Natasha L. Black - Second Chance Lover - 22. fejezet


 

22



CAMI


Egy héttel később indultunk el. Nem tűnt fel, hogy ezzel már jócskán túl voltunk azon a három héten, amit a tetőtéri lakásban kellett volna töltenünk Landonnal. A fenyegetést már hetekkel ezelőtt semlegesíteni kellett volna. Nem kérdeztem túl sok részletet, de egyértelmű volt, hogy nem így történt. Tudtam, hogy a Los Angeles-i rendőrség nem tudta lenyomozni, honnan érkezett a legutóbbi fenyegetés. Bárki is küldte őket, egyre jobban eltüntette a nyomokat. Ez azt jelentette, hogy akár az ország másik végén, akár a szomszédban lehetnek.

A gondolattól a hideg futkározott végig a hátamon, valahányszor elhagytuk a tetőtéri lakást, és örültem, hogy elhagyjuk a várost.

Landon megvárta, amíg a kocsiban ültünk, hogy elmondja, nem az LAX-re megyünk, hanem Van Nuysba.

"Magánrepülővel megyünk?" Kérdeztem homlokráncolva, és az agyam azonnal az optikára ugrott. Bármilyen gazdag is volt a családom, nem utaztunk magánrepülővel. A Lavigne Beauty hitvallásának része volt, hogy a lehető legkisebb legyen a szénlábnyomunk. A modell lehet, hogy piramisjáték volt, de maguk a termékek környezetbarátok voltak, újrahasznosított anyagokból készültek és biológiailag lebomlóak. Bár a cég hírnevének aligha árthatott volna rosszabbul, mégis helytelennek éreztem.

"Igen" - mondta Landon röviden. "Tudom, hogy mit gondolsz erről, de most nem teszlek ki téged és Emmát egy zsúfolt repülőtérre." Az állkapcsa kemény volt, mintha harcra készülne.

Nem tetszett, de megértettem. Meglepetésemre a keze után nyúltam, és az ajkamhoz húztam. A visszapillantó tükörbe pillantott, hogy megnézze, észrevette-e Emma, és ha észrevette, van-e kérdése. Az egy dolog volt, hogy elmondta neki, hogy Landon az apja. Ezt ő is megértette. Az már más volt, hogy megpróbálja elmagyarázni, mi vagyunk Landon és én egymásnak. Még magunknak sem tudtuk megmagyarázni.

Egyre inkább úgy éreztem, hogy ez egyáltalán nem volt hétköznapi.

El kellett ismernem, hogy a magánrepülő csodálatos volt. Landon közeli barátaival, Garrett-tel, Dominic-kal és Juliannal repültünk együtt. Con és Lily már Horvátországban voltak a kislányukkal és Con első lányával, aki nyilvánvalóan Lily legjobb barátja volt.

"Ez bonyolultan hangzik" - mondtam, amikor Garrett elmagyarázta.

"Az is volt" - biztosított róla, és a szemei szórakozottan csillogtak. Az volt az érzésem, hogy Garrett sok mindent mulatságosnak talált. Ő volt a legkönnyebb a csapatból. Landon volt a szöges ellentéte. Dominic és Julian mintha a kettő közé esett volna. Dominicnak olyan fanyar beszédmódja volt, hogy először elgondolkodtam, nem kedvel-e engem. Aztán rájöttem, hogy mindenkivel így beszél, még az anyjával is, amikor telefonált. Julian barátságosabb volt, de zavartan. Folyton a hátsó szobába ment, hogy fogadjon hívásokat a stúdiója legújabb filmjével kapcsolatban. Amikor velünk volt, olyan megjegyzéseket tett a repülőgépre, hogy a többiek a szemüket forgatták.

"Ez a Monastrell még csak hatéves" - mondta, miközben egy üveg vörösbort nézegetett.

"Senkit sem érdekel, Julian" - mondta Landon, holtfáradtan. Ő és Emma éppen nyakláncokat készítettek a készletből, amit azért vettünk, hogy szórakoztassuk őt az út alatt. Ő már egy kék gumiláncot viselt, amin egy Olaf-medál lógott. Úgy állt rajta, mint egy fojtószalag, és nevetségessé tette, mégis valahogy azt kívántam, bárcsak be tudnám húzni a hátsó hálószobába anélkül, hogy bárki felhúzná a szemöldökét.

