Natasha L. Black - Second Chance Lover - 28. fejezet

 


28



CAMI


Egy teljes hét telt el azóta, hogy Emmával megérkeztünk Marokkóba, és én ugyanolyan szerencsétlen és összetört szívű voltam, mint az első napon, amikor odaértem. Jó képet vágtam Emma előtt, de belül összeomlottam. Anya és Robert átlátott a jó képemen, és mindent megtettek, ami csak eszükbe jutott, hogy eltereljék a figyelmemet. Egynapos kirándulásokat tettünk Casablancába, Marrakeshbe és más városokba, de a rengeteg szuk vagy palota sem tudta enyhíteni a mellkasomban érzett fájdalmat.

"Azt hittem, szeretni fogod El Badi-t" - mondta anyám csalódottan. A szemöldöke bosszúsan összevonta a szemöldökét. Már kezdett belefáradni abba, hogy képtelen vagyok felvidulni.

"Tényleg tetszett" - mondtam halkan, vállamra véve Emmát. Túl nehéz volt ahhoz, hogy cipeljem, de egy hosszú városnéző nap után ez történt. Egy percig a vállába temettem az arcomat, és próbáltam kitalálni, hogyan magyarázzam el anyámnak, hogy imádtam az összes helyet, ahová mentünk, és ez volt a probléma. Annyira szerettem őket, hogy mindet meg akartam mutatni Landonnak. Együtt akartam megcsodálni a palotákat. Hallani akartam, ahogy arról panaszkodik, milyen nehéz lesz biztosítani a riadokat, és morogni a hőség miatt. Kéz a kézben akartam sétálni Chefchaouen kék falujában, és együtt túrázni a Dades-szurdokban.

"Akkor miért nézel ki olyan..." Anya lehajtotta a fejét, próbálta megtalálni a megfelelő jelzőt. "--szomorú?"

Majdnem felnevettem. "Mert szomorú vagyok, anya. Nagyon, nagyon szomorú vagyok."

"Hagyd őt békén, Elyna" - motyogta Robert, és megérintette a karját.

A lány nem törődött vele. "De nem értem, miért, Cami. Itt vagyunk ezen a gyönyörű helyen, távol a Los Angeles-i zajtól. Emma kimehet a szabadba, és játszhat, mint egy normális gyerek. Újra van pénzünk."

Nem kellett volna meglepődnöm azon, hogy az egészet zajként összegezte, de valahogy mégis meglepett. A vádak, a perek, az ítéletek, a fenyegetések, a rengeteg ember, akik azt állították, hogy a Lavigne márka tönkretette az életüket. Számára mindez csak zaj volt. Egy kellemetlenség, mint az én szívfájdalmam. Hirtelen rájöttem, hogy anyámat mindez nem érdekli. Sem az én fájdalmam, és főleg nem az övék. Megint volt pénzünk, és ez elég volt neki. Nem értette, miért nem elég nekem.

A szívem még egy kicsit megszakadt, de ezúttal máshol. Újra eltoltam Emma súlyát, és kinyitottam a számat, a nyelvem szélén egy éles válasz. Robert, aki látta, hogy ez következik, védelmezően átkarolta anyám vállát. "Azt hiszem, mindannyian csak fáradtak vagyunk" - mondta, mielőtt kitalálhattam volna, hogy pontosan mit is akarok mondani.

"Én nem vagyok fáradt" - mondta anyám, megvonva a vállát. "Menjetek haza mindannyian. Én a szukba megyek." Felhúzta az egyik sarkú szandálját, és elsétált.

"A kocsi majd visszavisz titeket" - mondta Robert, mielőtt utána sétált.

Visszasétáltam oda, ahol a fekete sofőrös autó várt. Emma aludt, még azután is, hogy becsatoltam a gyerekülésbe. Megcsókoltam az izzadságtól ragacsos homlokát, és lehúztam róla sötét hajának szálait. A szemhéja felrebbent, és láttam a pupillái világoszöldjét a ráncban, mielőtt újra becsukódtak volna. Landon szemei.

