Milana Jacks - Savage in the Touch - 14. fejezet

 


Tizennegyedik fejezet


A vadember olyan helyen kefél engem, ahol még sosem érintett meg. Ahogy nézem, ahogy a felsőtestének izmai hullámzanak, miközben vastag farkát a seggemben mozgatja, egy részem újra izgalomba jön és felizgul. De a másik részem látja az aranyszínű szemei furcsaságát, a széles orrát, amely minden egyes lökésnél kitágul, és a felső ajkát, amely megemelkedik, ahogy felgyorsul. Az éles szemfogak emlékeztetnek rá, hogy ő nem férfi.

A dorombolása morgássá változik, és én elakad a lélegzetem.

Eltakarja a számat, így kénytelen vagyok az orromon keresztül lélegezni. Ilyen közel érzem a szagát, és az illata férfias és erős, biztonságban érzem magam tőle, de az arckifejezése megrémít. Vicsorog, ahogy rám ront, az ajkát hátrahúzza, hogy az összes foga látszódjon, és az orrát kitágítja, hogy mindkettőnket megszagolhasson. A füle megrándul, amikor felnyögök egy hangot, ahogy a farkának az érintésétől megremeg a hasam, és a szemeim a tarkómba gurulnak.

"A kis kibaszott lyukad az új kedvenc helyem. Tudod, mit szeretek csinálni azokkal a helyekkel, amiket én akarok? Felszántani őket. A te kis puncid lesz a következő. Ez a te ékszered, az a hely, ahová a hímek nem mehetnek engedély nélkül. Én az engedély nélküli behatolásra specializálódtam. Kifosztom a puncidat és ellopom az ékszeredet. Mondd meg nekem, nőstény, tetszik, amit veled csinálok?"

Belém döf, és én nem tudok gondolkodni. A testem lángolóan forró, a melleim fel-le ugrálnak, a puncim remeg, és szükségem van rá, hogy most azonnal elélvezzek.

"Tudod, mit fogok még csinálni? Rögtön azután, hogy felszántottam és kifosztottam?"

Megrázom a fejem, ő pedig leveszi a kezét a számról, hogy megcsókolhasson. Ezúttal kinyitom a számat, és hagyom neki. Ez úgy tűnik, felbosszantja, és vicsorogva csókol, miközben kétségbeesetten próbál keményebben megdugni. Elélvezek és sikoltozom, ő pedig lenyeli a sikolyaimat, miközben addig vánszorog rajtam, amíg el nem csendesedik, mielőtt elélvezne.

Egy magsugár ömlik belém, és amikor a hím visszahúzódik belőlem, kimerülök, és elégedetten fekszem ott, hogy az egész fordulatot átaludjam. Tolei lehajtott fejjel, csípőre tett kézzel térdel, a mellkasán lévő szigilla fényes aranyban pulzál. Lábai között büszkén áll a farka, és ondót szivárogtat.

Egyik tenyerét a szigillára nyomja.

"Azt mondtad, hogy az nem a te szigillád" - mondom a kínos csendbe, ami azután szokott előfordulni, hogy az emberek először szexelnek így. Bár a legtöbb ember először rendes szexet folytat, és csak utána jön a seggbe szex. Toleit nem érdekli, hogy mások mit tartanak normálisnak vagy szabályosnak.

Felnéz a sigiláról. "Mmhm."

Mintha előre látnám a választ, az arcom forrón lángol, mielőtt megkérdezném: "Kinek a szigilla ez?".

"A tiéd."

Nyelve nem tudom, mi mást mondhatnék. Bárcsak mondana valamit, mert kurvára kínosan érzem magam. "Nekem nincs pecsétem, Tolei."

"De van."

"Hogyan?"

"Ez egy hosszú történet" - mondja, és a szakállát súrolja. "Amit már alig vártam, hogy elmesélhessem, mióta megismertelek. Zavart, hogy egyáltalán nem érdeklődtél a párosításról vagy a szigilláról. Miért nem kérdezted meg ezt korábban, amikor több időm volt válaszolni?"

"Most van időd."

"Tovább kell mennünk."

