Natasha L. Black - Second Chance Lover - 13. fejezet

 


13



LANDON


Volt idő, amikor naponta kétszer - néha háromszor is - grillezett sajtot ettem. A kenyér olcsó volt, főleg, ha az akciós polcról vetted, mert mindjárt megpenészedett. A Kraft szeletelt sajt is olcsó volt. Egy jó héten kihámoztam belőlük kettőt-hármat a műanyag borítóból, és majonézes kenyeret sütöttem rá. Még gyakrabban lopkodtam el egyadagos vajcsomagokat az utca végén lévő büféből, és a kérgénél szürkülő kenyérszeletek között megpirítottam egy szelet sajtot.

Több mint húsz éve nem ettem grillezett sajtos szendvicset. Azóta nem, mióta leérettségiztem és beléptem a hadseregbe. Kurvára utáltam a látványukat.

Szóval amikor Cami elmondta, hogy Emma kedvenc étele a grillezett sajt, megküzdöttem a kavargó gyomrommal, és azt mondtam: "Oké, ma este azt fogunk csinálni".

Elmentem a boltba, amíg Cami kipakolta a cuccaikat. Hiába válogattam egy vekni, házilag készített ropogós kenyeret, és vettem díszes sajtot tömbszámra, nem tudtam megállítani a visszaemlékezéseket. Már régóta nem gondoltam a múltra, de amióta megtudtam, mi történt Emmával, mindenhonnan folyamatosan rám tört.

Beszélnem kellett róla anyámnak. Nem álltunk olyan közel egymáshoz, de nem tudtam nem elmondani neki. Különben is, nem mintha rengeteg nagyszülőm lett volna, akit felajánlhatnék. Kivéve, ha apám teljesíti a gyerekkori fantáziámat, hogy drámai, harmadik felvonásban jelenjen meg, és Elyna abbahagyná a fodrászkodást, mielőtt ez megtörténne. Az apámra való gondolkodás csak tetézte azt a testen kívüli élményt, amit a bevásárlás okozott nekem. Hogy a fenébe lettem volna az apja, amikor nekem is alig volt apám?

Azonnal beleszerettem Emmába, de ez nem változtatott azon a tényen, hogy nem akartam szülő lenni. Az ő megjelenése az életemben azonban segített megérteni, hogy miért. A szerelem lavinája, ami azzal együtt járt, hogy megtudtam, hogy létezik, lezúdult a szarságok hegyéről, amiről azt hittem, hogy magam mögött hagytam. A hegyről, amit lapátról lapátra építettem, kezdve az első naptól, amikor apám elhagyott. Az összes düh, a fájdalom, a sérülés - azt hittem, magam mögött hagytam. Szilárdan befagyasztottam.

Most olvadt, lefelé csúszott. A veszteség és a zavarodottság jeges áradata. A düh és a fájdalom lávafolyamai. Évekig azon tűnődtem, miért hagyott el az apám. Most, hogy tudtam, milyen érzés apának lenni, azon tűnődtem, hogyan volt képes erre. Épp csak találkoztam Emmával, és tudtam, hogy a halálon kívül semmi sem tarthatna távol tőle.

A pokolba is, még arra is rávett, hogy megint kibaszott grillezett sajtot készítsek.

Megálltam a hentespultnál, hogy kiválasszak egy steaket, aztán meggondoltam magam. Cami sosem erőltette, hogy ne egyek húst a közelében, de konfrontatív üzenetet küldött, hogy az első estéjén egy tehenet sütöttem. Helyette inkább a Pasta alla Norma hozzávalóit szedtem össze.

Mire visszaértem, már kint voltak a kis teraszon. Emmánál volt egy kis öntözőkanna, amit még életemben nem láttam, és a tartalmát egy olyan növénybe borogatta, amit szintén nem láttam még soha. Cami a mellkasig érő falnak támaszkodott, a könyökét a perem fölé akasztotta, és kifelé nézett. Egy percig álltam a nappaliban, és figyeltem őket.

Cami haja laza copfba volt fonva, és egy lenge pamutruhát viselt, amely eltakarta az idomait, de kiemelte hosszú, napbarnított lábát. Még profilból is láttam az arcán a vágyakozást. Mindig is szerette a természetet. Jobban szeretett túrázni, mint drága vacsorákat enni. Majdnem öt évvel ezelőtt olyan szarságokat csinált, mint a Burning Man és a MOAB a csillagok alatt. Mindig is olvasott könyveket az alternatív gyógymódokról és a növényterápiáról. Törődött az emberekkel és a bolygóval. Úgy gondolta, hogy az egyik meg tudja gyógyítani a másikat, és fordítva. Egyáltalán nem lepett meg, hogy természetgyógyász akart lenni. Jó lenne benne.

