Natasha L. Black - Second Chance Lover - 1. fejezet

 


1



LANDON


A hír kedden délután érkezett, miközben én éppen a boldog órán voltam. A négy legközelebbi barátommal ültem, amikor láttam, hogy a bárpult mögött mindhárom tévéképernyőre kigördül a hír - a Lavigne Beauty alapítóit arra kötelezték, hogy fizessenek kétszázmillió dollárt a korábbi tanácsadóiknak.

"Bassza meg" - mondtam, félbeszakítva Con-t. Oldalra hajoltam, és Dominic feje mellett hunyorogva elolvastam a feliratot.

Garrett is kihúzta a nyakát, hogy elolvassa. Halk füttyszóval fújta ki a levegőt. "Kétszázmillió. Ez aztán nem semmi."

Julian megrökönyödve mondta: "Huh. A legutóbbi filmem négyszázmillióba került."

Én még mindig a képernyőt figyeltem, de éreztem, hogy a többiek megfordulnak, és őt bámulják. Senki sem tudta, mit mondjon. A legtöbben szerény háttérből jöttünk, és felfelé küzdöttük magunkat. Julian gazdagnak született, és egész életében egyre gazdagabb lett.

"Az italokat ma este Julian állja" - mondta végül Dominic, és hátba veregette. A válla fölött a képernyőkre pillantott, de nem nagyon érdekelte. Visszanézett rám, láthatóan csodálkozott, hogy még mindig félig felálltam a helyemről, a szemem a hírekre szegezve.

Connak azonban eszébe jutott. "Te dolgoztál a Lavignes-ékkel, ugye?"

Bólintottam, még akkor is, amikor eltávolodtam az asztaltól, hogy jobban lássam. Olyat, amelynek közepén nem Dominic kövér feje volt. Igen, dolgoztam a Lavignes-ékkel. De nem csak üzletről volt szó. Egy bizonyos Lavigne-nal öröm volt. Amíg nem volt az. Most Cami Lavigne családi vállalkozása bejárta a híreket. A szülei sétáltak ki a tárgyalóteremből. A mostohaapja, Robert úgy nézett ki, mint egy daru fekete öltönyben, ahogy a lépcsőn lefelé szedelőzködött, végtagjai hosszúak és göcsörtösek, esetlen mozdulatai furcsán kecsesek voltak. A fejét lehajtva tartotta, de olyan magas volt, hogy a kamerák könnyen elkapták az arckifejezését. Kőarcú, mint mindig.

Ha ő egy daru volt, akkor Cami anyja, Elyna egy virág volt. Halvány rózsaszín ruhát viselt, és bátor, remegő mosolyt, örökké fiatalos arcát a nap felé fordította, hogy a világ láthassa a rajta tükröződő zavart ártatlanságot. Sötét szemei, amelyek annyira hasonlítottak Camiéra, csillogtak az el nem fojtott könnyektől.

A mellkasom összeszorult. Négy éve nem láttam azokat a szemeket. Azóta nem, hogy Cami Lavigne eltűnt az életemből, és csak a Bleu de Chanel maradandó illatát és egy cetlit hagyott hátra, amelyen az állt, hogy egy torinói ökofaluban fog élni. Majd hív, ha visszajön a városba.

Amennyire én tudtam, soha nem jött vissza a városba.

És kurvára biztos, hogy soha nem hívott.

"És most mi lesz?" Kérdeztem, visszatértem az asztalhoz, és félbeszakítottam a barátaim vitáját arról, hogy mi számít vagyonnak. Julian azon a véleményen volt, hogy legalább félmilliárdnak kell lennie. A többiek felváltva hívták őt seggfejnek.

Dominic, a pénzügyi tanácsadó azt mondta: "Ha az én ügyfeleim lennének, azt tanácsolnám nekik, hogy jelentsenek csődöt".

Garrett válságmenedzserként kínálta fel a saját nézőpontját. "Ha Elyna elhagyja Robertet, akkor talpra állhat. Talán amúgy is képes rá, de könnyebb lesz, ha a rosszfiú szerepébe tudja helyezni. Az emberek nem akarják elhinni, hogy tudta, mi történik. Túlságosan is gyönyörű. Túl jó az egyedülálló anya, aki megdolgozta magát az élelmiszerbélyegekből származó eredettörténet".

"Tényleg jó" - értett egyet Con. Con aligha élt étkezési utalványon, de egyedülálló apuka volt, aki felküzdötte magát. Most a képernyőre ráncolta a homlokát. "Talán Robert volt az, aki a szálakat mozgatta."

Láttam, hogy mit csinált. Magas, vékony, esetlen férfi, hideg, jóképű arccal, amelyről úgy tűnt, mintha még soha nem lazult volna el mosolyra. Robert keselyűként állt egy gyönyörű, vékony nő fölött, aki mindkét kezével a táskája gyöngyös fogantyúját szorongatta, és őszinte hangon bocsánatot kért mindenért, amivel akaratlanul is megbántottak valakit.

Bámultam őt, és csodálkoztam, mennyit változtak a dolgok. A Lavigne név most már méreg volt, de amikor a biztonsági cégem hat évvel ezelőtt a Lavignes-éknek dolgozott, a márkájuk makulátlan volt. A közvélemény most nem volt biztos benne, hogy Elyna áldozat vagy gonosztevő, de akkoriban a sikertörténet és a szent keresztezésének tartották. Kihúzta magát a szegénységből, és most elhatározta, hogy más nőket is kihúz magával, saját "céget" adva nekik.