"Meg fogunk állni valaha is egy éjszakánál hosszabb időre?"

"Lyan városának kapujánál fogunk megállni. Bármennyi éjszakára megállunk, amíg a király meg nem hal, és a város a miénk nem lesz."

Feltápászkodom, és letérdelek előtte. "Csak viccelsz." Tolei nem mosolyog, ezért folytatom. "Ha a kapukhoz lovagolsz, a király elpusztít téged."

"Meg vagyok sértve, hogy gyengének tartasz."

"Nem tartalak gyengének."

"Talán nem mutattam neked erőt. Csatlakozni fogsz hozzám egy portyán. Elérünk egy várost Lyan előtt, ahol a király csapdát állított nekünk. Ahelyett, hogy itt hagynálak, csatlakozol hozzám."

"Nah, jól vagyok."

"Ragaszkodom hozzá. A társam gyengének tart."

"Te vagy a legvadabb ember, akivel valaha találkoztam."

Tolei felvonja a szemöldökét.

"De a király több ezer fős seregeknek parancsol, és hatalmas varázsereje van. Apám azt mondta, a király egy mozdulattal öl."

"Több százezer emberről van szó. A királynak nincs varázsereje. És apádnak igaza van. Csak egy csuklómozdulat kell hozzá."

"A királynak van mágiája, Tolei."

"A királynak nincs mágiája." Tolei ugatja a szavakat. "A mágia nem az övé. Ellopta, bányászta, félrevezette, rosszul használta, és meg fogom ölni őt azért, amit a népemmel tett."

Fintorogva ráncolom a homlokom. "A népeddel?"

"Az enyémet. Valaha mind az enyémek voltak." Tolei feláll, és felrántja a nadrágját.

"Várj." Megragadok egy bundát, és magam köré tekerem, éppen akkor, amikor mezítláb és csupasz mellkassal kifelé tart. A hegy másik oldalán vagyunk, beljebb, északabbra tartunk, ahol hidegebb van.

"Meg fogsz fázni" - kiáltok utána, aztán rájövök, hogy én sem fázom. Biztos vagyok benne, hogy beteg vagyok.

"Egyikünk sem fog megfázni. Beléptünk a párzási lázba, ami a telihold utáni éjszakáig tart." Tolei rámutat. "Akkor majd felszállok rád, és pároztatlak."

Csatlakozom hozzá a sátor kijáratánál. "Mint egy állat."

"Csak úgy."

"Kik a te néped? Az én népemben nincs emlék a hordára, különben apám megtalált volna téged. Minden földet átkutatott a horda után, de nem talált titeket. Úgy halt meg, hogy azt mondta a királynak, hogy szerinte te csak egy mítosz vagy."

"Az apád bányász volt." Tolei felhorkant. "A társam egy bányász lánya. Egész életemet leélhettem volna úgy, hogy ezt nem tudtam."

"Nem volt az. Történész volt."

"Ezt mondta neked?" Tolei kuncogott. "Egy történészt, aki mágikus lényeket keres, aki egy olyan hordáról beszél, amely elhagyta a földeket és kétszáz évig rejtőzködött, Keresőnek hívják. Az apád a királynak dolgozott, és segített leigázni a népemet, felkutatta a hordámat, hogy a királyod is bányászhasson belőlünk mágiát." Tolei távozik.

Felnézek a fényes holdra. Fénnyel füröszti az arcomat, és behunyom a szemem, hagyom, hogy a holdfény megvigasztaljon. Apám történész volt, semmi több, és Tolei rosszkedvű, mert megsértettem, amikor azt mondtam, hogy a király megöli őt a kapuknál. De a király meg fogja ölni a hordát, már csak azért is, hogy megvédje a trónját. Nem fogja Toleit a kapuk közelébe engedni.

"Azt mondják, teliholdkor mindenki megőrül" - mondja egy hím.

