Natasha L. Black - Second Chance Lover - 10. fejezet

 


10



CAMI


Anyám arca megnyugodott, amikor a zömök férfi az ajtónál becsukta azt Landon mögött, majd széttárt lábakkal, keresztbe tett karokkal elhelyezkedett előtte.

"Miért hoztad őt?" - kérdezte, és megrántotta a függöny szélét az ablak felett, mintha Landon esetleg visszafordulna, és bekukucskálna.

"Tudni akarta, mi folyik itt. Én is tudni akarom, mi folyik itt." Tettem néhány lépést Emmától, aki ismét a játékába merült, és halkabbra vettem a hangomat. "Miért vitték el a kocsimat, és miért van biztonsági őr az ajtónál?"

"Csak elővigyázatosságból" - motyogta Robert, aki mindig is igyekezett lekicsinyelni mindent, amiről úgy gondolta, hogy felzaklathat engem vagy anyámat.

A gyomrom összeszorult. "Miért teszünk hirtelen ennyi elővigyázatossági intézkedést?" Régen volt már, hogy hiteles fenyegetés érkezett hozzánk, és a Hawaiin töltött éveim boldogan mentesek voltak a zaklatóktól. Volt egy olyan érzésem, hogy ennek hamarosan vége lesz.

Anyám és Robert pillantást váltottak, és láttam, hogy igazam van. Anyám pillantása azt mondta Robertnek, hogy mindent el kell mondania nekem. Az övé nem értett egyet. Nem kellett aggódnom. Ökölbe szorítottam az ujjaimat. Tudtam, hogy ez így fog menni. Anyám felfokozott, drámai módon mondaná el, mi történik. Robert rögtön mögötte állna, lekicsinyítve és bagatellizálva a dolgot. Én pedig megpróbálnám kitalálni, hogy hol is van az igazság a két pólus között.

"Mondd el", követeltem.

"Attól tartok, az életünk veszélyben van" - kezdte anyám kiszámíthatóan remegő hangon. Tényleg színésznőnek kellett volna lennie. Volt érzéke a drámaisághoz. Emma annyira hozzászokott a magas, remegő hangjához, hogy fel sem nézett a tabletjéből.

"Elyna úgy érti, hogy okunk van aggódni" - mondta Robert.

Az ajtóban álló férfiról anyámra néztem, aki még mindig a függöny szélét fogta. "Mennyi okunk van rá?"

A válasz a kérdésre valahol a tanúvédelmi programhoz való csatlakozásunk és az éjszakai zárak kétszeri ellenőrzése között volt. Amiben azonban mindketten egyetértettek, az az volt, hogy ismét személyi védelmi tiszteket akarnak alkalmazni a család számára.

Ez már az első alkalommal sem tetszett, és nagyon nem tetszett az ötlet, hogy testőr legyen Emmán. Talán amikor fiatalabb volt, de most már elég idős volt ahhoz, hogy kérdéseket tegyen fel. Nem szabadna így felnőnie, azt gondolva, hogy szüksége van egy fegyveres őrre, aki közte és a világ között áll.

"Nem kellene egy radiátorhoz láncolva felnőnie egy idegen férfi pincéjében" - mondta anyám válaszul.

Emma erre felnézett. Sötét szemei megtalálták az enyémet, és némán kérdőre vonták.

"Elyna" - dorgálta Robert.

"Semmiség, kicsim". Odamentem a kanapéhoz, hátrasimítottam a haját a homlokáról, és csókot nyomtam rá. "A nagyi csak viccel."

"Nagyi nagyi nem..." - kezdte anya, de Robert és az én kettős pillantásom elhallgattatta. A szája elvékonyodott, és az ujjai megrándultak, kétségtelenül cigarettára vágyott.

"Egyáltalán, hogy engedhetünk meg magunknak ilyen biztonságot?" Kérdeztem. "Azt hittem, minden vagyonunkat lefoglalták."

Anyám és Robert az ajtóban álló férfi felé pillantottak, aki kifürkészhetetlenül bámult maga elé, és úgy tett, mintha néma lenne. Robert a hálószoba felé biccentett a fejével, és miután megmondtuk Emmának, hogy mindjárt visszajövünk, bevonultunk.

"A legtöbbjük már volt" - mondta Robert halkan, és becsukta maga mögött az ajtót. "Az évek során gondosan ügyeltünk arra, hogy biztosítsunk egy fészekaljat külföldön."

