Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 22. fejezet

 


22



LILY


Annyira belemerültem abba, ami Con-nal történt, hogy az életem többi része elmosódott. Tudtam, hogy a megtakarítási számlámon egyre több pénz gyűlt össze, de egyébként semmit sem tettem azért, hogy felkészüljek a jogi egyetemre, annak ellenére, hogy egy halom jogi könyvet hoztam magammal Los Angelesbe. Bár Con újra felajánlotta, hogy összehoz a barátnője, Laura cégével, én ellenálltam. Nem számított, hogy még csak be sem tudtam menni vele az irodába, elég volt, hogy tudtam, hogy ott van. És néha, amikor Angie ebédelni ment, néhány percre elvetettük a szokásos óvatosságunkat.

Volt némi sejtésem arról, hogy ez nem egészséges, de nem érdekelt. Egész életemben a jövőmet helyeztem előtérbe. Most teljesen megrészegített a jelenem, és nem tudtam rávenni magam, hogy túlnézzek rajta. Először fordult elő, hogy féltem tőle. Nem a jogi egyetemtől - tudtam, hogy fel tudok zárkózni -, hanem attól, hogy Con nélkül maradok. Október volt, nem mintha LA-ből ez kiderült volna. Ohioban már hidegek és szürkék voltak a napok. Itt az örök nyár volt, csakhogy nekem mindig volt egy visszaszámlálás a fejemben. Volt egy csodálatos hónapunk, de már csak nyolc volt hátra. Egy szempillantás alatt el fog múlni, ahogy az utolsó év is. És aztán...

Az elmém nem tudott továbblépni. Olyan volt, mintha a végtelent próbálnám elképzelni. Nem tudtam elképzelni a véget Con-nal, mint ahogy a végtelen univerzumot sem. Arra koncentráltam, hogy teljesen megfeledkezzek az időről - amit LA-ben elég könnyű lett volna megtenni.

Miután beszélgettünk arról, hogy nem akarok a titka lenni, Con küldött nekem egy címet.

"Mi ez?" Kérdeztem.

"Egy meglepetés. Találkozzunk ott holnap hatkor."

Kíváncsiságtól hajtottam a fejem, de ő csak rejtélyesen mosolygott. "Vegyél fel magassarkút."

A legmagasabb párat vettem fel, ami a tulajdonomban volt, azt a párat, amit nem mertem felvenni egy bárba vagy klubba, mert nem tudtam, meddig tudok majd benne járni. Olyan hosszúnak és karcsúnak láttatták a lábam, mint egy szarvasé, és magabiztosságot adtak ahhoz, hogy felvegyem a kacér, rövid szegélyű ruhát, amit nemrég vettem. Hónapok óta a városban éltem, de amikor megláttam magam a tükörben, először gondoltam úgy, hogy úgy nézek ki, mint aki ide tartozik.

És amikor eljutottam a címre, amit küldött, úgy éreztem, mintha egy másik lány életébe sétálnék bele. Kívülről egy lyuk volt a falban, de belülről azokra az éttermekre emlékeztetett, ahová Halley elvitt, amikor Olaszországban voltunk. Kis helyekre, amelyeket a macskaköves sikátorok kanyargós sikátoraiban, jelöletlen ajtók mögött lehetett találni, az ablakokban pedig friss tésztás lapok lógtak.

Con a kis váróteremben állt, vakmerő vigyorral az arcán. Éreztem, hogy felderengek a látványától, de nem tudtam megállni, hogy ne pásztázzam az éttermet egy ismerős arc után kutatva. Egyetlenegyet sem láttam. Bár a szoba nem volt nagy, a helyiséget az intimitásra kurátori módon alakították ki. Kis asztalok, szorosan egymás mellé állított székekkel ültek egymástól távol. A szoba félhomályos volt, és többnyire ókori kinézetű sárgaréz csillárok és hosszú fehér gyertyák világították meg. Tele volt párokkal, akik csak egymásra figyeltek.

