Natasha L. Black - Second Chance Lover - 9. fejezet

 


9



LANDON


Amit Emma iránt éreztem, semmihez sem hasonlított, amit valaha is tapasztaltam. Azonnali kapcsolat. Egy szinte fájdalmas, elsöprő szerelem. Nem volt kellemes. Olyan volt, mintha valaki egy téglát akart volna lenyomni a torkomon. Fojtogatóan szorító érzés volt, és pokolian karcolt. Újra és újra nyeltem, de nem tudtam kitaszítani. Csak próbáltam lélegezni és gondolkodni körülötte.

Nem tehettem róla, hogy mit éreztem a lányom iránt. Ez volt a biológia. De átkozott legyek, ha bármit is éreztem volna az anyja iránt. Egyszer már túl közel engedtem magamhoz, és tovább tartott, mint be akartam vallani, mire túljutottam rajta.

Robert pontosan negyed kettőkor érkezett. Furcsa volt személyesen látni őt, miután annyiszor láttam a tévében. Személyesen még magasabb volt, még csontvázasabb, a görnyedtsége még hangsúlyosabb. A hőség ellenére a védjegyévé vált fekete kabátját viselte, kigombolva, a hajtókája hátracsapott, mint valami óriásmadár szárnya.

Átölelte Camit, és gyengéden megcsókolta a feje búbját. Aztán, a szemében fagypont alatti hőmérséklettel, felém nyújtotta a kezét. Megráztam a kezét. Kedveltem Robertet, annak ellenére, hogy nyilvánvalóan nem kedvel engem. És most, hogy nekem is volt egy saját lányom, teljesen megértettem. Többet tennék, mint jéghidegen bámulni a férfiakat, akiket Emma hoz magával, ha idősebb lesz. Szerencsések lennének, ha képesek lennének elsétálni a találkozások elől, ha nem tetszenek nekem.

"Emma, itt van Pop Pop" - szólt be Cami a nyüzsgő játékszerkezetbe. Egy sötét fej bukkant elő az egyik alagútból, és halványzöld szemei megtalálták az anyjáét. Egy gyors, határozott biccentés, aztán újra eltűnt. Pillanatokkal később láttuk, ahogy előbukkan a gyerekek tömegéből.

Cami egy nagy öleléssel elkapta, és körbeforgatta. " Most elmegyek - mondta, miközben visszatette a lányt a lábára -, de pár óra múlva találkozunk. Mindenképpen egyen ebédet."

Az utolsó rész inkább Robertnek szólt, aki olyan mosolyt adott neki, amely egyszerre tudott télies és szeretetteljes lenni. "Majd én megetetem."

"Te is egyél, Pops." Cami előrehajolt, és puszit nyomott a férfi vékony arcára. "Túl sovány vagy."

Robert halk, szórakozott hangot adott ki a torka mélyén. "Úgy beszélsz, mint az anyád."

Cami a homlokát ráncolta, és elfordult. Kíváncsi voltam, miért. Korábban sosem bánta, hogy Elynával két borsó volt a pohárban.

"Szia" - mondta Emma vidáman, és megfogta Robert kezét.

"Szia, Emma." Letérdeltem. Meg akartam ölelni, de ő közelebb hajolt Roberthez. Ehelyett inkább a kezemet nyújtottam neki. Megdöbbenve bámult rá egy pillanatig, mielőtt végül kinyújtotta a sajátját. Megfogtam apró ujjait, és határozottan megráztam. Kuncogott, egy pillanatra visszaszorította az ujjaimat, mielőtt elhúzódott, hogy mindkét kezét Roberté köré fonja. Ő hűvösen bólintott nekem, és elvezette a játszótér másik oldalára.

Addig figyeltük őket, amíg elkerültek a szemünk elől, aztán elindultunk vissza a parkoló felé.

"Gyere velem" - mondtam, amikor elértük a kocsinkat.

Cami a sajátja felé pillantott. "Ennek semmi értelme. Az irodád közelebb van a Beverlyhez, mint a játszótér, és a megbeszélés után neked kell majd visszavinned."

" Ne légy nevetséges." Nem vettem a fáradságot, hogy elmondjam Caminak, Potts már tisztázta a délután hátralévő részére a beosztásomat. A munkám megkövetelte a teljes figyelmemet, és ezt ma nem tudtam megadni. Csak Emmára tudtam gondolni, és voltak kérdéseim.

Cami habozott, de követett a kocsimhoz. Volt néhány kérdésem. Egy diszkrét fekete Toyota Camry, mert ez volt a legelterjedtebb márka és modell Kaliforniában, és nem keltett feltűnést. Egy Lambo, amely minden idejét a garázsomban töltötte, mert eleve nem kellett volna megvennem. Még ha nem is dolgoztam, nem szerettem felhívni magamra a figyelmet. A szokásos autóm, amikor nem dolgoztam, egy fekete Mercedes volt. Szép volt, de semmi olyan, ami feltűnést keltett volna egy ilyen városban. Kinyitottam a zárat, és Cami beült az anyósülésre.

