Natasha L. Black - Second Chance Lover - 8. fejezet

 


8



CAMI


Landon nem volt az a fajta ember, aki olyan leírásokat ihletett, mint a szeretetre méltó. A többi apuka fölött állt, szabott öltönye semmit sem tett azért, hogy elrejtse a mellkasa szélességét vagy a vállában rejlő erőt. Aligha lazított nyilvánosan, készséges éberség tartotta egyenesen a hátát és élesen a tekintetét. De most, ahogy megpillantotta a lányunkat, a csillogó rózsaszín ajándéktáskát az ujjai között lógva, változás állt be rajta. Valami olyasmit motyogott, mintha szent szar lenne, rám pillantott, aztán csak bámulta a lányt.

Most először gondoltam, hogy mögé lopakodhatnék, lábujjhegyre feszülve a szemére tehettem volna a kezem, és esélyem lett volna meglepni. Gyerekek szaladtak el a lába mellett, majdnem áttaposva a szárnyas cipője lábujjait, de úgy tűnt, nem veszi észre őket. Csak a fejét fordította, hogy kövesse Emma haladását a játékszerkezeten keresztül.

Hirtelen láttam, hogy az állkapcsa megfeszül, és tett egy lépést előre, annyira elszántan igyekezett a lányhoz érni, hogy úgy tűnt, észre sem veszi a fiút, aki előtt közvetlenül ment, aki lepattant a lábáról, feltápászkodott, és továbbment. Én is felálltam, és elindultam felé. Nem tudtam, mit tervez Landon, de nem tetszett az arckifejezése. A megdöbbent csodálkozás, ami majdnem szerethetővé tette, eltűnt, helyét a könyörtelen elszántság tekintete vette át, amit akkor viselt, amikor dolgozott.

Emma felkapaszkodott egy létrán az építmény következő szintjére, és majdnem elvesztette az egyik cipőjét. Megálltam, hogy lássam, ahogy visszaszerzi. Amikor visszanéztem Landonra, láttam, hogy néhány méterrel lejjebb áll a játékszerkezeten, szemtől szemben az egyik idősebb gyerekkel. Egy talán nyolcéves fiúval, akinek kezdetben önelégült, dacos tekintet volt az arcán, ami gyorsan átváltott meglepettségbe, majd ijedtségbe.

Elkeseredetten odasietettem, és körülnéztem, hátha akadnak dühös szülők, akik esetleg a gyerekük védelmére kelnek. Épp időben értem oda, hogy halljam, amint Landon veszélyesen kellemes hangon azt mondja: "Remélem, emlékszel a kis beszélgetésünkre, Junior".

Elengedve, Junior elrobogott, és ideges pillantást vetett vissza a válla fölött.

"Mi volt ez?" Követeltem, amikor Landon mellé értem.

"Az a kölyök tolakodott elé, amikor a csúszdához állt sorba" - magyarázta Landon. A tekintete a játszószerkezet felső szintjén találta meg Emmát, és nem vette a fáradságot, hogy lenézzen rám.

Vártam a történet folytatását. Aztán hitetlenkedve vettem észre, hogy nincs tovább. "Ő csak egy gyerek, Landon" - mondtam elkeseredetten. "Ha elég komoly a dolog, akkor beszélj a szüleivel, és ők beszélnek vele a játszótéri etikettről."

Landon felhorkant. "Ha ők maguk akarnak beszélni vele, akkor jobb, ha megelőznek engem." Elég hosszú időre levette a szemét Emmáról, hogy körülnézzen. "Különben is, honnan a fenéből tudhatnám egyáltalán, hogy kik ők?"

Vicces volt. Landon egy mérföldről kiszúrta a potenciális fenyegetést. Ha két képet tettél elé, és megkérted, hogy szúrjon ki tíz különbséget, egy pillanatra lenézett, felkapott egy tollat, és mindegyiket bekarikázta. De nem volt szülői látása. Még nem. Azonnal tudtam, hogy ennek a gyereknek az anyukája valószínűleg a piknikasztalok körül ülő nők közé tartozik, akik nem vesződtek azzal, hogy figyeljék a csemetéjüket, mert a gyerekeik nem kisgyerekek, akik valószínűleg elkóborolnak. És mivel ennek a gyereknek koromfekete haja volt, és csak két barna hajú volt a hófehér szőkék között, úgy gondoltam, 50-50 százalék esélyem van arra, hogy elsőre a megfelelő nőt választom.