"Mi az a fuh?" Emma megkérdezte.

"Semmi. Ezért nem adja senki."

"Olyan, mint egy ajándék?"

Landon megvakarta az állát, és elgondolkodott. "Nem. Olyan, mint az ajándék ellentéte."

"Én szeretem az ajándékokat."

"Tudom." Landon felemelte a nyakláncot, amelynek elkészítésével az elmúlt öt percet töltötte. Sárga, fehér és kék gyöngyök ismétlődő mintája volt, középen egy Anna-medál lógott. Egyszer már láttam, hogy újrakezdte, amikor a gyöngyök elkeveredtek.

Emma kritikus szemmel szemlélte. "Talán csak Anna maradjon rajta."

"Értem." Landon elkezdte leszedni a gyöngyöket, és olyan pillantást vetett rám, ami azt jelentette, hogy bosszantja, hogy vissza kell csinálnia a munkáját, még ha nem is akart mondani semmit.

Tudtam, hogy egy lágy, bamba mosoly ül ki az arcomra, mert a szívem meleg és nyúlós érzés volt a mellkasomban. Egymillió év alatt sem tudtam volna ezt elképzelni. A férfi, aki oly hajthatatlanul esküdözött, hogy nem lesz jó apa, olyan kedves, olyan türelmes, olyan jelenlévő volt Emmával, hogy még Robertnek is megállta a helyét. Ez volt az, amit mindig is akartam neki - amit Robert volt nekem. Szinte lehetetlennek tartottam ezt a kritériumot, de Landon megfelelt neki.

"Gyerünk, csinálj egy képet. Tudod, hogy szeretnéd."

Odanéztem, és döbbenten vettem észre, hogy Garrett helyet foglalt mellettem. "Szeretnék" - vallottam be - "de utálja, ha lefotózzák".

"Ne fényképezz le" - mondta Landon kedvesen.

"Ó, fényképezz le!"

Emma imádta, ha lefotózzák. Rávettem, hogy tegyen egy lépést távolabb Landontól, aztán lefényképeztem néhányat, amint különböző nyakláncokat modellez. Aztán felmászott közém és Garrett közé, és követelte, hogy láthassa őket.

"Csinálj egy képet velem, apa!" - mondta, miközben alsó ajka egy kicsit kilógott, és sötét szempillái megrebbentek.

Minden erőmmel azon voltam, hogy ne nevessek.

Landon habozott.

"Apád valójában nem tud fényképezni. Eltöri a fényképezőgépet" - próbált segítőkészen magyarázni Garrett.

"Csak egyet!" Emma lecsúszott az ülésről, és odament mellé. Még mindig az alacsony asztal fölé hajolt, amelyen a felszerelésük terült el. Átkarolta a vállát, és rámosolygott. "Csinálj egy képet rólunk, mama!"

Haboztam, de aztán Landon felegyenesedett, és mosoly látszatát keltve kivillantotta rám a fogait. Gyorsan lefényképeztem, mielőtt még meggondolhatta volna magát."

"Már megint!" Követelte Emma. Mindig is szerette a többszörös felvételeket, hogy kiválaszthassa a kedvencét, amit kinyomtathat és betehet egy fotóalbumba.

Garrett azzal mentette meg Landont, hogy odanyúlt a telefonomért. Megvizsgálta, és azt mondta: "Bocs, kölyök. Úgy tűnik, apád megint elrontotta a fényképezőgépet."

Csalódottan Emma visszatért Landon gyöngyfűzésének kritizálásához. Garrett visszaadta a telefonomat. "Remélem, nem bánod. Tudom, milyen furcsán áll a képekhez."

"Annyira furcsa" - értettem egyet.

"Hallak" - mondta Landon.

"Furcsa!" Emma kiénekelte.

Miközben játszottak, megismerkedtem Garrett-tel. Meglepően kedves volt. Régóta nem ismertem meg új embert. A hawaii közösségünk kicsi, exkluzív volt. Nem sokan jártak ki-be. Aztán visszajöttem Kaliforniába, és azonnal elbújtam Landon lakosztályában. Üdítő volt beszélgetni valaki újjal. Az első benyomásaim Garrettről igaznak bizonyultak. Gyorsan nevetett, és volt benne valami vidám energia, ami ellensúlyozta Landon súlyosabb jelenlétét. Közel volt Landon korához, de könnyedebben viselte az éveket. De ugyanolyan élesen intelligens volt, még ha ezt viccekbe is burkolta.

