Natasha L. Black - Second Chance Lover - 4. fejezet

 


4



CAMI


Még sosem láttam Landont dühösnek. A hálószobán kívül egyáltalán nem láttam, hogy erős érzelmeket fejezett volna ki. Mindig olyan nyugodt volt, olyan kiegyensúlyozott. Karriert csinált abból, hogy előre látta az összes rossz dolgot, amit valaki egy másik emberrel tehet, és megkerülte őket, és abszolút hitt abban, hogy meg tudja akadályozni, hogy rossz dolgok történjenek vele és azokkal, akiket szeretett. Csodálatosan biztonságos érzés volt vele lenni, ugyanakkor izgalmasan veszélyes is. Mintha lett volna egy háziállat tigrisem, aki csak közel engedett volna magához.

Most, bár tudtam, hogy Landon soha nem bántana, már nem éreztem magam biztonságban az irodájában. Olyan kemény csillogás volt a szemében, amilyet még sosem láttam. A szája egy kemény, lapos vonal volt. A nyakán, a vállán, a karján megfeszültek az izmok, és a szemében olyan csillogó fenyegetés volt, hogy legszívesebben felszálltam volna a következő, Hawaiira tartó gépre, és elfelejtettem volna, hogy ez valaha is megtörtént.

De Hawaii már nem volt az otthonom. Sehol sem volt. Összepakoltam a saját és Emma holmiját egy csapat figyelő szemei alatt, akiket azért küldtek, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem próbálok meg egy Monet-t elrejteni a Frozen pizsamagyűjteményében, vagy egy Faberge tojást a fehérneműimben. Most a ház a piacon volt, akárcsak a többi. Nem volt hova menni, nem volt hova menekülni. Így hát újra felemeltem az állam, és találkoztam Landon szemével, megpróbáltam megacélozni a saját tekintetemet.

"Szükségem van a segítségedre."

Ez a régi, ironikus humorának nyomát hozta az arcára, de valahogy sötétebb volt. "Miért pont most?" - kérdezte, egy csipetnyi gúnyolódással a hangjában.

Visszautasítottam, hogy bekapjam a csalit. "Tudod, hogy miért."

Landon egyszer bólintott a fejével. "Szóval, hadd tisztázzam a dolgot. Elszöktél, hogy..." - szünetet tartott, várva, hogy kitöltsem az üres részt.

"Hawaiira."

"- Hawaiira, anélkül, hogy szóltál volna nekem, hogy apa leszek. Három átkozott évig eltitkoltad előlem a gyerekemet, és most visszajöttél, mert a Lavigne malacperselyből kifogytak a negyeddollárosok?"

Landon megvetően köpte ki a szavakat. Hiába küzdöttem, hogy a dühös pír ne emelkedjen az arcomra. Igen, a családom pénzéből éltem, de Emmát egyedül neveltem. Se dadák, se családtagok a közelben. Mi ketten voltunk a saját kis világunk. Azt hittem, hogy amikor ő iskolába megy, én is visszamegyek. Táplálkozástudományból szereztem diplomát, de természetgyógyász szakra akartam jelentkezni. Még nem találtam ki mindent, de volt egy homályos elképzelésem a jövőről, és nem arról szólt, hogy örökké a családom pénzéből kell élnem, ahogy Landon gondolta.

Nagyot nyeltem. Az a pénz már nem volt többé. Nem hiányzott volna a ház vagy a magánrepülőgép, de hiányzott volna az a luxus, hogy gondtalanul nevelhessem a lányomat. Hiányoznának a lusta reggelek a tengerparton, ahogy fogom a kis kezét, és hallgatom, ahogy sikoltozik, amikor a hullámok elárasztják a kis lábát. Az álmodozó, időtlen évek, amelyekben a jövő olyan távolinak tűnt.

"Látom, hogy dühös vagy, Landon, és sajnálom. Azt hittem, azt teszem, ami mindannyiunknak a legjobb." Vettem egy mély lélegzetet. "Világosan megmondtad, hogy nem akarsz gyereket. Világosan megmondtad, hogy soha nem lehet belőlünk semmi komoly. A korkülönbség túl nagy volt. A család volt az utolsó dolog, amit akartál, ezért amikor kiderült, hogy terhes vagyok, elmentem." Könyörgően széttártam a kezem. "Nem akartalak megbántani."

