Natasha L. Black - Second Chance Lover - 24. fejezet


 

24



CAMI


Landon hallgatása és ködösítése nem kellett volna, hogy zavarjon, de mégis zavarta. Eléggé zavart ahhoz, hogy lelépjek és felhívjam Caseyt. Elfelejtkezve az időeltolódásról, véletlenül felébresztettem.

"Semmi baj" - ásított, amikor ziháltam, bocsánatot kértem, és azt mondtam neki, hogy később visszahívom. "Már ébren vagyok. Csak korábban fogok reggel edzeni, mint terveztem. Mi a helyzet?"

Bolondnak éreztem magam, amikor elmondtam neki, miért hívom. Talán buta voltam? Éretlen voltam? "Csak... zavart" - fejeztem be bénán, mert mindkettőnek éreztem magam.

"Vagányságot használsz" - mondta Casey, az általa kitalált szót használva a homályos nyelvezetre. Inspiráló beszédeinek egyik témája az volt, hogy nagyon pontosan meg kell határoznod, mit akarsz, és ez a nyelvezeteddel kezdődik, amivel kifejezed magad.

Kifújtam a levegőt, és megpróbáltam megfúrni az érzéseimet. "Először olyan furcsán viselkedett, amikor Emma a házasságot említette, aztán alig beszélt velem, miután a biztonsági embere átjött. Ettől úgy éreztem, hogy... megbántott."

"Miért?"

"Mert egyszerűen bezárkózott. Nem nevetett vagy ilyesmi. Olyan volt, mintha azt gondolta volna, hogy ez a világ legrosszabb ötlete." A szívem a tenyerem alatt dobogott, a szomorúság és a düh gyorsabban verte. "Aztán úgy tűnt, hogy dühös, de nem mondta el, miért."

Casey szünetet tartott. "Kit akarsz most? A legjobb barátot Casey-t vagy a mentor Casey-t? Mert a mentor Casey azt fogja mondani, hogy ne menj tovább a spekulációs országúton, de a legjobb barát Casey..." - elakadt, várva az engedélyt a folytatásra.

"A legjobb barátom Casey-t akarom" - mondtam vonakodva, tudván, hogy a hideg, kemény valóság keményebb tányérját fogom kapni, mint amilyet Casey mentor felszolgált volna.

A legjobb barát Casey nem okozott csalódást. "Cami, ő a kezdetektől fogva teljesen őszinte volt veled. Nem tudja megadni neked, amit akarsz. Mondtam neked, hogy ne szeress bele, mert mindketten tudjuk, mi lesz a vége. Megbántódsz."

"De talán ezúttal másképp lesz. Látnod kéne őt Emmával."

"Ha annyira más, akkor miért zárkózott el?"

Megráztam a fejem, a fájdalom most már az egész testemet átsugározta. "Nem tudom."

"De tudod, Cami. Tudod." Casey hangja kedves volt, de mégis összetörte a szívemet. "El kell fogadnod, ami van. Ne próbáld olyanná változtatni, akiről már megmondta, hogy nem az."


* * *

Az esküvő reggelén Landon a reggeli után elment, hogy találkozzon a többi vőfélytársával. Emma és én Lily szobájába mentünk, ahol ő és a koszorúslányok gyülekeztek. Bár az esküvő csak hat óra múlva volt, Lily már a sminkszékben ült. A többi nő halványrózsaszín köntösben és papucsban heverészett, beszélgettek és nevetgéltek. Kiderítettem, hogy a főiskolán mindannyian együtt jártak egy lányszövetségbe. Néhányan épp most májusban végeztek.

Lily anyukájával ültem, csevegtünk, és hallgattam a többi lány beszélgetését. Nem voltak sokkal fiatalabbak nálam, de körülbelül annyira tudtam azonosulni az életükkel, mint amennyire én Landonéval. Valahol e fiatal nők között voltam, akik most kezdték a pályafutásukat - Lily kivételével gyermektelenek -, és e férfiak között, akik már felépítették a karrierjüket, és belenyugodtak a sikerükbe, hagyták, hogy az megszilárduljon körülöttük, mint egy burok.

Vagy legalábbis Landon így volt ezzel. Con valahogy sikerült kitörnie ebből Lilynek.

Landon arcára gondoltam, miután Emma bejelentette, hogy itt megházasodhatok. Üres, kifürkészhetetlen, mint a régi szép időkben. Aztán amikor rákérdeztem, megcsókolt. Megint, mint a régi szép időkben. Mindig is volt testi kapcsolatunk, de úgy tűnt, hogy a kommunikációnk ugyanolyan csonka volt, mint valaha.

