Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 19. fejezet

 


19



CON


Azonnal meghoztam a döntést, amint Lily elment. El kellett tűntetnem őt az életemből, mielőtt ez újra megtörténik. Nem lett volna szabad hagynom, hogy a dolgok ilyen messzire fajuljanak közöttünk. És nem is tettem volna, ha tudom, hogy ez az első alkalom. Legalábbis ezt mondtam magamnak. Nem tudtam megmagyarázni, miért tettem meg másodszor is, majd harmadszor is, csak annyit mondtam, hogy a fejembe szállt. Nem tudtam tisztán gondolkodni mellette, és most már kurvára ki kellett bogoznom ezt a zűrzavart. Soha nem voltam még szűzzel - Kim volt az első, bár én nem voltam az övé -, de biztos voltam benne, hogy jelent valamit, ha valaki téged választ. Többet jelentett, mint amit én hajlandó voltam adni.

Az első lépés ahhoz, hogy Lily eltűnjön az életemből, az volt, hogy eltüntessem az irodámból. Felhívtam a város legjobb sztár válóperes ügyvédjét, hogy elintézzek Lily számára egy gyakornoki állást az irodájában. Több ügyfelemet is képviselte, és évek óta barátok voltunk. Néhányszor átléptük a barátok és a szeretők közötti határt, de egyikünket sem érdekelte soha több.

"Hát csak nem Con Walker" - mondta, amikor felvette a telefont. "Ezúttal ki az?" Élvezet volt a hangjában. Laura imádta a jó válásokat. Minél csúnyább, annál jobb.

"Nem válásról van szó" - mondtam.

"Ó?" A hangja dorombolássá változott. "Ha nem az üzletről van szó, akkor a szórakozásról?"

"Nem egészen." Egyenesbe adtam Laurának a helyzetet. Fontolóra vettem, hogy úgy játsszam el, mintha csak egy szívességet akarnék kérni a lányomnak, aztán két okból is elvetettem a megtévesztést. Az egyik, hogy nem volt rá szükség. Laura és én néhány éjszakát együtt töltöttünk. Semmi okom a birtoklásra. Kettő, Laura tapasztalt profi volt a baromságok felismerésében. Semmi sem dühítené fel jobban, mint az, hogy azt látja, hazudok, hogy megvédjem az érzéseit, miközben neki nincsenek is olyan érzései, amelyeket érdemes lenne megvédeni. Legalábbis ami engem illet.

"Ó, Con" - nevetett, és a hangja gazdag és torokhangú volt. "Ó, most már tényleg megcsináltad. Azt hittem, ennél okosabb vagy."

"Én is azt hittem", mondtam komoran. "Mindketten tévedtünk."

"Jogi egyetemre megy?"

"Igen, idén felvették. Anyagi okokból halasztotta a felvételt. Ezért kért meg Halley, hogy adjak neki munkát és szállást." Doboltam az ujjaimmal az asztalomon, a tekintetem visszatért a bejárati ajtóra. Hol a fenében volt Lily? És miért akartam ennyire látni őt, amikor ennek a telefonhívásnak az volt a lényege, hogy soha többé ne lássam?

"Nagyon kedves tőled, hogy mindezt és még annál is többet adtál neki" - mondta Laura.

A bámulatos hallgatásom nem akadályozta meg abban, hogy újra felnevessen.

"Oké, oké. Abbahagyom" - mondta. "Figyelj, nincs szükségem gyakornokra, de recepciósra igen. Gondolod, hogy el tudod adni neki?"

"Szerintem holnapra már ott lesz. Köszönöm, Laura." Letettem a telefont, amikor Lily bejött. Fekete nadrágkosztümöt öltött, amely valahogyan sikerült kiemelnie a gömbölyded idomait, így egyre kevésbé hasonlított arra az egyetemista lányra, aki volt, amikor idejött. Most úgy nézett ki, mint egy vérbeli nő. Vagy talán az én felfogásom változott meg, mióta azzá tettem, elvéve a lánykor utolsó maradványait is. Bármi is volt, túl jól nézett ki ahhoz, hogy maradjon.

Felhívtam. "Lily, be tudnál jönni az irodámba egy percre?"

Épp a táskáját akasztotta a fogasra, és éppen Angie-nek köszönt. Most felnézett, és találkozott a tekintetemmel az üvegen keresztül. Közhelyes volt szarvas a reflektorok fényében arckifejezésnek nevezni, de pontosan ez volt az. A szeme tágabb volt, mint Bambié, az ajkai szétnyíltak a meglepetéstől. Az ajtóhoz lépett, beengedte magát, és megfordult velem szembe, egyik kezével még mindig a kilincset fogva.

"Nem fogok harapni" - mondtam nyersen.

Az arca kipirult, és eszembe jutott, hogy tegnap este megharaptam. Megharaptam a puha húst, megkóstoltam. Elfordítottam a tekintetem, állkapcsom összeszorult, ahogy próbáltam összeszedni magam. "Ez így nem fog menni" - mondtam feszülten, az íróasztalom mellett álló Fikuszra irányítva a szavaimat. "Nem engedhetem, hogy itt legyél. Nem azok után..." Hátranéztem, hogy lássam, az arca most már nagyon sápadt.

"Hogy érted ezt?" Lily remegő hangon kérdezte. "Komolyan kirúgsz engem, miután...?"

Elvágtam a szavát, mielőtt rátérhetett volna arra, ami utána következett. "Nem, jobb lehetőséget adok neked. A barátom a város egyik legjobb válóperes ügyvédje. Szüksége van egy recepciósra. Ez jó lehetőség lesz arra, hogy megtanulja az üzletet. Jobb, mint amit itt kaphatnál."

