Natasha L. Black - Second Chance Lover - 26. fejezet


 

26



CAMI


Késő este szálltunk le Marokkóban. Levittem Emmát a repülőgépről, a fejét a vállamra hajtotta, a súlya megerőltette a karomat. Egy nő meglátta, hogy küszködöm, és elvette a csomagjaimat, egészen a biztonságiakhoz sétált velem, ahol Robert várt rám.

Gyűlöltem, hogy még akkor is, amikor bőségesen megköszöntem neki, azon gondolkodtam, hogy talán túl kedves volt. Ő volt az, aki a fenyegetéseket küldte? Bámultam az arcát, próbáltam elhelyezni. Rengeteg Livin' Lavigne Loco rendezvényen voltam már, csapatépítő gyakorlatokat végeztem, díjakat osztogattam, és napokig szocializálódtam. De több ezer tanácsadó volt ott. Majdnem százezer, a csúcson. Az, hogy ez a nő a kedves barna szemével és a halántékánál őszülőre göndörödő hajával nem tűnt ismerősnek, nem jelentett semmit.

Robert is megköszönte neki, levette a táskákat a karjáról, majd hosszú karját a vállam köré fonta, és magával húzott engem és Emmát.

"Csak nem gondolod..." Kérdeztem halkan, a vállam fölött átpillantva, hogy megbizonyosodjak róla, hogy nem szegezte ránk hosszú, hosszan tartó tekintetét, mint valami rossz thriller gonosztevője.

"Mit nem gondolok?" Robert megkérdezte. Aztán észrevette, hogy hová tévedt a tekintetem, és megszorította a vállamat. "Nem, Cami. Itt biztonságban vagy, ígérem."

Kissé megnyugodtam. Robert sosem tett üres ígéreteket. Ha azt mondta, hogy biztonságban vagyunk, az azért volt, mert csontig hitt benne, hogy így van.

Emma a kocsiban aludt, Robert pedig csendben elmesélte, hogyan alakulnak a dolgok nála és anyámnál. Mauritiuson eseménytelenül telt a megállójuk. Elintézték, hogy a Renoir-okat eladják. Amint a pénz megérkezik, vesznek egy házat Marokkóban. Valami kisebbet, mint a villa, ahol most laktak. Anya szerint az "túl nagy ház" volt.

"Szerinted ez túl sok ház?" Megkérdeztem Robertet.

Robert szünetet tartott, majd diplomatikusan azt mondta: "Nem hiszem, hogy a ház mérete az, ami elriaszt".

Belemosolyogtam a sötétbe. Ha Robert nem szeretett volna bele az anyámba, valószínűleg egy olyan helyen kötött volna ki, mint Landoné. Kevés és minimalista. Aztán a szívem fájdalmasan összeszorult Landon gondolatára, és a mosolyom lehervadt. Az elmúlt hosszú tizenkét órában ki kellett űznöm őt a gondolataimból. Ha hagytam, hogy rá gondoljak - a zöld szemére vagy a fanyar nevetésére, vagy ami még fontosabb, arra, ahogy az egész arca ellágyult, amikor Emmára nézett -, nem tudtam volna elmenni.

Robert megérezte a hangulatváltozást, és elhallgatott. Ebben jó volt. Anyám nem tudott volna segíteni magán. Megpróbált volna felvidítani azzal, hogy elhessegette volna a gondolatot, hogy Landonban van valami, amiért érdemes lenne hiányozni. Megpróbálta volna elterelni a figyelmemet azzal, hogy arról mesélt volna, mennyi jóképű férfi van Marokkóban, ráadásul gazdagok, mintha csak egy pótlékra lenne szükségem. Aztán, amikor mindez kudarcot vallott volna, azzal szurkált volna, hogy eleve nem kellett volna elmennem hozzá.

Robert viszont úgy vezetett minket az út hátralévő részén, hogy egyetlen békítő szót sem szólt.

Meglepődtem, amikor elértük a villát. Hatalmas és gyönyörű volt, de egyetlen biztonsági őrt sem láttam. Amikor beléptünk, láttam, hogy a biztonsági rendszer szabványos modell és fegyvertelen. A szüleim itt tényleg biztonságban érezhetik magukat, ha lemondtak a Los Angelesben tett óvintézkedésekről.

Robert látta, hogy a fegyvertelen rendszert nézem, és ismét finoman azt mondta: "Itt biztonságban vagy, Cami".

Emma hálószobája az enyémtől távolabb volt, és Robert megnyugtató szavai ellenére ettől jobban éreztem magam. Lefektettem őt az ágyba, amely túl nagynak tűnt a kis testéhez, és hátráltam, csendesen behúzva magam mögött az ajtót. Ha éjszaka felébredne, zavartan és ijedten, hallani fogom.

Aztán a fizikai és lelki kimerültségtől egyaránt elborulva bemásztam a saját ágyamba, és azonnal elaludtam.