Két koszorúslány egy másikhoz beszélgetett, egy hosszú, sötét hajú, magas arccsontú lányhoz. Gyönyörű volt, mint egy modell, és ismerősnek tűnt. Eltartott egy percig, mire rájöttem, miért. Épp a minap láttam a képét a kandallópárkányon - ő volt Con lánya, Halley. Arcot vágott, miközben a másik kettő nevetett.

"Ez undorító" - mondta nekik Halley, miközben maga is igyekezett nem nevetni. "Olyanok, mint a nagybátyáim."

"Ja, én meg a nagynénéd lehetnék" - mondta egy vörös hajú, sötét szemei csillogtak.

Halley úgy tett, mintha öklendezne.

"Én az ezüst rókát viszem" - mondta az egyik lány. "Hogy is hívják, Hals?"

"Ez undorító, de te valószínűleg Dominicra gondolsz."

"Dominic" - élvezte a lány a nevet.

"Mi a sötét hajúnak a története? Akinek zöld szeme van."

"Landon?" Halley felhorkant. "Kizárt dolog. A nők egész életemben őt próbálták bezárni. Modellek. Színésznők. Örökösnők. Minden alkalommal más, amikor találkozunk. Maximum pár hónapig tartja őket maga körül. Nem hiszem, hogy valaha is volt komoly barátnője."

"Talán meleg?" - tűnődött az egyikük.

"Nem, szerintem csak nem akar kötődni senkihez." Halley könnyedén megvonta a vállát, egyáltalán nem vette észre, hogy a tekintetem rátapadt, miközben Landonról beszélt.

Modellek. Színésznők. Örökösnők. Hányan voltak pontosan? Landon és én sosem beszéltünk a korábbi kapcsolatainkról. Nekem nem volt olyan, amiről érdemes lett volna beszélni, én pedig azt feltételeztem, hogy ő a munkájával házasodott típus. Hetekbe telt, mire áttörtem a védekezését, és meggyőztem, hogy menjen el velem vacsorázni. Halley szerint azonban túl sok volt neki, hogy megszámoljam.

A narancslé, amit reggelire ittam, megalvadt a gyomromban. Újra megízleltem a citrus ízét, savanykásan a torkomban. Emma próbálta felhívni a figyelmemet, de nem hallottam a fülemben zúgó hangoktól.

Landon csendje.

Halley szavai.

Landon megkövült arca.

Halley nevetése.

Hirtelen úgy éreztem, mintha a tágas, magas mennyezetű szoba falai bezárulnának körülöttem. Motyogtam valami kifogást Lily anyjának, hogy miért kell mennem, megragadtam Emma kezét, és elmenekültem.

"Mi a baj, mama?" Kérdezte Emma, miközben magam után húztam, és próbáltam felidézni, hogyan jutunk vissza a szobáinkba.

"Semmi, kicsim. Csak... fáradt vagyok."

Ez igaz volt. Nagyon, nagyon fáradt voltam. Belefáradtam, hogy féltem egy férfitól, és belefáradtam, hogy szerettem egy másikat, aki soha nem tudott viszontszeretni. Nagyobb szabadságom volt, mint hetek óta - Landon emberei feltűnésmentes távolságot tartottak -, de még mindig klausztrofóbiásan éreztem magam. Csapdában.

Valahogy sikerült Emma és nekem felkészülni az esküvőre. Alig emlékeztem, hogy begöndörítettem a hajamat, és beleléptem a kiválasztott ruhába, de valahogy mégis ott álltunk a tükörben. Emma az élénk rózsaszínű, tüllszoknyás ruhájában, én a selymes levendulaszínű köntösben.

"Imádom a ruhákat" - mondta Emma lelkesen.

"Én is, kicsim." Rámosolyogtam a tükörben, és egy kicsit magamhoz tértem. Igen, fáradt voltam. Igen, pontosan ugyanabba a rossz helyzetbe hoztam magam, mint korábban - egy olyan férfit szerettem, aki talán soha nem akar úgy, ahogy én őt. Az egészet belőle. De ott volt nekem Emma, és bármi is történt az apjával, ő volt a legjobb dolog, ami valaha történt velem.

Addig nem volt bajom, amíg ő biztonságban volt.


* * *

Egy órával később homályosan néztem, ahogy Lily és Con szerelmet és odaadást fogadnak egymásnak. Olyan gyönyörű volt az egész. A tündérmesebeli menyasszony aranyfonatú hajjal és tiszta fehér ruhában nézett fel a jóképű, sötét hajú hercegre. A koszorúslányok rózsaszínben. Az sem tűnt fel, hogy a tekintetük folyton elkalandozott a pár mellett, hogy a négy vőfélyre essen. Nem hibáztattam őket. Ha valaha is volt ennél lehengerlőbb és előkelőbb násznép, azt még nem láttam.

