Natasha L. Black - His Daughter’s Best Friend - 23. fejezet

 


23



CON


Halley látogatása több okból is gyötrelmes volt.

Először is, még soha nem kellett hazudnom a lányomnak. Most csak ezt tettem. Az egyszerű kérdésekre adott válaszoknak hazugságoknak kellett lenniük.

Hol voltál ilyen későn, ilyen szépen felöltözve?

A munkában.

Melyik színésznő akar a héten a mostohaanyám lenni?

Senki különleges.

Nem szereted Lilyt?

Rendben van.

A látogatása miatt három napig nem láthattam Lilyt. Legalábbis nem igazán láthattam. Meg kellett elégednem azzal, hogy pénteken a tarkóját bámultam, ahelyett, hogy a szerződésre koncentráltam volna, amiről tárgyaltam. A péntek este és az egész szombat szar, üres órák voltak, mert megszoktam, hogy Lilyvel töltöm őket. Aztán ott volt az igazán brutális vasárnap este, amikor mindhárman elmentünk vacsorázni. Nem láttam őt, mióta pénteken eljött a munkahelyéről, de most sem tudtam igazán ránézni. Nem úgy, ahogy szerettem volna. Olyan volt, mintha egy éhező ember elé terítenék a büfét, és azt mondanám neki, hogy még ne.

Halley kedvenc steak-házába mentünk, abba, ahová először vittem Lilyt ebédelni. A tekintetünk röviden keresztezte egymást, mindketten némán nyugtáztuk a kapcsolatot. Lágy mosoly húzódott az ajkára. Onnantól kezdve lejtőre került a dolog. Halley és Lily az asztalnak ugyanazon az oldalán ültek, míg én velük szemben. Hallottam, ahogy olyan banális szarságokat mondtam, mint: Rendelj, amit akarsz. Én állom.

Halley furcsán nézett rám, mert persze, hogy én állom. Végül is én voltam az apa.

Lily szánalmasan kényelmetlenül nézett ki, de Halley kedvéért igyekezett leplezni. Mindketten visszazuhantak a főiskolai ismerőseikről szóló beszélgetésekbe, amelyek engem egyáltalán nem érdekeltek. Rendeltem egy második sört, és igyekeztem, hogy a tekintetem ne időzzön túl sokáig Lilyn. Hiányzott nekem. Hiányzott a testisége az én helyemen, az én ágyamban. A napsugár fénye, amit a haja teremtett a perifériás látásomban. A lába melegsége, ahogy az enyémbe fonódott. De ez nem csak a szexről szólt. Azt máshol is megkaphattam volna. Kellemetlen volt rájönni, de kurvára magányos voltam nélküle. Az elmúlt három évben, mióta Halley elhagyta a főiskolát, nem egyszer hiányzott, hogy legyen valaki a házban. Mindig is magányos voltam, akinek sosem volt alkalma egyedül lenni. Most a tetőtéri lakás üressége gúnyolt ki. Szerettem volna vele együtt ételt rendelni, neki nyavalyogni a legutóbbi tárgyalásomról. Ünnepelni akartam, hogy végre sikerült Sienna Birch-et szerződtetnem egy karriert befutó filmre. Még azt is meg akartam hallgatni, ahogy a napjáról beszél, és ez új érzés volt.

De nem tehettem, mert Lily nem volt a penthouse-omban, ahová tartozott. Ő és Halley kint voltak a szórakozóhelyeken, vagy azon a rózsaszín kanapén kuporogva filmeket néztek, és arcmaszkokat csináltak, vagy valami szarságot. Elképzeltem, hogy neki is sokat kellett hazudnia. Fogadok, hogy legalább annyira szerette, mint én. Egyikünk sem volt hazug. Engem sosem érdekelt annyira, hogy becsapjak valakit, Lily pedig túl őszinte volt.

Az egyetlen dolog, ami megmentette ezt a nyomorúságos vacsorát, az a tudat volt, hogy ez Halley utolsó estéje a városban. Holnap az ügyvédemmel való reggeli találkozóm után el akartam vinni őt a Los Angeles-i repülőtérre. Lilyvel még körülbelül négy hetünk volt, mielőtt Halley visszajött volna hálaadásra. Félig-meddig reméltem, hogy addigra bármi is volt ez a dolog kettőnk között, lezajlik. Amennyire szar volt hiányolni Lilyt, annyira szar volt a lányomat az ország másik végébe visszakívánni.

