Natasha L. Black - Second Chance Lover - 2. fejezet

 


2



CAMI


A tárgyalóterem kamerái nem maradtak le semmiről. A tévékészülékre tapadva figyeltem, ahogy az esküdtszék visszakerül a tárgyalóterembe. Egy közeli képen a szüleim összekulcsolt keze megfeszült, mindkét ujjperc elfehéredett. Egy olyan közeli felvétel anyámról, hogy még a pórusait is láthattam volna, ha a bőre nem lenne makulátlan. Aztán a kamera a padhoz közeledő ügyvédekre állt. A bírónő a homlokát ráncolva nézte a nyomtatványt, amit az esküdtszéki elnök adott át neki, és a fejét rázta. A gyomrom összeszorult. Mit jelenthetett ez?

A híradós kommentátor sem tudta. A hangja tétova volt, annyira különbözött attól a sima, hangsúlyos hangtól, amivel általában beszélt. "Azt hiszem... igen, Pennington bíró visszaküldi az esküdteket. Úgy tűnik, hiba van a nyomtatványon. Én nem... várnunk kell, és meglátjuk. Lehetetlen megmondani, hogy melyik oldalról..." - szakította félbe a szót.

Sikítani akartam, de a hangszálaim megbénultak. Tizenöt gyötrelmes percbe telt, mire az esküdtszék visszatért. Pennington bíró élesen bólintott az új formanyomtatványra. Az ügyvédek ismét a padhoz léptek. Újabb felvétel a szüleimről. Robert arcáról lehetetlen volt leolvasni, mint mindig. Csak aki olyan jól ismerte, mint én, tudhatta, hogy aggódik. Nekem csak a fehér vonal a lapos ajkai körül árulta el, az enyhe dudor az arcán, ami az állkapocs összeszorításából származott. Anyám arca azonban nyitott könyv volt. Vonzóan tágra nyílt szemei reményteljes ártatlanságot sugároztak. Aprót bólintott, amikor az esküdtszéki elnök megköszörülte a torkát, mintha egy kisgyereket bátorítana, hogy tegyen egy nagyon bátor lépést előre.

Azt hittem, a tenyerében tartja őket, ahol mindenkit, akivel valaha találkozott. Egészen a közelmúltig. Szorosan magam köré szorítottam a karomat, és ide-oda járkáltam a tágas, magas mennyezetű teremben, képtelen voltam nyugton ülni. Alig hallottam, ahogy a művezető hangja kibetűzte az első vádpontot, annyira arra koncentráltam, hogy halljam, amint felmenti a szüleimet e szörnyű félreértés alól, hogy szinte nem is értettem, mit hallottam, amikor az ellenkezőjét mondta.

Megálltam, és a tévéképernyőre pörögtem. A szemeim kétségbeesetten kerestek valami jelet arra, hogy félreértettem. Arra számítottam, hogy megkönnyebbülést látok anyám gyönyörű arcára vésődve. A mosoly kísértetét Robert vékony ajkán. Ehelyett azok még szorosabban voltak összepréselve, mint valaha, és anyám sírt.

Gyönyörű síró volt. Néhány ember arca vörös és foltos lett, a szemük felpuffadt, és az orruk folyt. Az övé nem. Egyetlen könnycsepp csúszott végig magas arccsontja ívén, megtapadt gyönyörűen éles állkapocsvonalán. Robert átnyújtott neki egy zsebkendőt, amelynek sarkába az RVL monogramot írták. Csak Robert Vernon Lavigne tartott még mindig magánál egy monogramos zsebkendőt. Úgy éreztem, mintha az én kezembe nyomta volna. Egy puha, selymes négyzet, állandóan préselt gyűrődésekkel, pont olyanokkal, mint amilyenekbe belesírtam, amikor megbuktam a jogosítványvizsgán, amikor a báli partnerem felültetett, amikor beleszerettem egy olyan férfiba, aki soha nem fog viszontszeretni.

Fájt, hogy ott legyek velük. Kétségbeesetten szerettem volna anyám és az a szörnyű operatőr közé állni, aki folyton a kétségbeesésére fókuszált. Szerettem volna átkarolni Robert elegánsan karcsú, szabad testalkatát, és érezni, ahogy megveregeti a hátát, mintha ő nyugtatna meg engem, és nem fordítva.

Hogy találhatta őket bűnösnek az esküdtszék mindazokban a dolgokban, amelyekkel vádolták őket? Az anyám szétszórt tudott lenni, ez igaz volt. Lehet, hogy a cég meghaladta a képességét, hogy minden apró részletre odafigyeljen, de nem vezette félre szándékosan az embereket. Tényleg azt hitte, hogy a Lavigne a jegyük az anyagi függetlenséghez, ahogy neki is az volt.