"Ez legális?"

"Ez egy szürke zóna."

Ez azt jelentette, hogy nem, de Robert eléggé biztos volt benne, hogy megúszhatják.

Az ajkamba haraptam. "Mekkora a fészekalj?"

"Csak néhány millió, de elég lesz ahhoz, hogy új életet kezdjünk, amint a média figyelme alábbhagy."

"Kevesebb mint tíz" - tette hozzá anya sértődötten.

"Ne feledkezz meg a műalkotásokról" - emlékeztette Robert, mire anya kissé megnyugodott.

Néhány millió, plusz egy-két Renoir. Több mint elég ahhoz, hogy fedezze a természetgyógyászképzést, amire jelentkeztem. Az ablakhoz sétáltam, és a medencére bámultam, magammal birkózva. Mi volt rosszabb - továbbra is a szüleim asztalánál enni, és fizetni annak rejtett költségeit, vagy eladósodni Landonnak?Nem tudtam, mibe kerülne ez nekem, de nem mehettem vissza a szüleimhez. Először is, ők már eleget tettek. Másrészt, még ha meg is kapták volna, amit a Renoárok értek, nem volt rá garancia, hogy a kormány nem kapja el, és nem jön érte. És egy kis részem azon gondolkodott, hogy talán nem ennek kellene történnie. Tudva vagy tudatlanul, de a Lavigne Beauty több száz tanácsadót tett csődbe. Hallottam, hogy több tucatnyi nő lett a családja egyedüli keresője, amikor jól ment az üzlet, miután a férjük "nyugdíjba ment". Több tucatnyian közülük eleve egyedülálló szülők voltak. Más nők eladósodtak, mert hittek a céges mentoroknak, amikor azt mondták, hogy a végén megéri.

Egyfelől egyetértettem a szüleimmel abban, hogy a tanácsadók ugyanolyan vétkesek voltak - ők döntöttek úgy, hogy befektetik a megtakarításaikat, és végül is felmondtak. Másrészt... nem voltam benne biztos. A cég félrevezette őket? Vajon a férjeik "nyugdíjazásának" ötlete csapda volt, hogy a vállalathoz kössék őket? Vajon a termék rosszabb volt? A szüleim tudtak róla?

Nem tudtam elhinni, hogy tudtak, nem igazán. De a gondolat, hogy bármilyen módon is kapcsolatban álljak a szürkeállományukkal, furcsa érzést keltett bennem a gyomrom mélyén. Nem akartam elítélni őket, amiért rejtegetnek valamennyit, de nem is akartam kihasználni. Bármibe is kerüljön, inkább Landonhoz kötődtem.

Landon.

Neki kellett volna elmondani, mi történik, hiszen Emmáról van szó. Tekintve, hogy milyen túlságosan védelmező volt a játszótéren, rettegtem a reakciójától. A szüleim ötlete, hogy testőrt állítsanak rá, talán mérsékeltnek tűnhet ahhoz képest, amit ő akarna tenni.

"Gyorsan el kell intéznem valamit" - mondtam, és visszafordultam feléjük. "Tudnál még egy kicsit vigyázni Emmára?"

"Természetesen" - mondta anyám nagylelkűen. "Imádom, hogy megadhatom neked azt a segítséget, ami nekem nem volt, amikor kicsi voltál."

Örültem, hogy ma is szerette. Más napokon neheztelő csavarral értett volna egyet. Nem mondtam, hogy a gyors megbízásom az volt, hogy beszéljek Landonnal.

Visszamentünk a nappaliba, én pedig bejelentkeztem Emmához. Nyafogni kezdett, hogy velem tart, de Robert megígérte, hogy elviszi a medencéhez. Félig-meddig azt kívántam, bárcsak maradhattam volna, hogy megnézzem. Senki sem nézett ki jobban egy Los Angeles-i medencénél, mint Robert a magas, vékony, kék-fehér testével, arisztokratikus orrának szélére hegyezett napszemüvegével, nagy szalmakalapjával, amely körkörös árnyékot vetett a személye köré. Anyám tökéletesen beleillett a karcsú, elegáns egyberészes ruhájában, de nem volt hajlandó bemenni a medencébe, sőt, még az esernyő árnyékából sem volt hajlandó kimozdulni. A nap és a klór öregítette őt, magyarázta.