A világot becsapták, de engem nem. Már a botrány előtt is láttam, hogy valami nem stimmel a gyönyörű külső mögött. Elyna szerette a férjét, a lányát és a pénzt, és nem látott mást. A "tanácsadói" felett hízelgett, amikor azok előtte voltak, és elfelejtette a létezésüket, amikor elhagyták a szobát. Együtt kellett dolgoznom a házvezetőjével, hogy a Livin' Lavigne Locoeventeken dolgozó embereimnek biztosítsam az alapvető szükségleteket, mint például a víz a százfokos hőségben és a mosdószünetek az egész napos rendezvényeken.

Hat hónapnyi ilyen szarsággal való foglalkozás után arra a következtetésre jutottam, hogy nem kegyetlenség volt az, ami miatt Elyna nem gondoskodott róluk. Hanem az, hogy képtelen volt őket teljesen embernek tekinteni.

Lehet, hogy a közvélemény megoszlott, de nekem nem volt kétségem afelől, hogy Elyna mindent elkövetett, amivel vádolták. Becsapott, hazudott, lopott. Bármit megtett, hogy növelje a bevételeit, nem számított, kitől vette el. És nem volt kétségem afelől, hogy őszintén nem értette, miért büntetik most ezért - miért veszik el tőle azt a sok nehezen megkeresett pénzt. Ő az okosságával, a merészségével, a könyörtelenségével nyerte el, ők pedig a puhányságukkal, a gyengeségükkel, a hiszékenységükkel veszítették el.

Lehet, hogy ez nem volt törvényes, de biztos voltam benne, hogy Elyna fejében igazságos volt.

A lánya nem is lehetett volna másképp. Cami mindenkit látott, mindent érzett. Túl fiatal volt hozzám - mindössze huszonhárom, míg én harmincnyolc -, de ez nem akadályozott meg minket. Ehhez kellett egy ökofalu Torinóban.

"Föld hívja Landont" - mondta Julian, visszarángatva a jelenbe. "Földi irányítás Landon őrnagynak."

"Micsoda?" Csattantam. "Figyelek."

És figyeltem is, többé-kevésbé. Még akkor is, amikor a Dominic feje mögötti képernyőn lévő feliratot olvastam, az agyam egy része követte a beszélgetést. Con a lányáról beszélt, bár nem tudtam volna megmondani, hogy a nagyobbikról vagy az újszülöttről van-e szó. Újra lejátszottam a fejemben. A szóban forgó gyerek éjjelente háromszor ébredt fel, tehát valószínűleg nem a huszonkét éves gyereke.

"Szerezz egy éjszakai dadát" - tanácsoltam, hogy bizonyítsam, hogy figyeltem.

"Ez elképesztő" - csodálkozott Garrett. "Tudom, hogy egy szót sem hallott abból, amit mondtunk."

"Olyan, mintha egy rögzítő készülék lenne a fejében" - motyogta Dominic, és a homlokomat ráncolva úgy nézett a homlokomra, mintha drótokat látna kiállni, ha elég erősen nézné.

"Ezt hívják kibaszott agynak" - mondtam nekik. Bár igaz volt. Természetfeletti módon jó memóriám volt, és szinte fotografikus emlékezetem. Részben ezzel szereztem nevet magamnak a biztonsági iparban. Nem csak a legmodernebb felszerelés, hanem én is. Láttam, amit mindenki látott, de sosem felejtettem el. Ha valami néhány centivel arrébb került, amikor legközelebb ránéztem, észrevettem. Ha valakinek volt egy árulója, azt szinte azonnal észrevettem. Jó voltam. Átnéztem Elynát.

A lánya viszont - ő átvert engem. Ha négy és fél évvel ezelőtt megkérdeztek volna, azt mondtam volna, hogy Cami belém szeretett. Nem éreztem jól magam, mert túl fiatal volt ahhoz, hogy beleszeressen egy olyan srácba, mint én. Megérdemelt volna valakit, aki törődik vele annyira, hogy megadjon neki mindent, amire vágyik - jövőt és családot. Olyan dolgokat, amiket én nem tudtam volna felajánlani. De aztán meglepett azzal, hogy egy másik országba költözött, anélkül, hogy ultimátumot adott volna, vagy elbúcsúzott volna, így talán mégiscsak átvert engem.

Kíváncsi voltam, vajon Cami tudta-e, mi történik most. Kurvára nem tudtam semmit az ökofalvakról - talán fogalma sem volt arról, hogy a családi vállalkozása összeomlott, és a szüleit esetleg börtönbüntetés fenyegeti. Ez volt az egyetlen dolog, aminek értelme volt számomra, úgy ismerve őt, ahogyan azt hittem. Közel állt Roberthez és Elynához. Ők hárman egy megingathatatlan trió voltak. Ha gyanítottam is, hogy Elynának nincs szíve, csak meg kellett néznem, hogyan viselkedett Roberttel és Camival, hogy tudjam, hogy van. Ha kételkedtem abban, hogy Robertnek egyáltalán vannak érzelmei, az, ahogyan Cami és Elyna közelében mosolygott, bebizonyította, hogy tévedtem. És így Caminak ott kellett volna lennie velük a tárgyalóteremben. A barátaim nem tudtak róla, de én minden nap figyeltem a közvetítéseket, és vártam, hogy megpillantom őt. Az anyja fiatalabb változatát, ugyanolyan sötét szemekkel, sűrű fekete hajjal, amely sápadt arcot keretezett, magas homlokkal és hegyes állal. Telt, érzéki ajkai, amelyek mindig a mosolygás határán látszottak, szokatlanul józanok lennének a szülei tárgyalásán.

De még ma sem volt ott.

Nem először tűnődtem azon, hogy vajon hol lehet.

És hogy vajon visszajön-e valaha is.