Natasha L. Black - Second Chance Lover - 6. fejezet

 

6



CAMI


Amikor késő este hazaértem, Emma már ágyban volt, de hallottam, hogy a nappaliban szól a tévé. Casey még mindig fent volt. A zaj felé sétáltam, aztán a küszöbön megálltam, meghatódva. Casey a kanapén ült, a lábát felhúzta a párnára, a bokáját keresztbe tette, Odapillantott, amikor meghallotta, és kérdőn lehajtotta a fejét. Amikor csak megvonta a vállamat, megpaskolta a mellette lévő párnát.

Elsétáltam mellette, és kinéztem a medencére. Úgy ragyogott a sötét hegyek hátterében, mint egy szögletesre vágott akvamarin.

"Akarsz úszni egyet?" Casey megkérdezte, kikapcsolva a tévét.

Megráztam a fejem. Láttam a tükörképét az üveg tolóajtóban. Szőke, hosszú, hajlékony izmokkal, amelyek a mindennapos edzésből adódtak, és olyan ragyogással, amely az abszurdan egészséges életmódból fakadt. Minden szempontból az ellentéte volt nekem, és ez a bőrnél is mélyebbre hatolt. Soha nem kerülhetett az én helyzetembe. Casey mindössze három évvel volt idősebb nálam, de Peloton-oktatóként szerzett magának nevet, majd felépített egy életmódmárkát. Soha nem kellett pénzt kérnie egy férfitól.

"Gyerünk" - hízelgett Casey. "Úgy nézel ki, mint akinek mozognia kell."

Elmosolyodtam, bár nem volt hozzá kedvem. A legjobb barátnőm úgy gondolta, hogy a mozgás a megoldás minden problémára. Talán igaza volt. A fürdőruhám abban a szobában volt, ahol Emma aludt, de én kölcsönvettem Casey egyikét, és kicsusszantunk a sötét teraszra. A kültéri lámpák a függönyökön keresztül beáradtak volna, és felébresztették volna Emmát, ezért nem kapcsoltuk be őket.

A vizet taposva elmeséltem neki, hogyan ment a vacsora Landonnal. Hallgatott, könnyebben lépkedett a vízen, mint én valaha is képes lettem volna rá, még azok után is, hogy évekig úsztam az árral szemben Hawaiin. "Nem kell figyelembe venned a megélhetési költségeket" - mondta szemrehányóan. "Csak élj itt, amíg iskolába jársz. Az idő felében úgyis távol vagyok."

"De igen." Kényelmetlenül éreztem magam, és egy pillanatra a medence felszíne alá csúsztam, hogy rendbe szedjem a gondolataimat. Amikor felbukkantam, kipislogtam a vizet a szememből, és elmagyaráztam: "Ez része annak, hogy rendbe szedjem az életemet. Első lépés: ne éljek tovább másokon."

Casey megvonta a vállát, mintha vitatkozni akart volna, de tudtam, hogy megértette. Átváltott a kényelmes úszásra. A medence szélére rúgtam, és levegőhöz jutottam, mielőtt befejeztem a történetemet arról, hogyan ment a vacsora.

"Mit gondolsz?" Kérdeztem, amikor végeztem. "Hibát követtem el, hogy beszéltem neki Emmáról?"

Casey hosszasan elgondolkodott a kérdésen. "Nem. Eleve nem kellett volna elrejtened előle, de tudom, miért tetted."

Tudtam, hogy mindig is így érzett. Négy évvel ezelőtt ő volt az egyetlen ember a szüleimen kívül, akinek meséltem a babáról. Velük ellentétben ő mindent megtett, hogy meggyőzzön, mondjam el Landonnak, hogy terhes vagyok. Akkor nem hallgattam rá, és most sem volt értelme megbánni. Türelmetlenül vártam, hogy folytassa.

Úszás közben beszélt. "Nem hiszem, hogy megpróbálná átvenni a kizárólagos felügyeleti jogot, ha erre gondolsz. De gondoskodni fog arról, hogy a gyerektartás tekintetében minden rendben legyen, hogy ha a jövőben megpróbálnád megtagadni tőle a láthatást vagy a közös felügyeletet, az ügyvédeid ne tudnák őt csődtömegnek beállítani." Casey hosszú, karcsú karja könnyedén félrelökte a vizet, és a hangja olyan normálisan szólt, mintha a kanapén ülnénk.

"Én nem tennék ilyet."

"Ő ezt nem tudja."

