Natasha L. Black - Second Chance Lover - 18. fejezet

 


18



CAMI


Landon teljesítette a kívánságát. Még mindig őrült voltam, de soha többé nem akartam elhagyni a tetőtéri lakást. Valahányszor arra gondoltam, hogy elviszem Emmát a tengerpartra vagy a játszótérre, mindig újra azokat a szavakat láttam.

Kezdve a kislánnyal.

Soha nem engedlek a közelébe,gondoltam tiszta, egyszerű dühvel, miközben néztem, ahogy a szóban forgó kislány a korábban szigorúan berendezett nappali közepén az Arendelle-i kastély játékautomatájával játszik. Előbb én öllek meg téged.

Ugyanazt a csendes, halálos magabiztosságot éreztem, amit aznap este a konyhában, amikor Landon odalopózott hozzám. Egyáltalán nem volt kétségem afelől, hogy ha kell, képes vagyok ölni, hogy megvédjem Emmát. Abban azonban egyáltalán nem kételkedtem, hogy Landont kell megelőznöm. Miközben én hajlandó voltam ölni a lányomért, az volt az érzésem, hogy ő is ezt akarja. A felgyülemlett frusztráció minden mozdulatán érződött. Munka közben a számítógép képernyőjét bámulta. Túl erősen csapta be a hűtő ajtaját, amikor vacsorát készített. Egy borospohár eltört, amikor legutóbb elmosogatott.

"Ki kell jutnunk a városból néhány napra" - mondtam, miközben segítettem neki feltakarítani a csorba szilánkokat. "Mindannyian megőrülünk."

Landon rám vetett egy pillantást. "Nem megyünk vissza Hawaiira, Cami. Nem tudjuk, hogy ez az ember mit tud."

"Akkor máshova. Bárhová." Finoman felkaptam az utolsó szilánkot, és beledobtam az üres gabonapelyhes kartondobozba, amit használtunk.

"Talán."

Másnap Landonnak egy megbeszélésre kellett mennie. Nem akart minket egyedül hagyni a tetőtéri lakásban, de a szüleim átjöttek a biztonsági őrségükkel, így vonakodva beleegyezett.

"Nem fog sokáig tartani" - mondta, miközben a teraszajtóval szemben álló férfit vizsgálgatta, aki a karját keresztbe fonta a hordó mellkasán.

"Minden rendben lesz." Kiszorítottam az ajtón, majd becsuktam magunk mögött, hogy egy pillanatra magányra lelhessünk. Annyi feszültség sugárzott belőle, hogy még a szüleim is észrevették. Tudtam, hogy semmi, amit mondtam, nem enyhítheti, ezért átkaroltam a derekát, és inkább megcsókoltam.

A szája találkozott az enyémmel, először vonakodva, de áttörtem a védekezését. Figyelmen kívül hagyta a lift csilingelését, amikor megérkezett, és hátratámasztott a falnak, a derekamra szorított szorításával. A nyelve végigcsúszott az ajkaimon, a keze pedig a hajamra vándorolt, és még hátrébb húzta a fejemet, elmélyítve a csókot. Most az egyszer azt kívántam, bárcsak magasabban lennénk, bárcsak tovább tartana a liftút. Elég sokáig ahhoz, hogy tényleg kiengedjük a mindkettőnkben felgyülemlett frusztrációt. Mindkettőnknek erre volt szüksége, de várnunk kellett, amíg visszaér, és valószínűleg addig is, amíg Emma lefekszik.

Hirtelen udvarias, zavart torokköszörülés hangja hallatszott.

Landon halk, bosszús hangot adott ki a saját torkán, és fokozatosan hátrált, megfordult, hogy ránézzen arra, aki félbeszakított minket.

Robert az ajtóban állt. Láttam anyámat a háttérben, amint a kanapén ült. Az ajka összeszorult. Hátratúrtam a hajamat, és elpirultam annak ellenére, hogy huszonhét éves voltam, és saját gyerekem volt. Vannak dolgok, amelyek soha nem szűnnek meg kínosak lenni, és az, hogy az ember rajtakapja a szüleit, ezek közé tartozott.

"Azt hiszem, itt a lift" - mondta Robert, és a nyíló lift felé biccentett.

Landon kiegyenesedett, de nem hátrált meg. "Ez az én liftem, Robert. Várni fog."