Lily és Halley Halley utolsó estéjére készültek. Halley akart valakit, akivel Lily találkozhatott volna. Lily mindkettőnk tekintetét kerülte, és azt mondta, hogy nem akar találkozni senkivel.

"Még mindig csak munka és semmi szórakozás?" Halley elkeseredetten csettintett a nyelvével. "Apa, mondd meg Lilynek, hogy nem dolgozhatja el a fiatalságát."

"Igazából nagyon is ajánlom" - mondtam, hálásan, hogy úgy döntöttek, nem kérnek desszertet, és végre véget vethetünk ennek a színjátéknak. "Én is ezt tettem."

Lily szeme az enyémre villant, a kék mélységekben szórakozás ült. Halley megforgatta a sajátját. "És most nézz magadra. Minden este egyedül mész haza a növényeidhez."

"Nem utáltad meg minden barátnőjét, aki valaha is volt?" Lily megkérdezte, a tekintete ismét az asztalra szegeződött.

Halley rákönyökölt. "Hát, igen, de megvolt rá az okom."

Lily és én is szünetet tartottunk, és vártuk, hogy folytassa. Halley azonban már elvesztette az érdeklődését. SMS-t írt, a hüvelykujjai dühösen repkedtek a billentyűzeten. Lily tekintete ismét végigsimított az enyémen. Úgy éreztem, mintha fizikai érintés lenne. A szeme kifejezése olyan tiszta volt, hogy olvasni tudtam a gondolataiban.

Holnap ilyenkorra gondolkodtunk mindketten.

Miután elhagytuk az éttermet, Lily és Halley tervei szerint az ellenkező irányba mentek, mint én.

"Holnap találkozunk, apa" - mondta Halley, és gyorsan megölelt búcsúzóul. "Hívj fel, ha kijöttél."

"Majd hívlak. És holnap korán reggel találkozunk" - mondtam Lilynek, vigyázva, hogy ne nézzek a szemébe. Tudtam, hogy Halley úgy fogja fel a megjegyzést, mint egy főnök utasítását az alkalmazottjának, és nem úgy, mint ami valójában volt.

A lányom drámaian felnyögött. "Ugyan már, apa. Hagyd Lilyt egy kicsit élni."

"Nem akarok egy kicsit élni" - mondta Lily, majd rám nézett: "Ott leszek".

A szóváltás rövid volt, de olyan bensőségesnek és terheltnek éreztem, hogy nem hittem el, hogy Halley nem nézett gyanakodva oda-vissza közöttünk.

De nem tette, és én úgy mentem el, hogy jobban éreztem magam, mint napok óta. Vége volt ennek a kibaszott hosszúra nyúlt vacsorának, és holnap visszakapom Lilyt. Még nem volt alkalmam kettesben maradni vele, mióta visszadobta magát a liftbe, csak megmentett minket attól, hogy rendkívül kellemetlen magyarázkodnunk kelljen Halleynek. Az arckifejezése, ahogy a liftajtók becsukódtak, azonban kísértett. A szemei tágra nyíltak a döbbenettől és a félelemtől, de fájdalom is volt bennük. Abban a pillanatban újra rádöbbentem, hogy mennyire rosszul tettem vele, és hogy ez mennyire igazságtalan volt vele szemben. Az elmúlt három napban azzal kínoztam magam, hogy azon gondolkodtam, hány férfi bánhatott vele úgy ebben a városban, ahogy megérdemelte volna. Aztán arra gondoltam, hogy mindegyiküket megcsonkítanám, ha csak ránéznének.

Most azonban tudtam, hogy nem rájuk gondolt. Olyan dolgokat ígért nekem a szemével, amiket később - ezúttal holnap - be fogok szedni.


* * *

Mint kiderült, nem láthattam, hogy Lily korán és fényesen érkezett az irodába. Az ügyvédem, Jones megkérdezte, hogy találkozhatnánk-e korábban, majd megerősítette, amit sejtettem. Kim ügyvédje kinyújtotta a kezét, hogy még több pénzt kérjen. Először is azt állította, hogy ő fizette Halley oktatásának költségeit, aminek a felét nekem kell megtérítenem. Minden, amit felhozott, baromság volt. Én fizettem a tandíj, a szállás, az ellátás és a könyvek 100%-át. Én fizettem a nyári kirándulásokat. Még a diákszövetségi díjakat is én álltam, bár nem értettem, mi a fenéért akart belépni egy diákszövetségbe. Kim tudhatta, hogy ez nem fog működni, mert felajánlott egy ügyesen megfogalmazott titoktartási nyilatkozatot is. Ha eleget fizetek neki, soha többé nem szól rólam egy szót sem. Sem a sajtónak, sem a pletykalapoknak, még a macskájának sem.