Megijedve besurranok a sátorba, majd bekukkantok a sátorszárnyon. Kasei sétál ki a sátra mögül, kezében apám Nagy Könyvével. Nem szeretem őt, amiért bilincsben tartja a húgomat, és mert mindig vitatkozik Toleival. A többi horda hímje ráadásul alig néz rám, de ez itt-ott lopva vet egy-egy pillantást, és nem tetszik, ahogyan rám néz, mert a tekintetéből rosszindulat sugárzik.

Mivel nem akarok hozzászólni, visszavonulok a sátorba.

Valami nehéz koppan a földön.

"Minden itt van bent" - mondja. "Tolei soha nem fog elengedni téged. Megkötöz és tenyészt téged az idők végezetéig. Amikor végez veled, nem fogod tudni, hol kezdődik ő, és hol végződsz te. El fogsz veszni benne."

"Menj el."

"Menj el, amíg még tudsz."

Közeledem a sátor ajtajához, és hallgatózom. Amikor azt hiszem, a hím már elment, kikukucskálok, és megtalálom a könyvet, amit otthagyott.

Felveszem, leülök a szőrmére, és lassan lapozgatom, vigyázva, hogy ne sérüljenek meg a lapok. Ez az egyetlen dolog, ami apámtól megmaradt. Ez és az írásom. Tőle örököltem az írás és a rajzolás képességét. Csakhogy az élet sosem volt könnyű számunkra, és halála után rosszabbra fordult, én pedig elhanyagoltam a tehetségemet. Azzal voltam elfoglalva, hogy túléljem a fogadó vezetését Maggel.

Gyerekkorom óta nem lapozgattam ezt a könyvet, de emlékszem a varázslények képeire, és a tündérek és sok más varázslény mellett lapozgatva eljutok az utolsó fejezetekig, ahol apám a medeisarokat ló méretű, négylábú lényekként ábrázolja, akik két vagy négy lábon tudnak járni. Gyerekkoromban átugrottam ezeket az oldalakat, mert apám úgy rajzolta a medeisarokat, ahogyan a csatatéren látta őket: holttestek fölé görnyedve, az emberek beleit zabálva, miközben az emberek kegyelemért könyörögtek.

Még most, felnőtt nőként is átfutom a király győzelmeit ábrázoló oldalakat, mert a csatajelenetek képei megrémítenek. A vége felé újabb rajzokat pillantok meg, olyanokat, amelyeket még nem láttam, és ceruzával, még nem színezve. Egy csoport férfit ábrázoló rajz, akik középen valami köré csoportosulnak. Bő nadrágot viselnek a szőrme, a bőrök és a fegyverek alatt. A hajukat ékszerekkel fonják be, a lábuk pedig olyan, mint az állatoké, hosszú és hátrahajló.

Ez a horda. Szerintem apám megtalálta őket, vagy legalábbis talált valakit, aki tudott róluk, akkor miért végezte ki a király a téren? Magot és engem ezután megszégyenítettek és elkerültek. Szerencsére a fogadó kívülállókat szolgált ki, nem csak azt a néhány embert, aki a faluban lakott, így még tudtunk enni adni magunknak.

Felemelem a papírt, és próbálom kitalálni, hogy mi fölött görnyednek, amikor a szobában megváltozik a levegő, és a hátamon végigfut a hideg. Hallom a velem együtt a sátorban lévő valamit, a légzése durva és nehéz, mint egy vadállaté, amely készen áll a lecsapásra. Nem merek megmozdulni. Nem merek felnézni. A kezem remegni kezd, és a szívverésem olyan hangos, hogy biztos vagyok benne, hogy a halottakat is felébreszti.

Az állat mélyen morog a torkában.

Rám ugrik és megöl.

Ugyanúgy tudom, ahogyan azt is, hogy Tolei mindig itt hagyja nekem a csizmakését. Rápillantok a szőrmék mellett fekvőre, egy karnyújtásnyira, de ha megrándulok, a sátorban lévő állat támadni fog. Úgyis támadni fog, úgyhogy jobb, ha gyors vagyok.

