Natasha L. Black - Second Chance Lover - 19. fejezet

 


19



LANDON


Cami nem mondta el nekem, hogy valami baj van, miután Elyna és Robert elmentek, de én tudtam, hogy valami baj van.

"Szarságokat mondtak rólam, ugye?" Megkérdeztem.

"Hát persze, hogy beszóltak." Megbökdösött, és megpróbált mosolyogni. "Te egy öregember vagy, emlékszel?"

Megragadtam a kezét, és magamhoz húztam, éreztem, ahogy a feszültség egy része oldódik a testéből, ahogy hozzám dőlt. "Akarsz ma este főzni vagy rendelni?"

Cami felsóhajtott, hátrahajtotta a fejét, hogy felnézzen rám. "Azt hiszem, kizárt, hogy elmehessünk enni."

Megfontoltam a dolgot. "Ha tényleg szeretnél. Rá tudnám állítani néhány emberemet az étteremre."

Cami arcot vágott. "Nem, semmi gond. Maradjunk inkább itthon. Nem akarok elrángatni valami szerencsétlent a saját vacsoraasztalától, hogy ott álldogáljon és nézze, ahogy eszünk."

"Nem éppen azt néznék, ahogy eszünk, Cami." Nem vettem a fáradságot, hogy elmagyarázzam, mit is csinálnának valójában, mert nem akartam kiborítani azzal, hogy a különböző veszélyekről beszélek, amikre egy védelmi tisztnek résen kell lennie. Még egy percig szorosan magamhoz szorítottam, és gondolkodtam. Láthatóan belefáradt ebbe a lakásba, és nem hibáztathattam érte. Még nekem is kezdett elegem lenni abból, hogy állandóan itt vagyok, és én többet jártam ki, mint ő. Bár tudtam, hogy ha étterembe mennénk, én nem lazítanék, ha nem lenne ott néhány pasi, és ő sem lazítana, ha nem lenne ott néhány pasi.

"Van egy ötletem." Vonakodva kibontottam a karjaimat a hajlékony ívek körül, hogy elővegyem a telefonomat. "Menjünk el Conhoz vacsorázni."

Cami szeme felcsillant az érdeklődéstől. "Con, akinek most született gyereke?"

"Igen, szerintem tetszeni fog a menyasszonya, Lily. Közel van a te korodhoz." Felhívtam, hogy megbizonyosodjak róla, de ahogy vártam, ő és Lily éppen rendeltek. Mióta megszületett Harper, már alig jártak valahová.

Amikor mondtuk Emmának, hogy meglátogatjuk a barátaimat, akiknek kisbabájuk született, visszaszaladt a szobájába, és felkapott egy bolyhos táskát és egy kitömött kék kutyát. "A babának", magyarázta.

Nem voltam biztos benne, hogy a táskára vagy a kutyára gondolt, ezért csak bólintottam. "Ez kedves tőled, Em."

"Tudom."

Útban Con felé emlékeztetettem Camit, hogy ki is ő.

Bár nem volt szüksége sok emlékeztetőre. "Az a tinédzser, ugye?"

"Halley", erősítettem meg. "Bár ő már nem tinédzser többé. Most végzett a főiskolán."

Amikor Conhoz értünk, az ebédlőasztal közepén, családiasan megterítve állt a kínai étel, amit rendeltek. Emlékezett rá, hogy Caminak is rendelt néhány vegetáriánus ételt, de átküldte a borgyűjteményébe, hogy megnézze, van-e köztük olyan, amelyik megfelel a vegán kritériumoknak. Lily vele tartott, ugyanolyan kíváncsi volt, mint én, hogy mitől lesz a bor vegán. Emma átment a pack n playhez, ahol Con legkisebb gyermeke, a három hónapos Harper feküdt.

"Ki tudnád szedni onnan?" - kérdezte Con-tól. "Szerintem nem tetszik neki."

"Az apád ki tudja onnan szedni" - mondta Con, és egy sötét, szórakozott pillantást vetett rám. "Csak rajta, haver."

Con és Emma figyelő szemei alatt megpróbáltam. Harper nem nyomhatott többet tizenöt kilónál, de nehéz volt jól megfogni. Con nem szólt semmit, de a szája szórakozottan rándult, miközben a kezemmel a lány alá navigáltam, próbáltam felemelni anélkül, hogy szorítanám, de anélkül is, hogy elejteném.

"Ez az" - mondta Emma bátorítóan, amikor sikerült felemelnem a levegőbe.