Minden szó igaz volt, minden egyes szava, de még így is hazudtam, hogy elhallgattam. Nem mondtam el neki, milyen gyötrelmes volt, hogy az ő gyereke van, és nem ő, amikor mindkettőt annyira akartam. Nem mondtam el neki, hogy annak ellenére, hogy már az elejétől fogva tökéletesen világossá tette, hogy mit tudott nyújtani - és az nem szerelem volt -, mégis beleszerettem. Hogy elképzeltem, ahogy ez a szerelem elsorvad az évekig tartó haragja alatt, miután belekényszerítettem egy olyan életbe, amit nem akart.

"Nem akartál megbántani" - ismételte meg, halványzöld szemei olvashatatlanok voltak. "Tudod, majdnem elhiszem neked."

"Teljesen hinned kellene nekem." Felálltam, és tettem egy lépést előre. "És kérlek, hidd el, hogy nagyon sajnálom. Azt hittem, hogy így vagy úgy - vagy elmondtam, hogy terhes vagyok, vagy sosem tudtad meg. Soha nem terveztem... nos, ezt."

Landon tekintete ismét kiélesedett. Valami rosszat mondtam, de nem tudtam, mit. A hangja ismét hideg volt, amikor megkérdezte: "Még mindig nem mondtad el, hogyan segíthetnék. Feltételezem, pénzre van szükséged."

Nem volt különösebb hangsúly a hangjában, amikor kimondta a pénz szót, de a védekezés mégis feltámadt bennem. "Igen, egy gyerek felnevelése elég sokba kerül, és a számláimat befagyasztották."

Mondani kezdett valamit, de megráztam a fejem. "Ne, várj, van egy tervem. Egy javaslat. Találkozhatnánk egy vacsoránál? Nem akarom itt csinálni. Nem akarok itt lenni..." Meglengettem a kezemmel "...feszült. Használjuk ki a napot, hogy lehűtsük magunkat, és találkozzunk este." Aztán a szemébe szökő óvatos pillantásra hozzátettem: "Nem lánykérés, Landon. Egy üzleti ajánlat."

"Én is ezt feltételeztem" - mondta egy másodperc múlva.

Megráztam a fejem, és majdnem felnevettem. "Istenem, el tudod képzelni?"

Láttam rajta, hogy mindennek ellenére nevetni akar. A szája sarka fel akart húzódni arra a fanyar, ironikus vigyorra, amelybe beleszerettem. Amit csak nagyon kevés embernek mutatott. De nem tette. Már nem tartoztam a nagyon kevés ember közé. Furcsa módon ez fájt. Büszke voltam rá, hogy átcsúsztam az ő védelmén, még akkor is, ha ő tiltotta a szívét, én pedig tálcán kínáltam az enyémet.

"Akkor vacsora" - egyezett bele végül Landon. "Kifelé menet add meg Pottsnak az elérhetőségedet. Ő majd elintézi."

Viccelődni akartam azzal, hogy az ő emberei hívják az enyéimet, de nem akartam, hogy megint elnyomja a mosolyát. Vagy ami még rosszabb, hogy keresztülbámuljon rajtam, ahogyan a világ többi részén is tette. Ehelyett azt mondtam: "Megadom a számomat, és majd szólsz nekem".

"Add meg Pottsnak" - ismételte Landon, a hangja egy árnyalattal hidegebb lett.

Akkor már értettem. Ahogy az én számom is megváltozott az elmúlt négy év alatt, úgy az övé is. És ő nem akarta, hogy megszerezzem. Még nem. Ez is csípett. Elmentem, mielőtt Landon leolvashatta volna a szememből, hogy mennyire.


* * *

Mit visel az ember, ha a volt szerelmével találkozik? A gyermekük apjával? Potts asztalt foglalt nekünk egy előkelő vegetáriánus étteremben a város szélén. Nem tudtam, meghatódjak-e, hogy Landon emlékezett rá, hogy nem eszem húst, vagy gyanakodjak, hogy csak azért visz oda, mert tudja, hogy egyik húsevő testvére sem lesz ott. Nem gondoltam, hogy az egóját sértettem volna, amikor elmentem, de ki tudta már. Nem számítottam rá, hogy előhúzza az ügyvédi kártyát.

Ha most erre gondoltam, a félelem hideg nyilát vágta a szívembe. Ha Landon úgy akarná, felbérelhetné a nyugati part legjobb gyámsági ügyvédjeit, és több millió dolláros kampányt indíthatna, hogy elvegye tőlem Emmát. Nem tudtam volna visszavágni, most nem. Csak remélhettem, hogy az ösztöneim igazak - hogy csak dühből mondta ezt. Hogy soha nem tudna ilyen kegyetlen lenni.

