Natasha L. Black - Second Chance Lover - 29. fejezet

 


29



LANDON


Több napba telt, és negyedmillió dollárt kellett átutalni egy offshore számlára, hogy megkapjam a szükséges segítséget. Egy olyan forráshoz fordultam, amelyet a hátsó zsebemben tartottam, anélkül, hogy valaha is szándékomban állt volna ténylegesen használni őket. Egy árnyékszervezethez, amely minden olyan törvényen kívül élt, amelyet valaha is ember vagy Isten alkotott. Néhány kiválasztott személyből állt, akik képesek voltak arra, amire még az Egyesült Államok kormánya sem volt képes.

Nem tudtam, hogyan.

Nem is akartam tudni.

Meglepetésemre anyám átjött. Nem mondtam neki, hogy Cami és Emma elmentek, de valaki biztosan felhívta - valószínűleg Con -, mert két nappal azután, hogy elküldtem a pénzt, felhívott a portás. Az előcsarnokban volt.

"Bármikor felküldheted" - mondtam élesen. El tudtam képzelni őt, összehúzott szájjal, sértett nemességgel felemelt fejjel, ahogy várta, hogy a kapuőrök átengedjék. A lifthez mentem, arra számítva, hogy első dolgom lesz hallani róla, amikor kiszáll.

Meglepetésemre szó nélkül kilépett a liftből, és kitárta a karját. Rájuk meredtem. Régen volt már, hogy megöleltem anyámat. Nem volt az a gyengéd fajta. Mindig is tudtam, hogy szeret, mert ezt fúrta a fejembe, de az ellenkezőjét tette annak, amire a kreatív író diákjait tanította - mesélt, ahelyett, hogy mutatta volna.

" Hát akkor gyerünk" - mondta türelmetlenül. A tenyerei felfelé fordultak, az ölelés azzal fenyegetett, hogy a levegőbe dobott kezekké válik.

Túl kicsi volt ahhoz, hogy könnyedén belelépjen az ölelésbe, de megpróbáltuk. Lehajoltam hozzá. A karjai rozoga ketrecet alkottak körülöttem. A keze megveregette a hátamat egyszer, kétszer, háromszor. Aztán, mintha megelégedett volna azzal, hogy megfelelően végrehajtotta az ölelést, kinyitotta a karját, és én visszaléptem belőle.

Zavartan vezettem be a lakásba. Camival ellentétben ő helyeselte a kialakítást. Felnőttként volt egy kis, selejtes hátsó teraszunk, de alig láttam. Vastag, nehéz függönyöket tartott az összes ablakon, beleértve az oda vezető üveg tolóajtót is. Ezek voltak az egyetlen díszítőelemek. A ház többi része gyéren volt berendezve és dekorálva. Vicces, hogy egészen mostanáig nem is vettem észre, mennyire a gyerekkori otthonom mintájára alakítottam ki a lakást. Minden más szempontból szöges ellentétben álltak egymással.

"Azért jöttem, hogy támogassalak" - jelentette be anyám, és letelepedett az egyetlen olyan székre, amelybe nem volt beleszorítva párna, és nem volt a háttámlájára terítve pokróc. "Tehetek valamit, Landon?" Bár a hangja merev volt, hallottam a kérdésben az őszinteséget. Segíteni akart. Mindenki segíteni akart. Con, Garrett, Julian és Dominic folyton hívogattak, és tájékoztattak a fejleményekről, amik mindig azt mondták, hogy még semmi. Con ételt küldött nekem a város különböző éttermeiből. Julian küldött nekem egy előzetest a legújabb nagy költségvetésű sci-fi filmjéből. Garrett meghívott, hogy tartsak vele a legújabb krízisintervenciós küldetésére, amelyek általában mindig jót nevettek, de nekem nem volt kedvem nevetni. Dominic tőzsdei tippeket küldött, amivel azt akarta kifejezni, hogy törődik velem.