Épp akkor kapom el a kést, amikor a vadállat ránk veti magát. Csak rövid, sötétbarna szőrzetet, nagy fogakat és széttárt, kinyújtott karmokat látok, ahogy leereszkednek, hogy feltépjenek. Teli tüdőből Toleiért kiáltok, de tudom, hogy most már nem tud megmenteni, még ha akarná sem. A medeisarok kegyelem nélkül ölnek. Ez egy ragadozó, és én vagyok a tápláléka.

Üvöltés hallatszik, amikor a medeisar a fejemre száll. Magzati pózba helyezkedem, miközben körülöttem káosz uralkodik. Hímek kiabálnak, a sátor összeomlik, és nem egy medeisar vicsorog és csattogtatja a fogait. Merek egy pillantást vetni a hónom alatt, és amikor nem látok semmit, mert a sátor rám dőlt, a medeisar pedig eltűnt, kúszni kezdek. "Szent szar, szent szar, szent szar". Egy egész fordulónak tűnő ideig kúszom, mire végre kibújok a sátorból. Állva fordulok meg, hogy megnézzem a tábort.

Egy pár medeisar harcol egy izzó vörös szigillából kialakított körben. A körön kívül a horda áll, ahogy a nővérem is, tágra nyílt szemmel, kezét a szájára téve. A tekintetünk összeakad, és Mag sírni kezd. Odarohan hozzám, és szorosan átölel. "Azt hittem, meghaltál."

"Még nem."

"Nővérem - mondja -, el kell mennünk. Menjünk el."

"Most?"

"Soha nem volt még jobb alkalom. Mindenki a párbajt nézi, és aki nyer, az fogja vezetni ezt a hordát."

"Párbaj?"

A lány bólint. "Ezek medeisarok, Andy."

"Igen, azt látom, de ha egymás ellen harcolnak, akkor hadd harcoljanak. Hol van Tolei? Biztos vagyok benne, hogy ő majd megoldja ezt."

Mag a tenyerei közé szorítja az arcom. "Ne borulj ki, oké?"

"Oké." Amikor ezt mondja, én tutira ki fogok borulni.

"Tolei egy medeisar."

Elmosolyodom. "Már megint megetted azokat a gombákat?" Kérek belőle. Jó lenne elfelejteni ezt az egészet, és magasan a fűben heverészni.

Mag szeme megenyhül. "Kasei azért támadt rád, hogy provokálja Toleit."

Megrázom a fejem. "Egy medeisar támadt rám."

"Láttam, hogy Tolei megváltozott. Hímből medeisarrá változott. Egy vörös fényvillanás alatt." Csettint az ujjaival. "Csak úgy ott volt előttem, miközben a vacsorát készítettem elő, aztán már nem volt ott. Egy villanásnyi fényben."

Visszagondolok a folyóra, amikor a testének alsó fele egy állaté volt, de ő nem lehet medeisar. "A királyé a medeisarok, Mag. Tévedsz."

"Tudom, mit láttam!"

"Rendben!" Kitérek a húgom elől, és a körhöz rohanok, ahol két fenevad küzd. A belőlük jövő zajok megrémítenek, még mielőtt meglátnám, hogyan harcolnak. A hímek szétválnak előttem, és látom, hogy a rövid, sötétbarna szőrű medeisar vérzik a gyomrából, a belei fele kilóg, a másik pedig feltépi a mellüregét, amíg meg nem találja a szívét, és felüvölt az égbe.

Torkom hátsó részében egy nyögésszerű hangot adok ki, és a fekete szőrű medeisar felém csettint a fejével. Ő a győztes. A másik megrándul alatta, a gyomrától a torkáig felnyitva. Vörös szeme az enyémbe mered, és ó, minden szentre, azok a vörös szemek ismerősnek tűnnek. Sokszor néztem már rájuk. A fejem elkezd forogni, de nem tudok félrenézni, ahogy az ellenfelébe fúrja magát, és kitépi a szívét.

Két harapással megeszi.

A gyomrom felemelkedik, ahogy a medeisar két lábra áll, felfedve az ágyékát körülvevő vörös szőrzetfoltot. Hosszú karjai az oldalán lógnak, és még hosszabbnak tűnnek kiterjedt karmai miatt. Vér csöpög belőlük.

