Natasha L. Black - Second Chance Lover - 3. fejezet

 


3



LANDON


Péntek reggel Aniya Potts, a vezetői asszisztensem találkozott velem az irodám ajtajában. Az ajka összeszorult, a homloka ráncos volt. "Egy nő van az irodájában" - mondta a szokásos jó reggelt helyett.

"Egyedül?" Meglepődve kérdeztem. Potts három éve dolgozott nekem. Tudta, hogy soha senkit nem enged be az irodámba, mielőtt én megérkeznék. Ez volt a biztonság alapvető bérleménye.

Bólintott, és az arcán olyan vádaskodó tekintet ült ki, amely az enyémet is ellenőrizte. "Néhány perce küldtem be Alfie-t, de igen. Egyedül engedtem be."

"Miért?" Kérdeztem, még mindig inkább meglepődve, mint dühösen.

Potts zavartan megvonta a vállát. "Nem tudom. Körülbelül tíz perce jött be, és azt mondta, hogy találkozója van veled. Mondtam neki, hogy nem szerepel a naptáradban. Megkérdezte, hogy várhat-e az irodádban, és nem emlékszem, hogy igent mondtam volna, de hirtelen ott volt."

"Elsurrant maga mellett?" A szemöldököm levonult. Nem ez lenne az első eset, hogy valaki erőszakkal próbál bejutni az irodámba. Mintha valaha is hozzáférhetnének az aktáimhoz a sok zár, jelszó és tűzfal mögött.

"Nem" - mondta Potts egy kis szünet után. "Úgy ment be, mintha övé lenne a hely, és egy percbe telt, mire eszembe jutott, hogy nem az övé."

Ez annyira nem vallott Pottsra, hogy egy pillanatig csak bámultam rá. Ő visszabámult, ugyanúgy meglepődve önmagán.

"Hogy nézett ki?" Kérdeztem, miközben gyanú fogalmazódott meg bennem. Életemben csak egyetlen nőt ismertem, aki olyan meggyőzően tudott besétálni bármilyen szobába, mintha az övé lenne, hogy még a tulajdonos is kételkedett magában.

Amikor Potts egy sötét hajú és sötét szemű nőt írt le, komoran bólintottam. Nem igazán lepett meg, hogy Elyna Lavigne visszatalált az irodámba. A biztonság iránti igénye az évek során bizonyára csak nőtt. És egyáltalán nem lepett meg, hogy nem vette a fáradságot, hogy időpontot kérjen, hanem inkább akkor jelentkezett, amikor éppen jólesett neki.

Visszasétáltam az irodámba, és ingerültség lüktetett bennem. Nem Pottsra, hanem Elynára. Itt állt az anyagi csőd szélén, és hozzám fordult, a legdrágább biztonsági céghez a tengerparton. Volt egy olyan érzésem, hogy azért, mert azt hitte, érdekel a családja biztonsága. Kizárt, hogy ne tudta volna, hogy Cami és én lefeküdtünk egymással, mielőtt Torinóba költözött. Cami és az anyja túl közel álltak egymáshoz az ilyen titkokhoz. Elyna biztos azt gondolta, hogy még ha kérdéses is volt, hogy a Lavigne család tud-e fizetni, én akkor is meg akarom őket védeni.

Gondolatban éppen az udvarias, semleges, semmiképpen semleges válaszaimat szitáltam, amikor befordultam a sarkon. Alfie-t láttam meg először. Az íróasztalom mellett állt, szemben egy nővel a vele szemben lévő kanapén. Csak a tarkóját láttam - az ismerős fekete hajtömeget -, de az arcán a bamba vigyor napnál világosabb volt. Addig bámultam rá, amíg észre nem vette, és össze nem kapta magát.

"Szia, főnök" - mondta, és kiegyenesedett. "Épp a reggeli találkozójával vártam." Kábultnak tűnt. Nem volt szokatlan a férfiak - és a nők - számára, akik szemtől-szembe kerültek Elyna Lavigne-nal. Nem számított, hogy a nő az ötvenet nyomta. A nő még a századik évében is varázsolni fog.

