Milana Jacks - Savage in the Heart - 9. fejezet

 


Kilencedik fejezet



MAG

A nővéremmel mindig kigúnyoltuk a nagyképű, elit Lyan-lányokat, akik a városba visszatérve a fogadónkban jártak. Gyakran a puha selymeiket, gondosan rendezett hajukat és finom ékszereiket viselték, hogy hajnalban a tavernában reggelizzenek.

Andy és én azon tűnődtünk, hogy vajon sminkben vagy elkészített hajjal aludtak-e. El sem tudtuk képzelni, mennyi időbe telik, hogy ilyen jól nézzenek ki, mert nekünk soha nem volt ennyi időnk reggelente.

Az akcentusukon is gúnyolódtunk, de én gyakran kívántam, hogy bárcsak én is közéjük tartoznék, ha csak egyszer is, és azt mondogattam, hogy ez majd akkor fog megtörténni velem, ha feleségül megyek egy gazdag arisztokratához, aki aztán elvisz Lyanba. És mégis, amikor az ilyen férfiak megkérték a kezemet, visszautasítottam, képtelen voltam rávenni magam, hogy elkötelezzem magam bármelyikük mellett. Amint egy nő átlépi a húszas éveit, és egyedülálló marad, az emberek elkezdenek kérdezősködni. Andy és én is az életünk közepén vagyunk, és nem vagyunk házasok, ami szokatlan.

Mindketten egy-egy egyedülálló férfi szeretetét és hosszú távú barátságát kerestük, míg a legtöbb nő kötelességből, megegyezésből vagy nemi erőszak, majd fogantatás miatt házasodik meg. Ritkán van a nőknek nagy választási lehetőségük. Ami felveti a kérdést, hogy apánk miért nem kényszerített egyikünket sem házasságra, vagy miért nem használt fel minket szövetségkötésre.

Talán nem érdekelte annyira, hogy törődjön vele.

Talán túlságosan is érdekelte, és elrejtett minket, ahol senki sem találhatott ránk.

Talán abba kellene hagynom a múlton való gondolkodást, és ki kellene merészelnem pillantani a szobánk ablakán ebben a fogadóban. Annak a helynek a tetején foglaltunk szobát, ahol ettünk, és a térre néz. Az utcán fülsiketítő a zene. A felvonuláson fények, színek, táncosok, énekesek, cirkuszi állatok, sőt még egy óriási akvárium is látható, tele színes halrajokkal.

Ez az egész egy kicsit sok nekem. A kezemet tördelem, és azon gondolkodom, hogyan fogom ma este csinálni. Hiszen a királlyal fogok vacsorázni. És Slei is.

Élesíti a fegyvereket, amelyeket ma este viselni fog, bár biztos vagyok benne, hogy a palotában tilos a fegyverek használata. Ha a tündérbűvölés kitart, Slei akár troll is lehet, és senki sem fog tudni róla, úgyhogy gondolom, a fegyverek az ő személyén is rendben vannak.

Én magamként megyek. Nincs bűbáj. Igaz, nem nagyon hasonlítok magamra a sok finom selyemmel, amit egymásra halmoztak, hogy megalkossák a pazar fekete ruhát, amit Slei vásárolt, kétségtelenül abból a pénzből, amit Lyan felé menet zsákmányolt.

Slei csatlakozik hozzám az ablaknál, karjait keresztbe fonta a mellkasán, gonosz tekintettel az arcán, miközben az emberek az utcán ünnepelnek. Egyik karomat a bicepsze alá szorítom. "Nem hiszem, hogy a csillogás el tudja rejteni a rossz hangulatodat."

Amikor Slei nem válaszol, felnézek a profiljára. Jóképű vadember, éles arccsontokkal és hosszú orral, amely a hídjánál enyhén meghajlik, ami még férfiasabbá teszi a megjelenését.

"Talán megfertőzöm a királyt a rosszkedvemmel, és meghal."

Kuncogok. "Csatlakozzunk a társasághoz?"

