Natasha L. Black - Second Chance Lover - 17. fejezet

 


17



LANDON


Reggel elmondtuk Emmának.

"Oké!" - mondta vidáman, mintha azt mondtuk volna neki, hogy úgy gondoltuk, ma strandolni megyünk.

Cami lehajtotta a fejét. "Emma, hallottál minket?"

"Mr. Landon az apukám."

"Igen" - mondta lassan. "És tudod, hogy ez mit jelent?"

Felvontam rá a szemöldökömet, kíváncsi voltam, milyen mélyre akar menni ebben a magyarázatban. Cami visszavert egy mosolyt, és az oldalamba bökte a könyökömet.

"Igen!" Mondta Emma. "Visszamehetnénk ma a kertbe?"

"Soha" - mondtam.

"Talán" - ellenkezett Cami. "De előbb szeretném, ha megértenéd. Mr. Landon az apukád."

"Tudom" - mondta Emma lekezelőn. "Kaphatok egy kishúgot?"

"Emma!"

Cami sietve elküldte a szobájába, hogy átöltözzön fürdőruhába, majd lopva rám pillantott. "Ez... jól ment."

"Azt mondanám" - mondtam szórakozottan.

Ő bement a hálószobájába átöltözni, én pedig az enyémbe, és sajnáltam, hogy nem nézhetem, ahogy újra kibújik abból a vékony, puha trikóból. Nem nézhettem, ahogy lecsúsztatja a combjáról azt a rövid, selymes rövidnadrágot. Talán ha egyszer Emma hozzászokik a gondolathoz, hogy én vagyok az apja, meggyőzhetném Camit, hogy hivatalosan is költözzön az én hálószobámba.

A következő néhány napban ugyanaz a minta folytatódott, egy jelentős különbséggel. Ahelyett, hogy esténként óvatosan kerülgettük egymást, azonnal egymásra találtunk. Ez tönkretette a munka és a magánélet egyensúlyát, de nem tudtam többé egész éjszakára bezárkózni a szobámba. Nem, amikor Cami kint volt a nappaliban, gyönyörűen és unottan, és várt rám. Egyre gyakrabban aludt el a szobámban, és a kora reggeli órákban osont ki, hogy Emma ne találja üresen az ágyát.

"Talán meg kéne mondanunk neki, hogy apa és anya egy ágyban alszanak" - javasoltam kora reggel, amikor a felkelő nap a sötét redőnyök mögé kúszott, a hangom sűrű volt az álomtól.

"Azt hiszem, ez felújítaná a kistestvér kérdését" - suttogta Cami, és gyengéden megcsókolt, mielőtt kigurult volna az ágyból. Kinyitottam a szemem, hogy a halvány fényben láthassam a ruhájába bújó elegáns alakját. Miután elment, az új házra gondoltam, amelyet éppen vásárolni készültem. Öt hálószoba volt benne.

Bőven elég volt még egynek.

A gondolat elidőzött, aztán keményen eltaszítottam magamtól. Nem. Cami és én a legtöbbet hoztuk ki egy nehéz helyzetből. Ennyi volt minden. Mindketten tudtuk, hogy ez nem működhet hosszú távon. A ház Emmáért volt, nem pedig valami tökéletes családi fantázia, amiről kiderült volna, hogy baromság.


* * *

Aznap este felolvastam Emmának az esti mesét, és azt mondta: "Jó éjt, Mr...", majd zavartan megállt. "Szólíthatom apunak?"

"Hívhatsz, ahogy akarsz." A hangomat egyenletesen, nyugodtan tartottam, mintha nem számítana, hogy így vagy úgy, de a szívem várakozva dobogott. Kétségbeesetten akartam, hogy apunak szólítson, de nem akartam erőltetni.

Emma azonban beérte azzal, hogy csak jó éjszakát kíván, én pedig elnyomtam magamban a csalódottságomat. "Szép álmokat, édesem."

Cami, aki az ajtóban állt, mindent hallott. A szeme az enyémet kutatta, és én gondoskodtam róla, hogy ő se lássa.

Kint a nappaliban vártam, hogy rákérdezzen. Cami legalább annyira szerette elemezni az érzéseket, mint amennyire én szerettem kerülni. Ehelyett azonban azt mondta: "A szüleim kérték, hogy hívjuk fel őket".

Felhúzódott a szemöldököm. Elyna és Robert az elmúlt hetekben távolságtartóan viselkedtek. Nem is gondoltam, hogy Cami sokat beszélt velük, ami szokatlan volt. "Miről?"

Cami megrázta a fejét, aggodalommal a szemében. "Nem vagyok benne biztos. Előbb dolgod van?"

Volt, de ezt fontosabbnak éreztem. Kimentünk a teraszra, és becsúsztattuk magunk mögött az ajtót. Anélkül, hogy hangosan kimondtuk volna, mindketten egyetértettünk abban, hogy nem akarjuk, hogy Emma meghallja, amit mondanak. Nem valószínű, hogy ez egy vidám felzárkóztató beszélgetés lesz. Cami egyenesen a kanapéhoz ment, én viszont a mellkasig érő falnál maradtam, és kifelé néztem.

A telefon csörgött egyszer, kétszer. Aztán Elyna könnyes hangja áradt a hangszórón keresztül. "Nagyon sajnálom, ma fille. Nem tudom, honnan tudtak egyáltalán róla".