Lily szeme elvesztette a fókuszát. Nem tudtam megmondani, hogy rám néz-e, vagy rajtam keresztül, és fogalmam sem volt, mi járhatott a fejében, miközben hallgatta, hogy felsorolom, miért lenne jobb ez az egész.

"De ugye nem erről van szó?" - mondta halkan, amikor befejeztem. "Rólunk van szó."

"Arról van szó, hogy nem is vagyunk mi" - javítottam ki. "A tegnap este hiba volt."

Lily felemelte az állát, és a szemei újra életre keltek, ahogy akkor, amikor felbosszantottam. "És ma reggel?"

Frusztráltan kifújtam a levegőt. "Egy újabb kibaszott hiba, Lily. Ezért nem engedhetlek a közelembe. Folyton hibázni fogok veled, és nem akarok az a seggfej lenni."

"És azt hiszed, hogy kirúgsz engem..."

"Áthelyezni téged", javítottam ki.

"-mivel, mi leszel, egy rendes fickó?" A kék szemei most már lángoltak, de a hangját csendesen visszafogottan tartotta.

"Nem, nem hiszem, hogy ettől leszek egy rendes fickó" - mondtam, és küzdöttem, hogy ne emelkedjen fel a hangom. A kezem ökölbe szorult az erőfeszítés miatt, hogy magamban tartsam. Még akkor is, amikor megpróbáltam elküldeni őt, közelebb akartam húzni magamhoz. Miért hódoltam be ennek a nyitott koncepciójú irodai baromságnak? Ha ablak helyett fal lenne az irodám és a recepció között, megérinthetném őt.

És az a tény, hogy még mindig arra gondoltam, hogy megérintsem, volt az oka annak, hogy el kellett mennie.

"Nem vagyok egy rendes fickó" - mondtam, a hangom mély és érdes volt. "Ezt mindketten tudjuk. Ez a másik ok, amiért jobb lesz neked Laurával."

"Jól van" - mondta Lily, és megkurtította a szótagjait. "De ha azt hiszed, hogy ez megoldja a problémát, akkor tévedsz."

Nem szóltam semmit, miközben sarkon fordult és kisétált. Persze, hogy megoldaná a problémát. Eltartana néhány napig, de végül a régi elv, hogy ha nem látom, nem gondolok rá, érvénybe lépne. Visszafordultam a számítógépemhez, és megpróbáltam nem tudomást venni a perifériás látómezőmben lévő alakjáról.

Csak még néhány nap, mondtam magamnak.


* * *

Lily eltűnt ebéd közben. Azt mondtam magamnak, hogy örülök neki. De amikor megláttam, hogy az ebédlőben ül egy sráccal a médiajogi tanácsadó csoportból, az ujjaim ismét ökölbe szorultak. Devont épp eléggé ismertem ahhoz, hogy tudjam, nem kedvelem őt. Gondolatban feljegyeztem, hogy legközelebb kirúgom, ha csak egy telefonhívásra is elfelejt válaszolni.

Lily nevetett valamin, amit mondott, és a ferde napfény, amiben ült, aranyszínűre aranyozta a bőrét és a haját. Ragyogóan ragyogott, és Devon nem tudta levenni róla a szemét. Úgy terveztem, hogy itt bekapok egy gyors falatot, de most úgy döntöttem, elmegyek.

Már az asztalomnál ültem a szendvicsemmel, amikor Lily visszajött az ebédből. Angie, Maureen beugrója még mindig nem volt ott, így gyakorlatilag kettesben voltunk. Lily ajkán apró mosoly ült, és az arca ugyanúgy kipirult, mint azután, hogy először megcsókoltam. Vajon hagyta, hogy az a pöcs Devon megcsókolja? Elképzeltem őket kettesben a liftben, a férfi kezét a lányon, és az egész testem kővé dermedt. Felejtsd el a várakozást a nem fogadott hívásra, most rúgnám ki.

A tekintetünk összeakadt, és örültem, hogy üveg van köztünk. Kissé megrándult, amikor meglátott az asztalomnál. Arra számított, hogy még mindig nem vagyok itt, ahogy általában szoktam. Aztán a mosoly lehervadt az ajkáról. Félig kihívóan, félig kérdőn felvonta a szemöldökét.

Az ujjam viszketett, hogy megnyomjam a belső telefon gombját, és behívjam. Megmondtam volna neki, hogy ha csak egy pillanatra is elhalad Devon mellett az előcsarnokban, soha többé nem fog ebben a városban dolgozni. De ha ehhez elég hosszú időre levettem a pórázt az indulataimról, nem lehetett tudni, mi mást tehetnék még, ha Lily ismét egyedül maradna velem.

Hosszú pillanat húzódott el közöttünk, és az volt az érzésem, hogy pontosan tudta, miről vitatkozom. Várta, hogy melyik oldal győz - az, amelyik nem tud ellenállni neki, vagy az, amelyiknek muszáj.

Én is vártam.

De mielőtt bármelyik fél is megnyerhette volna a kötélhúzást, kinyílt mögötte az ajtó, és Angie lépett be. Lily megszakította a szemkontaktust, hogy ránézzen, és elmosolyodjon. Lily aranyló tarkóján tartottam a szemem, és azon tűnődtem, vajon hányszor találjuk magunkat újra pontosan ebben a helyzetben.

És hogyan fogom továbbra is távol tartani a kezemet tőle.