Natasha L. Black - Second Chance Lover - 11. fejezet

 


11



LANDON


A kapcsolatom a rendőrségnél nem tudott semmit sem mondani. Vagy Elyna és Robert jelentése a fenyegetésekről egy megbízható saját forrásukhoz került, aki nem tette be a közös rendszerbe, vagy egyáltalán nem tettek jelentést. Mindkettő hihető volt. Ha kiszivárgott volna, hogy a Lavigne Beauty családot zaklatják, a média arra használta volna fel, hogy felélessze a perük elhervadt történetét. Új életet lehelne a botrányba, és ez volt az utolsó dolog, amit akartak.

Egy percig doboltam az ujjaimmal az íróasztalomon, miközben az ablakon keresztül bámultam Los Angeles égboltját, és mérlegeltem a lehetőségeimet. Volt néhány, de a leggyorsabb volt a legközvetlenebb. Felhívtam Robertet.

"Landon vagyok" - mondtam.

"Természetesen, már vártuk a hívásodat" - mondta csak a legkisebb habozás után. Letakarta a kagylót, és odasúgta valakinek a szobában: " Leon az. A hálószobában veszem fel."

Egy pillanatig sem hittem, hogy félrehallotta. Csak nem akarta, hogy Elyna megtudja, hogy hívtam. Hallottam, hogy egy ajtó kattan be mögötte, és egy újabb pillanat múlva azt mondta: "Gondolom, Cami már beavatott a mi kis családi drámánkba".

"Elmondta, amit tud, ami őszintén szólva nem sok. Szükségem van rád, hogy kiegészítsd a részletekkel."

"Meglep, hogy a kapcsolataid nem tették ezt meg helyetted."

Nem válaszoltam. Nem tudtam, mit áskálódik Robert, de nem akartam megadni neki.

Egy pillanat múlva folytatta. "Attól tartok, nincs sok mondanivalóm. Elyna hegyet csinált a vakondtúrásból. Jött egy fenyegetés - nehéz megmondani, mennyire hiteles -, és pánikba esett. A tárgyalás óta nagy stressznek van kitéve. Biztos vagyok benne..."

Figyeltem arra, amit mond, de ami még fontosabb, arra is figyeltem, mennyit mond. Robert normális körülmények között tömör ember volt. A felesleges információk, amikkel kitömte a válaszát, kioldották a belső szarságérzékelőmet.

"Hazudsz" - vágtam közbe. "Átkozottul jó okod van azt hinni, hogy hiteles fenyegetésről van szó, különben nem kockáztatnád meg, hogy felhívd a média figyelmét azzal, hogy felbérelsz egy személyi biztonsági személyzetet."

Robert nagyot sóhajtott, tudván, hogy nincs értelme tagadni. "Nem ideális, de óvatosságból..."

"Óvatosságból, ügyvédet fogok fogadni, és a lányom teljes felügyeleti jogát fogom követelni, ha nem mondasz el minden kibaszott részletet. Ha valaki fenyegeti a Lavigne családot, akkor őt fenyegeti." Már félig-meddig úgyis meg akartam tenni. Kizárt, hogy Cami ezt olyan komolyan vegye, mint én. Legalábbis legutóbb nem vette. Nem akartam megkockáztatni, hogy ugyanolyan könnyelműen bánjon Emma biztonságával, mint ahogyan a sajátjával is tette.

"Hacsak nem áll nagyon-nagyon közel hozzánk, még azt sem tudják, hogy Emma létezik" - ellenkezett Robert. "Nagyon vigyáztunk, hogy ne..." - szakította félbe, valószínűleg rájött, hogy nem volt okos dolog egyenesen kimondani, hogy azért vigyáztak arra, hogy eltitkolják Emma létezését, mert nem akarták, hogy én tudomást szerezzek róla.