De semmi sem segített.

Semmi és senki sem tudott.

Kivéve talán a negyedmillió dollár címzettjét.

"Nem" - mondtam hangosan, és rájöttem, hogy már várta a válaszomat. "Köszönöm, de már elintéztem."

Tájékoztattam őt az eddigi keresésről. Összerezzent az összeg láttán, amit az árnyékba küldtem. "Negyedmillió, Landon? Ez bölcs dolog volt?"

Rájöttem, hogy annak ellenére, hogy a tízmillió dolláros penthouse-omban ültem, anyámnak fogalma sem volt a vagyonomról. Negyedmilliót költöttem Con legénybúcsújára néhány hónapja. Tízszer annyit költenék, hogy visszakapjam Camit és Emmát. "Szerintem megtérül" - mondtam ahelyett, hogy megpróbáltam volna rávenni arra, amit nem akart.

Halvány mosoly húzódott a szájára. "Úgy beszélsz, mint az apád."

A szavai úgy értek célba, mint egy csapás. "Az apám ellentéte vagyok" - köptem ki, mielőtt mérsékelni tudtam volna a hangnemet. "Kiüríteném a bankszámlámat, eladnék mindent, hogy visszakapjam a gyerekemet. Ő csak úgy elsétált az övétől."

Felemelte a vállát. "Lehet, hogy csak úgy elsétált. Talán mégsem."

Bámultam rá. Ő visszabámult.

"Elsétált" - ismételtem meg lassan. "Mindig ezt mondtad nekem."

A szemöldöke összeráncolódott. "Nem, nem mondtam. Azt mondtam, hogy elment."

"Ez ugyanaz a dolog. Elsétálni és elmenni ugyanaz a dolog."

Az angol tanárnő benne rögtön előjött. "A jelölés lehet, hogy ugyanaz, de a konnotáció más. Elsétálni valamitől azt jelenti, hogy teljesen, végleg feladni valamit. A távozás ezzel szemben olyan cselekvés, amelynek van egy ellenkezője. Azt mondtam, hogy elment, nem azt, hogy nem fog visszatérni. Tényleg azt hittem, hogy vissza fog jönni."

Megdöbbenés és hitetlenkedés terült szét bennem, ahogy anyámat bámultam. Harmincöt év telt el, és ő egyszer sem árulta el, hogy visszavárja őt. Hogy aggódott, amikor nem jött vissza. Egyszerűen csak betette az egészet egy dobozba, és eltolta. Pontosan úgy, ahogy Cami mondta.

"Szeretett téged - tette hozzá anyám, és a hangja megmerevedett, ahogy mindig is tette, amikor érzelmeket kellett mutatnia. "Te tudtad ezt."

Lassan megráztam a fejem. "Nem, nem tudtam."

"De igen, tudtad" - erősködött. "Nem emlékszel, amikor ő edzette a kis ligás csapatodat? Olyan közel álltatok egymáshoz."

"Amíg el nem ment."

"Elment."

Felálltam, és a konyhába mentem. Szükségem volt egy italra. "Magyarázd meg nekem" - mondtam, amikor visszatértem két pohárral - nekem whiskyvel, neki vörösborral. "Ha ennyire szeretett, miért nem jött vissza?"

"Feltételeztem, hogy rossz vége lett. Ismered az apádat. Mindig is az arany fazekakat hajkurászta. Soha nem akart semmit sem keresni." Anyám belekortyolt a drága borba, és az orrát ráncolta. Visszatette a poharat az asztalra. "Mindig azt mondta: 'Szerintem ez majd kifizetődik, Nancy. Tényleg így gondolom. Mondanom sem kell, hogy ez sosem sikerült."

Meglepett, hogy anyám milyen sok mindent nem érezte úgy, hogy el kellene mondania nekem. Tudtam, ha bármit is mondanék, a szemöldöke összeráncolódna, és enyhén bosszús hangon azt mondaná: "Azért tanítottalak meg kritikus gondolkodásra és következtetni, hogy ne kelljen minden apróságot a kanállal etetnem veled".