Segítettem Emmának fürdőruhába bújni, aztán kicsusszantam. A kocsim felé menet felhívtam Landon asszisztensét, hogy megbizonyosodjak róla, hogy az irodában van.

"A nap hátralévő részében otthonról dolgozik. Akarod, hogy felhívjon?"

"Igen, kérem."

Landon nem hívott, mire megtaláltam a kocsimat, így egy pillanatig a kormány mögött ültem, nem tudtam, mit tegyek. Aztán anélkül, hogy esélyt adtam volna magamnak, hogy meggondoljam magam a döntésemet, elindultam az épülete felé. Landon Los Angeles legmagasabb lakóépületének legfelső emeletén lakott. Az irodájához való közelsége miatt választotta, de azért is, mert teljesen áthatolhatatlan volt. Az előcsarnokban két biztonsági őr állt, és még ha át is jutottál rajtuk, a lifthez különleges kódra volt szükség, mielőtt elindult volna.

Ha kívülről akartál betörni, Pókembernek kellett lenned ahhoz, hogy megmásszd a negyvenöt emeletnyi puszta üvegfrontot, és csak egy aprócska külső terület volt, ahol le tudtál szállni, ha ejtőernyővel próbáltál bejutni felülről.

Mindezt Landon tökéletesen egyenes arccal magyarázta, mintha ez teljesen normális lenne.

Én személy szerint ki nem állhattam. Olyan buja házakban nőttem fel, amelyekben a belső és a külső tér zökkenőmentesen keveredett. A falak hátrébb csúsztak, hogy a kertek bejussanak az étkezőbe. A hátsó teraszról medencék söpörtek az alsó szinten lévő barlangokba, ahol rattan kanapék és stukkófalakra szerelt nagyképernyős tévék voltak. Landon megdöbbent, amikor négy évvel ezelőtt megpróbálta fejleszteni a biztonsági rendszert.

"Nem lehet ezt a helyet teljesen biztonságossá tenni" - mondta, és így kerültünk testőrökhöz.

Régen volt már, hogy elmentem oda, amit az ő búvóhelyének szoktam nevezni, de nem felejtettem el az utat. Éppen akkor hívott, amikor leparkoltam.

"Szia, a garázsodban vagyok" - mondtam.

"A garázsomban?" Landon gyanakodva megismételte.

"Az épületed garázsában. Nem a magángarázsodé" - javítottam ki. "El kell mondanom, hogy mit tudtam meg."

Szünetet tartott. "Most nem érek rá. Mondd el telefonon."

"Nem, tényleg nem lehet."

Csend, majd vonakodva: "Szólok a portásnak, hogy itt vagy."

Landon mogorván és bosszúsan nyitott ajtót. Még mindig az öltönyében volt, de levette a zakót és a nyakkendőt, és feltűrte az ingujját. "Nem kellett volna idejönnöd. Az irodában találkoztunk volna."

Felvontam az egyik szemöldökömet, ösztönösen bosszankodtam a hangnemén. "Hát, most már itt vagyok, szóval bejöhetek, vagy mondjam el itt kint a folyosón?"Landon nem volt olyan jószívű, hogy szégyenkezve nézzen, de félreállt, és gesztikulált, hogy beléphessek. Elsétáltam mellette, és a nappali felé vettem az irányt. A berendezése nem változott az évek során - nem mintha számítottam volna rá. Landon, aki mindent észrevett, alig látta a saját otthonát. Volt egy funkcionális fekete kanapé és két sötétszürke fotel, mind egy fekete márvány kandalló köré csoportosulva. A padlóburkolat világosszürke deszkákból állt, amelyek semmit sem tettek a tér monokróm esztétikájának feloldásáért. Pislogtam, zavartan, mint mindig, és úgy éreztem, mintha egy fekete-fehér világba kerültem volna.

A nappali bejáratánál Landon a falnak támasztotta a vállát, karjait keresztbe fonta széles mellkasán. Halványzöld szemei a legfényesebb színfoltnak tűntek az egész házban, és én rájuk koncentráltam, miközben elmondtam neki, mit tudtam meg Roberttől és az anyámtól.

Összeszűkültek és elsötétültek, ahogy beszéltem. "Kurvára nem meglepő" - motyogta magában.

"Talán nem" - mondtam bosszúsan. "De most ki kell találnom, mit tegyek vele. Állítsak fegyveres őrt a hároméves kislányomra, vagy van jobb módja annak, hogy biztonságban legyen? Vagy túlreagáljuk a dolgot?"