De Landonnak nem vettem a fáradtságot, hogy ezt megmagyarázzam. Volt egy olyan érzésem, hogy hamarosan ő maga is rájön, hogyan kell ezt csinálni, és akkor azoknál a piknikasztaloknál senki sem tudna pihenni, amíg a gyerekeik egy centiméterre megközelítik Emmát. Ehelyett megpróbáltam rábeszélni, hogy jöjjön vissza velem a padhoz.

"Nem lebeghetsz így" - mondtam. "Ijesztően nézel ki."

Landon arca elsötétült a bosszúságtól. "Nem lebegek. Az a nő a gyerekével mászik fel a kibaszott létrán. Mondd meg neki, hogy ne lebegjen."

"Az a nő egy kétéves gyerekkel van, és nem úgy néz ki, mint a titkosszolgálat."

Landon leplezetlen ingerültséggel követett vissza a padhoz. Miközben ültünk, a térdén dobolt az ujjaival, és küzdött a késztetéssel, hogy cápaként körözzön a játszótéren, elkapva minden potenciális negatív szereplőt. Bár ideges voltam, hogy ha egy gyerek nekimegy Emmának, akkor polgárőrizetet rendel el, a szívem mégis megdobbant, ahogy néztem őt.

Amióta meglátta a lányt, megváltozott az arca. Eltűnt az a higgadt-nyugodt arckifejezés. A szemében kemény, védelmező fény ragyogott, de a szája valahogy lágyabb volt. Mozgékonyabb. Amikor Emma nevetése végighallatszott a játszótéren, és eljutott a füléig, a szája válaszmosolyra görbült. Amikor egy kislány megtagadta, hogy Emma megnézze a babáját, a férfi ajkát rosszallóan összeszorította.

"Majd idehívom" - mondtam, és a telefonomra pillantva láttam, hogy már csak egy óránk van az indulásig. Nem voltam benne biztos, hogy Landon mennyi időt akar.

"Ne, ne tedd" - mondta szórakozottan. "Szeretem nézni, ahogy játszik."

Abban a biztos tudatban, hogy Landon éberen vigyáz Emmára, hátradőltem a padon, hogy megnézzem az üzeneteimet. Az egyiket Robert küldte, hogy egy óra múlva anyám helyett ő fog velünk találkozni a játszótéren. Nem bosszankodtam, de nem is lepődtem meg. Elyna dühös volt, hogy beszéltem Landonnak Emmáról. Bár korábban drámaian jajveszékelt, hogy elment, minden eltűnt, csak napokkal korábban, most ragaszkodott hozzá, hogy minden rendben lesz. Igen, a hawaii háznak annyi, de még mindig voltak forrásaink, lehetőségeink és barátaink, tényleg azt hittem, hogy nincstelenek leszünk?

Tudtam, hogy Robert sem volt elragadtatva a Landonnal való újraegyesülésemtől. Sosem helyeselte a kapcsolatunkat. "Nem a korkülönbség miatt", mondta komolyan. "Egyszerűen csak nem rugalmas. Egy partnerrel együtt kell tudnod hajolni, különben összetörsz. Azt mondják, nem szabadna megváltoznod valakiért, de ez abszurdum. Neked is változnod kell, és neki is változnia kell, különben nem fogtok tudni megférni egymás mellett. Soha nem leszel nagyobb, mint a részeid összege."

Akkoriban elnevettem magam az aggodalmain, és azt mondtam neki, hogy ez nem olyan komoly. Mindketten tudtuk, hogy hazudtam. Szerencsém volt, hogy Robert nem volt az a típus, aki azt mondja, hogy én megmondtam. Ehelyett, mint mindig, most is megjelent, amikor szükségem volt rá, a szemrehányás vagy ítélkezés legkisebb jele nélkül.

Újabb üzenetet kaptam anyámtól. Azt állította, hogy valami váratlanul közbejött - valami túl fontos ahhoz, hogy kihagyja. Sajnálta. A találkozónk után találkozunk a szállodában. Valahogyan a vagyonelkobzás ellenére még mindig a The Beverly Hills Hotel, a város legdrágább szállodájának egyik bungalójában laktak.

"Mi a baj?" Kérdezte Landon, rám pillantva.

Soha nem kérdezte, hogy van-e valami baj. Mindig tudta, ha valami baj van, így nem volt értelme tagadni.