Nem szóltam semmit, miközben kihajtottam a parkolóból. Nem tudtam, hol kezdjem. Láttam, hogy Cami ideges volt, ahogy a kezét a bő szoknyája fölösleges anyagába fonja, és lopva rám pillantott. Végül azt mondta: "Nem akarsz mondani semmit?".

"Mi a középső neve?"

Cami habozott. "Campbell. A teljes neve Emma Campbell Lavigne."

Lassan bólintottam, magamba szívva a szót. A lányunknak a vezetéknevét adta, de az enyém is benne volt. Ez jelentett valamit, bár még nem tudtam eldönteni, hogy mit és hogyan érzek ezzel kapcsolatban.

"Mikor van a születésnapja?"

"December negyedikén."

"Közel van a karácsonyhoz", jegyeztem meg.

"Közel a tiédhez is."

Tizenegy nappal előtte. Vettem egy mély lélegzetet. Meg akartam kérdezni tőle, milyen volt Emma kisbabaként, de a kérdés feltevése miatt a düh sávja összeszorult a mellkasom körül. Nem kellett volna megkérdeznem. Ott kellett volna lennem. Tudnom kellett volna.

Arra gondoltam, hányszor képzeltem el, hogy újra találkozom apámmal. Gyerekkoromban ez olyan kívánságteljesítő szarság volt. Elvesztette az emlékezetét. Elrabolták. Vissza akart térni hozzám. Amikor mogorva tinédzser voltam, bosszúálló volt. Kérdéseket tett fel nekem magamról, én pedig ujjal mutogattam neki, mert nem érdemelte meg, hogy megtudja. Mert egy igazi apának nem kellett volna kérdeznie. Amikor fiatalemberként a katonaságnál voltam, és megpróbáltam jobb életet építeni magamnak, akkor egyfajta dühös szánalommal voltam. Nem volt elég férfi ahhoz, hogy maradjon. Elfutott a felelőssége elől.

Már régóta nem gondoltam rá. Arra, hogy mit tennék, ha újra találkoznék vele. Most minden régi érzés elöntött, sötét és keserű, mint a feketekávé. Hogy kerülhettem ebbe a helyzetbe? Hogy ülhettem itt, és kellett feltennem a legalapvetőbb kérdéseket a lányomról?

Mert Cami juttatott ide, baszd meg!

De bár soha többé nem engedhettem őt túl közel magamhoz, gyűlölni sem tudtam. Akartam, de nem lett volna jó. Ha elkezdeném, talán nem tudnám abbahagyni, és egy nap ez a gyűlölet megmérgezné Emmát. Így hát visszanyeltem, hagytam, hogy lecsorogjon a torkomon és a saját beleimbe.

Mintha megérezte volna, milyen sötét fordulatot vettek a gondolataim, Cami megfordult, hogy kinézzen az ablakon, és ujjai egyre hevesebben fonogatták a szoknyája szövetét. "Sajnálom" - mondta az ablaknak. "Százszor is elmondom."

"Nem kell még egyszer elmondanod" - válaszoltam. A torkom azzal fenyegetett, hogy megfojtja a hangomat. A szerelem téglája még mindig ott szorongott benne, és a harag keserű utóíze is ott volt benne. "Megtörtént. Lépjünk tovább."

Igyekeztem megőrizni ezt a semleges, előremutató hozzáállást, miközben felsétáltunk a gyámügyes ügyvéd irodájába. A beszélgetés olyan volt, amilyenre számítottam. Vissza kellett fizetnem a gyerektartást, és el kellett kezdenem építeni a kapcsolatot Emmával, mielőtt elkezdenénk egy hivatalos felügyeleti megállapodást kitalálni. A számítás, hogy mivel tartozom, arra jött, amire számítottam. Az egyetlen meglepetés az volt, amikor az ügyvéd megkérdezte, hogy van-e már valamilyen megállapodásunk.

"Teljes fizikai és jogi felügyeletet akarok" - mondta Cami azonnal.

Felszaladt a szemöldököm. "Ez nekem nem felel meg."

Meglepetten nézett rám. Ingerültség lüktetett bennem. Mikor fogja már végre a fejébe venni, hogy én leszek Emma apja, nem csak egy spermadonor?

Az ügyvéd meglepődés nélkül adott ki egy hangot. "Tudom, hogy azt tervezték, hogy ezt közvetítéssel oldják meg, de ha nem tudnak megegyezni, mindketten saját ügyvédet akarnak majd fogadni."