"Szerintem ez zsarolás" - mondtam Jonesnak.

Megvonta a vállát, mintha ez csak szemantika lenne. "Azt hiszi, hogy könyvszerződést kaphat."

Hitetlenkedve felhorkantam. "Te most csak szórakozol velem. Én egy tehetségkutató ügynökség vezetője vagyok, nem George Clooney."

"Meglepődnél" - mondta Jones komolyan. "Tud egy jó szöget kialakítani. Azt állítja, hogy a belső körökben volt az egész Me Too mozgalom alatt. Állítsa ezt szembe azzal a tapasztalattal, hogy önnel, egy befolyásos férfival közös gyermeket nevel. Hogy az ön termete hogyan befolyásolta a dinamikát, hogy a bírósági rendszer mennyire igazságtalan tud lenni..."

"Úgy érti, hogy mennyire kedvez az anyáknak?" Követeltem. Húsz évvel ezelőtt megjártam a poklok poklát, hogy megkapjam Halley teljes felügyeleti jogát. Nem számított, hogy Kim mennyi hülyeséget csinált. Hányszor vezetett ittasan vagy zavarta meg a nyugalmat. A bíróság folyton megpróbálta visszaadni neki a lányomat. Halley hét éves volt, mire végre megítélték nekem a teljes fizikai és jogi felügyeletet, Kim pedig csak felügyelt látogatásokat kapott.

"Úgy értem, hogy hogyan kedvez a pénznek" - mondta Jones rezzenéstelenül. "Most nem azt mondom, hogy ez volt a helyzet, de egy könyvben jól mutathatna. Az emberek csak azt fogják látni, hogy az apádé volt az ügynökség..."

"Egy kis ügynökség tulajdonosa volt hét ügyféllel, és olyan profitot termelt, ami alig fedezte a rezsiköltségeket" - javítottam ki.

"Nem számít, hogy mi volt az. A neve The Walker Agency volt, ugyanúgy, mint most. Ha Kim úgy akarja, akkor úgy állítja be, mint egy seggfej, akinek mindent odaadtak, és az apja pénzét használta fel arra, hogy elvegye a felügyeletet egy szerető anyától." Jones bocsánatkérésre széttárta a kezét. "Nem mondom meg, hogy mit tegyél. Csak azt mondom el, hogy szerintem hogyan tudja ezt a látszatot kelteni."

Bosszantott a tudat, hogy Jonesnak igaza van. "Te mit tennél?" Kérdeztem mogorván.

"Ezt nem mondhatom meg."

"Ugyan már, Jones. Nem mint az ügyvédem, csak mint barátom. Fizetnél neki?"

Jones szünetet tartott, majd bólintott. "Igen, fizetnék."

Útban Halleyért, felhívtam Garrett-et, hogy megbeszéljük a dolgot. Egyetértett Jones-szal. "Megteheted a kárelhárítást, de tudod, mit szoktam mondani a kárelhárításról."

"Ez egy oximoron. Ha már egyszer kárt okoztál, elvesztetted az irányítást." Megdörzsöltem a szememet, és az előttem lévő összes piros féklámpát bámultam. "Az egyetlen igazi kárelhárítás az, ha teljesen elkerülöd az ütközést."

"Így van" - mondta Garrett. "Örülök, hogy valaki hallgat rám."

"Szóval szerinted is fizetnem kéne neki?"

Nem láttam a telefonon keresztül, de gyakorlatilag hallottam a hangjában a gondatlan vállrándítást. "Nem tudom. Őszintén szólva nem látom, hogy ez sokat lendítene a karriereden. Nem elég csúnya."

"Halley számára viszont csúnya lenne." Frusztráltan az öklömmel a vezetőoldali ablakra dobbantottam. A mellettem lévő autóban ülő utas odanézett. "Gondolod, hogy ezzel van esélye megállítani Kimet?"

"Halley érzései?" Garrett hangja dölyfös volt. "Nem. Nem hiszem."

"Igen, én sem" - sóhajtottam. " Kifizetem."

"Nézd a jó oldalát" - mondta Garrett. "Legalább már nem követi a magánnyomozó."

"Van valami jó oldala is" - mondtam, és letettem a telefont. Az igazi fényes oldal az lesz, amikor Halley biztonságban lesz az LAX repülőtéren, és visszamehetek Lilyhez.