Mae Doyle - Stolen Mafia Bride - 1. fejezet

 


1. fejezet





Tess



Esküszöm, ha kinyitom a szemem, és még nincs mindjárt itt az ideje, hogy megszólaljon az ébresztőm, valószínűleg ki fogok borulni.

Nem, ezt felejtsd el. Biztosan ki fogok borulni.

Az elmúlt héten minden reggel jóval az ébresztő előtt ébredtem, és ez elég ahhoz, hogy korai sírba szálljak. Még csak huszonkét éves vagyok, az isten szerelmére, de ahogyan alszom... vagyis nem alszom... hamarosan úgy fogok kinézni, mint aki közel jár az ötvenhez.

Talán itt az ideje, hogy tényleg beszéljek egy orvossal, hogy kapjak valamit, ami segít elaludni, ahelyett, hogy csak a fehérzaj-gépemre hagyatkozom, és drukkolok, hogy hajnali háromig kibírom.

A szemem homályos, és a számok a velem szemben lévő órán elmosódottak, de ha kicsit hunyorítok, még akkor is ki tudom venni őket, ha az élénkvörös fény miatt legszívesebben visszahúznám a fejemre a párnát, és úgy tennék, mintha még nem ébredtem volna fel.

3:47.

"A kurva életbe" - motyogom, ledobom a takarómat az ágy végéhez, és túl hirtelen felülök. A fejem tiltakozásul lüktet, és azonnal a vízért nyúlok, amit az éjjeliszekrényem mellett tartok. Néhány nagy korty segít lecsendesíteni a fejemben dübörgést, és megakadályozza, hogy rosszul legyek.

A víz szobahőmérsékletű, és kissé áporodott íze van. Az orromat ráncolva mégis megiszom, aztán kilendítem a lábam az ágyból, és a fürdőszobába botorkálok. A villany megvakítana, ha most felkapcsolnám, ezért a zuhanyzóban kapcsolom fel a lámpát, ami az egész fürdőszobát hátborzongató fénybe borítja.

"Oké, mivel dolgozom?" Kérdezem, előrehajolva, és a tükörben szemügyre veszem magam. Fáradt vagyok, az biztos, de nem nézek ki szörnyen. Valószínűleg a sok futás, amit mostanában csináltam, és az a tény, hogy a vízen kívül mást nem iszom. A legjobb barátnőm, Kristen szerint unalmas vagyok, de legalább most nem úgy nézek ki, mint egy kiszáradt aszalt szilva.

Megfordulok, megnézem a tükörben az oldalnézetet, aztán bólintok egyet. "Lehetne rosszabb is" - mondom, miközben végigsimítok a hasamon. Anyám nem volt a közelemben, amikor felnőttem, így tényleg nincs fogalmam arról, hogyan fogok kinézni, ha idősebb leszek, de biztos akarok lenni benne, hogy a lehető legjobb esélyem van arra, hogy jól nézzek ki és jól érezzem magam.

Soha nem mentem férjhez, és úgy tűnik, a legtöbb ember úgy gondolja, hogy ez az ablak már bezárult számomra. Huszonhárom évesen. Nem mintha legtöbbször elhinném nekik, de ha belegondolok, még mindig nem találkoztam senkivel. Néha megengedem magamnak, hogy elgondolkodjak azon, hogy talán igazuk van.

Fogat mosok és pisilek, mielőtt lófarokba húzom a hajam, és átöltözöm futóruhába. Ahelyett, hogy egy hosszú futásra indulnék a park körül, azt hiszem, inkább elszaladok a belvárosi pékségbe, aztán vissza. Szombat van, és azt hiszem, megérdemlek egy medvekarmot, amiért túléltem ezt a nehéz hetet. Azzal, hogy ugyanakkor futni megyek, nem lesz bűntudatom a kényeztetés miatt.

A bejárati ajtón kifelé menet néhány ételt rázok Arthur tartályába. A bettám már régóta velem van, és amíg nem felejtem el naponta egyszer bedobni neki egy kis szárított pelletet, úgy tűnik, nem bánja, hogy sosem vagyok otthon. Sokkal egyszerűbb, mint egy macska vagy egy kutya.

"Vagy egy barát" - motyogom magamban, miközben bezárom a lakásomat, és elindulok lefelé a lépcsőn. Közel lakom a Fő utcához, így ez a kis kirándulás a városba gyors és egyszerű.

Odakint hűvös van, és a hűvös levegő egyenesen a tüdőmbe csap. Nagy levegőt veszek, aztán ugrabugrálok párat, hogy felpezsdüljön a vérem. A Purple Monkey, a kedvenc pékségem, csak négy után nyitja ki az ajtaját, de már egy éve futok oda szombat reggelente korán, és mindig engednek, és hoznak nekem egy forró medvekarmot, még akkor is, ha hivatalosan még nincsenek nyitva.

Vagy sajnálnak engem, vagy utálják, hogy hajlandó vagyok szégyentelenül bámulni őket az ablakon keresztül, amíg beadják a derekukat és hoznak nekem valamit. Valószínűleg kicsit rosszul kellene éreznem magam, amiért ilyen korán reggel bűntudatot ébresztettem bennük, hogy megetessenek, de nem teszem. Üzletet adok nekik, nem igaz?

Lassú kocogásba kezdek, és menet közben gyorsulok. Az éjszaka csendes és teljes, a hold a fejem felett egy aprócska szilánk, amely alig tör át az engem körülvevő sötétségen. Persze, az utcai lámpák világítanak, és néhány épületben égnek a fények, mert a hozzám hasonló korán kelő madarak is felkelnek, hogy nekivágjanak a napnak, de leginkább csak sötét van odakint.