Vörös fény villan, és Tolei ott áll meztelenül, a mellkasán lévő szigilla lüktet, a szája vérből és húsból álló folyékony összevisszaság. Közeledik hozzám, én pedig előrenyújtom a késemet. Vicsorogva megragadja a tarkómat, és a száját az enyémre szorítja, a kést a hasába nyomja. Elengedem a nyelét. Leszúrtam. Istenem, segíts, megszúrtam.

Megpróbálom arrébb tolni, és a mellkasának nyomom.

Ezúttal nem történik semmi, és Tolei nem enged el.

Vér borítja be a csókunkat, én pedig nyitva tartom a szemem, hogy ne forogjon a fejem, és ne ájuljak el a félelemtől és a sokktól. Tolei megcsókolja az arcom, és azt is vérrel keni be. Megsimogatja a hajamat. "Jól van, jól van, nőstény, ne félj tőlem." Kihúzza a kést a hasából, és visszateszi a kezembe, majd a torkához emeli a kezem. "Vágd el."

Bámulok rá.

"Csináld."

Megrázom a fejem.

"Csináld!"

Eldobom a kést, és megpofozom. "Ne mondd meg nekem, hogy mit csináljak. Nem vagyok a háziállatod. A társad vagyok, és úgy fogsz kezelni, mint egy társat, és nem mint az utolsó embert a világon, aki megtudja, hogy medeisar vagy."

Tolei pislog egyet. Folytatom, mert, hé, elvesztettem a fejem, és nulla kibaszott szarságom van. Ráadásul idegösszeomlásom van, úgyhogy baszódjon meg ő és a szarsága. Megbökdösöm a mellkasát. "El kellett volna mondanod."

"A párzás után", mondja.

"Nem, most."

"Visszautasítottad volna a párosodást."

"Még mindig megtehetem. Szóval azt javaslom, kezdj el... kuncsorogni."

"Megalázkodni?"

"Igen. Tudom, tudom. Ez valószínűleg egy olyan szó, ami nem regisztrálódik az Alfa agyadban, de létezik. Nem volt jogod elragadni engem az otthonomból, megkedveltetni magaddal, aztán medeisarra váltani, mintha ez teljesen normális lenne."

"Számomra ez teljesen normális."

"Gah!" Elbotorkálok, de nem jutok messzire, mert Tolei természetesen felkap és átdob a vállán. Rúgok és sikítok, de nem enged el, sőt, még a lovára is sikerül felszállnia, miközben én a vállán lógok. Bosszantóan fürge hím.

Lóhátról ugat néhány parancsot, miközben leültet, és karjaival a testem alá szorítja a kezemet. Vonaglok, és megpróbálok elszabadulni, de hamar feladom, mert Tolei elől nincs menekvés. Szipogok, mert most már sírok, nem tudom miért. Nem fáj, csak annyira frusztrált vagyok tőle és a hazugságaitól, és tudod, tényleg kiakadtam. Jogosan.

"Mindent elmondok neked - mondja, miközben két horda hím lovagol előttünk. A horda ismét elindul, a többiek pedig követnek minket.

"Ahhoz már túl késő."

" Megöltél volna, ha ezt elhiszed, úgyhogy ne szarakodj velem. Egy szigilla sosem hazudik."

"A pokolba a pecséteddel."

Csettint a nyelvével, és a pokol lova elindul. "Ez nem az én szigillám."

"Nekem sem kell." Tessék, csak bántani akarom.

"Ezt nem gondolod komolyan."

"De komolyan gondolom."

Ez elhallgattatja, és egész éjjel nem beszélünk, miközben együtt lovagolunk. Teljesen ébren vagyok, és az adrenalinszintem nem csökken, annak ellenére, hogy a sűrű erdőben utazunk, ahol a holdfény nem világítja meg az utat, és alig látok két ujjal magam előtt.

Kiérünk az erdőből, és felérünk valahová magasan a hegyek közé. Fények pislákolnak a völgyben fekvő városban, a városon túl pedig ott van Lyan a magas falaival és a király tornyaival, amelyek közül az egyik a város felett alacsonyan lebegő felhőkig ér.