"A mi háromévesünk" - javította ki. "És ha Robert ezt komolyan veszi, akkor ez komoly. Ülj le."

"Micsoda?"

"Ülj le. Kapcsolatba kell lépnem a kapcsolataimmal a Los Angeles-i rendőrségen, hogy magam is felmérhessem a helyzetet. Ez eltart egy darabig."

Amikor tovább álltam, Landon felvonta a szemöldökét. "Ahogy akarod" - mondta. "De eszedbe se jusson elmenni innen, amíg nem készítek egy tervet."

"Amíg nem készítünk egy tervet." Most én voltam az, aki a korrekciókat elvégezte. "Nem fogod csak úgy megmondani, hogy mit tegyek." Követtem Landont, ahogy visszasétált az irodájába, vigyázva, hogy ne pillantsak be a hálószobája nyitott ajtaján.

"Mivel én vagyok itt a biztonsági szakértő, te pedig a kibaszott egyetemista, azt hiszem, pontosan így fog menni." Landon sötét pillantást vetett a válla fölött. "Maradj a nappaliban."

Nem vettem róla tudomást, egészen az irodájáig követtem, amely hasonlóan monokróm esztétikával volt berendezve. Nem sok időt töltöttem ott, amikor még jártunk. Az utam ezen a folyosón jellemzően a hálószobájában állt meg.

"Cami" - mondta figyelmeztetően, amikor észrevette, hogy közvetlenül mögötte vagyok.

Felemeltem a kezem, tenyérrel kifelé, mintha ezzel jelezném neki, hogy nem nyúlok semmihez. Aztán egy cím a könyvespolcán felkeltette a figyelmemet, és odanyúltam érte.

Landon elkapta a csuklómat, mielőtt kihúzhattam volna. Meglepődve fordultam meg. Eddig olyan óvatosan kerülte, hogy hozzám érjen, most pedig csak centikre volt tőlem. Szemmagasságban voltam a torkával, és láttam, ahogy a pulzusa ugrál benne. Az arcára emeltem a tekintetem, és halványzöld szemeit az enyémbe fúródva találtam.

Már voltunk ilyen helyzetben korábban is. Több tucatszor. Szemtől szemben, az ajkak csak centikre voltak egymástól. Korábban is így tartotta vissza magát. Akkor azért, mert úgy gondolta, hogy túl fiatal vagyok hozzá. Leromboltam az ellenállását. Még mindig emlékeztem a győzelem izgalmára, ami átjárta a testemet, amikor először engedett, és közelebb húzott magához. Kíváncsi voltam, vajon ő is emlékszik-e erre.

Közelebb ringatóztam, és a szokás hatására felgyorsult a szívem. Landon a számat bámulta, és a szorítása meglazult a csuklómon, finoman tartotta, a hüvelykujját a pulzusomra szorította.

"Landon" - suttogtam, nem tudtam, mit is akarok mondani. Csókoljon meg, vagy engedjen el. Mindkettő egyformán hihető volt. A hangom azonban megtörte a varázslatot, és az ujjai csapdája felpattant, mintha a csuklóm égette volna meg.

"Azt mondtam, hogy várj a nappaliban" - mondta keményen. A szavak végigsúrolták sebezhető, kiszolgáltatott idegeimet, és a könyvről megfeledkezve elmenekültem a szobából.

Csak amikor visszatértem a kanapéra, jutott eszembe a címe.

Mire számíthatok: A kisgyermekkor.

A szívem megdagadt és megszakadt. Ne szeress bele, figyelmeztetett Casey, de Istenem, hogy is ne szeressek bele? Landon mindig is a gyenge pontom volt. Még akkor is, amikor mindenkinek azt hazudtam, hogy nem olyan komoly a dolog, mindig tudtam, hogy fennáll a veszélye annak, hogy beleszeretek. Sikerült elfelejtenem, milyen érzés vele lenni, de igazából sosem szerettem ki belőle. Most pedig az a veszély fenyegetett, hogy újra megbántódom.

Annyi minden miatt kellett aggódnom. Lavigne Beauty. A fenyegetések. De csak arra tudtam gondolni, hogy még a szüleim által felbérelhető összes biztonsági szolgálat ellenére is hogyan tudnám biztonságban tartani a szívemet?