"Az anyám már nem találkozik velünk" - mondtam, és eltettem a telefonomat. "Robert jön helyette."

"Nem akarta, hogy elmondd, ugye?"

Megint nem volt értelme tagadni. Landon mindig is tudta.

"Aggódik" - hárítottam.

Landon bólintott, mintha ennek lenne értelme. "De Robert nem?"

"Robert igen, de ő mégis átjön."

"Akkor nem változtak meg."

Tudtam, hogy ez sértés volt anyámmal szemben, de nem volt kedvem megvédeni őt. Egész életemben ezt csinálta kisebb-nagyobb dolgokban. Valami mindig közbejött. Robert mindig közbelépett, hogy betöltse a rést.

Bár lehetetlen volt sokáig pörölni. Nem, amíg a legnagyobb változást figyeltem, amit valaha is láttam egy emberben végbemenni. Ha Robert azt hitte, hogy Landon olyan merev, mint egy acélrúd, akkor másképp gondolkodna, ha látta volna, ahogy a lányát figyeli. Landon gondolatai most az egyszer nem rejtőztek kifürkészhetetlen arckifejezés mögé. Láttam mindet, az elismerő bólintást, amikor Emma megpróbált felmászni egy különösen nehéz szerkezetre. Az aggodalmat, amikor megcsúszott, az izmai megfeszültek, miközben eldöntötte, hogy közbelépjen-e vagy sem; a büszkeséget, amikor segítség nélkül feljutott a csúcsra. Aztán a gyengédség és valami olyasmi, mint a sebezhetőség, amikor a lány belefáradt a játékba, és visszarohant hozzám. Mindig olyan kényelmesen érezte magát a bőrében és a drága öltönyeiben, most viszont úgy mozgott, mintha nem tudta volna, hová tegye a karját vagy a kezét. Előrehajolt, könyökét a térdére támasztotta, és összefonta az ujjait.

Hirtelen ötlettől vezérelve odanyúltam, és megszorítottam összekulcsolt ujjait. Nem tudtam tanácsot adni, de valamit mégis fel akartam ajánlani.

Landon keze kemény ökölbe szorult az enyém alatt. Láttam, hogy mély levegőt vesz, és megpróbál megnyugodni. "Mit mondjak neki, amikor ideér?" - kérdezte.

Nem voltam biztos benne, hogy engem kérdezett-e vagy saját magát. Mindenesetre válaszoltam. "Csak... légy önmagad."

Egy oldalpillantást vetett rám. "Önmagam?" Hallottam az iróniát a kérdésben. Landon pontosan tudta, hogy ki ő. Nem Robert volt az egyetlen, aki hajlíthatatlannak nevezte. Más jelzőket is gyakran alkalmaztak rá, mint például a hideg és a távoli. A rosszabbak, mint például a seggfej, ugyanilyen gyakoriak voltak. Tudta ezt, és szerette is így. Ez lehetővé tette számára, hogy az embereket távol tartsa magától. Ahogy ő szerette.

Haboztam, aztán bólintottam. "Igen. Magadat." Nem tettem hozzá, hogy arra a változatra gondoltam, amelyet csak néhány, kiválasztott embernek mutatott meg. Az egyikük voltam én is.

"A világ legrosszabb kibaszott tanácsa" - mormogta, amikor Emma odaért hozzánk.

"Ne káromkodj", mormoltam vissza, amint a meleg testét a karjaimba vetette.

"Vizet!" - követelte.

Elővettem a termoszt, amit mindig magammal hordtam, és kiszabadítottam a beépített szívószálat. Emma megragadta, és az üveg felét leszívta, ide-oda csavargatva, zellerzöld szemei különösebb kíváncsiság nélkül vándoroltak rólam Landonra.

"Szia - mondta neki, amikor végzett.

"Szia" - mondta Landon, a hangja feszült volt.

"Anyu új cipőt vett" - mondta Emma, és kirúgta az egyik lábát, hogy megmutassa a világító Mancs őrjárat tornacipőjét.

"Nekem is van új cipőm" - mondta Landon, és kicsúsztatta a lábát, hogy megmutassa Thom Browne Brogue cipőjét.

"Az enyémek világítanak" - mondta Emma kihívóan.

Láttam, hogy Landon érdeklődve felvonta a szemöldökét. Soha nem tudott meghátrálni egy kihívás elől. "Az enyémek Olaszországban készültek."