* * *

Amikor másnap reggel felébredtem, én voltam az, aki zavart volt. Azzal, hogy ilyen gyorsan elaludtam, azt hittem, megmenekültem Landon gondolatai elől. Ehelyett ő követett az álmaimba. Úgy láttam őt, ahogyan az első alkalommal, amikor együtt voltunk. Távolinak, majd vonakodónak, végül pedig engedett annak, amit mindketten éreztünk. Úgy láttam őt, ahogy a sötétben nézett, ahogy a halványzöld szemei megragadták a holdfényt, ahogy kemény, jóképű arca az enyém fölé borult. Aztán láttam őt az esküvőn, rezignáltan és elszántan, hogy feleségül vesz. Ez volt a rémálom. Még azok az álmok sem voltak rosszabbak, amelyekben rám talált, és haragudott rám, amiért elvettem Emmát, mint az arckifejezése, amikor azt mondta, hogy mi leszünk a következők. Mintha a saját életfogytiglani ítéletét mondta volna ki.

A mellkasomban szorító fájdalom gomolygott. Szerettem volna szorosabban összegömbölyödni a takaró alatt, a térdemet a mellkasomhoz húzni, mintha az megvédhetné a szívemet, de kényszerítettem magam, hogy kikeljek az ágyból. Visszatoltam a paplant, és lecsúsztam a magas ágyról a padlóra, és mintha csak várt volna, az élet hangjaira figyelve, Emma kinyitotta az ajtót a szobáink között.

Ziláltnak és zavartnak tűnt. Azon tűnődtem, vajon felébredt-e valaha is teljesen a repülőgép és az ideérkezés között.

"Hol vagyunk?" - kérdezte vékony és magas hangon, mint egy hiszti előtt.

"Nagyival és Papával vagyunk" - mondtam megnyugtatóan.

Emma arca fokozatosan felderült. "Itt vannak velünk? A házban?"

"Igen, valószínűleg már lent vannak. Menj, nézd meg őket."

"Az apukám is itt van?"

"Nem, kicsim." Nyeltem egyet. "Nincs itt."

Emma arca leesett. "Miért nem?" A hangja ismét felemelkedett.

"Be kell fejeznie egy kis munkát."

"És aztán jönni fog?"

"Talán."

Szerencsére Emma ezt elfogadta, és követett ki az ajtón a széles folyosóra. Lementünk oda, ahol az a tágas, kétszintes dolgozószobára nyílt. Robertet és anyámat nem láttuk, de hallottuk, hogy valahol odalent vannak. Az első lépcső, amelyhez értünk, lesöpört minket az előcsarnokba. Egy díszes nagytermen keresztül dupláztunk vissza, hogy megtaláljuk az étkezőt. Egy másik átjárón keresztül egy kis konyhát találtunk, majd továbbhaladva egy nagyobb, gyönyörű konyhát, amelynek közepén egy nagy sziget volt. Anya és Robert két elegáns, sötét fából készült bárszéken ültek, egy-egy fél grapefruit és egy csésze kávé volt előttük.

És vitatkoztak.

Nem hallottam, miről beszélnek, de Robert komor arcvonásaiból meg tudtam állapítani, ahogyan folyton a pultra ütötte a keze oldalát, miközben halk, elszánt hangon beszélt. Anyám folyton rázta a fejét, hosszú, sötét haja viharzott a makacs arckifejezés körül.

Mi láttuk őket, mielőtt ők megláttak volna minket. Megpróbáltam elkapni Emma vállát, hogy hátráljunk, és hagyjuk, hogy négyszemközt fejezzék be ezt a dolgot, de ő már feléjük rohant.

"Nagyi nagyi nagyi! Pop Pop!"

Az arcuk azonnal megváltozott, ahogy anyából és Robertből, a veszekedő párból imádott nagyszülőkké váltak. Anyám lecsúszott a bárszékről, és ölelésbe kapta Emmát. Pazar csókokat nyomott a homlokára, és elvitte a szigettől néhány lépésre.

Lassan követtem őt, igyekeztem nem mutatni, hogy láttam őket veszekedni. Robert arca most sima és nyugodt volt, de a szemében még mindig volt egy árnyék, és a mosolya sem volt olyan meggyőző, mint általában.

Mindkettőnknek töltöttem egy csésze kávét, és lecsúsztam arra a bárszékre, amelyet anyám megüresedett.

"Mit gondolsz?" Kérdezte Robert. "Lehet, hogy ez az otthonunk?"

Soha. Anya és Robert itt alakították ki az új életüket, de én már tudtam, hogy Emma és én nem leszünk itt. Nem éreztem helyesnek. Egy ideig itt maradnánk, hogy a vihar elüljön, és a fenyegetések elüljenek, de aztán elmennénk. Felvettek a természetgyógyászképzésre, és a következő két hétben hivatalosan is fel kellett vennem. Próbáltam elképzelni, hogy lemondok a felvételiről, de fájt a mellkasom tőle. Emiatt és a veszteség szúró érzése miatt, amit minden alkalommal éreztem, amikor Landon arcát elképzeltem, nem tudtam megállni, hogy ne ránduljak össze Robert kérdésére.

"Talán" - mondtam halkan.

Ő nem fogadta el olyan könnyen a kitérő választ, mint Emma. Közelebb nézett, majd szomorú homlokráncolást húzott a szája, látva mindent, amit nem mondtam ki hangosan.

"Lehet, hogy csak egy időre lenne otthon?" - kérdezte. "Semmi sem állandó, Cami."

Hát nem tudtam.

"Csak egy időre" - egyeztem bele, és igyekeztem nem Landonra gondolni.