"Majd megoldjuk" - mondtam komoran.

"Meg fogjuk" - értett egyet Cami. Egy ideje először egy oldalon álltunk. Kizárt, hogy bármelyikünk is belekeveredjen Emmába egy csúnya felügyeleti jogvitában.

Ahogy elhagytuk az irodát, örültem, hogy ragaszkodtam hozzá, hogy velem jöjjön. Azonnal el akartam kezdeni ezt a beszélgetést.

"Nem fogok fele-fele arányú fizikai felügyeletet kérni" - mondtam minden előzmény nélkül, amikor kihajtottunk a garázsból. "De elvárom, hogy a jogi fele-fele arányban legyen. Szeretném, ha részt vennék minden fontos döntésben, ami az ő jólétét illeti."

Cami kinézett az ablakon. A bal kezének ujjai hosszú, sötét hajának végeivel játszottak. Elég jól ismertem ahhoz, hogy elképzeljem az elgondolkodó arckifejezését. Sötét szemöldökét összevonta, szája egyik sarkában homlokráncolva húzódott le. "Mindig én hoztam meg a döntéseket érte."

"Persze, mert kurvára nem tudtam, hogy létezik. Most, hogy tudom, beleszólásom van."

"Jó munkát végeztem" - mondta a nő kérdőn.

Visszaharaptam egy éles választ, egy pillanatig tartott, amíg válaszoltam. Végül azt mondtam: "Senki sem mondja, hogy nem, de ez egy kétszemélyes munka. És az a két ember az anyja és az apja, nem az anyja és Elyna. Nem az anyja és Robert. Az apja."

Cami nem válaszolt, hanem tovább fordította a fejét, hogy már az arca ívét sem láthattam. A kocsiban sűrű volt a feszültség, ahogy a park felé navigáltunk. A vérem gyorsan pumpált az ereimben, felkészülve a harcra, amiről tudtam, hogy ha lehet, el kell kerülnöm.

A hangomat egyenesen tartottam. "Bár megelégszem a 70-30-as fizikai felügyeleti joggal, és tudom, hogy ez egy folyamat lesz, amíg eljutunk odáig. Hajlandó vagyok türelmes lenni."

"Szerintem ez a legjobb Emmának" - mondta mereven.

"Én csak ezt akarom."

Már félúton voltunk a park felé, amikor Cami telefonja megcsörrent. Felismertem a csengőhangot, a "Nessun dorma"-t a Turandot című operából, mintha Roberté lett volna.

"Szia, most megyek a kocsimért" - mondta, amikor felvette. "Fél óra múlva a szállodánál leszek. Evett már?"

Nem tudtam kivenni a beszélgetésből, amit Robert mondott, de hallottam, hogy Cami hangja megváltozott, amikor azt mondta: " Elvitted a kocsimat a szállodába? Miért?" Felém fordult, de én már sávot váltottam, és készültem arra a kijáratra, amelyik visszahúzott volna minket a Beverly Hills Hotel felé. Lehalkította a hangját, mintha nem lenne rá mód, hogy ne halljam meg a kocsiban. "Robert, mi folyik itt?"

Amikor a férfi nem volt hajlandó válaszolni, összeszorította a szeme belső sarkát. "Oké, mindjárt ott leszünk."

"Mit mondott?" Kérdeztem, amikor letette.

"Valami történt, de nem árulja el, hogy mi" - mondta Cami, és a hangját ingerültség és aggodalom húzta össze. "Ő és az anyám személyesen akarnak beszélni velem."

"Akkor biztos sürgős lehet." Amikor ismertem őket, Robert és Elyna védelmezték Camit - érthető módon, amikor a családot fenyegetések érték -, de soha nem akadályozták meg, hogy a saját autóját vezesse.

Cami megemelte az egyik vállát, és hagyta, hogy leessen. Az arca ismét elgondolkodó volt. "Biztosan."

Amikor a szállodához értünk, megleptem Camit azzal, hogy kiszálltam a kocsiból, és átadtam a kulcsaimat a parkolóőrnek.

"Nem kell bejönnöd" - ellenkezett.

Nem értettem egyet. Rossz előérzetem volt azzal kapcsolatban, ami korábban feltartóztatta Elynát. Mindketten rosszallásnak könyveltük el, de Robert telefonhívása után úgy gondoltam, hogy valami másról lehet szó. Valami rosszabb.

"Komolyan" - mondta Cami, és tartotta magát, elzárva a járdát. "Majd később felhívlak, ha Emmáról van szó, de biztos vagyok benne, hogy nem komoly a dolog."