Fájdalmasan megcsavarták a szívemet.

Hazafelé menet rá gondoltam. Rá gondoltam, miközben bevittem Emmát a szobájába, hogy folytassa az alvást. Mennyire más lenne most a helyzet, ha nem futottam volna el? Most már tudtam, hogy elhamarkodott döntés volt. Meggondolatlan volt. Legalább annyira táplálta az elutasítástól való félelem, mint az önzetlen vágy, hogy ne kössem magamhoz akarata ellenére. Ha akkor nem futok el, Emmának mindvégig lett volna apja. És a félelmeim ellenére nem lett volna távolságtartó vagy ellenszegülő. Szerette volna látni, ahogy felnő.

És mégis, mindezek tudatában, újra elfutottam volna.

A félelem, ami egy hete még hajtott, némileg elhalványult. A vak pánik kitisztult, és tisztábban tudtam visszatekinteni a döntésemre. Féltem, igen. De ismét attól is féltem, hogy elveszítem őt azzal, hogy akarata ellenére magamhoz kötöm. Féltem attól, hogy egy házasság, amibe kötelességtudatból ment bele, egy gyönyörű szerelemnek szörnyű véget vet. Egy hete még inkább így veszítettem volna el. Gyorsnak, tisztának és határozottnak képzeltem. A valóságban hosszadalmas, zűrös és fájdalmas volt.

Kábultan sétáltam vissza a szobámba, és az ágyra rogytam. Nem hibáztattam volna, ha soha nem bocsát meg nekem. És nagyon valószínű, hogy nem is fog. Landon nem volt megbocsátó ember. Ha tényleg szeretett, ahogy állította, kétlem, hogy túlélné ezt a második árulást.

A gyűlöletének gondolata majdnem elég volt ahhoz, hogy rejtve maradjak, de vissza kellett mennem.

Nem tehettem ezt vele még egyszer.

Mielőtt meggondoltam volna magam, lementem a földszintre, hogy Robert számítógépén lefoglaljam a repülőjegyet Los Angelesbe. Az enyémet nem hoztam magammal Horvátországba, így az még mindig Landon lakásának vendégszobájában állt. Hacsak nem pakoltatta ki valakivel a dolgaimat, ami nagyon is lehetséges volt. Csak egy pillanatig tűnődtem Emma szobáján. Kizárt, hogy hozzáért volna. Nem tudtam, mit érez irántam, de egy pillanatig sem kételkedtem abban, hogy szereti őt.

Nem tudtam Robert jelszavát, de elég jól ismertem ahhoz, hogy tudjam, valahol le van írva. Megnéztem a billentyűzet alatt, a monitor mögött, az egérpad alatt, és meglepődtem, hogy nem találtam. Robert általában nem szokta ilyen jól elrejteni. Egyenként kihúztam az íróasztal fiókjait, de egyikben sem találtam egy post-it cetlit, amire a jelszót firkálták. Csak amikor tenyérrel felfelé fordítottam a kezemet, és végigtapogattam az íróasztal alján, bukkantam rá egy post-it lobogó szélére. Jóval hátrébb volt tolva, olyannyira, hogy csak a középső ujjam hegye érintette meg. Tovább nyújtva a karomat, sikerült a középső és a mutatóujjam közé csipkednem, és kihúzni a ragadós lapot.

Meglepetésemre a jelszó egy hosszú, bonyolult szám- és betűhalmaz volt. Robert általában valami olyasmihez ragaszkodott, mint Emma neve és az évszám. Valami egyszerűt. A homlokomat ráncolva óvatosan beütöttem minden egyes billentyűt, gondosan ügyelve arra, hogy emlékezzek, hol tartok a jelszóban. Egy részemet szórakoztatta, hogy Robert vette a fáradságot, hogy ilyen bonyolult jelszót adjon meg, és mégis egy post-it-re tette az íróasztal alá. Egy részem elgondolkodott rajta.