Elgondolkodtam a szavain. Amit mondott, az igaz volt. Landon valószínűleg úgy érezte, hogy fogalma sincs, mire vagyok képes, most, hogy tudta, hogy mindvégig rejtegettem előle a lányát. De honnan tudhattam volna, hogy akarja őt, miután annyiszor világossá tette, hogy nem akar családot? Ha valamire számítottam, akkor arra, hogy pénzt ajánl, hogy elmenjek.

Emlékeztem az érzelmekre, amelyeket akkor láttam rajta, még ha próbálta is elrejteni, amikor meséltem neki Emmáról. Az arca kőfal maradt, de a halványzöld szemeiben döbbenet, majd valami, ami bűntudatnak tűnt. De miért érezte volna magát bűnösnek? Ennek semmi értelme nem volt. És aztán ma este, amikor azt mondta, hogy nem tartom távol tőle, heves védelmezést láttam, mintha már tudta és szerette volna.

"Bűnösnek tűnt?" Casey megismételte, amikor mindezt elmondtam neki. "Ugye nem gondolod, hogy végig tudta?"

Megráztam a fejem. "Nem, határozottan sokkolta a dolog."

"Hmm." Befejezte a köröket, és a könyökét hátrahorgasztotta a medence szélén, hátrahajtotta a fejét, hogy felnézzen a csillagokra. "Milyen a kapcsolata az apjával?"

Fogalmam sem volt róla. Landon egyszer vagy kétszer említette az anyját. Nem volt az a benyomásom, hogy nagyon közel álltak egymáshoz, de tudtam, hogy Clearlake-ben él, és elvált a harmadik férjétől.

"Talán az apjával való kapcsolata a kulcs" - mondta Casey.

"Mihez?"

"Ahhoz, hogy miért nem akart eleve gyereket, és miért érzi magát most bűnösnek." Casey megvonta a vállát, amitől apró hullámok szélesedtek ki. "Nyilvánvalóan semmit sem tudok biztosan. Ez csak egy elmélet."

Megtanultam, hogy soha ne hagyjam figyelmen kívül Casey elméleteit, de ezzel nem tudtam mit kezdeni. Nem láttam, hogy a kettő hogyan kapcsolódik egymáshoz. Hátradőltem a vízben, és hagytam, hogy centiről centire átvegye a súlyomat, míg végül a csillagos ég alatt lebegtem. Az éjszaka itt sötétebb volt, a fénypontok fényesebbek voltak, mint az alattam elterülő város, de még mindig elmosódott volt az Oahu csillagvilágához képest. Hirtelen és hevesen hiányzott. Nem gondoltam, hogy a pénz számít, de amikor elment, magával vitte a házat, a lassú tempójú, gondtalan életet Emmával, és még az eget is, amit megszoktam.

Bár be kellett ismernem, ha magamnak nem is Casey-nek, de magamnak, hogy volt valami kényelmetlenül izgalmas abban, hogy Landon újra az életem része lett. Mintha egy hosszú, pihentető szunyókálás után ébredtem volna fel, nyújtózkodtam volna, éreztem volna, ahogy az élet újra pattog és pattog a véremben. Lehunytam a szemem, és láttam az arcát a szemhéjam hátulján. Négy év alatt semmit sem változott. A kőkemény állkapocsvonal, amelyet az ujjaim olyan jól ismertek, ugyanaz volt. Elképzeltem, hogy az arcán még mindig érdes borosta van, akárhányszor borotválkozott is. A haja rövidre nyírt volt, de emlékeim szerint puha, mint a macskabunda.

Zöld szemei még mindig áthatóak és olvashatatlanok voltak egyszerre. A teste még mindig erős és karcsú volt a tökéletesen szabott öltöny alatt, és a járása még mindig olyan volt, mint egy ragadozóé, aki megtanulta, hogyan tartsa magát szigorúan kordában. Egy emlék villant át az agyamon, milyen volt, amikor végre elengedte ezt az irányítást, mielőtt keményen eltaszítottam magamtól. Kifújtam a levegőt, és elmerültem, hagytam, hogy a hűvös, selymes víz végigsimítson az arcomon, egészen a fenékig süllyedve.

Amikor újra felbukkantam, Casey várt rám, kíváncsian felhúzott szemöldökkel. "Véget akarsz vetni az egésznek?"

Elmosolyodtam, és az ég felé forgattam a szemeimet. "Csak gondolkodtam."

"Nem baj, ha túlterhelt vagy."

