam. Közelebb lépett. Figyelmeztetően felemeltem a kezem, tenyérrel kifelé. "Halley ugyanezt kérdezte tőlem, amikor elmentem hozzá. Azt mondtam neki, hogy azért vagyok ott, hogy meséljek neki rólad. Azt mondtam neki, hogy soha nem akartam bántani, de hogy beléd szerettem."

A szám tátva maradt a meglepetéstől.

"Amikor anyád megfenyegetett, hogy agyonüt egy kertitörpével, ha nem megyek el az udvaráról, azt mondtam neki, hogy nem megyek el, amíg nem látlak, mert szerelmes vagyok beléd." Con még egy lépéssel közelebb lépett, amíg a kezem a mellkasán pihent.

"Ez vicces" - mondtam, és sikerült megőriznem a hangomban az élességet, még akkor is, amikor a többi részem feloldódott, csont nélkülivé váltam a meglepetéstől és a vágytól, hogy ez igaz legyen. "A múltkor valami egészen mást mondtál nekem."

Con élesen megrázta a fejét, mintha megpróbálta volna elűzni az emléket. "Tudom. Egy seggfej voltam. Valaki képeket szerzett rólunk együtt, és oda akarta adni Kiminek. Kurvára féltem attól, hogy mi lesz a kapcsolatommal Halleyvel, ha rájön, hogy elcsesztem a miénket."

"Képek?" Suttogtam.

"Igen. Egy magánnyomozó végig követett engem." Türelmetlenül megrázta a fejét. "Nem számít. Örülök, hogy rákényszerített a kezemre. Nem kellett volna titokban tartanom téged."

Talán azért, mert magam is hamarosan szülő leszek, de megértettem, miért tette. És még azt is, hogy miért csapott le, amikor a titka veszélybe került. Még nem is találkoztam a gyermekemmel, de tudtam, hogy bármit megtennék érte. "Nem arra kérlek, hogy válassz köztünk" - mondtam nehezen. "Halley a te lányod." Most nem beszélhettem neki a babáról. Még nem. Ez nem dönthette el a kapcsolatunkat, mint Kim terhessége.

Con felém nyúlt. Közelebb húzott, amikor nem ellenkeztem. "Ez már nem róla szól. Hanem rólad és rólam. Kurvára sajnálom, amit mondtam. Életem hátralévő részét azzal fogom tölteni, hogy jóvá teszem, ha hagyod" - mondta a fülembe.

Összeomlottam, képtelen voltam tovább merevnek tartani magam. Ujjaim az inge elejébe görbültek.

A karja szorosan körém fonódott "Mostantól csak te és én" - káromkodott, és a szeme az enyémbe lángolt.

"Valójában" - haraptam az ajkamba, hogy elrejtsem tétova mosolyomat - "van egy meglepetésem számodra".

Mondtam neki szavakat sürgetve. Megrázta a fejét. "Ismételd meg."

"Terhes vagyok" - mondtam. Szándékosan. A mosolyom szélesebbre húzódott. Még ha nem is örült ennek a babának, még ha ez mindent megváltoztatott is köztünk, nem tudtam elrejteni a saját örömömet. Ez volt az egyik egyetlen dolog, ami megakadályozta, hogy teljes kétségbeesésbe süllyedjek ebben a borzalmas két napban. Még ha...

"Gyermekünk lesz - mondta Con halkan, csodálkozva. Az arckifejezése eloszlatta a félelmeimet. Megdöbbent, de nem volt elborzadva. Még nem tudta egészen elhinni, de remélte, hogy igaz.

És amikor az igazság végre felfogta, láttam, hogy a szemében is felsejlik. Izgalom, béke és öröm. "El kell mondanunk Halleynek" - mondta.

Összerezzentem. Nem ez volt az első gondolatom. Inkább az, hogy előbb-utóbb el kell mondanunk Halleynek, valahogy, de Istenem, hogyan fogjuk ezt megtenni? "Talán várnunk kellene egy kicsit" - mondtam tétován.

"Nem." Con határozottan megrázta a fejét. "Te és ez a baba az én családom is vagytok, Lily. Azt akarom, hogy ezt mindenki tudja."

"Nehéz lesz" - mondtam, még mindig tétován. "Halley csak most tudta meg, hogy mi vagyunk, és most meg kell majd birkóznia azzal, hogy..."

Egy hosszú, kemény csókkal vágott félbe. "Ha valamit megtanultunk az elmúlt hónapokban, az az, hogy pocsék hazudozók vagyunk, Lily. Ezúttal mondjuk el az igazat."

Öröm töltött el a szavai hallatán, belesüllyedtem a csókba, és hagytam, hogy elmossa a saját félelmeimet.

Con-nak igaza volt. Nincs több titok.

Többé már nem.