Az arcom egyre forróbb lett. Landon, aki hűvösnek tűnt, mint egy uborka, felhúzta az állam, és egy utolsó búcsúcsókkal búcsúzott tőlem, mielőtt belépett a liftbe. Ott álltam, amíg az bezárult, és a hidraulika kavargása elárulta, hogy lezuhant a civilizációba.

Csak akkor fordultam vissza Roberthez. A tekintetét udvariasan elfordította, de megérezve az enyémet, visszanézett rám. Kerestem benne a rosszallás nyomát, de csak szomorúságot láttam.

"Felnőtt vagyok, Robert" - mondtam kényelmetlenül.

"Ezért nem mondtam semmit."

Anyám nem volt ilyen visszafogott. "Ne már megint, Cami" - mondta, és ritka homlokráncolást vágott rám, ami gyönyörűen megőrzött vonásait húzta. "Nem vagy az a fajta, aki megismétli a hibákat."

Emma anyám oldalához szorult, és izgatottan várta, hogy újra szeretett nagymamájával és papájával lehessen. Láttam rajta, hogy nem követi a beszélgetést, de ettől függetlenül zavart. Mi van, ha tudattalanul is belsővé tette anyám szavait? Mi van, ha azt hitte, hogy ő a hibás?

"Nem, nem igaz" - egyeztem bele hidegen, és anyámra vetettem egy éles, majd később megbeszéljük, amit Landontól loptam.

"Csak nem akarjuk, hogy megint bajod essen" - motyogta Robert, körbejárva a kanapét, hogy vigasztaló kezet tegyen anya vállára.

Erre nem tudtam éles választ adni. Emma olyan ajándék volt, aminek ára volt. Landon elhagyása fájdalmat okozott nekem. Megfizettem volna újra - és valószínűleg meg is fogom -, de nem volt módom elutasítóan nevetni, és azt állítani, hogy első alkalommal könnyű volt elsétálni. A szüleim átlátnának rajtam.

Robert és Emma bundáskenyeret készített - Robert specialitása -, miközben anyám tájékoztatott arról, hogy mi történt a fellebbezésükkel. Nem hangzott túl ígéretesnek. A legjobb, amit remélhettek, hogy elhalasztják a napot, amikor vagy rendezniük kell a dolgot, vagy csődöt kell jelenteniük.

"Annyira sajnálom, anya." A korábbi haragom feloldódott. Helyet foglaltam Emma mellett a kanapén, és átkaroltam karcsú vállát, belélegezve a Bleu de Chanel illatát.

"Semmi baj, drágám" - mondta, meglepve engem. A válla fölött a védelmi tisztre pillantott, majd halkabbra fogta a hangját. "Barátságosabb területre költözünk."

"Micsoda?" Kérdeztem, túlságosan meglepődve ahhoz, hogy lejjebb vegyem a hangomat.

Robert felpillantott a tűzhelyről, és olyan pillantást küldött anyámnak, amit nem tudtam leolvasni.

Ő elutasítóan csapott a kezével a férfi felé. "Ugyan már, drágám. Mutasd meg Emma szobáját."

Anya már látta Emma szobáját. Emma ragaszkodott hozzá, hogy minden apróságot megmutasson neki, amint belépett. De felismertem a cselszövést, amikor megláttam, és követtem őt vissza.

Becsukva mögöttünk az ajtót, megkérdeztem: "Hogy érted, hogy barátságosabb területre költözöl?".

"Marokkóba, drágám. Előbb persze Mauritiuson megyünk át, hogy átvigyük a vagyonunk egy részét."

Emma ágyára süllyedtem, a fejemben forgott a levegő. "Elmenekülsz az országból?"

Anya meglepetten felnevetett. "Nem, persze, hogy nem. Csak belefáradtunk, hogy ebben a halastóban éljünk. A média, a fenyegetések és, ó, ez már túl sok."

Anyámra néztem. Ugyanolyan elegánsnak és nyugodtnak tűnt, mint mindig a laza fekete nadrágkosztümjében. Hosszú, dús haját laza csomóba fogta a nyaka tövében. Nagy gyémántok csillogtak a fülcimpájában. Ha a paparazzók most lefotóznák, a képaláírás biztosan szembeállítaná a visszafogott gazdagság eme képét a Lavigne Beauty anyagi gondjairól szóló hírekkel. Biztosan azt is kommentálnák, hogy milyen nyugodtnak és gondtalannak tűnt. Azon tűnődnének, hogy vajon csak megjátssza-e magát.