Ha nem lettem volna annyira kábult, a kontraszt szórakoztatott volna. A koszorúslányok szemében boldog könnyek csillogtak, mosolyuk széles volt gyöngyházfényű fogaik felett. A vőfélyek viszont mindannyian enyhén zavartnak tűntek, mintha nem igazán tudnák elhinni, hogy Con mögött sorakoznak, hogy az egyikük tényleg megházasodik.

Landon arcáról persze lehetetlen volt leolvasni. Folyton azt reméltem, hogy a fogadalom alatt rám néz. Hogy a tekintetünk összeakad, miközben a halhatatlan szavakat olvassák, és a szörnyű, nyomasztó kétségeim eloszlanak. De sosem tette. Előre nézett, a szája lapos vonalat húzott.

Miután Con a szükségesnél hosszabb ideig csókolta Lilyt, hogy megpecsételje a szertartást, és a hivatalnok férjnek és feleségnek nyilvánította őket, a násznép kivonult. Most Landon talált meg, a szeme szórakozottan csillogott, amikor meglátta, hogy Emma majdnem felpattan a helyéről, és izgatottan integet neki.

Bár a szertartásnak vége volt, még mindig nem sokat láttuk. Fényképeket készített, aztán a vendégeket leültették a vacsorához, de a násznép utolsóként lépett be. Mire végre csatlakozhatott az asztalunkhoz, Emma már majdnem lefeküdt.

"Micsoda hosszú nap volt" - motyogta Landon, és belesüppedt az Emmával szemben lévő székbe. Olyan zaklatott tekintete volt, mint akinek százzal több képet kellett készítenie, mint amennyit életében valaha is készített.

Elmosolyodtam, próbáltam némi melegséget előhívni. Bár nem sikerült. Úgy éreztem, mintha nem csak egy szék állt volna közöttünk. Ott volt például a történelmünk, ami mintha minden igyekezetem ellenére is ismétlődni látszott volna. Itt voltam újra és megint beleszerettem. Megszűntem valaha is szeretni őt? Képes lennék-e valaha is rá?

Nem tudtam.

Vacsoráztunk, és az asztalunknál ülő többi vendéggel csevegtünk, de a figyelmemnek csak egy kis töredékét kapták meg. A többi befelé összpontosult, láttam, ahogy kibontakoznak előttem az évek, amiket ennek a kemény, áthatolhatatlan férfinak a szeretetével töltöttem. Éveken át vágytam rá, és majdnem jóllaktam azzal, amit nyújtani tudott, de nem egészen. Sokáig tartana, amíg éhen halnék ezen a majdnem elégséges diétán, de ha maradnék, akkor is éhen halnék.

"Mi a baj?" Kérdezte Landon, homlokát ráncolva. Rájöttem, hogy a vacsoratálakat már letakarították. Con és Lily éppen az első táncukat járták. Valahogy lemaradtam az egészről. És arra is rájöttem, hogy olyan komor az arckifejezésem, hogy még az asztalnál ülők is aggódva bámultak rám.

"Semmi" - sikerült elérnem. "Csak fáradt vagyok. Az időeltolódás."

Landon meggyőződés nélkül tanulmányozott. "Gyere" - mondta, amikor az első tánc véget ért, és több pár indult a parkett felé. "Táncoljunk."

Az utolsó dolog, amit szerettem volna, az az volt, hogy hozzá szoruljak, és érezzem, hogy megint tehetetlenül magába szippant. "Mi lesz Emmával?" Félreérthetően válaszoltam.

Landon a fal felé biccentett. Láttam, hogy egy férfi áll vele szemben, a tekintete udvariasan elfordult, de a figyelme félreérthetetlenül ránk szegeződött. Kétségtelenül a biztonsági csapatának egyik tagja.

Vonakodva követtem Landont a táncparkettre, remélve, hogy egy gyors dal szólal meg. Nem volt ilyen szerencsém. Con és Lily egymás karjaiba burkolózott, és úgy tűnt, mintha soha nem akarnák elengedni egymást. Az esküvői koordinátor valószínűleg elrendelte volna, hogy a zenekar csak balladákat játsszon.

"Mi a baj?" Landon újra megkérdezte, közel húzott magához, és a hangját a zene alá halkította.

Megráztam a fejem.

"Mondd el, Cami. A pókerarcod nem létezik."