Megdöbbentett az ítélet, de a felpereseknek megítélt kártérítési összeg úgy landolt a hasam közepén, mint egy szívócsapás. Szó szerint ziháltam, és a kezemet a hasamra tettem. Kétszázmillió dollár.

Kétszázmillió dollár.

Még Robert arca is elborzadt. A szája összeszorított O betűt formált, és a szemöldöke felszaladt a homlokára. Anyám zihált, és egyik kezével eltakarta a száját. Körmei tökéletesen reszelt oválisak voltak, a Chanel Le Vernis Ballerina névre szóló színére festve. Egy kisebb vagyont fizetett azért, hogy kedvenc manikűrösét maga mellett tartsa, amikor utazott. Amikor a hajszínét kellett felújítani, kedvenc párizsi stylistját hozta ide. Ki sem tudnám számolni, mennyit költött havonta szépségápolásra. Anyám számára ez nem luxus volt, hanem elengedhetetlen. Vagy legalábbis az volt. Minden meg fog változni számára.

Valamilyen okból kifolyólag ez hozta az első könnyeket a szemembe. Mindennek mennie kellett, nem igaz? Nem csak a manikűrösnek és a stylistnak, hanem a házaknak, az autóknak, a hajóknak és a fantasztikusan drága estélyi ruháknak is. A cég értéke úgy süllyedt, mint a kő, amikor a perek elkezdtek beérkezni. Az a hír járta, hogy a cég adósságai meghaladják a vagyonát, és most ez. Egy kétszázmilliós rombológolyó süllyedt bele abba az életbe, amit felépített magának.

Nekünk.

Először fordult meg a fejemben, hogy nem csak a családom veszít el mindent. Hanem én is. Anyám egyik házában éltem Oahun. A képernyő, amin keresztül őt figyeltem, a Lavigne-házhoz tartozott. A tengerparti olasz stílusú kastélyban lógott, amely az övé volt - és így már nem is az övé. Egyre növekvő csodálkozással bolyongtam az öblös ablakhoz, amely 145 lábnyi homokos tengerpartra nézett. Ha felmentem a nagy csigalépcsőn, a sajátomnak nevezett főnöki lakosztályba, és a motoros üveg tolóajtókon át kilépve panorámás kilátás nyílt a Csendes-óceánra, ameddig csak a szem ellátott. Egy harmincmillió dolláros kilátás, amelyre az elmúlt négy évben minden reggel felébredtem. Egy kilátás, ami valójában sosem volt az enyém, és most már egyáltalán nem is volt az.

A szívem gyorsabban vert, ahogy a szüleim iránti aggodalmam befelé fordult. Még mindig háromszoros időzítés volt a mellkasomban, amikor anyám hívott. Nem kellett ránéznem a telefonomra, hogy tudjam, ő az. A L'elisir D'amore ismerős hangjai szóltak.

Nagyot nyeltem, és a tenyerem sarkát a mellkasomra nyomtam, mielőtt válaszoltam, próbáltam megnyugtatni a szívemet és a hangomat. Azt akartam, hogy a hangom nyugodtnak, nemtörődömnek tűnjön, ha sikerül. De amikor végre felvettem, a szaggatott lélegzete a másik végén szétmorzsolta a nyugalmamat.

"Ne sírj, mama" - mondtam, visszacsúszva a gyerekkori nevemre, amit neki adtam. "Minden rendben lesz."

"Rendben?" Elyna megismételte, heves zokogása a szükségesnél több szótaggal hosszabbra nyújtotta a szót. "Ma fille, soha többé semmi nem lesz rendben."

Bár tudtam, hogy csak akkor beszél franciául, ha túlságosan drámai, a szívem összeszorult a rémülettől. Volt még valami? Börtönbe kerültek? Ha igen, mennyi időre? Egy évre? Kettőre? Egy évtizedre? Robert nem a legjobb egészségnek örvendett...

Mintha mostohaapám látta volna a gondolataimban kialakult spirált, hallottam, ahogy a telefont zizegve kihúzzák anyám kezéből. A felháborodott tiltakozását, majd Robert komoly, de megnyugtató hangját. "Cami, az anyád túlságosan zaklatott. Erre nem számítottunk. De nem akarom, hogy aggódj."