"Nem hiszem, hogy valaha is láttam volna, hogy tartasz egy kisbabát" - mondta Con, amikor végre a vállamhoz emeltem. "Győződj meg róla, hogy megtámasztod a fejét."

A homlokomat ráncolva néztem le Harperre, hogy lássam, miről beszél. Felnézett rám, óceánkék szemei tágra nyíltak a meglepetéstől, és a feje lassan kezdett hátracsüngni. Felcsúsztattam a kezemet, éreztem, ahogy a pelyhes haját a tenyeremhez simítja.

"A feje puha" - mondtam meglepődve. "Annak kellene lennie?" Nem a hajára gondoltam, bár az is puha volt. A tényleges feje puha volt.

"Hadd tapintsam meg!" követelte Emma, lábujjhegyre állva, és Harperért nyúlt, hogy megsimogassa. "Szia, kicsim" - dúdolta.

Con feladta, hogy ne nevessen rajtunk mindkettőnkön. "Igen, puhának kell lennie."

"Ne nevess rajta" - szidta Lily, miközben egy üveg vörössel tért vissza az ebédlőbe. "Három hónappal ezelőttig én sem tudtam semmit a babákról. Nem mindannyian csináltunk már ilyet."

Cami követte őt befelé. Elmosolyodott, amikor meglátta, hogy a kezemben tartom Harpert, de a szemében ott volt a bűntudat árnyéka. Nem csodálkoztam, hogy miért volt ott. Azért, mert tudta, hogy ő az oka annak, hogy még sosem tartottam a kezemben gyereket. Ha nem futott volna el, akkor is a kezemben tartottam volna Emmát, amikor már ekkora volt. Megkérdeztem volna, hogy a fején vannak-e ezek a furcsa, puha foltok, ahol a koponya nem áll össze.

Odasétáltam hozzá, és a szememmel próbáltam elmondani neki, hogy minden rendben van. Hogy nem fogom többé neheztelni rá. "Akarod megpróbálni?" Kérdeztem, lerakva a babát, mielőtt esélye lett volna válaszolni.

"Ó" - mondta Cami meglepődve. "Régen volt már, hogy újszülöttet tartottam a kezemben. El is felejtettem, hogy milyen lötyögősek."

"Ez félelmetes" - mondta Lily. Szemügyre vette Emmát. "A tiéd olyan erősnek tűnik."

"Ő már szobatiszta is" - mondta Cami.

"Én már szobatiszta vagyok" - értett egyet Emma. "Nézhetem a tévét?"

"Artikulált is" - mondta Con.

"Éppen vacsorázunk. Nincs tévé" - válaszolta Cami.

Emma kidüllesztette az ajkát, és Conra, majd Lilyre nézett.

"Bocs, kölyök, de amit anyukád mond, az érvényes." Con felborzolta a lány sötét haját. A lány szeméből az enyémre nézett, majd halkan füttyentett. "Ember, ez hátborzongató."

"Mi hátborzongató?" követelte Emma.

"A szemed, kölyök. Pont olyanok, mint az apádé."

Emma rám nézett. Rámeresztettem a szememet, amivel megnevettettem. "Mit jelent az, hogy hátborzongató?" - kérdezte tőlem.

"Uh" - pillantottam Camira.

"Azt jelenti, hogy gyönyörű" - lépett közbe. "Neked és apádnak van a legszebb zöld szemetek".

Emma örült ennek. Letérdeltetett, hogy közelről is megvizsgálhassa a szememet. Miután néhányszor majdnem kivájta őket a körmével, felálltam. "Oké, ideje enni."

Azt javasoltam, hogy menjünk át Conhoz és Lilyhez, leginkább csak azért, hogy változzon a környezet. Nem is gondoltam arra, milyen jó érzés lenne a legközelebbi barátommal tölteni egy kis időt. Ez volt az első alkalom, mióta Cami visszatért az életembe, hogy a dolgok újra normálisnak tűntek. Jobbnak, mint normálisnak. Éreztem, hogy az izmaimban hetek óta élő feszültség egy része kezd feloldódni.

Nyolckor Lily hagyta, hogy Emma segítsen lefektetni Harpert, Con pedig felkelt, hogy elmosogasson.

"Hamarosan indulhatunk, ha Emmát ágyba akarjuk fektetni" - mondtam halkan Caminak.

Ő megrázta a fejét. "Maradjunk még. Emma ma este egy kicsit tovább maradhat fent."

Amikor Harper leült, és elmosogattunk, bekapcsoltuk a tévét Emmának, és kimentünk a teraszra. Con körbevezette Cami-t, és mutogatta a különböző növényeket, amiket termesztett.