Talán ez volt az oka annak, hogy amikor sikeresen bejelentkeztem, ahelyett, hogy egyenesen az utazási oldalra mentem volna, egy kicsit körülböngésztem. Először megnéztem a böngészési előzményeit. Az elárulta, amit már tudtam - hogy ő és az anyám egy saját házat vásároltak Marokkóban. Ahogy elnézem, nem voltak válogatósak a helyszínt illetően. Voltak listák Tantantól Tangerig. A kinézett helyek méretéből ítélve arra számítottak, hogy Emma és én is velük leszünk. Bár anya mindig is szerette a nagy házakat, még akkor is, ha csak ketten voltak.

Ezután addig mozgattam a kurzort, amíg a Mail ikonja fölé nem került. Türelmetlenül tekergett, készen arra, hogy felugorjon, de haboztam. A böngészési előzmények átnézése egy dolog volt. A levelezését átnézni egy másik dolog volt. Levettem a kezem az egérről, és összekulcsoltam az ujjaimat, a fejem mögé dugva őket, mintha le kellene őket fognom, különben maguktól duplán kattintanak. Tényleg ezt akartam csinálni? Pont Roberttel? A férfinak, aki jobban felnevelt, mint a saját anyám? A férfinak, aki ezerszer, ezerféleképpen megvédett engem?

A válasz egyszerű volt. Természetesen nem akartam. Bármit megadnék azért, hogy az a gondtalan Cami lehessek, mint néhány hónappal ezelőtt, akit csak az érdekelt, hogy Emma elég zöldséget eszik-e, és elég korán lefekszik-e. Még az a Cami is szívesen lennék, aki végignézte a Lavigne-birodalom összeomlását, és arra gondolt, milyen szörnyű, milyen ártatlanok voltak a szülei. De az elmúlt egy hónap megviselte őket. A krónikus félelemmel való együttélés olyan szinten változtatott meg, mintha sejtszinten lettem volna. A szívfájdalom megváltoztatta a molekuláimat. Nem bíztam senkiben.

Kimerült könnyek szöktek a szemembe, amikor feloldottam az ujjaimat, és gyorsan duplán kattintottam a levelezés ikonjára, mielőtt meggondolhattam volna magam. A képernyő elmosódott és újra összeállt, ahogy a könnyek lecsúsztak az arcomon. Nem tudtam megmondani, miért sírtam. Robert postaládájában biztosan nem volt semmi sírnivaló. Tele volt végtelen számú e-mail értesítéssel olyan oldalakról, amelyekre feliratkozott, valamint a közte és az ingatlanügynök között zajló levélváltásokkal, akivel együtt dolgoztak, de nagyon kevés személyes levelezés volt benne. Voltak e-mailek közte és a fellebbezésen dolgozó ügyvédcsapat között is, de azokat csak átfutottam.

Mire március közepére visszatértem, úgy döntöttem, hogy nincs mit találnom. Megkönnyebbülés és szégyen úszott a torkomban, ahogy hátradőltem a székben, és a kezemmel eltakartam az arcomat. Landon senkiben sem bízó hozzáállása jobban átragadt rám, mint gondoltam volna. Persze Robert nem titkolt előlem semmit.

Vettem egy nyugtató lélegzetet, újra kiegyenesedtem a székben, és az egér után nyúltam, készen arra, hogy kilépjek, kijelentkezzek, és elfelejtsem, hogy ez valaha is megtörtént. Valahogy majd kitalálom, hogyan tegyem jóvá Robertnek, gondoltam. Elviszem vacsorázni, csak mi ketten, és elmondom neki, milyen sokat jelent nekem. Hogy mennyire hálás vagyok, hogy a lánya lehetek. Olyan dolgokat, amiket ő tudott, de én sosem tudtam volna szavakba önteni.

És akkor, amikor épp kiléptem volna, egy csöngés hallatszott.

A tekintetem automatikusan az értesítésre siklott. Egy szöveges figyelmeztetés. Robert számítógépe össze volt kötve a telefonjával. Szinte akaratlanul is elolvastam.

És ez mindent megváltoztatott.