Tolei a nyelvén, halkan parancsol, és a horda leszáll. A pokoli lovak elindulnak a város felé.

"Várjatok" - mondom. "Mi történik?"

"Menedékre van szükségünk."

"Vannak sátraink."

"Élelem és menedék. Fürödni fogtok és egy házban fogtok lakni."

Tolei leszáll a lóról, és kinyújtja felém a karját. Elfelejtem, hogy haragszom rá, a vállára támasztom a karomat, ő pedig lesegít, majd szorosan magához ölel és dorombol. "Lesz ágy és pihe-puha párnák, új ruhák, étel, még sör is."

Eltart egy pillanatig, amíg összerakom a kettőt és a kettőt. "Úgy érted, hogy kifosztjuk a várost."

"Hát persze. És te is csatlakozol hozzám."

Megrázom a fejem.

Tolei összeszorítja az ajkait. "Rendben."

Megdöbbenve kérdezem: "Tényleg?" Rendben van?

Bólint, láthatóan nem tetszik neki a döntésem, de nem akar elvinni a rajtaütésre. Nem kell látnom, ugyanakkor nem várom el, hogy miattam megváltoztassa a horda útjait vagy önmagát.

Tolei megáll előttem, és belélegzik, majd jobbra mozdítja a haját, és megforgatja a fonat végét, mielőtt összeszorítja az ajkait.

Felbámulok rá, várva valamit, amikor azt mondja: "Sajnálom".

Most el fogok ájulni.

Megkocogtatom a fülemet. " Ismételjük meg? Hirtelen elvesztettem a hallásomat."

Kibaszottul bosszús. Egyszer nehéz volt, de hogy kétszer mondja, az egyenesen csalánkiütést okoz neki. "Sajnálom, ahogyan a párzásunkat beharangoztam."

"Nem vagyunk párosodva."

Tolei állkapcsa összeszorul. "De azzá fogunk válni." Beleharap az alsó ajkába. Szerintem ideges. Azt hiszem, ő... Nos, azt hiszem, amit mondok, az számít neki, és jóvá akarja tenni, bár nem hiszem, hogy tudja, hogyan. Majd kitalálja. Nem fogom felmenteni. Nem hátrálhatok meg, mert ha megteszem, újra és újra átgázol rajtam.

"A rajtaütés után biztonságos otthonba viszlek, és tenyészteni foglak. A felhők most eltakarják a holdat, de amint kitisztulnak, és a holdfény megérinti a testedet, a láz újra beindul. Ezúttal rosszabb lesz. A szigilla ég a szükségedtől." Megkocogtatja a mellkasát.

"Igazságtalan, hogy meg tudod mondani, mikor vagyok kanos, és én semmit sem tudok rólad."

"Én mindig kanos vagyok. Szükségtelen elmondani."

"És neked mindig mindenre van válaszod."

Elmosolyodik, és lehajtja a fejét, mintha meg akarna csókolni.

Egyik kezemet a mellkasára szorítom, és eltaszítom magamtól. A mágia ismét megdobja, és Tolei morogva landol a lábán legalább egy tucat lépésnyire tőlem. Hátrafelé sétálva, mosolyogva ereszkedik lefelé a dombon. "Tutira megduglak, Andy".

"Majd meglátjuk, vadember."

Csóválja az ujját. "Majd én megmutatom neked, ki a vadember." Ezzel Tolei megfordul, de nem rohan be a városba, miután a lovai már beértek. A külvárosban időzik. Ezt furcsának találom.

Mag odasiet hozzám, és megfogja a kezem. "Az őrült szarságoknak sosincs vége ezekkel a fickókkal. Mi lesz a következő? Lyan?"

A horda behatol a városba, mégsem hallok sikolyokat. Biztos ezért mondta Tolei, hogy a király csapdát állított nekik. És a horda mégis belépett a városba. Miért tennének ilyet? Előre lépek, de Mag elkapja a kezem. "Hova a fenébe mész?"

"Tolei azt mondta, hogy ez a város egy csapda. Meg kell néznem... ha... Mi van, ha megölik?"