Hallottam, ahogy lelkesen mesélt a Hawaii-n tartott növényeiről, és arról, hogy szerinte miket tudna itt termeszteni, ha lenne elég hely. Egyszer elkaptam Con tekintetét, és csendben figyelmeztettem, hogy még ne beszéljen neki a házról. Bólintott, megértette az üzenetet. Nem tudtam, hogy pontosan miért nem beszéltem még Caminak a házról. A dolgok bonyolultabbá váltak, mióta újra egy ágyban alszunk. Nem akartam, hogy félreértse, és megijedjen.

Neki és Emmának vettem a házat, de nem azért, mert azt vártam, hogy boldog család leszünk, mint Daniel Tiger, vagy mint Con és Lily, ha már itt tartunk. Csak tudtam, hogy nem tarthatom őket örökké az agglegénylakásomban. Ahhoz mindketten túl vadak voltak. Emmának kellett egy hely, ahol futhat, Caminak pedig egy hely a kertjének, és a háznak volt értelme.

Nem volt más oka.

Legalábbis ezt mondogattam magamnak. Volt egy olyan érzésem, hogy Con ezt baromságnak fogja nevezni, de ő nem értette. Ez a dolog Lilyvel tényleg jól jött neki. Minden valószínűség ellenére kitalálták. Nem mindenki volt ilyen szerencsés. Néha túl bonyolult volt ahhoz, hogy valami leegyszerűsített boldogan éltek, míg meg nem haltak véget.

Észrevettem, hogy amikor mind a négyen leültünk, a tűzrakóasztal köré csoportosulva, Cami mohó érdeklődéssel figyelte Cont és Lilyt. Nemcsak hallgatta, amit mondtak, hanem lenyűgözte őket. Azon tűnődtem, vajon ez azért van-e, mert annak ellenére sikerült összehozniuk, hogy a korkülönbségük még nagyobb volt, mint az enyém és az övé.

"Hogyan ismerkedtetek meg?" - kérdezte lazán.

Con és Lily egymásra néztek. "Ez egy hosszú történet" - mondta Con lassan.

"Valójában nem is olyan hosszú" - mondta Lily ugyanilyen lassan. "Csak... bonyolult."

Cami reménykedve várt.

"Nos, alapvetően egy nagy HR-szabálysértés volt" - mondta Con. "Gyakornok volt a Walker Ügynökségnél, aztán az ideiglenes vezetői asszisztensem volt."

"Rosszabbul hangzik, mint amilyen volt" - mondta Lily, és az arca rózsaszínre pirult, miközben elmesélte Caminak az egész történetet.

Én már ismertem a történetet. Átéltem Con-nal, láttam, ahogy küzdött ellene, láttam, ahogy beadta a derekát. Soha nem mondtam el neki, de számítottam rá, hogy fiaskó lesz. Lily majdnem pontosan annyi idős volt, mint Cami, amikor először jöttünk össze, és azt akartam mondani neki, hogy nézze meg, mi lett belőle. Amikor láttam, hogy beleszeretett, nem örültem neki. Túl fiatal volt, mint ahogy Cami is az volt. Biztos voltam benne, hogy egy nap, minden figyelmeztetés nélkül, ő is eltűnik, akárcsak Cami.

A lány elmenekült, de a férfi utána ment.

Ahogy most Camira néztem, aki ragyogott a tűz fényében, sötét szemei ragyogtak Lily történetének romantikájától, azon tűnődtem, mi történt volna, ha utána megyek. Ha elmentem volna egy ökofaluba Torinóban, és rájöttem volna, hogy ez baromság. Lenyomoztam volna. Megtehettem volna. Megvoltak a forrásaim. Mi akadályozott meg?

Először is a büszkeségem.

Másrészt az elkerülhetetlenség érzése. Mindvégig mondtam neki, hogy ez nem fog működni. Soha nem fog működni. Camit hibáztattam, amiért beteljesedett a jóslatom, miszerint pocsék apa leszek, pedig én voltam az, aki ezt a gondolatot a fejébe ültette. Hányszor mondtam neki, hogy nem akarok családot? Hányszor mondtam neki - anélkül, hogy egyenesen kimondtam volna -, hogy nincs szükségem rá. Hogy ha ő elmegy, én nem megyek utána?

A megbánás keserű ízű volt, epeként emelkedett fel a torkomban. Annyira biztos voltam benne, hogy én tudom a legjobban, de Con és Lily bebizonyította, hogy tévedtem. És most Cami visszatért, és ismét bebizonyította, hogy tévedtem.

Szükségem volt rá.

Kezdtem megijedni, hogy mennyire.