Mintha érezte volna a hátán a tekintetemet, megfordult, hogy átnézzen a válla fölött. Hunyorgott, azt hitte, hogy egy alakot lát az üvegen keresztül, de nem volt biztos benne, mert az üveg sötétített volt. Intettem neki, hogy tudja, csak én vagyok, és elindultam a konyhába, hogy kipakoljam a bevásárlást. Miközben kinyitottam a hűtőt, hallottam, hogy a teraszajtó kinyílik.

"Még nem akarok bemenni!" Emma tiltakozott.

"Maradhatsz, kicsim."

Az ajtó becsúszott, de nem reteszelődött be.

Feszültem, amikor meghallottam Cami halk lépteit, amint átmennek a nappalin. "Megszereztem a Pasta alla Norma hozzávalóit" - mondtam anélkül, hogy ránéztem volna. Nem voltam rá pontosan dühös, de Cami belekeveredett a múltammal kapcsolatos érzelmeim egész tárházába, az emlékekbe, amelyeket az Emmáról szóló kinyilatkoztatással hozott felszínre.

"Mindig is szerettem, amikor ezt csináltad" - mondta halkan. Nagyon óvatos utalás a közös múltunkra.

Eszembe jutott. Akkor csináltam, amikor először töltötte nálam az éjszakát. Cami azt mondta nekem, hogy szűz, én pedig majdnem megfulladtam a zititől, és azon tűnődtem, hogyan sikerült ilyen kurvára félreértenem a helyzetet. Aztán azt mondta, hogy azt akarja, hogy én legyek az első, és rájöttem, hogy nem értettem félre.

A csend megmerevedett közöttünk, ahogy mindkettőnknek eszébe jutott az utána következő beszélgetés. Arra, amikor azt mondtam neki, hogy nincs rá mód. Az, amikor azt mondta, hogy nem akar mást. Olyasvalakit akart, aki tudja, mit csinál, aki nem gondolja, hogy ez egy elkötelezettség. Az, amikor beadtam a derekam, mert olyan átkozottul gyönyörű volt, és olyan nehéz volt nemet mondani, hogy bármilyen érv megingatott volna. Aztán ott hagytuk a meg nem evett ételt és a teli pohár bort az asztalon, és a hálószobába mentünk.

A kezem addig szorította a ziti dobozát, amíg a karton ropogott az öklömben. Lassan megfordultam, és láttam, hogy Cami engem figyel, sötét szemei árnyékot vetettek rám. Vajon most, ennyi év után megbánta? Nem éppen az a mókás, bonyodalmak és elkötelezettség nélküli alku volt, amiben megállapodtunk. Most nála volt a lányom, én pedig csapdába ejtettem őt abban, amit ő mindig is az én magányos erődömnek nevezett.

És nem viccből.

"Csak három hét" - mondtam, megismételve a korábbi szavait. Bár most éppen az, hogy a következő huszonegy napot és éjszakát Cami és az összes emlékünk közelében töltsem, ijesztő kilátás volt.

Ő bólintott. "Három hét."

Előkészítettem a tésztaszószt, aztán elkészítettem a grillezett sajtot, amíg a tészta főtt. Cami ki-be lebegett a konyhában, ellenőrizte Emmát, eltűnt a szobájában, majd visszajött, hogy megnézze, szükségem van-e valamire. Nem kellett. Mindketten jó szakácsok voltunk, és mindketten jobban szerettünk egyedül dolgozni. Egyszer azt gondoltam, hogy ez a tökéletes metafora a kapcsolatunkra. Egyikünk sem akart segédszakácsot.

"Felemeled a grillezett sajtot" - mondta, miközben megvizsgálta a Shullsburg Creamery Colby Jacket, amit felvettem. "Általában azokat a Kraft szingliket szoktam csinálni."

Nem tudtam megállni, hogy ne görbüljön le az ajkam. Szerencsére ő csak nevetett, nem vette észre, hogy milyen mélyen irtózom tőle. "Nem is olyan rossz."

"Ez nem igazi sajt." Vastag Colby Jack szeleteket terítettem a serpenyőben ropogósra sült kenyérre.

Cami megvonta a vállát. "Azért nem rossz. Kóstoltad már?"