Biztonságos volt.

Egy fehér terítővel letakart kerek asztalnál foglaltunk helyet a sarokban. A gyertyán már kövér viaszos göngyölegek futottak végig az oldalán, amelyek a sárgaréz tartóra gyűltek. Con szeme elégedetten csillogott, ahogy rám meredt fölötte. "Ez Giardóé. A kedvenc helyem a városban. Már régóta el akartalak hozni ide."

"Örülök, hogy megtetted." Mosoly terült szét az arcomon, ahogy az övébe néztem. Alig tudatosult bennem, hogy mit mondunk hangosan egymásnak. Valami zümmögött a szavak alatt. Még egy kortyot sem ittam az asztal szélén ülő mély, bíborvörös bordóból, de máris mámorosnak éreztem magam a helytől, és ami még közvetlenebb, a férfitól.

A pincér, aki egy kosár friss, forró, ropogós szélű, puha, beesett közepű kenyeret hozott, név szerint ismerte Con-t, és megkérdezte, hogy kéri-e a szokásosat. Aztán rám kacsintott, és azt mondta: "Végre egy hölgyet hoz".

Elnevettem magam. "Ez aztán simán megy."

Kérdőn felvonta a szemöldökét. "Mi az?"

"A szöveg - ez egy szöveg, ugye?" Conra néztem. "Én nem..."

Az arca olvashatatlan volt, áthatolhatatlan. "De igen."

Miután a felszolgáló elment, bámultam őt. "Ez a kedvenc helyed a városban, és még soha nem hoztál ide senkit?"

Megmozdította hatalmas vállát. "Még soha nem akartam."

A ragyogás, amely már akkor lángra lobbant bennem, amikor először beléptem, egyre erősebb lett, csordultig töltött meleg, aranyló fénnyel. A szeretlek szavak azzal fenyegettek, hogy felbukkannak, és átcsordulnak az ajkamon. Nem akartam visszanyelni őket. Nem éreztem természetesnek, hogy elnyomjam azt, ami napról napra igazabbá vált. De nem kockáztathattam. Ha kimondanám, hogy szeretlek, az olyan határt húzna a homokba, amiről egyikünk sem tudná, hogy átléphetjük-e vagy sem.

Ehelyett megpróbáltam könnyedén fogalmazni. A sarkam hegyes lábujját megdörzsöltem a lába belső oldalához, és incselkedve azt mondtam: "Azt hiszem, mondhatnád, hogy én vagyok az első".

Ahogy tudtam, a szemei elsötétültek, és a teste ösztönösen az enyém felé hajolt. A vacsora Giardónál olyan volt, mint egy ízletes, gyönyörűen és fájdalmasan elhúzódó előjáték. Ez egy olyan hely volt, ahol el lehetett időzni. A kenyeret gazdag, borsos olívaolajba mártogattuk, és bort ittunk az első órában, és csak majdnem fél kilenc előtt adtuk le a rendelésünket. Amikor megérkeztek az előételek, lomhán ettünk, megosztva a falatokat az ő carbonarájából és az én fettuccinémből, amíg a tányérok ki nem ürültek. Nem hittem, hogy meg tudom enni a desszertet, de Con ragaszkodott hozzá, hogy tiramisut rendeljen. Mire az utolsó falatot is megettük, és megittuk a vacsora utáni digestivumot, egy színtelen likőrt, amelynek olyan íze volt, mint a fekete édesgyökérnek - már majdnem tizenegy óra volt.