Tudat alatt egy bordó selyemruhát választottam, amely kiemelte a lábamat - mindig is a kedvenc testrészét. Karcsú szabású volt, laza szoknyával, de a hasíték a combom közepéig ért. Magassarkú szandállal viseltem, amely csak néhány centivel maradt el a 180 centiméteres magasságától. Belenéztem a tükörbe, és csendben méregettem, vajon túl sok-e vagy sem.

Casey, a legjobb barátnőm, Emma keresztanyja, akinél a Hollywood Hills-i bungalójában laktam, az ágyon ült, és Emmával játszott. "Jól nézel ki" - mondta, miközben rám pillantott.

"Casey, nincs időm a mamára nézni" - mondta Emma hevesen. "Most játszunk egy játékot."

Casey szemöldöke felszaladt. "Minden hároméves ilyen főnökösködő?"

Nevettem, és elfordultam a tükör elől. Visszasöpörtem Emma sötét haját az arcából, és egy puszit ejtettem a feje búbjára. "Nem is tudom. Eddig csak ezt az egyet ismertem."

Otthagytam őket gyöngyöket fűzni a guminyakláncra. Emma már régen felhagyott azzal, hogy a gyöngyöket magára illessze, és most Casey-nek mondta meg, milyen sorrendben szeretné őket. "Jesszus, oké, kölyök" - hallottam Casey panaszát, amikor bementem a nappaliba. Mosolyogtam, de aggodalom rángatta a szívemet. Emma főnökösködött? Talán nem jól neveltem? Miért nem ismertem több hároméves gyereket?

Hawaiin Emmának voltak barátai, akikkel viszonylag rendszeresen találkozott a játszótéren, de én soha nem szerveztem játszótársakat a többi anyukával, akiket ismertem. Soha nem akartam, hogy elszalasszam őt egy egyenrangú társamhoz, és mimózát igyak az egyik társammal. Szerettem, hogy legtöbbször csak ketten voltunk, megszakítva Casey hosszú látogatásaival és anyám és Robert gyors látogatásaival.

A kocsiban elnyomtam a kísértést, hogy felhívjam anyámat, és megkérdezzem, mit gondol. Ő szemérmetlenül elfogult volt. Azt mondta, hogy Emmának nem is lehetne jobb társasága nálam, és hogy én vagyok a legjobb anya a világon. Sokkal jobb, mint ő volt, bár feltételezte, hogy valamit biztosan jól csinált, mert nézd, milyen csodálatos anya vagyok. Furcsa, körkörös logika volt ez, amitől megszédültem. Úgy éreztem, mintha talán volt valami lappangó bűntudata a Robert előtti évek miatt, de amint elismerte a hiányosságokat, elsimította őket. Aztán meg kellett erősítenem a történetét, és elmondani neki, hogy nagyszerű anya volt. Még mindig az volt.

Mindennek ellenére.

A Lavigne Beauty ügyvédei már beadták a fellebbezést. Csábító volt ezen rágódni, aggódni, aggódni miatta, de nem akartam ebbe a nyúlüregbe zuhanni. Ehelyett inkább az üzleti ajánlatra koncentráltam, amit a vacsoránál akartam Landonnak beadni. Ez egy többlépcsős terv volt arra, hogyan hozhatnám az életemet újra sínen. Először is, egy kölcsönről volt szó.

A Cal State LA természetgyógyászati programjára akartam járni. A táplálkozástudományi diplomámnak köszönhetően már megvoltak az egyetemi előfeltételeim. Ez egy négyéves program volt, és ez idő alatt anyagi támogatásra volt szükségem mind az iskolai, mind a megélhetési költségekhez. De ez egy kölcsön volt, ismételném meg.

Amint lediplomáztam és rendelőt nyitottam, elkezdtem volna visszafizetni neki a kamatokat. Aztán ott volt Emma ténye. Megmondtam neki, hogy természetesen hajlandó vagyok megosztani a felügyeletet, de nem lehet 50-50 arányban. Legalábbis nem azonnal. Kezdetben felügyelt látogatásokkal kellene kezdenünk, amíg kialakul a kapcsolatuk, aztán talán minden második hétvégén. Nem kérnék tőle gyerektartást, tekintve, hogy arra kértem, hogy finanszírozzon engem a következő négy évben.

Korábban, a fejemben ez az egész nagyon ésszerűnek hangzott. De most, ahogy kiszálltam a kocsiból, és átadtam a kulcsaimat a parkolóőrnek, szokatlan idegesség tört rám.

Vajon tényleg helyesen cselekedtem, amikor megkértem Landont, hogy vegye a kezébe a jövőmet?

És ha rosszul tettem, vajon túl messzire mentem-e ahhoz, hogy most már visszaforduljak?