Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - EPILÓGUS

 


EPILÓGUS



CON - HAT HÉTTEL KÉSŐBB


December 26-án Lilyvel Horvátországba repültünk. Azt mondtam neki, hogy bárhová mehetünk egy hétre, és meglepődtem, amikor ezt választotta.

"Csak nem az aszpeni ház?" Kérdeztem.

Megérintette a hasát, és megvonta a vállát. "Talán jövőre. Most amúgy sem tudok síelni menni."

"Akkor mi lenne, ha valami melegebb helyre mennénk?" Hátulról átkaroltam, és a kezemet az övére tettem. Elképzeltem, hogy érzem a púp kezdetét, még ha a hasa olyan laposnak is tűnt, mint mindig.

"Van egy fűtött medence. Nekem ennyi is elég." Hátrahajtotta a fejét, hogy a mellkasomnak támaszkodjon. Aranyló hajának olyan illata volt, mint a rózsavizes samponnak, amely most már a fürdőszobám állandó tartozéka volt. A mi fürdőszobánkban.

"Miért pont Horvátország?" Kérdeztem, próbáltam rájönni. Az időjárás hideg és nedves volt ebben az évszakban. A hófödte kastélyok és a Plitvičei tavak nemzeti parkja volt valami látnivaló, de meglepett, hogy ez volt az első választása.

"Mert ott kezdődött minden."

A tenyerem alatt széttárta az ujjait. Én az enyémet rájuk hajtottam. Alig vártam, hogy érezzem, ahogy a gyermekem növekszik benne. "Ahol minden kezdődött?" Megismételtem. Nem voltam biztos benne, hogy mire gondolt. A családunk itt kezdődött Los Angelesben. Valószínűleg vagy a kanapén, vagy az ágyon. Esetleg a liftben vagy a konyhában.

Lily hátrahajtotta a fejét, hogy felnézzen rám. "Ott voltam, amikor Halley azt mondta, hogy felhívott téged, hogy van egy gyakornoki állásom Los Angelesben a Walker Ügynökségnél." Halkan felnevetett. "Annyira dühös voltam rá, mert annyira megfélemlítettél."

Amikor 26-án este a házhoz értünk, a házvezető már felkapcsolta a fűtést, feltöltötte a hűtőt, és friss tűzifát rakott a kandallók mellé a nappaliban, a konyhában és a fő hálószobában. Amíg Lily kipakolt, én tüzet gyújtottam a kandallóban.

"Jól csinálod" - jegyezte meg, miközben életre keltettem a kis lángot. A kövek izzani kezdtek, ahogy a tűz rönkről rönkre mászott.

Kiegyenesedtem. "Sok mindenben jó vagyok."

A mosolya megenyhült, miközben a szemei felhevültek. "Ez vicces" - mondta, miközben átmentem felé a szobán. "Ha hat hónappal ezelőtt azt mondtad volna, hogy itt leszek veled, hogy mi..." - habozott - "- együtt leszünk, sosem hittem volna el. Most már nem tudok mást elképzelni."

Tudtam, miért habozott. Azért, mert mindezek ellenére a kapcsolatunk még mindig furcsán meghatározatlan volt. Ő volt a gyermekem anyja. Az, hogy a barátnőmnek nevezzem, jelentéktelennek tűnt, és túl öreg voltam ahhoz, hogy bárki barátja legyek. Szerencsére tudtam, mit kell tennem.

"Én sem tudok mást elképzelni." Egy hajtincset a füle mögé simítottam, és lehajoltam, hogy megcsókoljam. Hosszú, hosszan tartó csókot, de visszahúzódtam, mielőtt a keze a nyakam köré záródhatott volna. Bármennyire is szerettem volna az ágyra nyomni, előbb valami fontosat kellett tennem.

Lily lehajtotta a fejét, és kíváncsian nézett rám. A szemében még mindig ott volt a forróság, az ajkai még mindig finoman szétnyíltak. Nehéz volt nem megadni neki, amit akart, de volt valami, amit én akartam előbb. Hivatalossá akartam tenni a dolgot. Azt akartam, hogy a világ megtudja, hogy ő örökre az enyém, és azt akartam, hogy ne legyen félreértés abban, hogy mi vagyunk egymásnak. Felejtsd el a barátnőt, azt akartam, hogy Lily a feleségem legyen.

Egy nappal azután, hogy visszatértünk Ohióból, elmentem a Rahaminov Diamondshoz a hercegnő csiszolású gyémántgyűrűért. Sürgős megrendelés volt, hogy időben megkapjuk a gyémántot, de a harmadik generációs ékszerészek megcsinálták. Most egy kis bársonydobozban volt a farzsebemben. Most nyúltam érte.

"Con" - tiltakozott Lily, amikor meglátta az ékszerdobozt. "Nem adhatsz nekem ajándékot. Most volt karácsonyunk."

"Akkor adok neked ajándékot, amikor csak akarok" - javítottam ki. "De ez nem ajándék. Ez egy ígéret."

Lily szeme tágra nyílt, ahogy regisztrálta a szavaimat és a doboz méretét. Még mielőtt kinyitottam volna, és féltérdre ereszkedtem volna, a szemei felcsillantak a tűz fényében. "Con" - lihegte, egyik kezét az ajkához szorítva. "Nem tudom, mit mondjak."

"Általában két lehetőség van" - mondtam halkan - "de én csak az egyiket fogadom el. Lily, hozzám jössz feleségül?"

Nevetett, és a szemét törölgette. "Utálom, hogy sírok. Ez életem legboldogabb pillanata. Soha nem szoktam boldogan sírni. Biztos a hormonok miatt van."

"Ez egy igen?"

A lány kinyújtotta a kezét, és ujjaival könnyedén megérintette a gyémántot. "Igen" - lihegte, de aztán aggódva kérdezte: "Biztos vagy benne? Halley-"

"Halley végül is örülni fog nekünk" - mondtam, és felálltam. "Addig is, te teszel engem a legboldogabb emberré a világon. Koncentrálj erre." Kihúztam a gyűrűt, és óvatosan a bal keze negyedik ujjára csúsztattam. Tökéletesen illeszkedett.

Lily ismét eltakarta a száját az egyik kezével, és tágra nyílt szemmel bámulta a követ. A tenyere mögött láttam, hogy mosolya szétterül az arcán, még akkor is, amikor könnyek csorogtak le az arcán, hogy találkozzanak ívelt ajkai sarkával. "Szeretlek" - mondta halkan, és a gyűrű mellett a szemembe nézett. "És ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen gyönyörű ez a gyűrű, bár tényleg gyönyörű. Akkor is hozzád mennék, ha egy konzervdoboz lehúzható fülével kérnél meg."

"Örömmel hallom, de nem hiszem, hogy erre valaha is szükség lesz." Visszahúztam a karjaimba. "Bár tervezem, hogy szünetet tartok a cégnél. Úgy érzem, túl sok mindent kihagytam Halley életéből. Nem fogom még egyszer elkövetni ugyanazt a hibát."

"Azt hiszem, sikerülni fog" - mondta, hozzám simulva. "Különben is, ügyvéd leszek, emlékszel?"

"Igen, az leszel." Megcsókoltam, és ezúttal, amikor a karjai a nyakam köré csúsztak, hagytam, hogy lehúzzon az ágyra. A tűz magasabbra ugrott a rostélyban. Az Adria sötét vize megcsapta a kavicsos partot. Hosszú utat tettünk meg, hogy eljussunk ide, még a Los Angelesből való fizikai távolságnál is messzebbre. De most itt voltunk, és én soha nem akartam elengedni őt.