Nem tudhatta, hogy én már legalább ezerszer "kipróbáltam". Ez valószínűleg vad alulbecslés volt, de nem akartam elég sokáig rágódni rajta, hogy kiszámoljam.

"Nem" - mondtam röviden. Ez volt a legegyszerűbb módja annak, hogy lezárjuk ezt a vitát. Soha nem beszéltem Caminak a múltamról, és most sem akartam elkezdeni. Semmi zokogós történettel a kibaszott hamis sajtról.

"Mindig is ételsznob voltam" - mondta Cami. Egyszerre volt elkeseredett és szeretetteljes a hangja. A szeretet volt az, ami miatt a vállam fölé néztem. A pultra mosolygott, miközben rendet rakott a rendetlenségben, amit csináltam, ahogy már vagy tucatszor megtette.

Érezte, hogy rá szegeződik a tekintetem, és felnézett. A mosolya elhalványult. "Mi az? Most már neked is megvan a saját különleges eljárásod a takarításra?"

"Nem." Visszafordultam, félrelökve a jelenlétének kellemetlen érzését. Nem azért volt kellemetlen, mert nem akartam, hogy ott legyen, de nem is az ellenkezője. Éppen ez volt a kellemetlen - hogy nem tudtam pontosan meghatározni, mit érzek miatta. Egy életen át csiszolgattam az érzelmeimet, finomítottam őket. Néhány barátom azt mondaná, hogy tompítottam őket, de ez nem volt igaz. Csak az érzelmek az én szakmámban veszélyesek voltak. Inkább az unokatestvérükre, az ösztönökre koncentráltam. Azokra, amiket ki tudtam élesíteni. Azok jól szolgáltak engem.

Cami megzavarta azokat. Egy kibaszott elektromos mixert tett az életem nyugodt felszínére, és tízes fokozatra tekerte a sebességet.

Csendben feltakarított, amit tudott, amíg én befejeztem az ételeket, aztán behívta Emmát a teraszról. Úgy tűnt, a lányom az anyjára fog hasonlítani - a vadon gyermeke. Egyiküket sem tudnám sokáig itt tartani.

Nem mintha akarnám, Cami esetében, emlékeztettem magam.

Bár Cami figyelmeztetett, hogy Emma nem biztos, hogy értékelni fogja a kedvenc ételének feljavítását, a kis sötét hajú lány bekapta, és többet kért.

"Nincs..." Cami elkezdte, de én már felálltam.

"Gyerünk, kölyök. Megmutatom, hogy kell ezt csinálni."

"Emma, hagyd, hogy előbb befejezze a vacsoráját" - mondta Cami.

Már a konyha felé tartottunk. Cami felvette a tányérját, és a bárpulthoz lépett, hogy figyeljen. Egy túlméretezett kötényt húztam Emmára, a kötést duplán a derekára hurkoltam. Aztán hagytam, hogy megkenje a kenyér külső oldalát majonézzel, miközben én újra felmelegítettem a serpenyőt. Az egész kenyérre, a tányérra és a környező pultra is rácsorgatta.

"Légy óvatos" - dorgálta Cami. "Maradjon a kenyéren."

"Szép munka, kölyök." Segítettem neki az első szeletet arccal lefelé a serpenyőbe dobni, miután felmelegedett. Aztán rátette a vastag Colby Jack szeletet, és lenyűgözve figyelte, ahogy elolvad.

Camira pillantottam, hogy megbizonyosodjak róla, hogy neki is megfelel, milyen közel hoztam Emmát a tűzhelyhez. Nem tűnt kifejezetten aggódónak, de az arcán volt egy olyan kifejezés, amit még soha nem láttam korábban. Valami lágy, de kissé szomorú.

"Remekül bánsz vele" - mondta halkan, amikor észrevette, hogy őt nézem.

"Nem gondoltad, hogy így lesz?"

Cami felemelte az egyik vállát, és bocsánatkérés nélkül elengedte. "Nem gondoltam volna."

A tekintete Emmáról rám szegeződött, összezárva. Erőteljes érzelem öntötte el a lelkemet. Egy másik, amit nem tudtam pontosan azonosítani. Valami sötétebb volt, mint a vonzalom, mélyebb, mint a vágy, édesebb, mint a düh, de keserűbb, mint a boldogság. Elnyomtam magamban.

Semmi keresnivalóm nem volt már abban, hogy bármit is érezzek Cami iránt.

Egyszer már elkövettem ezt a hibát.