Eva Chase - Dragon’s Fate - 11. fejezet

 


11. fejezet

Ren

Kylie elégedett sóhajjal terpeszkedett a magánrepülőgép ülésén. "Teljesen hozzá tudnék szokni ehhez a fajta luxushoz. Felejtsd el, hogy valaha is újra turistaosztályon fogok repülni."

Felnevettem. "Azt hiszem, legtöbbször autóval megyünk majd helyekre. De a váltós kocsik, amikben eddig ültem, szintén nagyon szépek voltak. A repülőgépek vészhelyzetekre vannak."

"Nagyon, nagyon kényelmes vészhelyzetekre" - jelentette ki a legjobb barátnőm, és még mélyebbre bújt a sima bőrbe. "Fogalmam sincs, mire panaszkodhattak azok a vámpírok. Az alakváltók tudják, hogyan kell helyesen élni."

Kizárt dolog volt, hogy megint magára hagyjam Kylie-t, főleg nem egy újabb vámpírtámadással a láthatáron. És nem mintha egyébként is hagyta volna. Alig sikerült elmondanom neki, hogy úgy döntöttem, meg kell látogatnom a sárkányváltó birtokot, máris felkapta a New Yorkból hozott bőröndjét, és bejelentette, hogy készen áll az indulásra.

Azt hittem, talán már meg is győzte az utaskísérőket, hogy a lángszóróját vigyék a raktérbe. De Aaron mindent átnézett, és ha szerinte nem valószínű, hogy felrobbant minket, akkor úgy gondoltam, nem kell aggódnom.

"Vannak előnyei annak, hogy az alakváltókkal vagyunk, mi?" Mondta Felix egy könnyed vigyorral. West magával hozta néhány rokonát, hogy segítsen rendbe tenni a korábbi otthonom a sok évnyi használaton kívüliség után. A fennec róka letelepedett a velünk szemben lévő egyik székre. Először azt hittem, hogy a választása véletlen egybeesés, de látva, ahogy a szeme csillogott, ahogy Kylie-t figyelte, már nem voltam benne olyan biztos.

"Ó, rengeteg okot tudnék elképzelni arra, hogy itt maradjak" - vigyorgott vissza Kylie. Kipipálta az ujjait. "Rengeteg lakoma. Szuper kényelmes vendégszobák. A legjobb barátom társasága, természetesen. És ne feledkezzünk meg a sok elképesztő szemet gyönyörködtető dologról sem."

A legjobb barátnőm csak nem... egy kicsit megrebegtette a szempilláit Felixre? És ő elpirult? Egy csipetnyi vörös határozottan elszínezte a rókaváltó arcát. Hátrasöpörte barna haját, lazán játszva. "Akkor úgy tűnik, pontosan ott vagy, ahol lenned kell."

"Ó, ebben biztos vagyok."

"Sokkal jobban szórakozunk, ha nem vámpírok próbálnak lemészárolni minket. Vissza kéne jönnöd a birtokra, miután eltiportuk őket."

"És te majd megmutatod, hogy jól érezzem magam?" Kylie azt mondta, és szélesebbre húzódott a vigyora. Ó, teljesen flörtölt vele. Tudnám, hogy jön, hogy bárhol mosolyt csaljon az arcomra.

"Felix, gyere ide egy pillanatra" - szólt West közelebbről a gép elejéről. A rókaváltó bocsánatkérő grimaszt vágott, és odasietett, hogy megnézze, mit akar az alfája. Automatikusan követtem az útját, a tekintetem felemelkedett, hogy találkozzon Westével. A társam arckifejezése komoly volt, de a tekintete csak egy kicsit lágyult meg, amikor egy gyors mosolyt küldött felém. És bassza meg, ha ez nem volt elég ahhoz, hogy megdobbanjon a szívem.

"Hmm" - mondta Kylie a szemöldökét vonogatva. "Csak én látom így, vagy ma jobban ragyogsz? Van valami titkod, amit kész vagy megosztani?"

Most elpirultam. Lehajtottam a fejem, ahogy forróság öntötte el az arcom. De nem tudtam megállítani, hogy a saját vigyorom ne hasítson az arcomba.

És borzasztóan sok dolog az életünkben szar volt most - ööö, némelyikük szó szerint. De nem volt olyan vérszopó a világon, ami elvehette volna az örömöt, hogy az összes társam körülöttem van. A tudat, hogy mindannyian itt vagyunk egymásnak.