Szerintem nem volt az.

Hacsak nem lett nagyon jó színésznő, anyám tényleg olyan közömbös volt, mint amilyennek látszott. Tényleg nem tekintette menekülésnek, hogy egy olyan országba költözik, ahol nincs kiadatási egyezmény. Kíváncsi voltam, hogyan döntöttek Marokkó mellett - vajon csak véletlen egybeesés volt-e, vagy Robert szokás szerint három lépéssel előre gondolkodott. Robertnek kellett lennie, döntöttem. Valószínűleg már azelőtt kidolgozta ezt a tervet, hogy a tárgyalásra került volna sor. Soha nem hagyta, hogy bármi is megérintse az anyámat, még a törvény sem. Még akkor sem, ha az jogos volt.

"Drágám, hallottad, amit mondtam?"

Pislogtam, és rájöttem, hogy úgy bámultam anyámat, hogy valójában nem is láttam. Anélkül, hogy hallottam volna. "Nem, sajnálom. Mit mondtál?"

"Azt mondtam, hogy te és Emma gyertek velünk!" Úgy mondta, mintha csak most jutott volna eszébe, és most már tudtam, hogy korábban nem színészkedett, mert nem volt túl jó benne.

Egy pillanatra elgondolkodtam rajta. Ha ezt rögtön az ítélethirdetés után javasolta volna, amikor rájöttem, hogy az életet, amit Emmával ismertünk, kirántják alólunk, valószínűleg elmentem volna. Ha tudtam volna, hogy vannak rejtett vagyontárgyak, nem fordultam volna Landonhoz. Boldogan mentem volna Marokkóba.

De most hevesen örültem, hogy nem tettem. És nem csak azért, mert Emma végre megkapta azt az apát, akit mindig is megérdemelt - én is megkaptam őt.

"Nem" - ráztam meg a fejem. "Itt maradunk az apjával."

Anya telt szája rosszallóan lefelé fordult. "Mert ő az apja, vagy mert megint a szeretőd?"

"Mindkettő", mondtam őszintén. "Ő meg tud védeni minket."

"Igen, azzal, hogy ketrecben tart téged, Cami." Anyám undorodva nézett körbe Emma gyönyörű szobájában. "Hogy tudsz itt egyáltalán lélegezni? Nincs is fény."

Valójában két nagy ablak volt Emma szobájában, mindkettő keretezte a gyönyörű kék eget, és beengedte a ragyogó fehér napsugarat. Felvontam a szemöldökömet kérkedve, és gesztikuláltam feléjük.

Anya, rájött, hogy túlzásba vitte a dolgot, és taktikát váltott. "Marokkóban valóban kimehetne a szabadba. Senki sem tudná meg, hogy ott vagyunk. Biztonságban lenne." A hangja most komoly volt, meggyőző. Csak egy pillanatra ingott meg a gondolat. Egy nyarat Marrakeshben töltöttünk egy tízezer négyzetméteres villában, amely a szüleim egyik barátjának a tulajdona volt. Gyönyörű hely volt, tele természeti csodákkal. Emma imádná a strandokat és a vízeséseket - de nem. A fantázia olyan gyorsan elpárolgott, ahogy megszilárdult. Landon soha nem menne bele, és bármi is történjen végül köztünk, én nem fogok újra eltűnni.

A bosszúság egy pillanatra összeráncolta anyám homlokát. Arra számított, hogy ez könnyű lesz. Olyan sokáig függtem tőle és a Lavigne Beauty vagyonától, hogy biztosan megragadnám a lehetőséget, hogy újra a fényűző ölelésébe burkolózzam.

"Remélem, tudod, mire vállalkozol ezzel a férfival" - mondta finoman, sötét szemei könyörögve csillogtak az enyémbe.

"Tudom."

Az igazság az volt, hogy fogalmam sem volt róla, de furcsa módon ez nem volt baj. Egész életemben egy aranyszínű védőhálót terítettek ki alattam. Megrázó volt, hogy ezt elszakították tőlem. A helyére a titokzatos, veszélyes hálót állítani, amit Landon szőtt körém, néha nyugtalanító volt, de úgy éreztem, jobban élek, mint valaha.

Nem akartam visszatérni a régi kerékvágásba.