Slei fájdalmasan felsóhajt, mintha az évtized legnagyobb bulija teher lenne. És talán neki az is, de nekem? Még soha nem láttam olyat, ami akár csak távolról is megközelítené a hercegnő születésnapi partiját. A palota körül kanyargó utcán zenészek masíroznak, harsonától kezdve a vonós hangszereken át a dobokig mindenfélét játszanak. A több mint ötven tagú, trombitás és táncos zenekarok selyemszalagokat dobálnak a nézőknek, amikor elhaladnak. A felvonulás vadul zajlik!

Lemegyünk a lépcsőn, és belépünk az előcsarnokba, ahol udvariasan rámosolygok arra a szerencsétlen lélekre, aki megkérte Slei-t, hogy fizesse ki a lakosztályt, amit elfoglaltunk, anélkül, hogy egyáltalán bejelentkeztünk volna. Slei csak talált egy ajtót, betört a szobába, és úgy döntött, hogy igényt tart rá. Végül fizetett, de csak azután, hogy félholtra ijesztette a férfit.

Sőt, Slei izgatottsága egyre fokozódik, és attól tartok, hogy ma este még bekattan, talán letépi valakinek a karját. Vagy egy lábat. Nem is tudom. Amit tudok, az az, hogy nekünk annyi, ha nem viselkedik.

"Hé." Összefűzöm az ujjainkat, miközben megállunk az utca közepén, arra kényszerítve a zenészeket és a felvonulókat, hogy körülöttünk kelljen sétálniuk. A férfiak nekimennek Sleihez, és olyan gyilkos tekintet van az arcán, hogy megijedek.

"Hé!" Megmarkolom az arcát, és lefelé fordítom, hogy rám nézzen. A szemei vörösre lángolnak.

"Csak azért, mert erős bűbáj alatt vagy, az a tündérmágia nem áthatolhatatlan, és olyan idegesnek tűnsz, hogy..." Rácsapja a száját az enyémre, és a nyelvét az ajkaim mellett tolja el, és az utca közepén csókolózik velem.

Nyögve megragadom először a vállát, majd a kezemet a dicsőségesen sűrű, durva hajába túrom, és ökölbe szorítom, arra gondolva, hogy ilyen erősen fogom ökölbe szorítani, amikor megdug. Tudom, hogy ez a férfi keményen kefél. Engem még sosem dugtak meg keményen, és szükségem van rá, most akarom.

"Menjetek szobára", kiabálja valaki.

Slei lelassítja a csókolózást, és most már nyugodtan csókol engem, némileg enyhül az élesség, amit tőle éreztem.

"Menjetek szobára" - kiabálja egy másik férfi.

Slei rám mosolyog. "Még egy seggfej mondja ezt, és gondoskodom róla, hogy ezek legyenek az utolsó szavai."

"Ó, hát szerencséjére nekünk buliba kell mennünk."

Slei rám mered.

"Mi az?" Gyakorlatilag átvonszolom az utcán. Már majdnem a téren vagyunk, ahol a tömeg a palota északi szárnyából érkező zenére táncol.

"Ha bármi történne - mondja Slei -, azt akarom, hogy egyenesen Tolei táborába fuss."

"Azt hittem, nem hagyod, hogy bármi történjen velem."

"Pontosan ezért mondom, hogy fuss."

Fintorodom el, ahogy besétálunk a térre. Táncoló emberek ütköznek belénk, és Slei szemei valósággal izzanak a haragtól. Nem fogja kibírni az éjszakát. Toleihez hasonlóan ő is két évszázadot tölthetett egyedül, a sötét föld alatt téli álmot aludva, és most olyan emberek veszik körül, akiket gyűlöl, és az illataik.

"Elfutok. De jobban szeretném, ha elvinnél egy körre a mágikus farkadon, mielőtt elválnának útjaink. Úgy hallottam, pörög és vibrál."

