Natasha L. Black - Second Chance Lover - 7. fejezet

 


7



LANDON


Con összehozott egy felügyeleti joggal foglalkozó ügyvéddel - ugyanazzal, akit akkor is használt, amikor az első lánya felnőtt, és állandóan az exével csatázott. Potts a következő délutánra megbeszélt egy találkozót velem, az ügyvéddel és Cami-val. Megpróbáltam elintézni, hogy százezer dollárt utaljanak át Cami számlájára, de bosszúságomra nem adta meg Pottsnak a banki adatait.

"Mentségére szóljon, én sem adnám meg egy idegennek a banki adataimat" - mondta Potts, amikor visszajött, hogy közölje velem a hírt.

"Pénzt akarok adni neki, nem kirabolni" - morogtam, és az öklömet a tenyerembe szorítottam. Az ujjbegyeim hangosan recsegtek, Potts pedig arcot vágott.

"Azt hiszem, ezt talán maguk ketten rendezhetik el egymás között" - mondta. "Kell a telefonszáma?"

Nem akartam, de nem láttam más módot arra, hogy ez megtörténjen. Miután Potts elküldte az elérhetőségét, bezártam az irodám ajtaját, és felhívtam.

"Halló" - válaszolt Cami óvatosan.

"Mondd meg, hová küldjem a pénzt" - mondtam röviden.

"Ahogy mondtam, nem kell a pénzed, hacsak nem kölcsönről van szó, és nem írtunk alá szerződést".

"Kurva nagy kár, Cami. Elveszed."

"Akkor fogadom el, ha egy ügyvéd vagy egy bíró megmondja, hogy mennyit."

"Miért?" Követeltem. "Hogy úgy nézzek ki, mint egy csődtömeg, akit fizetésre kell kötelezni?"

"Nem!" Cami őszintén megdöbbentőnek tűnt. "Hogy ne úgy nézzek ki, mint egy aranyásó, aki beváltja a fizetésnapos gyerekét."

Megdörzsöltem a halántékomat, és azon tűnődtem, hogyan a fenébe találhatnánk valaha is módot arra, hogy középen találkozzunk. "Cami, kérlek, csak vedd el azt a kurva pénzt. Próbálom nem erőltetni, hogy mutass be Emmának, de valahogy be kell kapcsolódnom".

Egy pillanatra elhallgatott. "Nem is tudtam, hogy ilyen hamar meg akarsz vele ismerkedni."

Majdnem átdobtam a telefont a szobán csalódottságomban. Mi a fenét kellett tennem, hogy meggyőzzem Camit, hogy nem vagyok egy komplett seggfej? Hogy képes vagyok arra, hogy magamon kívül mással is törődjek, annak ellenére, hogy négy évvel ezelőtt milyen szarságokat okádtam ki magamból. "Hát, én igen" - mondtam a fogaimon keresztül.

"Akkor miért nem kezdjük ezzel, ahelyett, hogy átutalnál."

"Rendben. Mikor?"

"Holnap kettőkor van találkozónk a felügyeleti joggal foglalkozó ügyvéddel. Van időd előtte találkozni? Megkérem anyámat, hogy jöjjön érte a találkozónk előtt."

"Meg tudom csinálni." Nem voltam biztos benne, hogy mi van a naptáramban, de küldtem egy gyors üzenetet Pottsnak, hogy tisztázzam.

Semmi sem volt fontosabb, mint a lányommal való találkozás.


* * *

Megbeszéltük, hogy a Griffith Park játszóterén találkozunk. Az én javaslatom. Con-nal állandóan oda jártam, amikor a lánya, Halley még kicsi volt, de már majdnem tizenöt éve nem voltam ott. Megkértem Pottsot, hogy vegyen egy játékot Emmának, mert kurvára fogalmam sem volt, mit vegyek egy háromévesnek.

Amikor másnap reggel bejöttem a munkahelyemre, egy csomag csillogó játékgyurma, egy puha baba hosszú szőke copfokkal és egy Pet Boutique Barbie-készlet volt az asztalomon. Kiderült, hogy Pottsnak sem volt kibaszottul fogalma arról, hogy mit vegyen egy háromévesnek, így hát fedezte a téteket.

"A játékgyurma jó móka. Ti ketten együtt csinálhatnátok" - mondta kritikusan, miközben a lehetőségek fölött álltunk.

"Nem vagyok hároméves, Potts." Felkaptam a Pet Boutique Barbie-t. Az volt ráírva, hogy hároméves kortól, de annyi apró darab volt benne. Apró rágójátékok, kutyanyakörvek és vizes tálak. Még a macska és a kutya is fulladásveszélyesnek tűnt. Különben is, biztos voltam benne, hogy Cami már korábban is hallottam, ahogyan az állatkereskedések ellen tiltakozik, és volt egy "adoptálj, ne vásárolj" matrica a kocsiján.

"Huh" - mondtam, nem meggyőződve.

"Csak vidd el a babát." Potts felvette a babát, és átadta nekem. "Ez a legbiztonságosabb választás."

"Ki ez? Anna? Olaf?"

Potts megnézte a címkét. "Elsa. Aki megfagyasztja a dolgokat."