"Még egy okkal több, hogy Emma velem éljen. Így is maradhat. Már nincs Hawaii-on, Robert. Ha még több érdeklődés kavarog a család körül, valaki biztosan megkérdezi, ki az a kislány, és mit csinál Cami Lavigne-nel."

Robert egy pillanatra elhallgatott. "Akkor talán az a legjobb megoldás, ha ő és Cami időközben visszatérnek Hawaiira, vagy valahová máshová, ahol nem kerül a nyilvánosság látókörébe."

"Az én szemem elől is, lefogadom." Megráztam a fejem, bár tudtam, hogy nem láthat. "Ez nekem nem fog menni, Robert. Kurvára elmúlt már az ideje, hogy megismerjem a lányomat, és ezt nem tehetem meg, ha egy óceán van köztünk. Most pedig mondd el, mi folyik itt."

Robert vonakodva megtette. Egy különösen csúnya üzenet érkezett egy louisianai East Baton Rouge-i IP-címről. A megfogalmazás alapján valószínűleg egy tanácsadó férje, aki mindent elvesztett. Mondtam Robertnek, hogy biztos tucatnyi ilyenjük van, de ez az egy miért volt kiemelkedő? Megpróbált elhessegetni, de kiderült az igazság. Egy másik üzenet is érkezett ugyanarról a fiókról, de ezúttal Nevadából.

"Az egy fokkal közelebb van, mint Louisiana" - mondtam feleslegesen.

"Akkor megérted az aggodalmunkat."

Megértettem. Újra doboltam az ujjaimmal az asztalon, a félelem csúnya szúrása csúszott a bordáim közé. Egy percig tartott, mire elhelyeztem az érzést, mert nem emlékeztem, mikor féltem utoljára. Aggódtam, persze. Óvatos voltam, igen. De féltem? Jézusom, évek teltek el. Talán a hadseregben töltött időm óta nem, ahol megtanultam elnyomni a félelmet. Elpakolni egy hangszigetelt dobozba, hogy a sikolya ne nyomja el a hangokat a fejemben, amikre igazán figyelnem kellett volna. Azokat, amelyek azt mondták, hogy mit kell tenned. Azokat, amelyek megmenthetnék az életed, ha kurvára meghallanád őket.

Vettem egy mély lélegzetet, visszatoltam, és hallgattam.

Ha Caminak újra elengedése lenne a legbiztonságosabb megoldás Emma számára, akkor ezt tenném. De előbb meg akartam ismerni a lányomat, ezért meg kellett találnom neki a legbiztonságosabb helyet a városban. Már megtudtam, hogy Cami a barátnőjénél, Caseynél lakik a Hillsben. Ott nem maradhatott volna. Legalábbis nem a lányommal. Az egy zárt közösség volt, de túl sok rés volt a biztonsági rendszerben. Bármelyik nagyon motivált, haragtartó ember át tudott jutni rajta.

A legbiztonságosabb hely a városban.

Felálltam, az ablakhoz sétáltam, és lenéztem. A kis terasz nem nyúlt el idáig, így csak egy merő, egyenes, kékeszöld üvegcsepp volt lefelé, amíg bele nem ért az épületet körülvevő parkosított területbe, messze, messze lent. James Bondnak kellett volna lenni a legjobb napján, hogy betörj ide, ezért is vettem meg.

A legbiztonságosabb hely a városban pont itt volt.

Letettem Robert-et. Ha elmondom neki a tervemet, megpróbál majd ellenkezni, és én nem adtam neki erre esélyt.

Amikor beléptem a nappaliba, azt hittem, Cami elment. A tévé és a hangrendszer távirányítói a dohányzóasztalon hevertek, de a kanapé üres volt. Aztán meghallottam az éléskamra ajtaját, és megfordultam, hogy meglássam, amint a konyhában áll, egyik kezében szénsavas vízzel, a másikban egy fehérjeszelettel.

"Éhes vagyok" - magyarázta félénken. "Nem mintha ezt ételnek tartanám."