Felbátorodva attól, hogy megúsztuk a közös vacsorát nyilvánosan, Con és én kézen fogva sétáltunk a kocsijához. Az enyémet a parkolóban hagytuk, ő pedig anélkül, hogy megbeszéltük volna, visszavitt minket a lakására. Már nem volt szükség arra, hogy visszamenjünk az enyémhez. A vacsora megváltoztatott minket. Talán csak egy éjszakára szólt, de volt egy olyan érzésem, hogy ez a mélység, ez a kapcsolat tartós lesz. Még azt sem vártuk meg, amíg a lift felvisz minket a lakosztályába, mielőtt egymásra szálltunk volna. Csókolóztunk, érintkeztünk, mélyebbre és közelebb húztuk egymást, mint valaha is voltunk. Ha hosszabb lett volna az út, ki tudja, mit csináltunk volna a díszes fülkében. Talán elvetettem volna az óvatosságot, és elmondtam volna neki, hogy szeretem. Valamiért ez most lehetségesnek tűnt. Mindenesetre kevésbé tűnt halálos ítéletnek.

Elváltunk egymástól, mielőtt a liftajtók kinyíltak volna, de a kezünk még mindig lazán össze volt kulcsolva, még mindig olyan szorosan álltunk egymás mellett, hogy a karunk összeért. A bortól és a kéjtől kábán kiléptünk a privát előcsarnokába.

És megdermedtünk.

A sarokban egy pár cipő volt lerúgva. Alacsony, fehér teniszcipő, duplacsomós fűzővel, kopottas és szürke a krónikus használat miatt. Olyan, amilyet Halley mindig viselt az egyetemen.

Megdermedtem, a józanság úgy csapott belém, mint egy Mack kamion. Halley. A hosszú hétvége. Milyen nap volt ma? Nem kellett volna itt lennie, amíg...

Csütörtök volt. A délutáni órája után repült el, mert pénteken nem volt órája. Hatkor szállt le a reptéren, pont akkor, amikor besétáltam a Giardo's-ba.

Egész este nem néztem a telefonomra. Valószínűleg egy tucatnyi nem fogadott hívásom és üzenetem volt, hogy vajon hol lehetek.

"Ó, Istenem", suttogtam.

Con elsápadt, mint egy lepedő. Fehérebb, mint amilyenek azok a cipők valaha is voltak. Úgy ejtette el a kezem, mintha lángra kapott volna. Azonnal szakadék tátongott közöttünk.

"Apa, te vagy az?" Halley hangja szólt a konyhából. Már csak pillanatok voltak hátra, amikor bejött a sarkon, és meglátott minket.

Ösztönösen visszabotorkáltam a liftbe. Megpillantottam Con vad és sötét szemét, mielőtt az ajtók becsukódtak. Kétségbeesetten böktem az előcsarnok gombját, rettegve attól, hogy az ajtók valamiért visszacsúsznak, és Halley meglát engem. Ha így történne, ezt nem lehetne eltussolni. A hajam zilált volt a feljutástól, és olyan baszd meg magassarkút viseltem, amilyet még sosem látott rajtam.

Ha a felfelé vezető út a mennyország volt, a visszaút a pokol volt. Amint a menekülés okozta megkönnyebbülés elszállt, nyomorult szégyen vette át a helyét.

Mit csináltam, elfutottam a férfi elől, akit szerettem, és bujkáltam a legjobb barátom elől? Csak a szükséges pszichológia 101-es kurzust végeztem el az első évben, de még én is tudtam, hogy ez a két dolog azt jelenti, hogy valami alapvetően nincs rendben. Nem volt kivétel a szabály alól.

Lesétáltam a háztömbön a biztonságos és magányos épületembe. Nem emlékeztem, mikor töltöttem itt utoljára egyedül egy éjszakát. Még nyomorult állapotomban is szerencsésnek éreztem magam, hogy Con és én az idő nagy részét nála töltöttük. Ha Halley ránk nyitott volna a lakásában...

A hideg futott végig rajtam. Beengedtem magam a lakásba, és hátradőltem a zárt ajtónak. A folyosó végén láttam a rózsaszín kanapé hátát. A konyhai sziget szélét. A helyeket, ahol Con és én szeretkeztünk. Nagy szerencsénk volt, hogy történetesen ma este mentünk bulizni.

Vajon meddig fog tartani a szerencsénk?

Meddig bújkálhatnánk még?

Meddig akarnék még rejtőzködni?