De nem rajtam.

"Ms. Lavigne - mondtam kedvesen, miközben beljebb mentem. "Itt valami félreértés történt. Nincs időpontunk, és attól tartok, ma reggel nincs időm időpontot egyeztetni."

Elsétáltam mellette anélkül, hogy ránéztem volna, egyenesen az íróasztalomhoz mentem, és letettem rá az aktatáskámat. Csak ezután pillantottam fel rá, remélve, hogy egy udvarias mosollyal elbocsátom, és intettem, hogy kövessem Alfie-t az ajtón kifelé.

Ekkor a szívem megállt a mellkasomban.

Nem Elyna Lavigne volt az, aki ragyogó sötét szemekkel nézett rám, arca sápadt volt a fekete hajfelhőkkel szemben. Cami volt az.

Valahogy nem kotyogtam ki az első dolgot, ami eszembe jutott, vagyis azt, hogy mi a faszt keresel itt? Egy hosszú pillanatig bámultam őt, aztán megköszörültem a torkomat. "Alfie, elmehetsz."

Alfie zavartan nézett Cami és köztem. A jelzéseim félreérthetetlenek voltak. Éppen arra akartam kérni, hogy kísérje ki a lányt. Mi a fene történt?

"Alfie" - mondtam újra, a hangom figyelmeztette, hogy ne kérdezősködjön. Talán majd később megmagyarázom. Valószínűbb, hogy nem fogom.

Visszahúzódott, tétovázott az ajtóban, majd halk kattanással behúzta.

Cami tétován elmosolyodott. Keresztbe tett karral hátradőltem az íróasztalomnak, és őt tanulmányoztam. Az elmúlt négy évben még jobban kezdett hasonlítani az anyjára. Most már huszonhét éves volt, finom csontos arcáról már az éretlen gömbölydedség utolsó nyomai is leolvadtak. Az ajkai még mindig teltek és érzékiek voltak, sötétvörösre festve, ami eltért a halvány rózsaszín ChapSticktől, amit korábban viselt. Szemei még mindig kifejezőek voltak a magas, ívelt szemöldök alatt. Láttam őket táncolni a boldogságtól, forrongani a kéjtől, elernyedni az elégedettségtől.

De ilyennek még sosem láttam őket.

Még ha mosolygott is, Cami ideges volt. Ösztönösen azon tűnődtem, hogy miért. Aztán emlékeztettem magam, hogy nem érdekel.

"Régen volt már, Cami" - mondtam, szavaimat rövidre fogva, hogy az érzelmek minden nyomát kivegyem belőlük. "Mi hozott vissza?"

A mosolya elhalványult a hangom hidegségére. Lehajtotta a fejét, ajkai sarkából értetlenül ráncolta a homlokát. "Haragszol rám, Landon?"

Egy pillanatra elhallgattam, és azon tűnődtem, vajon szórakozik-e velem. Gyakorlott voltam a mesterkéltség felismerésében, és sem a hangjában, sem a gyönyörű arcán nem volt semmi. Őszintén zavarodott volt. De aztán, ahogy tanulmányoztam őt, egy másik érzelem is megjelent - az óvatosság. Az agyam megpróbálta összekapcsolni a kettőt, de nem tudta. Már el is felejtettem, milyen frusztráló egy Lavigne-nő közelében lenni. Ez a nő különösen megzavarta minden jól beidegződött ösztönömet.

" Haragszom rád" - ismételtem meg hűvösen. "Mert négy évvel ezelőtt kigördültél velem az ágyból, és egy telefonhívás nélkül eltűntél? Nem. De azért elgondolkodtat, hogy mi a fenéért jöttél vissza."

A szeme leesett, hosszú, sötét szempillái lesöpörtek. Lenézett az ujjaira, amelyek bonyolult csomókat formáltak az ölében. "Hagytam egy üzenetet."