"Küldj nekem egy listát. Feltöltöm a szekrényeket."

Cami hunyorogva nézett rám, próbálta észrevenni a hangomban az arcoskodásom.

"Komolyan mondom." Besétáltam a konyhába, eltökélten, hogy meggyőzzem a tervem bölcsességéről. "Most beszéltem telefonon Roberttel. Komolyan kell vennünk ezt a fenyegetést. Tudom, hogy nem akarsz testőrt Emmának, úgyhogy velem kell megbirkóznod."

"Te leszel a testőre?" Cami kétkedve kérdezte. "Nem tudom, Landon."

"Összeköltözöl velem" - mondtam. "Ez a legbiztonságosabb hely a városban."

Már mindent elterveztem a fejemben. A következő néhány hétben csökkenteni akartam a munkámat. Otthonról fogok dolgozni, de a személyes feladataimat átruházom a helyettesemre, amíg megoldom a Lavignes-ékkel kapcsolatos helyzetet. Amint a fenyegetést elhárítottuk vagy semlegesítettük, kitalálunk valami mást. Addig is megismerkedtem a lányommal, miközben gondoskodtam róla, hogy biztonságban legyen.

"Nem költözünk hozzád" - dünnyögte Cami, letéve a fehérjeszeletet és a vizet. "Ez őrültség. Ez a hely túl kicsi."

"Három hálószoba van."

"Az egyik az irodád!"

"Azt hiszed, nem tudom a hét végére hálószobává alakítani?" A nap végére át tudom alakítani, ha elég pénzt teszek bele.

"Nem, nem, ez őrültség. Mi nem... nem tudjuk." Cami megrázta a fejét, próbálta kitisztítani. "Caseyvel maradunk. Tökéletesen..."

"A fenéket. Caseynek van egy kerítése, amit Emma is meg tudna kerülni, ha akarna. Nyolc ablaka van a háza elején, hat hátul, és egy öblös ablak az oldalán. És dupla bejárati ajtaja is van, még több kibaszott üveggel."

Cami tágra nyílt szemmel bámult rám. "Honnan..."

"Azt hiszed, nem néztem utána?" Bosszúsan bementem a konyhába, hogy fölé álljak. "Kizárt, hogy te és Emma ott maradjatok."

"Oké, rendben, akkor elmegyünk máshova. De nem lehet itt, Landon." Cami körbebámult a tágas, nyitott penthouse-omban. "Itt nincs kültér. Nincs szín."

Megértettem, amit mondott. Ez körülbelül annyira különbözött a buja, trópusi Hawaiitól, amennyire csak lehetett. "Majd teszünk bele valami kibaszott színt" - morogtam ingerülten. "És ti ketten nem lesztek ide bezárva. Akkor megyünk ki, amikor csak akartok."

"De soha nem egyedül" - sejtette Cami. Megint megrázta a fejét. "Nem, én nem..."

"De igen. Nincs más választásod."

Megpróbált elfordulni, talán az ajtó felé igyekezett, de én a vállánál fogva megragadtam, gyengéden csapdába ejtettem. Nem akartam megismételni a fenyegetésemet, hogy harcolni fogok Emma teljes felügyeleti jogáért, de megteszem. Bármit megtennék, hogy biztonságban legyen, még akkor is, ha ez azt jelentené, hogy elidegenítem az anyját. De sokkal könnyebb lenne kötődni Emmához, ha Cami nem érezné magát Rapunzelnek a toronyban.

"Adj három hetet" - mondtam halkan. "Újra biztonságossá teszem a világodat. Aztán kitalálhatunk valami mást."

Cami szeme találkozott az enyémmel. Kimerültséget láttam bennük, óvatosságot. Régebben ellenem fordult volna. Én pedig átkaroltam volna. Most viszont egyenesen tartotta magát. Éreztem a feszültséget a karjaiban, a puha, rugalmas bőre alatt feszülő izmokat. "Három hét?" - ismételte meg.