Elhittem neki. Potts egy túl nagy zsákba tette, és a felesleges helyet ezüstszínű selyempapírral töltötte ki.

"Ezt úgy fogja kinyitni, hogy három babát vár" - mondtam szárazon.

Potts elkeseredett pillantást vetett rám, ami elárulta, hogy túl messzire mentem. Remek vezetői asszisztens volt, de sosem állította magáról, hogy kisgyerek-suttogó lenne. És Isten a tanúm, hogy nem gondoltam volna, hogy ezt a puha képességet is beleírjam a munkaköri leírásba, hiszen nem is számítottam rá, hogy szükségem lesz rá.

Elvettem a táskát, amit a kezembe nyomott, és köszönetet mormoltam. Furcsán könnyedén lógott a kezemben, miközben a kocsimhoz sétáltam, és elindultam a Griffith Park felé. Furcsa érzés volt, hogy a nap közepén oda tartok. Általában, ha elhagytam az irodámat, az azért volt, hogy a helyszínen dolgozzak, vagy hogy részt vegyek egy munkával kapcsolatos megbeszélésen. Kedd esténként igyekeztem magam mögött hagyni a munkát, és találkozni a négy legközelebbi barátommal, de már nagyon régen volt, hogy játszótérre indultam. Con legidősebbje, Halley most volt huszonkét éves. A Griffith Park játszóteréről úgy tizenhárom évvel ezelőtt öregedett ki. Olyan volt, mintha visszamentem volna az időben.

Leparkoltam egy olyan autó mellé, amelyről felismertem, hogy Cami kocsija, vagy legalábbis az, amit a múltkor vezetett. Egy elegáns fekete Lexus, hátul egy gyereküléssel, mellette egy kosár játékkal. Az italtartóban egy nyitott üdítősdoboz lötyögött; a szívószál hegye leharapva. Elbűvölten bámultam. A gyerekemnek voltak fogai. Mármint, persze, hogy voltak kibaszott fogai. Három éves volt. De egy dolog volt tudni róla, és egy másik dolog látni a bizonyítékot.

Küzdöttem a hitetlenkedés ellen, miközben vittem az ajándékot az ösvényen a park felé. Camit egy padon ülve találtam. Megfordult, amikor nagyjából az ösvény felénél jártam, és egy tétova mosoly futott át az arcán, amikor üdvözlésképpen felemelte a kezét. Amikor odaértem hozzá, leültem a padra, és pokolian kínosan éreztem magam. Oda kellett volna adnom neki a táskát? Meg kellett volna vetetnem vele az én és Potts választott ajándékát? És ami még fontosabb, melyikük volt az én lányom ezek közül a rikácsoló mamlaszok közül?

Átnéztem őket, és a szívem összeszorult. Az a lány volt az, aki a csúszda tetején üvöltözött, elzárva a többi gyereket? Vagy az a lány volt az, aki megpróbálta lelökni őt a csúszdáról? Azt akartam, hogy a gyerekem egy idióta vagy egy zsarnok legyen? Egyszerű - a zsarnokot akartam, ha választanom kellett volna a kettő közül. De egyik lány sem hasonlított sem Camira, sem rám, ezért tovább kerestem, és próbáltam nem hagyni, hogy a balsejtelem érzése még jobban átkússzon a szívemen.

"Úgy nézel ki, mintha a hentesnél lennél, és a legjobb húsdarabot választanád ki" - hajolt oda Cami, hogy suttogjon, és szórakozottság vibrált a halk hangjában.

"Én is így érzek" - motyogtam vissza. "Szabadíts meg a szenvedésemtől. Melyik az a kislány?"

"Majd megtudod, ha meglátod." Cami ismét elhajolt, keresztbe fonta a karját, és kedvesen mosolygott a gyerekek sűrűjébe.

Én ugyanabba az irányba bámultam.

Aztán megláttam őt. A híd tetején ült, és kinyújtotta a kis kezét. A haja nem volt olyan sötét, mint Caminak - inkább aranybarna, mint gesztenyebarna -, de volt valami abban, ahogyan kifelé és lefelé göndörödött a kis, keskeny hátán, ami megragadta a tekintetem. Felálltam, és körbejártam, hogy jobban szemügyre vehessem. Egy hídon átkelő fiút bámult, de aztán a szeme felcsapott, hogy a fiúra meredjen, aki megpróbált átkelni a fiú körül, és én megláttam őket. Zellerzöld szemek. Sápadtak, mint az óceán színe a parthoz legközelebb, közvetlenül azelőtt, hogy habokba merülne. Olyan szemek, amilyenekre az apámra emlékszem. Az egyetlen figyelemre méltó dolog, amit valaha is adott nekem.

"Szent szar" - mondtam hangosan.

Cami a padon maradt, de engem figyelt, a keze leárnyékolta a szemét és az arca felső részét. Amikor visszanéztem rá, az ajkai apró mosolyra görbültek, mintha olvasott volna a számról. Igaza volt. Nem lehetett félreérteni, melyikük az enyém. Még ha hajlamos lettem volna is apasági tesztet kérni formaságként, most már nem foglalkoztam volna vele.

Kibaszottul kizárt, hogy ez nem az én gyerekem volt.