Mag elmosolyodik. "Jó, hogy megszabadultunk tőle."

A mellkasom megkomorul, és zihálok. "Nem."

Mag szeme megenyhül. "Biztos varázslatos farka van."

"Honnan tudod, hogy varázslatos farka van?"

"Van neki?"

"Ó, nem tudhatod."

"Mint például, hogy mire képes? Pörög és vibrál?"

"Nem a farkáról beszélek."

"A medeisarokról akarsz beszélni."

Megrázom a fejem. "Én akarok..." Szünetet tartok, hallgatom. "Mag, miért van ilyen csend?"

Megráncolja a homlokát. "Nem tudom."

Figyeljük, ahogy a horda portyázik a városban, elhagyott szekereket és sörrel biztosan üres hordókat dobálnak. A város túlsó oldalán, a dombon túl egy férfi jelenik meg. Kék köpenyt visel, egy medeisaron lovagol, és egy zászlórúdra erősített zászlót tart. Ez a király pecsétje, amely eddig az egyetlen pecsét volt, amiről tudtam, hogy létezik.

"Ez meg ki?" Kérdezem.

Mag megvonja a vállát. "Fogalmam sincs."

"Egy medeisaron lovagol."

"Igen, a bányászok szoktak ilyet."

"Képzelj el valakit, aki Tolei-t lovagol", mondom neki.

"Nem tudom."

Minden, amit Tolei nem mondott, és az a kevés, amit mondott, összeáll. "Pontosan."

Nem tart sokáig, mire Tolei kiszúrja a férfit, és abban a pillanatban, ahogy észreveszi, három szigilla pattan ki a bőréből, és kör alakú katonákként sorakozik fel Tolei előtt. A szigillák vörös árnyalatot vesznek fel, és pörögni kezdenek, vörös füstöt gyűjtve, ahogy örvénylenek.

Más medeisarok kezdenek megjelenni a dombon, a hold visszatükröződik a sötét bundájukon, így a kontraszt a bundájuk és a hatalmas fehér fogaik és vörös szemeik között még szembetűnőbb, még ijesztőbb lesz. Nyál csöpög a szájukból, ahogy vicsorognak és csattogtatják a fogaikat, a dombon kialakult sor szélén állók nyugtalanul járkálnak, várva gazdájuk parancsát.

"Képzeld el Tolei-t valaki más parancsnoksága alatt, aki a király parancsainak engedelmeskedik."

"Nem tudom" - mondja Mag.

Tolei előrenyomul a dombon. Egyedül. Az általa pörgetett szigillák egyre nagyobbak, míg majdnem akkorák nem lesznek, mint egy hintó kereke. A városban a horda hímjei háromszög alakzatba rendeződnek, és mindegyikük úgy állítja fel maga elé a saját egyetlen vörös szigilláját, ahogy egy katona tartaná a pajzsát.

Tolei ugat valamit, és a medeisarok, mintha értenék, egyszerre megdermednek. A nagydarab a bányász alatt megbillenti a fejét, mielőtt felhúzza az orrát. A bányász arcon korbácsolja az állatot, elkapva annak tekintetét. A medeisar vicsorog, mire a bányász leszáll a nyeregből, és újra megkorbácsolja. Az állat felugrik, és Tolei felé fut.

Mag megragadja a kezemet, és elkezd húzni.

Én pedig beletaposok a sarkamba. "Várj!"

"A medeisarok felfalják a hordát, aztán mi következünk. Menjünk, Andy."

"Tolei az alfájuk" - suttogom.

"Micsoda?"

"Mag, ezek az ő emberei."

"Ezek medeisarok, a király vadállatai."

Megrázom a fejem. "Te ezt nem érted. Azok mind horda hímek."

"Nem számít. El kell mennünk."

A Tolei felé galoppozó medeisar lefelé ugrik a dombon. Sikítok, és eltakarom a szemem. Egy pillanattal később az ujjaimon keresztül kukucskálva látom, hogy Tolei vérrel és hússal van borítva, a medeisar pedig három részre vágva. Tolei letörli a vért az arcáról, és tovább áll, majd vigyorogva kinyújtja a kezét, és ujjaival int, hogy hívja a bányászt.