"Az enyémek Norsrumban készülnek!"

Rám nézett.

"Nordstrom", magyaráztam. Fogalmam sem volt, hogy valójában honnan szereztem a cipőt. Valójában nem voltak újak; már majdnem kinőtte őket. De új cipőként mutattam be őket, és a név megragadt.

Emma visszadugta hozzám a termoszt. "Játszhatok tovább?" - követelte.

Landonra pillantottam mellette. Ő bólintott.

"Még néhány percig. Pop Pop jön, hogy elvigyen téged ebédelni."

Emma ravaszul diadalmasan nézett. Ugyanolyan jól tudta, mint én, hogy Pop Pop addig engedi játszani, ameddig csak akarja. "Szia" - mondta Landonnak.

"Szia", motyogta, miközben nézte, ahogy elmegy.

Visszatartottam a lélegzetem, és furcsán éreztem magam, mintha a vizsgaeredményekre vártam volna. Mit gondolt róla Landon? Látta, hogy ő a legcsodálatosabb, legelképesztőbb, legelbizakodottabb teremtmény, aki valaha is járt a földön? Vagy arra gondolt, hogy elkényeztettem, ahogy anyám vádolt engem?

Most én voltam az, aki összefonta az ujjaimat, az idegeim húzódtak. Amikor anyám azt mondta, hogy Emmát elkényeztetik, megforgattam a szemem, és nem vettem róla tudomást. Elyna ellentmondások garmadája volt, amikor az elkényeztetés gondolatáról volt szó. Egyrészt mindkettőnknek meg akart adni mindent, ami kislányként sosem adatott meg neki. Másrészt időnként éreztem, hogy valami sötét és csúnya dolog bontakozik ki valami mélyen elrejtett helyről, mintha neheztelne ránk azért, amiért megkaptuk azt, amit ő maga adott nekünk; a kényelmet és a biztonságot, amit neki senki sem adott. Ez az ellentmondás őrjítő volt, és részben ez motivált arra, hogy új életet kezdjek. Ha egyszer visszafizettem Landonnak, senkinek sem leszek lekötelezettje. Senkire sem számíthattam.

De az volt a helyzet, hogy ha Landon úgy gondolta, hogy Emma elkényeztetett, azt nem tudtam volna a pszichéje valamelyik furcsa, sötét részének tulajdonítani. Lehet, hogy igaza van. És akár igaza volt, akár nem, neheztelnék rá, ha kimondaná.

"Nos?" Követeltem végül.

Landon értetlenül nézett rám. "Nos mi?"

"Mit gondolsz?"

"Tökéletes."

Szépítés nélkül mondta ki. Mintha tény lenne. Melegség áradt szét bennem, és elégedetten bólintottam. "Én is így gondolom."

Landon világoszöld szemei megtalálták és megragadták az enyémet. Próbáltam olvasni az arckifejezéséből, de a fátyol, amely felemelkedett, amikor Emmára nézett, ismét lehullott. Fogalmam sem volt, mire gondolhatott, miközben a tekintete az enyémbe tapadt, de a lélegzetem így is elakadt. Túl sokszor bámultuk már így egymást a múltban ahhoz, hogy ne gondoljak arra a múltra. A fejünket oldalra hajtottuk a párnáknak, a keze előre nyúlt, hogy egy hajtincset eltoljon a torkomról. Olyan alkalmakkor, amikor a kezemmel párnáztam az államat, és a mellkasán pihentem, bámultam őt, és azon tűnődtem, vajon mire gondolhat. Néztem őt a bisztróasztal túloldaláról, egy majdnem üres üveg borral köztünk, a nap melege a csupasz vállamon.

Mindezek az emlékek, és még több minden más is visszarohantak, a szemkontaktusunk által létrehozott zsilipet. Aztán hirtelen visszanézett a játszótérre, és a kapuk bezárultak. A melegség és a meghittség emlékei visszahúzódtak. Bár a nap még mindig sütött a fejünk felett, úgy éreztem, mintha egy árnyék vonult volna el felettünk.

Szerettem volna érte nyúlni, visszafordítani az arcát az enyémhez, megnézni, hogy érez-e még egy nyomát is annak, amit én még mindig éreztem. De nem tudtam.

Nem fordulhatott elő, hogy újra szerelmes legyek belé.