"Mondd ezt még egyszer?" A palota tetejét fürkészi, a körülöttünk lévő tömeget. Az orrlyukai tágulnak, és néhány szigilla izzik. Kicsit sajnálom a tündérhímet, aki fedezi Slei-t. Talán Slei teszteli a tündér varázslatát, vagy akár az ígéretét, hogy a tündér olyan alaposan elbűvöli, hogy egész éjjel elrejti a kilétét.

Slei egyenesen a főbejárat felé indul, ahelyett, hogy jobbra, az északi szárny felé mutató táblák felé indulna.

"Hová megyünk?" Kérdezem.

"Nem túl messzire" - mondja Slei, hosszú lábai gyorsan és céltudatosan lépkednek, miközben én magassarkúban és hosszú ruhában csak arra a pillanatra várok, amikor megbotlom és az arcomon landolok. Általában nem vagyok ügyetlen, de magassarkúban nem vagyok olyan kecses, mint laposban.

"Lassíts", mondom.

Teljesen megáll.

Már majdnem a tér másik végében vagyunk, amikor meglátom őket. Medeisarok leselkednek az árnyékban a fényesen kivilágított tér körül, vörös szemük izzik a fényeken túli sötétségben. Az egész város fényei kialudtak, és csak a város szíve világít.

"Ő tudja" - mondja Slei.

"Ki és mit?" Suttogom, mert hirtelen kiszolgáltatottnak érzem magam. Ha a király felfedez bennünket, táplálék leszek azoknak a fenevadaknak.

"A király tudja, hogy itt vagyok."

"Honnan tudod, hogy tudja?"

"A medeisarok nem tudnak uralkodni az éhségükön, és a több ezer emberének lakomával ajándékozza meg őket. Az egyetlen ok, amiért megkockáztatna egy ilyen mészárlást, az az, ha azt hiszi, hogy egy medeisar kiszimatolhat engem."

"Ki tudnak szagolni téged?"

"Igen."

"Akkor tartsuk magunkat távol a medeisaroktól."

"Nem, megkeressük a tündérfiút, és megmondjuk neki, hogy fedje el az én szagomat is."

"Honnan tudod, hogy még nem tette meg?"

"Mert érzem az izgalmam keveredését a tiéddel."

"Jó tudni, hogy mindig kanos vagy."

Megragadja a fenekemet és megszorítja. "Csak a közeledben."

Awww.

Felemeli a kezem és megcsókolja a tetejét. "Bátor nő vagy, Mag."

"Köszönöm."

"És gyönyörű vagy, és valószínűleg magam is vadállattá változom, és átrágom magam a király népén, csak azért, mert szemet vetettem rád."

"Awww. Ne légy nevetséges. Csak kivájhatod a szemüket, és csinálhatsz nekem egy szép nyakláncot."

Slei felnevet.

Rákacsintok, és összefűzöm az ujjainkat, próbálom nem mutatni neki, mennyire ideges vagyok, hogy egy vad horda hímjével sétálgatok ennyi ellenség között. Mégis vele sétálok a téren hömpölygő tömegben, az illataik még az én érzéketlen orromat is irritálják. El sem tudom képzelni, milyen lehet ez Slei számára, akinek a szaglása százszor jobb, mint az enyém.

Megérkezünk a tér végére, és felmászunk egy lépcsősoron, amely a tetején elvékonyodik. Egy katonapár állja el az utunkat a keskeny ösvényhez, amely a kerteken keresztül az északi szárny bejáratához vezet. "Meghívók" - mondja az egyikük, és szép kék szeme az arcomról a dekoltázsomra vándorol.

Mielőtt Slei kivájná a szemét, és tényleg nyakláncot csinálna belőle, egy bányász sétál el mellettem. A póráz végén, amit a kezében tart, egy medeisar van, egy kiéhezett, ló nagyságú lény, hatalmas vörös szemekkel és éles fogakkal teli szájjal, ami egy felnőtt embert is képes kettéroppantani.