"Három hét."

"Nem leszünk itt fent csapdába esve?"

Bár viszketett a szívem, hogy vitatkozzam a megfogalmazással, egy fejrázásra szorítkoztam. "Együtt megmutatjuk neki a várost."

Cami szinte észrevétlenül bólintott.

"Jó." Leengedtem a kezemet a válláról, és hátradőltem a konyhapultnak, megpróbáltam lerázni magamról a régi emlékeket arról, hogy mi ketten itt vagyunk ebben a konyhában. A kezem rajta. A szemei rajtam. "Ma este ráállítok egy embert Casey házára. Pakolj össze, és délután gyere vissza ide. Készen áll majd a számotokra."


* * *

Con összehozott azzal a lakberendezővel, aki a lánya számára tervezte a szobákat, amikor az felnőtt. Szemet gyönyörködtető prémiumot fizettem, és majdnem belehaltunk mindketten, de az irodámat vendégszobává alakítottuk át, a vendégszobát pedig a gyerek álomszobájává. Legalábbis ezt ígérte. Festeni nem volt idő, de az egyik teljes falat selyemtapéta borította, amely a Frozen című film egyik jelenetét ábrázolta. Most már felismerhettem a teljes szereplőgárdát. A babát, amit Emmától kaptam, Elzának hívták. A húga Anna volt. A hóember Olaf volt. Aztán volt egy rénszarvas és egy fickó, akiknek a nevét nem tudtam, de a lakberendező biztosított róla, hogy Emma tudni fogja. Ragaszkodott hozzá, hogy beszéljen Camival, mielőtt megszervezi az ágy szállítását. Kapott egy kisgyerek méretű ágyat, aminek még fél korlátja volt, és Frozen-ágyneművel csinosította ki.

"Mi van, ha nem szereti a Frozen-t?" Kérdeztem, miközben néztem, ahogy a szoba formát ölt.

"Akkor ő az egyetlen gyerek a világon, aki nem szereti, de az anyukája biztosított róla, hogy szereti."

Az ágyra tettem a babát, amit soha nem adtam Emmának, amikor elkészült. Aztán kábultan körbejártam a teret. Egy fehér komód állt az egyik falnak támasztva. A lakberendező a sima kilincseket kék kristálygombokra cserélte. A mennyezetről egy kis arany csillár lógott, halvány rózsaszín és kék tulipánhagymák, amelyek világításkor úgy néztek ki, mint a virágok. A padló közepén halvány rózsaszín szőnyeg, amely felfogta a felülről érkező színes fénytöréseket. Hogy a fenébe jutott el az életem az egyszerű bútorokkal és egyszerű falakkal berendezett minimalista vendégszobából idáig? Zavarba ejtő volt.

Kisétáltam a nagyszobába, és összerezzentem, amikor megláttam, hogy a kanapémra egy királykék takarót tettek. Hasonló ékszertónusú díszpárnák. Egy szőnyeg az étkezőasztalom alá. Hogy a fenébe sikerült neki ez egyáltalán? Az asztal körülbelül annyit nyomott, mint egy elefánt. A funkcionális, acél eszpresszógépemet is kicserélte egy mentazöldre, amin több gomb és gomb volt, mint amennyivel tudtam, hogy mit kezdjek.

Végigsétáltam, megjegyezve a változásokat. Egy lámpa ott, ahol korábban nem volt, az árnyékolója újabb színfoltot adott. Teraszbútorok mély, puha párnákkal a tiszta, palatáblás tér helyett. Egy kis bárszekér nagy, díszes kerekeken az egyik végével szemben. Gyertyák és takarók mindenütt.

Kurvára túlságosan is hívogatónak tűnt.

De emlékeztettem magam, hogy még mindig ez volt a legbiztonságosabb hely a városban, tehát ez volt Emmának a helye.