"Megkérdezhetem, hogy mit terveznek a szüleid?" - kérdezte. "És kérlek, ha nem bánod, mondd meg, hogy húzzak el!"

Nevettem, miközben elgondolkodtam a kérdésén. Még senki sem kérdezett meg nyíltan a szüleim terveiről, még Landon vagy Casey sem. Ha valaki más lett volna, talán nem bánom. Az volt az érzésem, hogy Garrettnek talán lenne mit tanácsolnia.

"Szerintem meghúzzák magukat" - mondtam, vigyázva, hogy ne mondjak neki túl sokat. "Hagyják, hogy a fellebbezési eljárás végigjátszódjon. Maradjanak távol a vihar szemétől, és reméljék, hogy elvonul."

"Nem a legrosszabb stratégia" - mondta Garrett semlegesen.

"De nem is a legjobb?"

Megvonta a vállát. "Nehéz megmondani. Nincsenek már nagyszerű játékaik. Lehet, hogy a meghúzódás az egyetlen, amit tehetnek."

"Ha te lennél a válságmenedzserük, mit javasolnál?"

Garrett görbe mosolyt villantott rám. "Valószínűleg nem akarod tudni."

Tétováztam, azon tűnődve, vajon így akarja-e közölni velem, hogy nem osztogat ingyen válságkezelési tanácsokat. De még mindig kérdőn nézett rám, mintha arra várt volna, hogy megnézze, beleegyezem-e vagy sem.

"Csak mondd meg neki" - mondta végül Landon. "Hogy aztán megmondhassa, hogy húzz el a picsába."

"Oké" - mondta Garrett, kiegyenesedett, és buzgón dörzsölte a kezét. "Nem azt mondom, hogy ezt kellene tenniük, de ha az én ügyfelem lennének, és meg akarnák menteni a Lavigne márkát, ezt mondanám nekik."

Garrett ezután felvázolta, hogy Robert a közönség szemében vesztett ügy. Nem volt elég jóképű, szimpatikus vagy sármos ahhoz, hogy kihúzza magát ebből.

"Robert csodálatos" - mondtam, megsebezve az értékelésétől.

"Biztos vagyok benne" - mondta, és nem úgy nézett ki, mint akit ez különösebben érdekelne. "Ez azonban nem arról szól, hogy ki Robert. Hanem arról, hogy a közvélemény hogyan látja őt. Ezek nagyon különböző dolgok."

Aztán Garrett felvázolta, hogy anyámban elég szépség, szerethetőség és báj van ahhoz, hogy talpra álljon, ha azzal eteti a közönséget, amit az akar. Robert fejét tálcán.

"Soha nem tenné" - mondtam, és szinte biztos voltam benne, hogy ez igaz.

"Biztos vagyok benne" - mondta Garrett ismét. Ezúttal azonban nem hangzott olyan biztosnak. Úgy hangzott, mintha csak engem akart volna megbékíteni.

Fintorogva ráncoltam a homlokom. "Ő nem tenné." Landonra néztem, remélve, hogy közbelép, és megerősíti mind Garrett, mind én magam számára.

Landon felpillantott, találkozott a tekintetemmel, majd a tekintetét Garrettre terelte. "Tegyél meg nekem egy szívességet" - mondta. "Ha valaha is összefutsz Elynával, ne mondd el neki ezt a tervedet."

"Elmondhatod neki, mert ő soha nem tenné" - motyogtam, de nem tudtam nagy szívvel mondani. Bármennyire is szerette anyám Robertet, nem voltam benne biztos, hogy ez elég ahhoz, hogy ellensúlyozza a Lavigne Beauty iránti szeretetét. És volt egy olyan érzésem, hogy ha úgy gondolta, hogy ha feláldozza őt a farkasoknak, az mindent helyrehoz, akkor ő önként besétálna a barlangba.

Bármit megtenne érte.

Landonra és Emmára néztem, és éreztem, hogy fájdalmasan összeszorul a szívem.

Ismertem az érzést.