"Elég komoly ahhoz, hogy elvigyék a kocsidat" - mondtam, és könnyedén elhaladtam mellette a bungalók irányába. Az egyetlen hely, ahol Robert és Elyna megszállhatott. "Gyere."

Amikor nem mozdult, türelmetlenül átkaroltam a vállát, és magammal vontam. Mint mindig, most is szépen hozzám simult. Régebben átkarolta volna a derekamat, és a vállamra hajtotta volna a fejét. A bal keze feljött volna, hogy összekulcsolódjon az enyémmel. Most megmerevedett, és rángatózó, vonakodó lépéseket tett. Kívülről úgy nézhettünk ki, mint egy pár, vagy mint egy folyamatban lévő emberrablás. Nem volt időm ezen aggódni.

Elyna arcán nemtetszés tükröződött, amikor bejöttem Camival. Finom volt, de ismertem a jeleket. Az ajkai elvékonyodtak, az orrlyukai kitágultak, a szemöldöke lefelé húzódott. Nem örült annak, hogy ott voltam. Sötét tekintete a kislányra szegeződött, aki a kanapén kuporgott egy Leapfrog táblagéppel.

"Mama!" Emma félretette a táblagépet, és odaballagott az anyjához, mintha órák helyett napok teltek volna el azóta, hogy utoljára látta.

"Emma!" Cami lehuppant, és kitárta a karját. "Hiányoztál."

A kislány medveöleléssel átölelte, majd odarángatta a kanapéhoz, hogy megmutassa neki azt a játékot, amivel éppen játszott. Cami bocsánatkérő pillantást vetett rám, de Elyna elégedettnek tűnt. Emmának nem voltam ismerősebb, mint a biztonsági tiszt, aki ajtót nyitott.

"Helló, Elyna. Rég láttalak."

"Igen, valóban." A hangjából valahogy sikerült rosszallást sugallnia, mintha az én hibám lenne, hogy ilyen sok idő telt el.

A szemem ösztönösen összeszűkült. Szóval, ha a helyzet úgy hozná, Elyna megpróbálná kijátszani a semmirekellő kártyát. Ezt jó volt tudni. "Cami azt mondta, hogy van itt egy kis probléma. Nem bánja, ha megkérdezem, hogy ez érinti-e a lányomat?"

"Igen." Elyna mosolya gyémántosan éles volt. "Attól tartok, ez személyes ügy. Családi ügy."

Az ajtóban álló férfi tekintetéből ítélve félt valamitől. Ő és Robert olvashatatlan pillantásokat váltottak. Ők ketten mindig szünetekben és pillantásokban tudtak kommunikálni. Gondoltam, húsz év együtt töltött idő megtette ezt egy párral. A pillantása azt mondhatta, hogy szabadulj meg tőle, mert Robert hirtelen megköszörülte a torkát. "Köszönöm, hogy elhoztad Camit a szállodába" - mondta egyértelműen elbocsátóan.

Camira néztem, aztán vissza az egységes frontra, amit Robert és Elyna jelentett. Semmit sem nyertem volna azzal, ha megpróbálom erőltetni a dolgot. Ha valamit, akkor csak veszítenék teret Emma előtt, aki az anyja lehajtott feje körül kukucskált felénk, halványzöld szeme kíváncsi volt.

Odasétáltam hozzájuk, és leguggoltam. "Hé, nem te vagy az a lány a csicsás, világító cipővel?" Kérdeztem.

Emma vigyort villantott rám, de nem szólt semmit. A tekintete a nagymamájára siklott, majd vissza az enyémre. Észrevette a köztünk lévő feszültséget; érezte, hogy a szeretett nagyszülei nem örülnek annak, hogy ott vagyok.

"Mennem kell, de reméltem, hogy holnap elmehetek veled és az anyukáddal egy másik játszótérre."

Emma Camira nézett, aki bólintott.

"Oké" - mondta Emma nagylelkűen. "Talán utána elmehetnénk fagyizni."

"Mindenképpen mehetünk utána fagyizni." Meg akartam ölelni, de ő visszahúzódott az anyjához, még mindig bizonytalanul. Megelégedtem azzal, hogy felemeltem a kezemet, tenyérrel kifelé, egy pacsira.

Emma vidáman rácsapott a kisebbik tenyerével, majd behajlította az ujjait. Épp időben, én is behajlítottam az enyémet, és ő az enyémbe csapta a kis öklét.

"Mindig ökölbe szorítja a kezét egy pacsi után" - magyarázta Cami.

"Persze, ki nem szokta?" Felegyenesedtem, és fogtam Cami tekintetét. "Holnap találkozunk."

És amikor találkozunk, azt vártam, hogy minden részletbe beavatnak.

Annak ellenére, amit Elyna egyértelműen gondolt, a családi ügyeik most már engem is érintettek.