A bányász elfordul, és eltűnik a szem elől, magával viszi a vicsorgó medeisarokat.

Leülök a fűre, kezemet a szívemre tapasztom, mintha meg tudnám állítani a szívdobogását. "Válság elhárítva."

Mag előttem guggol, zöld szemei úgy figyelnek, mintha valami furcsa bogár lennék, amit még sosem látott.

"Elfuthattunk volna" - mondja.

"Megtalált volna."

"Nem, ha óvatosak voltunk."

Megkocogtatom a mellkasomat, ahogy Tolei tenné. "A szigilla, amit ő hordoz, az enyém."

Mag ráncolja a homlokát. "Hogy lehetséges ez egyáltalán? Neked nincs mágiád, ő pedig több száz éve született. A horda hímjei öregek, nagyon, nagyon öregek. Több száz évig téli álomban léteztek. Hazudik neked, Andy."

"Nem hiszem, hogy hazudik."

Mag nyel egyet. "És akkor most mi lesz? Mi... mi most összeállunk a vadakkal?"

"Nem kell."

Mag feláll. "Én és te, húgom. Együtt maradunk. Mi történt ezzel?"

"Nem akarom, hogy miattam legyél boldogtalan. Azt akarom, hogy a hordát válaszd, ne kelljen maradnod, mert én maradok."

"Maradni fogsz?"

Bólintok. "Úgy érzem, ez így helyes. Mintha ezt kellene tennem."

"Úgy érted, beutazni a földeket."

"Vele lenni. Amikor vele vagyok, akkor... teljes vagyok."

Mag végigsimít a haján, tekintete a mögöttünk lévő erdőre szegeződik. "Utálnál, ha elmennék?"

"Soha nem tudnálak gyűlölni, Mag."

Megölel engem. "Sajnálom, de a hímek kezdenek körülöttem szimatolni, és ha nem választok egyet, nem lesz védelmem, és látom, hogy egy nőnek a hordában védelemre van szüksége."

"Tolei majd megvéd téged. Majd megkérdezem tőle."

Mag megrázza a fejét, könnyei szabadon potyognak az arcán. "Vannak törvényeik. Egy hím egyetlen nőstényre tart igényt, és Tolei nem tarthat igényt kettőre."

"Dehogynem."

Mag kuncog. "Ez hátborzongató. Még nekem is."

Újra átölelem és megszorítom. A válla fölött, a városban Tolei figyel minket, ahogy a horda tábort ver a span, vagy akármeddig is tervezik, hogy itt maradjanak. Kíváncsi vagyok, hogy elengedi-e a húgomat, vagy a hímeket küldi utána. Vajon hagyja-e, hogy Mag elsétáljon? Vajon a sok izom, akarat és brutalitás alatt van-e olyan aranyszínű szív, mint a mellkasán lévő pecsét?

"Menj", suttogom. "Menj a széllel a sarkadban, és találj szerencsét és egy jó férfit, akivel letelepedhetsz."

Mag megcsókolja az arcom. "Találkozunk még, amikor kifosztod a városomat. Ugorj be egy sörre, hm?"

Szipogok, de a takony nem akar felszállni, így az ujjammal törlöm meg az orromat.

Mag megkerül engem, én pedig megfordulok, hogy lássam, ahogy felszalad az erdő felé. Mielőtt elveszíteném, megfordul és integet, szép zöld szemei könnyektől csillognak. Visszaintek, és Mag eltűnik. Azonnal úgy érzem, mintha valaki kivágta volna a fél szívemet, és elszaladt volna vele.

A város felé megyek, egyenesen Tolei felé, aki kinyújtja a karját, majd átölel. És az sem érdekel, hogy véres és mocskos, és épp most fosztott ki egy várost. Tőle biztonságban érzem magam, megbecsültnek, és nem vagyok egyedül a világban. A legtöbb embernek ez számít valamit. Nekem, aki anya nélkül nőttem fel, és elvesztettem az apámat, és most Mag-et, ez mindennél többet számít.