A fenevad orra felhúzott, a farka pedig a lábai közé lóg. Slei a medeisarra mered. A szél a tarkómon fújdogál, és egyenesen a medeisarhoz viszi a szagot, aki megáll, horkant egyet, és orrlyukait kitágítva felhorkant. A hatalmas fej felénk csattan, vörös szemei találkoznak az enyémmel, én pedig nyelek egyet.

Ez az.

A medeisar megérezte a horda vad hímjének szagát. Fájdalmas halált fogunk halni. Soha nem látom a húgomat, hogy elmondjam neki, sajnálom, hogy elhagytam a hordát. Hogy elmondjam neki, hogy rosszul döntöttem, mert féltettem a biztonságomat, és hogy megbántam, és hogy ki kellett volna tartanom vele jóban-rosszban, még a saját halálomban is egy vad hím keze által, akinek szét kellett volna tárnom a lábam a túlélésért és a védelemért.

"Slei - suttogom.

"Látom őt, kedvesem." Slei megcsókolja a halántékomat. "Nyugtasd meg a szíved. A vadállatok azért vannak ott, hogy megvédjenek minket, nem igaz, katona?"

A katona bólint. "Igen, uram."

A bányász a medeisar hátán suhint korbácsával, amitől az állat fájdalmasan felnyög. Mellettem Slei morogni kezd.

Tennem kell valamit, különben meghalunk.

Egyetlen dolgot tehet egy hölgy, amivel felkeltheti minden hím figyelmét a környéken. Elájulni. Így hát meginogok a lábamon, és elkezdek zuhanni. Slei elkap, én pedig a karjára hajtom a fejem, mintha teljesen elájultam volna.

"Erre, uram - mondja a katona. Slei egy darabig mozog, aztán leül valahová csendben. Nem merem kinyitni a szemem.

"Azonnal hozok egy gyógyítót." A katona csizmája a macskakövön koppan, én pedig Slei vigyorgó arcára nyitom a szemem.

Megcsókolja az ajkamat. " Micsoda szélhámos vagy." Feltámaszt, és az ölébe ültet.

Átkarolom a nyakát. "Úgy néztél ki, mint akit meg kell menteni."

Elmosolyodik, és megmutatja az összes éles fogát. "Ne tedd szokásoddá a megmentésemet."

"És mi van, ha mégis?"

"Akkor meg kell büntetnem téged."

"Esküdj meg."

Slei füle megrándul. "Visszajönnek."

Újra a karjaiba rogyok, és hallom, ahogy több csizma tapos a kövön, majd valami kellemes illatot érzek, amitől felnyögök, és félig kinyitom a szemem. A tündér hím felettem lebeg, a katona már el is sétál.

"Elszámolok... egyig - mondja Slei -, mielőtt a fogaimmal kitépem az arcodat".

A tündérhím ellép, unott arckifejezéssel. Ma este vastag, fekete, térdig érő kabátot visel, amelyen arany hímzések vannak, amelyek a napsugarakat hivatottak ábrázolni. Magas gallérja kilóg a kabátból, és a tarkóját körbeöleli.

Egy fiatal hölgy van vele. Nem tündér, de koronát és pompás fehér ruhát visel. Fele annyi idős, mint én, mogyoróbarna szemei és arcvonásai a Stenan-földek ritka őslakos törzseire emlékeztetnek. Gyémántok lógnak a fülcimpáján, és egy még nagyobb gyémánttal párosulnak, amely a karcsú nyakában lóg. Nem tudom, hogy ez a monstrum hogyan nem nyomja el őt. Annyira szép és csillogó, hogy nem tudom elfordítani a tekintetemet.

"Mag" - mondja Slei.

"Hm?"

"Mag", ismétli Slei most már kicsit szigorúbban.

Alig tudom levenni a szemem a gyémántról. "Elnézést. A tökéletes ékszert csodáltam."