A fejem megfordult, találkoztam Cami szemével, amely tágra nyílt és csillogott a fölötte lévő lugasra felfűzött gömblámpákban. A telefonért nyúltam, amikor azt mondta: "Anya, lassíts le. Miről beszélsz?"

Tompa átmenet volt, aztán Robert hangja hallatszott. Nyugodtan, de komolyan elmagyarázta, hogy újabb fenyegetés történt. Ezúttal Emmát említették.

"Név szerint?" Követeltem. Cami nem adta át a telefont, de most mellette ültem, a fejünket egymáshoz hajtva, és figyeltem, ahogy a képernyőn peregtek a másodpercek.

"Nem. Bár egy kislányra utalt, és a mi körünkben nincs más."

Még ha lenne is, nekem ez is elég lenne. Nem akartam megakadályozni a ház megvásárlását, de a pokolban sem volt rá mód, hogy kiköltözzünk a tetőtéri lakásból, amíg ezt a seggfejet el nem kapják.

Miután letettük a telefont Roberttel, azonnal visszamentem a szobámba, hogy megnézzem, mit tudtak a kapcsolataim a Los Angeles-i rendőrségnél. Cami megrázkódva követett engem. A folyosón maradt, és Emma csukott ajtaját bámulta. Az alatta lévő résben az Olaf-alakú éjjeli lámpa világított.

"A legbiztonságosabb hely a világon" - emlékeztettem, miközben megfordítottam a székemet, hogy a laptopommal szembe nézzen.

"A legbiztonságosabb hely a világon" - mormolta, de nem jött be.

A fenyegetés másolata a postaládámban volt. Tulajdonképpen kétszer is. Robert továbbította, és én is megkaptam az LAPD-s forrásomtól. Kézzel írták - szaggatott, dühös betűkkel. Rövidek, egyszerűek. Három sor.

Szétszakítottad a családomat.

Most a tiédért jövök.

Kezdve a kislánnyal.

Tompa zihálás hallatszott a bal vállam fölül. Nem vettem észre, hogy Cami bejött a szobába. Ha tudtam volna, megvártam volna, amíg kinyitom a mellékletet.

"Ez emeli a tétet. Most már az FBI is be fog avatkozni" - mondtam. Meg akartam vigasztalni, de Cami arca csak még jobban elsápadt. Elfelejtettem, hogy az FBI nem volt éppen a családja barátja.

" Hé." Megfordítottam a széket, és az ölembe húztam. Készségesen jött, a teste az enyémhez simult, mint mindig, de a tekintete távoli és fókuszálatlan volt. "Semmi baj" - motyogtam a hajába. "A legbiztonságosabb hely a Földön, emlékszel?"

Cami felnézett rám, de az volt az érzésem, hogy még mindig nem lát engem. "Nem kellett volna visszajönnöm vele" - mondta. A hangja furcsa volt, magába forduló, mintha inkább hangosan gondolkodna, minthogy hozzám beszélne. Hallgattam, és visszaszorítottam a késztetést, hogy megrázzam azért, amit mondott. "Mindent elmondhattam volna Hawaiiról. Eljöttél volna hozzánk, nem igaz?" Most rám nézett.

"Tudod, hogy eljöttem volna." Megszorítottam a derekát.

Cami bólintott. "Most már tudom. Furcsa belegondolni, hogy akkor még nem tudtam. Nem tudtam, hogyan reagálnál. Hogy érdekelne-e téged."

Ismét elgondolkodtam azon, miféle seggfej voltam négy évvel ezelőtt, hogy Cami nem tudta, érdekelne-e a lányom. Különleges teremtés lehetett. De aztán, ha ilyen seggfej voltam, akkor mit keresett most újra az ágyamban?

"Visszamehetnénk" - mondta hirtelen Cami, és a szeme végre fókuszált. A tekintete megtalálta az enyémet, és kutatott. "Ott biztonságban voltunk."

" Ott voltatok", mondtam. "Múlt időben. Amíg ezt a fickót el nem kapják, ez a legbiztonságosabb hely számotokra." Megint arra az átkozott házra gondoltam. Láttam az összes lehetséges biztonsági rést.

"Soha nem tudná meg, hogy Hawaiin vagyunk" - tiltakozott.

"Ezt nem tudhatja. Egyáltalán nem kellett volna tudnia Emmáról."

Ez elfojtotta a nő felszálló izgalmát. Éreztem, ahogy hozzám ereszkedik, meggyőződése megtört. "Igazad van" - suttogta. "Honnan tudott róla?"

Volt néhány elméletem. A fickónak sikerült beszivárognia a Lavigne-ék körébe. Még csak nem is kellett, hogy a belső körük legyen. Talán a Beverly Hills Hotelben kapott munkát. Talán még munkát is kapott náluk. Nem kellett, hogy közel legyen. A fickó, aki a kocsijukat takarította, észrevette volna, ha egy autósülés jelenik meg a hátsó ülésen. Vagy látta Robertet és Elynát a medencénél egy kislánnyal, aki nagyon hasonlított a lányukra, Camira. A lehetőségek száma végtelen volt, de csak egyféleképpen lehetett eredményt elérni.

Meg fogom találni, és véget vetek neki.