Harsányan gúnyolódtam.

"Sajnálom" - mondta, és felnézett a hangra. "Nem tudtam, hogy telefonhívást akartál volna."

Ismét erőlködtem, hogy megtaláljam az arcán vagy a hangjában a megtévesztés bármilyen jelét, de nem volt. Tényleg olyan érzéketlen voltam, amikor együtt voltunk, hogy azt hitte, nem érdekel, ha eltűnik az életemből? Soha nem voltam különösebben gyengéd vagy szentimentális, de nem gondoltam, hogy egy komplett seggfej vagyok. Legalábbis nem hittem, hogy vele az voltam. Cami annyira más volt, mint a szokásos típusom. Először is túl fiatal volt. És aztán olyan ártatlan érzékiséggel rendelkezett, ami az őrületbe kergetett a kettősségével. Az egyik percben bölcsebbnek tűnt, mint a kora, a másikban pedig tele volt gyermeki csodálattal.

Jobban törődtem vele, mint szerettem volna.

Azt hittem, ezt ő is tudja.

De most már nem volt értelme kinyitni Pandora szelencéjét. Az voltunk, ami voltunk, és úgy ért véget, ahogy véget ért. Megköszörültem a torkomat, és amikor megszólaltam, a hangomból eltűnt az él. "Mit tehetek érted, Cami?"

Ez egy őszinte kérdés volt. Nem tudtam elképzelni, hogy a biztonsággal kapcsolatos segítségért jött hozzám. Utálta, hogy személyi védelmi tisztet tart a közelében. Folyamatosan próbálta őket elintézni, végül arra kényszerített, hogy közbelépjek. Bár ha a családot megfenyegették, és Isten tudta, hogy Elyna elég embert felbosszantott már, az megmagyarázná a hullámokban áradó ideges energiát.

Nagy, sötét szemei felpillantottak az enyémre, majd vissza az ujjaira. Láttam, ahogy a torka karcsú oszlopán dolgozik, mintha beszélni készülne, de aztán meggondolja magát, és visszanyeli a szavakat. Kifújta a levegőt, és hosszú, sötét haját hátratolta a válláról. "Istenem, nem gondoltam, hogy ilyen nehéz lesz" - motyogta inkább magának, mint nekem.

Egy ideje először azt kívántam, bárcsak még mindig dohányoznék. Legalább lenne mit csinálnom azon kívül, hogy azon tűnődöm, mi a fene járhat a fejében. Ő volt az egyetlen ember, akit egyáltalán nem tudtam olvasni. Most már nem is próbálkoztam vele.

"Oké" - szólalt meg Cami az összefonódott ujjaival. "El kell mondanom, miért mentem el négy évvel ezelőtt."

Felvontam a szemöldökömet. "Valójában nem volt ökofalu Torinóban?"

Megrázta a fejét.

Ez mindig is furcsán hangzott számomra, de aztán Cami maga is rejtélyes volt. Arról nem is beszélve, hogy csak körülbelül hat hónapja voltunk együtt, mielőtt lelépett, bárhová is ment.

"Szóval, mi volt az? Egy másik srác?" Semleges hangon beszéltem. Négy év telt el. Túl hosszú idő ahhoz, hogy most felhúzzam magam.

Cami visszanézett rám, és a szemében furcsa humor csillogott. "Nem egy másik srác" - mondta lassan.

A szemöldököm magasabbra szökött.

"Nem az, amire gondolsz" - nevetett, aztán az idegesség ismét átjárta a hangját, és visszanézett a földre. "Sajnálom. Húzom az időt, ugye?"

Nem szóltam semmit. A tarkóm kezdett bizseregni. Egy figyelmeztető jel. De hogy mire, abban nem voltam biztos. Tanulmányoztam őt, és igyekeztem mindent megtenni, hogy ne csettintsek türelmetlenül, igen, kurvára így van, szóval gyere már elő vele.