Könnyek csípték a szemem, és hagytam, hogy visszasüllyedjek a víz alá. Bár tudtam, hogy a könnyek jók és szükségesek, büszke voltam magamra, hogy nem ontom őket ebben a helyzetben. Sikerült nem sírnom, amikor a pereket indították, és amikor az ítélet megszületett. Még akkor sem sírtam, amikor Emma ruháit pakoltam össze két idegen férfi figyelő szemei alatt. A sírás túlságosan is szegény, gazdag kislánynak tűnt volna az én ízlésemnek, és én elhatároztam, hogy bebizonyítom, hogy az ellenkezője vagyok annak a lánynak. A saját lábamra fogok állni, támogatni fogom a lányomat, és olyan életet fogok építeni, amelyet soha senki nem rángathat ki alólam.

De előbb kölcsön akartam kérni az exemtől, és a legjobb barátnőm medencéjében sírni. Kinyitottam a szemem, és láttam, ahogy Casey lábai elmosódottan rugdalóznak a víz alatti világban. Egy újabb pillanat múlva ő is a felszín alá süllyedt, és egy nagy, összeszorított szájú mosollyal nézett rám. Aztán mondott valamit, amit a víz tompa zagyvasággá változtatott, és buborékáradat tört ki a szájából.

"Mi az?" Kérdeztem, amikor mindketten felbukkantunk a felszínre.

"Azt mondtam, hogy minden rendben lesz."

Casey a motivációs beszédeiről volt ismert. Voltak védjegyévé vált mondásai, és olyan tekintete, amitől úgy érezted, mintha te lennél az egyetlen ember a világon. Mintha belelátott volna a DNS-edbe, és pontosan tudta volna, milyen hatalmas lehetőségek rejlenek benned. Nem csak az volt, amit mondott, hanem az is, ahogyan mondta. Az egyszerű szavai, amelyeket akkor mondott, amikor klóros vizet pislogott le nedves, tüskés szempilláiról, valahogy mégis egyenesen a szívembe hatoltak.

"Ha te mondod" - mondtam, átúsztam a partra, és kihúztam magam. Az éjszaka olyan meleg és nehéz volt a vállam körül, mint egy törölköző. Kellett egy jó kis vihar, hogy oldódjon a levegőben lévő feszültség.

"Csak talán ne szeress bele újra" - mondta Casey. "Ez az egyetlen tanácsom. Vagy ha mégis, ezúttal mondd el neki."

"Korábban sem voltam belé szerelmes" - ellenkeztem.

Casey haja most a koponyájához tapadt, amitől a szemei tágra nyíltak és kísértetiesen táncoltak a medence fényeiben a sötét szempillaspirálkarikákkal. "De igen, beleszerettél. Mit gondolsz, miért akartad megmenteni?"

"Megmenteni?" Kotyogtam. "Miről beszélsz, Casey?" A legjobb barátnőm általában olyan éleslátó volt, de most teljesen eltért a tárgytól. Nem azért mentem el négy évvel ezelőtt, mert megpróbáltam megmenteni Landont. Én... nos. Nem egészen tudtam, miért menekültem el. Talán mindkettőnket meg akartam menteni a boldog család látszatától, amiről tudtam, hogy kötelességének érezné létrehozni. A látszattól, ami összetörné a szívemet.

"Nem mondom, hogy helyeslem "- mondta, miközben a létra felé úszott. "Valójában tudod, hogy mindent megtettem, hogy megváltoztassam a véleményedet. A férfi teherbe ejtett téged. Ne hagyd el a várost a következményekkel. De azért tetted, mert meg akartad menteni őt önmagától. Mert szeretted őt."

Megráztam a fejem. "Tévedsz."

"Oké."

"Tévedsz."

"Oké!"

Casey kimászott a medencéből, és egy törölközőt tekert a dereka köré. Küzdöttem a gyermeki késztetés ellen, hogy csúnyán nézzek rá. Ő azonban láthatta az indulatot, mert nevetve odajött hozzám, hogy talpra rántson. "El kell mondanom az igazat, mert szeretlek, Cami. Szerintem megérdemled a világot."

Megint a könnyek szúrása. Ismét visszavertem őket, bár nem tudtam egészen lenyelni a gombócot, ami a szavaira a torkomban nőtt. "Én is szeretlek."

"Tudom."

"De ez nem az igazság" - tettem hozzá. "Nem voltam szerelmes belé."

"Oké."

"Nem volt szerelem!" Ragaszkodtam hozzá.

"Hiszek neked."

Ő azonban nem, és később aznap este, a szobám hűvös gubójában, a halványkék medencefények hátborzongatóan táncoltatták az árnyékokat az ablakom fölötti átlátszó függönyökön, be kellett ismernem, hogy ez az igazság.

Szerelmes voltam Landon Campbellbe.

És most már csak azért imádkoztam, hogy ne essek bele újra.