"Szeretett engem" - ismételtem meg.

Ő bólintott.

"Vissza akart jönni."

Ismét bólintott, a bosszúságnak az a halvány vonala kialakult a szemöldöke között, mintha különösen lassú tanuló lennék.

Újra felálltam. Nem voltam benne biztos, hogy mit érzek. Frusztráltan, ingerülten, és furcsa módon megkönnyebbülten. Nem olyan férfitól származom, aki ok nélkül elhagyja a családját. Az apám szeretett engem. Vissza akart jönni.

"De ha ennyire szeretett engem, miért ment el egyáltalán?" Kérdeztem hirtelen, és Camira gondoltam.

Megérkezése óta először enyhült meg anyám arca. Láttam, hogy megértette a kérdés alatt rejlő kérdést. "Az emberek mindenféle okból elmennek" - mondta. "Nyilvánvalóan vannak önző okok, de néha az emberek azért mennek el, mert úgy gondolják, hogy ez a helyes. Néha úgy gondolják, hogy ez az egyetlen dolog, amit tehetnek."

Hallgattam, és magamba szívtam ezt.

"Ha számít valamit, azt hiszem, Cami biztosan úgy gondolta, hogy ez az egyetlen dolog, amit tehet."

Anyámra néztem, várva, hogy kifejtse a részleteket.

"Hát, biztosan láthattad, hogy szeretett téged" - mondta, és ismét megjelent az az ingerült vonal.

Én nem így voltam vele. Nem igazán.

"Az emberek manapság nem tudnak olvasni a sorok között" - mondta anyám a fejét rázva. "Már senki sem figyel oda."

Mielőtt bármit is mondhattam volna, egy értesítés érkezett a telefonomra. Titkosított. Attól a forrástól jött, akit felbéreltem, hogy találja meg Camit és Emmát. Még nem tudtam elolvasni az egészet. El kellett jutnom a számítógépemhez, hogy használhassam a dekódoló szoftvert, de az első szó ígéretes volt.

Frissítés.

"Köszönöm, hogy eljöttél" - mondtam. "Tényleg."

A szemöldöke felszaladt a hirtelen elutasításra. "Nem hagytad, hogy bármit is tegyek érted" - mondta, a hangja panaszkodásba hajlóan.

"De tettél valamit. Valami fontosat. Most pedig ki kell kísérnem téged. Ez Caminak és Emmának szól."

Elkísértem a liftig, bár a késztetés, hogy azt mondjam neki, kísérje ki magát, majdnem elhatalmasodott rajtam. Felhúzta az állát, a háta merev volt, de engedett, hogy búcsúzóul arcon pusziljon. "Szólj, ha megtaláltad őket."

" Fogok is."

Tétovázott, mielőtt a liftbe lépett volna. Nem próbáltam leplezni a türelmetlenségemet. "Én is szeretem Emmát" - mondta anyám olyan formálisan, hogy akár teázni is meghívhatott volna, ahelyett, hogy az unokája iránti szeretetét nyilvánította volna ki.

Bólintottam. "Tudom."

A liftajtók becsukódtak, én pedig visszarohantam az irodámba. Ujjaim végigrepültek a billentyűzeten, és olyan gyorsan átfutottam a kódolatlan üzenetet, hogy vissza kellett mennem, és újra meg kellett néznem, hogy megbizonyosodjak róla, jól olvastam-e el.

Mert elsőre nem olvashattam jól.

Kizárt dolog.

De miután újra elolvastam, ezúttal lassabban, rájöttem, hogy nem tévedtem.

Kiszáradt a szám. A látásom tűhegyesre szűkült. A düh addig úszott a véráramban, amíg fel nem forrósodott a bőröm alatt.

Soha nem volt valódi fenyegetés.

Mindvégig Robert és Elyna volt az.