"Az indulásom előtti reggel rosszul voltam. Emlékszel?" Cami sötét szemei az arcomon kutattak. Az volt az érzésem, hogy a kérdés valami nagy dolgot jelent, de átkozottul nem tudtam rájönni, hogy mit. Átkutattam az emlékeimet, előkotortam mindent, amit elfojtottam, amikor eltűnt.

"Igen" - mondtam, amikor végre kikristályosodott bennem az emlék. "Aznap este le kellett mondanod a terveinket."

"Igaz", mondta lassan. "Az a helyzet, hogy nem voltam igazán beteg. Én csak..."

A bizsergés végigszaladt a gerincemen. Egy előérzet suttogta ki a szót, mielőtt ő tehette volna.

Terhes.

"Terhes."

Homályos morajlás töltötte meg az agyamat. Szótlanul bámultam rá.

Ő visszabámult, a tekintetével szándékosan kereste a reakciómat. Bár híres voltam az üres tekintetemről. A kifürkészhetetlenség mestere voltam. A szemöldöke összeráncolódott, amikor nem talált semmit.

"Hallottad, mit mondtam?" Cami megkérdezte, a hangja most már élesebbé vált. Egyenesebben ült fel, és keresztbe fonta a karját.

"Hallottam." Tudtam, hogy beszélek, de még a saját hangomat sem hallottam a fejemben lévő statikus zörejeken túl. Terhes. Terhes volt.

"Nos? Mondj valamit!"

Azon tűnődtem, vajon Cami is emlékszik-e arra, hányszor volt már pontosan ennek a beszélgetésnek a változata az együtt töltött hat hónapunk alatt. Hallottad, amit mondtam? Akkor mondj valamit. Cami, aki nyitott könyv volt, sosem szokta meg, hogy mennyire szorosan tartom a kártyáimat. Ez volt az egyik oka annak, hogy hosszú távon sosem működött volna a kapcsolatunk. Az én helyemben minden érzelem, amit érzett, az arcára kiült volna. A néző azonnal tudná, hogy boldog vagyok-e vagy szomorú, vagy dühös, vagy mi.

De a helyzet az volt, hogy én még nem tudtam. Még mindig nem tudtam.

Cami mellett az ablakhoz sétáltam, és a városra bámultam. "Van egy lányod" - feltételeztem abból kiindulva, ahogyan reagált, amikor megkérdeztem, hogy egy másik srác volt-e. Amikor nem szólt semmit, megfordultam.

"A neve Emma. Néhány hónapja lett hároméves." Cami állát büszkén felemelte, a szemei kihívóan meresztették a nyilvánvaló kérdést.

Nekem azonban nem volt rá szükségem. Tudtam, hogy ha Caminak van hároméves gyermeke, akkor az az enyém. Én voltam az első. Ahogy a csend egyre hosszabbra nyúlt, Cami idegei is megnyúltak vele együtt. Aztán elpattant. "Nem mondasz semmit?" - kiáltotta végül elkeseredetten. "Elmondom neked, hogy van egy lányod, és te csak állsz ott, mint egy kőfal".

Cami már rengetegszer haragudott rám a múltban, amiért nem mutattam ki neki, hogy mit gondolok. Ez volt azonban az egyetlen alkalom, amikor felbosszantott. Négy év hallgatás után beugrott az irodámba, hogy elmondja, van egy lányom, aki már három születésnapot ünnepelt nélkülem, és egy kibaszott reakciót akart. Hosszú idő óta először engedtem, hogy semleges maszkom lecsússzon. Hagytam, hogy a düh megmutatkozzon.

Cami saját dühe elfojtotta. Mondani kezdett valamit, de félbeszakítottam. "Hamarosan beszélni fogok a lányomról, méghozzá az ügyvédek jelenlétében, de előbb tudnom kell, mi a fene hozott most vissza, Cami?"