Ez nem meglepő. Robert soha nem akarta, hogy aggódjak. Akkor lépett be az életembe, amikor hétéves voltam, és állandóan szorongtam. Anyám zseniális volt, de kiszámíthatatlan, és már gyerekként is éreztem a nyomást, hogy ellensúlyozzam vadul ingadozó hangulatát. Nagyon nyugodtnak kellett lennem, amikor mániákusan őrült volt, vagy izgatottnak kellett tettetnem magam, amikor mély, tartós sötétségbe zuhant. Robert mindezt látta, és magára vállalta, felszabadítva engem, hogy gyerek lehessek. Őrt állt közém és a hangulata közé, kiszűrte a sötétségét, és elárasztott engem fénnyel. Annak ellenére, hogy anyám teljesen egyedül építette fel a céget, Robert valójában segített abban, hogy a Lavigne azzá váljon, amivé lett, bár most már nem tudtam, hogy ez jót vagy rosszat jelentett-e.

Csak annyit tudtam, hogy amikor a legnagyobb szükségem volt rá, ő kérdés és elítélés nélkül ott volt, ahogy ő is.

Most ugyanezt tenném értük.

"Biztos vagyok benne, hogy a fellebbezést megnyeritek" - mondtam nagyobb meggyőződéssel, mint amilyennek éreztem. "Addig is, ne aggódjál miattam."

Robert beszélni kezdett, aztán hirtelen csikorgó hang hallatszott. A kezét a kagylóra tette, de minden igyekezete ellenére hallottam anyámat.

"Ne mondd neki, hogy ne aggódjon" - jajgatott megtörten. "Minden eltűnt. Minden. Ha valaha is volt idő az aggodalomra, akkor most van."

A régi érzés hirtelen feltört bennem. Hétéves voltam, és Robert még nem volt az életünkben. Rajtam múlt, hogy megvédjem anyámat, hogy én legyek az ellensúlya. Ő zaklatott volt, ezért én nyugodtnak kellett lennem. Azt hitte, hogy az életünk tönkrement, így nekem kellett bebizonyítanom, hogy nem így van.

Miután letettem a telefont Roberttel, kibámultam az aranyszínű, homokos tengerpartra, ahol az a kékeszöld vízzel találkozott. A fehér végű áramlatok behúzták a dagályt. Gondolkodnom kellett, hogy számba vegyem az életemet, de a gondolataim éppoly formátlanok voltak, mint a víz.

Ugyan már, Cami, gondoltam brutálisan, már nem vagy gyerek. Itt az ideje, hogy koncentrálj.

Összeszorítottam a szemem, és a sötétségbe bámultam, amíg a gondolataim ki nem tisztultak. Fogalmam sem volt, hogy mennyi pénz vagy vagyon maradt a nevemen, de feltételeznem kellett, hogy nem volt elég a megélhetéshez. Legalábbis nem sokáig. Ezen túlmenően volt egy érettségim a Flintridge Prepből, és egy diplomám a Kaliforniai Egyetemen, ahol táplálkozástudományi szakon végeztem. A főiskolán félszívvel csatlakoztam a fiatal, hírnévre vágyó közösségi média influencerek sorába, megosztva az iskolában tanult tippeket és trükköket. Népszerű voltam, így nem minden pénzemet örököltem, de abbahagytam, amikor elkezdtem halálos fenyegetéseket kapni.

Ha most visszaemlékszem rájuk, végigfutott a hideg a hátamon. A szüleim a nyugati part legjobb biztonsági cégét bízták meg a védelmemmel. A rendőrség egy ohiói férfihoz vezette vissza a fenyegetéseket, aki pszichotikusan viselkedett, és véget vetett a dolognak. Ahhoz képest, hogy szorongásos múltam volt, megdöbbentő könnyedséggel hagytam magam mögött. Ezt két embernek köszönhetem. Az egyik Robert volt. A másik egy olyan ember volt, akire már régóta nem engedtem magamnak gondolni, még akkor sem, ha minden egyes nap láttam belőle darabkákat.

Egy arckifejezés, ami csakis az övé volt.

Halványzöld szemek, amelyek megegyeztek az övével.

Elfordultam az ablaktól, és visszasétáltam a nappali felé. A dohányzóasztalon egy fehér monitor ült, a kép ki volt kapcsolva, de a hang be volt kapcsolva. Zavarodottan átnéztem, amim volt. Két diploma, egy volt zaklató, egy volt szerető, ismeretlen mennyiségű likvid vagyon - és egy lány.

Ahogy bekapcsoltam a monitort, és ellenőriztem, hogy Emma még mindig alszik-e, egy terv kezdett kialakulni a fejemben. Nem akartam magam újra a nyilvánosság elé állítani, és kockáztatni, hogy egy újabb zaklató bukkanjon elő, de volt egy ember, akit láthattam. Landon Campbell, annak az elit biztonsági cégnek a tulajdonosa, amelyet a szüleim béreltek fel öt évvel ezelőtt.

A férfi, akibe beleszerettem.

A férfi, aki elől elmenekültem.

A férfi, akinek fogalma sem volt arról, hogy van egy lánya.