Nekem tetszik.

A hosszú órákig tartó munka a sürgősségi betegellátásban mindenféleképpen megvisel. Mivel nem vagyok házas, és nincsenek gyerekeim, általában én vagyok az, akinek furcsa műszakokat osztanak be, hogy mások otthon lehessenek a családjukkal. Azt mondom magamnak, hogy Artúr és én nem bánjuk, de egy részem örülne, ha valaki várna rám, amikor hazaérek.

Elmegyek a bank mellett, és sarkon fordulok egy mellékutcába. Két háztömb múlva a pékségnél leszek. Bár tudom, hogy ez nem lehetséges, őszintén szólva úgy érzem, hogy már érzem az illatát a finomságoknak, amiket készítenek. Ma reggel még mindig kipróbálhatnék valami mást, de valószínűleg nem fogok.

Csak van valami abban, hogy minden szombat reggel ugyanazt eszem, ami egy kicsit megnyugtat.

A Fő utcán még néhány ember van, főleg üzlettulajdonosok, akik korán kezdik a napjukat, de egyikük sem állít meg, vagy próbál beszélgetni velem. Láthatatlannak érzem magam, és bár furcsa érzés, valahogy tetszik, hogy azt hiszem, itt bármit megúszhatok, és senki sem fogja észrevenni. Soha nem emlékeznének arra a barna hajú nőre, aki végigfut az utcán.

A lehető leghalkabban haladok, ügyelve arra, hogy ne kerüljek senki útjába, aki úgy néz ki, mintha sietne, és még tíz perc sem telik el, és már a Lila Majom előtt vagyok.

Mielőtt benéznék az ablakon, egy pillanatra lelassítom a légzésemet. Azt hinné az ember, hogy nem fáradok el, hiszen ezt a futást mindig megteszem, de az utolsó két háztömböt mindig nagyon erőltetem, hogy minél hamarabb ideérjek.

Az első dolog, amit észreveszek, hogy nagyon sötét van odabent. Általában mostanra már minden lámpa ég, és a konyhai személyzet teljes erővel ott van, miközben fánkokat sütnek, muffinokat sütnek, és valaki a hátsó parkolóból csempészi be a bageleket, hogy a tulajdonosok úgy tegyenek, mintha tényleg a sajátjukat főznék a helyszínen.

A városban mindenki tudja, hogy nem így van, így nem igazán értem, miért próbálják fenntartani ezt a színjátékot.

De ez a reggel más. Egyetlen lámpa sincs felkapcsolva. Közelebb lépek az ablakhoz, a kezemet a szemem köré kulcsolom, hogy átlássak az üvegen. A kezemet az ablaküveghez szorítom, feszülten próbálok látni valamit, és várok egy pillanatig, amíg a szemem alkalmazkodik.

Tévedtem, amikor azt mondtam, hogy a pékségben nincs égve villany. Az elülső lámpák egyike sem ég, de a hátsó irodából lágy fényt látok. Nyilvánvalóan nem jártam még ott, de láttam már embereket ki-be járkálni, általában kemény arckifejezéssel.

"Mi a fene folyik odabent?" Tűnődöm hangosan. Tényleg abba kéne hagynom a magamban való beszélgetést. Ez lehet, hogy részben ez az oka annak, hogy nincs barátom. Legalábbis Kristen ezt mondja nekem, és tényleg nincs okom arra, hogy ne higgyek neki. Mindig is folyamatosan voltak udvarlói, mielőtt megállapodott, és a házas csapatban játszik - boldogan, teszem hozzá - az elmúlt egy évben.

Mintha csak a kérdésemre válaszolna, a hátsó szoba ajtaja hirtelen kinyílik. Nem sokat látok, de azt látom, hogy két ember van odabent, akik a hátsó szobából a konyhába sétálnak ki a háttérben. Bár tudom, hogy ma reggel nem fogok medvekarmot kapni, mégsem tudom elfordítani a tekintetemet arról, ami történik. Valamilyen oknál fogva érdekes.

Az egyik férfi a tulajdonos. Bár nem látom a vonásait, már csak a testalkata alapján is felismerem. Elég alacsony, de köpcös, és mindig azzal viccelődik velem, hogy el kéne vinnem futni.

A másik fickót nem ismerem. Hatalmas, sokkal magasabb, mint a tulajdonos, és úgy tűnik, mintha fölé tornyosulna. Egy csomó nő a gyomromban, ahogy nézem az előttem játszódó jelenetet. Van egy olyan érzésem, hogy el kellene fordulnom, és nem nézni, ami történik, de olyan, mint egy vonatszerencsétlenség, és őszintén szólva nem tudok félrenézni.

A szemem elkerekedik a rémülettől, amikor látom, hogy a tulajdonos küszködik, hogy kihúzzon valamit a zsebéből. A nagyobbik férfi felé szegezi, és én zihálok egyet, amikor rájövök, hogy ez egy pisztoly.

Miért van a pékség tulajdonosának fegyvere?

A két lövés olyan hangos és olyan hirtelen, hogy először fel sem fogom, mi történt. Mindkét férfi megrándul egy kicsit, és a tulajdonos a földre zuhan.

Tudom, hogy meg kellene fordulnom és elfutnom. Jeges félelem markolja meg a gerincem hátulját, és lassan végigvándorol a testemen, lehetetlenné téve, hogy tisztán gondolkodjak.

Futnom kellene. El kellene tűnnöm innen.

És mit teszek ehelyett?

Ordítok, mint egy kibaszott idióta.