Nem akartam. Nem tudtam, hogyan fogalmazzam meg szavakkal. Nem tudtam, hogy van-e egyáltalán értelme, de Landon nem fogadta el a nemleges választ. Minden kirobbant belőlem. Az összes zűrzavar, az összes félelem, nemcsak az életemért, hanem a szívemért is, ha vele maradok.

Aztán, amikor végeztem, Landon türelmetlenül megkérdezte: "Ez minden?".

Fölbámultam rá. "Hogy érted, hogy ennyi?"

Landon homályosan ingerültnek tűnt. "Ez csak egy kibaszott esküvő, Cami. Ez nem jelenti azt, hogy ami köztünk van, az nem is igazi. Ha ennyire fontos neked, akkor házasodjunk össze."

A szavaira megdobbant a szívem. Visszatartottam a lélegzetem, miközben vártam, hogy feldagadjon az örömtől. Itt volt Landon Campbell, életem szerelme, és azt mondta, hogy össze kellene házasodnunk. De ehelyett a szívem megrepedt. Bár Caseynek sosem vallottam volna be, tucatszor elképzeltem ezt a lánykérést, tucatnyi különböző módon.

De egyszer sem képzeltem el, hogy úgy dobja el, mintha egy idegesítő legyet csapna le.

Megtörten felnevettem. Landon a homlokát ráncolta. "Nem ezt akarod?" - kérdezte, a türelmetlenség még mindig árnyékolta a hangját. "Ugyan már, Cami. Nem vagyok gondolatolvasó."

"Azt akartam, hogy ezt akard" - sikerült kimondanom, de a zene miatt nem hallott.

"Micsoda?" Ingerült pillantást vetett a zenekarra, mintha ők lennének a hibásak azért, hogy ő került ebbe a helyzetbe.

Kinyitottam a számat, de rájöttem, hogy nem tudom megismételni a szavakat. Nem tudtam így tálcán kínálni a szívemet. Nem, amikor az övéi ilyen gavallérosak voltak, amikor ennyire bosszantotta az egész.

"Lefektetem Emmát" - mondtam, és a dal közepén elhúzódtam tőle.

Landon megpróbált követni, de hirtelen az esküvői koordinátor a könyökénél volt. Egy másik vőfélyszolgálatot hívott. Utánam kiáltott, de én már úton voltam vissza Emmához.

Visszatérve a szobába, miután lefektettem Emmát, újra felhívtam Caseyt. Ezúttal azt követeltem volna, hogy ő legyen a legjobb barátom, és ne Casey mentor, de egyiket sem kaptam meg. Nem vette fel a telefont.

Csak egy másodpercig haboztam, mielőtt felhívtam volna anyámat. Nem választhattam, kivel beszéljek vele, de reméltem, hogy meghallja a hangomban lévő fájdalmat, és ő lesz az a szerető, gondoskodó jelenlét, amire most szükségem van.

Nem volt ilyen szerencsém.

"Hol voltál?" - követelte, amint meghallotta a hangomat a vonalban.

" Mi a - kirándulni mentünk" - mondtam megdöbbenve. Anyám nem úgy hangzott, mintha önmaga lenne. Legalábbis nem úgy hangzott, mint aki most volt. Úgy hangzott - egy két évtizeddel ezelőtti emlék ugrott be hirtelen -, mintha a fiatalabbik énje lett volna. Az a feszült és ideges nő, aki volt, mielőtt Robert, a pénz és a biztonság pazarrá és elégedetté tette.

"Hol?"

Landon kifejezett utasítást adott, hogy ne mondjam el senkinek, hová mentünk. Még anyának és Robertnek sem. "Ó, csak egy kis hétvégi kiruccanás" - mondtam homályosan. "Úgy gondoltuk, jót tenne Emmának."

"Hát, anyádnak is jó lett volna tudni, hogy hol vagy, így nem kellett volna aggódnom, hogy meghaltál-e."

Gyengén felnevettem; biztos voltam benne, hogy túloz.

"Ez nem vicces! Azok után, ami történt, honnan tudhattam volna, hogy nem kapott el valahogy?"

"Azok után, ami történt?" Reméltem, hogy az egyik fenyegetésre célzott. Valamire, amiről tudtam. De valahogy kételkedtem benne. Túlságosan feszültnek tűnt. Emlékeztem, hogy Landon biztonsági embere félrehívta őt. Az arca elsötétült. A félelem úgy dagadt és emelkedett, mint egy hatalmas hullám, amely a fejem fölött hömpölygött. Ha átcsapott rajtam, szinte biztos volt, hogy megfulladok.

Anyám következő szavai lezuhantak.

"Miután betört Landon lakásába, természetesen!" Hallható volt a borzongása. "És még azt állította, hogy ez a legbiztonságosabb hely a világon."