"Tökéletes, ugye?" A lány úgy bámulja Slei-t, mintha ugyanúgy el lenne bűvölve tőle, mint én a nyakláncától. Várjunk csak, az egy tiara a fején? Basszus! Úgy pattanok fel a padról, mintha valaki seggberúgott volna, és térdre ereszkedem, remélve, hogy végrehajtom a tökéletes udvariasságot, és tartom a gazdag népi színlelést. Az arisztokraták tudják, hogyan kell meghajolni, és bár apa megtanította Andynek és nekem, hogyan kell pukedlizni, én kiestem a gyakorlatból.

A lány enyhe fejbiccentéssel köszön vissza. "Hogy érzed magad?" - kérdezi.

Megköszörülöm a torkomat. "Jól vagyok, hercegnő..." Elakadok, remélve, hogy megmondja a nevét, mivel fogalmam sincs, melyik király lánya ez itt. Vagy hogy egyáltalán a király lánya-e. Talán egy Stenan hercegnő. Lehet, hogy egy másik univerzumból jött, amennyire én tudom. Nem tudhatom, mert soha nem volt semmilyen hivatalos oktatásom vagy kapcsolatom a királyi családdal.

"Gloriana hercegnő - mondja a tündér -, nagy örömömre szolgál, hogy végre bemutathatom a kisöcsémet, El'iah herceget, és kedves unokatestvérünket, Maget."

A hercegnő olyan szélesen mosolyog, hogy attól félek, az arca kettéhasad, és amikor Slei továbbra is a fae hímre bámul ahelyett, hogy meghajolna vagy legalábbis tudomásul venné a hercegnőt, bordán könyökölöm.

Slei feláll, és biccent a hercegnőnek, majd hirtelen megindul. A sarkam csattog a kövön, majd a márványpadlón, ahogy Slei után rohanok, aki felugrik a lépcsőn, egyszerre kettőt lépcsőzik, félreállítja a férfiakat, majdnem felborít legalább néhány nőt és a frissítőtálcát, csakhogy bejusson a palotába.

Utolérem, de amint utolérem, ismét megindul.

Baszd meg! "Slei" - kiáltom, és felkapom a ruhám szegélyét, nehogy megbotoljak a saját lábamban a magassarkú cipőben. Nem viseltem magassarkút, mióta... nem is emlékszem, szóval vigyáznom kell a lépteimre, és ápolnom kell szegény lábamat, amikor később este visszaérünk a lakosztályba.

Slei megáll egy tükör előtt az úri szalon előtt. Tágra nyílt szemekkel és zavart arckifejezéssel bámulja a tükörképét. Lassan megállok mellette, szinte rettegek attól, hogy mivé tette őt a tündér, vagy inkább, hogy néz ki ez az El'iah tündér. Slei arckifejezéséből ítélve a külseje borzalmas.

"Nem látom, hogy nézel ki."

Slei a csuklóját mozgatja, manipulálva a mágiámat.

A tükörben egy magas, szőke, karcsú férfi mellett állok, erős, de nem vaskos bicepszekkel, kúpos derékkal, amely hosszú lábakba nyúlik, amelyek hegyes aranycsizmában végződnek. El'iah egy aranyszínű, többféle anyagból készült bodyt visel, amely valahogyan egymásra van rétegezve, és királykék fonalakkal van összevarrva, amelyek illenek királykék köpenyéhez.

Szemei meleg aranyszínű, a napra emlékeztető gömbök.

"Szeretné kommentálni?" Kérdezi Slei.

Megrázom a fejem. Úgy jelenik meg, mint egy gyönyörű nyári tündér. Épp az ellentéte annak, aki ez a hím. Szinte kételkedem benne, hogy túléljük ezt az éjszakát.

"Ragaszkodom hozzá" - mondja.

"Szép vagy."

A tündér befordul a sarkon, és kissé bosszúsan felvonul hozzánk. "Elsétáltál egy hajadon hercegnőtől."

"Igen."

A tündér bámul. "A bátyám sosem lenne ilyen goromba."

"Én nem ő vagyok."

"De ma este igen. Kezdj el úgy viselkedni, mint egy nyári udvari herceg, vagy soha többé nem látod a bátyádat."