"Később", mondtam. "Majd ha lesz egy kicsit több időnk beszélgetni." West rokonai kétségtelenül megérezték a hangulatváltozás változásait. Elég nehéz volt megmondani, hogy most még lelkesebbek voltak-e velem szemben, amikor a kezdetektől fogva hihetetlenül hízelgőek voltak. De többük szemében új csillogást fedeztem fel, amikor kifelé menet átvágtunk a kastélyon.

Úgy gondoltam, hogy kilenc hónap múlva egy csomó új kutyakölyök fog szaladgálni, vámpírok ide vagy oda. Ez nem jelentette azt, hogy olyan helyen akartam beszélni a Westtel való találkozásomról, ahol bármelyikük meghallhatott volna azokkal az éles alakváltó fülekkel.

"Oooh. Tudtam!" Kylie mondta. "Tűzben vagy, Ren. Úgy értem, teljesen metaforikus, egyáltalán nem veszélyes módon."

A lobogás visszatért a mellkasomba, mint a lángok pislákolása. "Valahogy tényleg úgy érzem" - kellett beismernem.

"Itt az ideje. Nincs több rángatózás. Csak szerelem, szerelem, szerelem."

Olyan bolondos, éneklő hangon mondta, hogy megint nevetnem kellett. Ezért szerettem őt. Néhány percre, amikor vele beszélgettem, el tudtam felejteni az összes többi szart, amivel még mindig foglalkoznunk kellett.

Legalábbis addig, amíg Marco le nem süllyedt a Felix által megüresedett helyre, és a telefonját a zsebébe nem dugta. A szája a szokásos ferde mosolyra húzódott, de a szemei árnyékot vetettek. Nate megfordult, ahol egy székkel arrébb ült, hogy lássa, mit akar mondani a jaguárváltó.

"Néhány emberem követte a vámpírokat, akik tegnap este a birtokomon jártak" - mondta. Az egyik floridai hadnagyával beszélt. "Úgy tűnik, egy kisebb városban húzták meg magukat, amely közelebb van a területünkhöz, mint a szokásos törzshelyük. Gyorsabb hozzáférés a következő támadásukhoz."

"A rokonaid át tudják venni a támadást?" Kérdeztem. "A napfényt az előnyünkre fordítani?"

Marco megrázta a fejét. "Az épület, amit elfoglaltak, túlságosan biztonságos. Minden zugot lezártak, minden ajtó mozdíthatatlan, még a garázsrész is, ahol a járműveiket tartják. Vagy a vámpíroknak volt szerencséjük, vagy elég régóta tervezték már, hogy beveszik az alakváltó birtokokat, hogy egyedi munkát végezzenek a helyen."

Áron odajött, és nekitámaszkodott Marco ülésének háttámlájához. "A rokonaim láttak valami hasonlót az aviánbirtok közelében. A vámpírok hosszú harcra készültek. És tudják, hogy a birtokok a győzelem kulcsa."

A pulzusom zakatolt. "Szóval nem engedhetjük, hogy áttörjenek azokon a falakon. Szükségünk lesz minden tűzifára, amit a rokonság elő tud készíteni, minden harcképes alakváltóra, aki készen áll, hogy leküzdje azokat, akik eljutnak a falakig... Tudunk szerezni golyóálló mellényeket az őröknek? Más biztonsági felszerelést? Lehet, hogy mi magunk nem használhatunk fegyvert, de az ellenük való védekezés ellen nincs törvény, nem igaz?"

Nate a homlokát ráncolta. "Ez csak akkor működik, ha emberi alakban maradunk. De nem ártana, ha lenne ilyen felszerelésünk."

Kylie felélénkült. "Van egy ismerősöm, akinek a bátyja egy biztonsági felszerelésraktárban dolgozik. Ő biztos tud nekünk valamit szerezni."

Megkönnyebbülten megráztam a fejem. "Persze, hogy ismersz valakit."

Megmozgatta az ujjait. "Én vagyok a legjobb kapcsolatokkal rendelkező csaj New Yorkban. Jobb, ha elhiszed!"

Mindezek a stratégiák azonban csak időhúzó intézkedések voltak. "Legalább a vámpírok nem tudnak igazi ostromot tartani. Mindig lesz lehetőségünk szétszéledni, ha a helyzet túlságosan elfajul, nappal, amikor nem tudják, hová mentünk."

"Nem hiszem, hogy sokáig megmarad a morál, ha elhagyjuk a birtokokat" - mondta Áron. "És nem tudom elképzelni, hogy a vámpírok egyetlen épületet is állva hagynának rajtuk, ha szabad bejárást biztosítunk nekik. De igen, ha erre kerül a sor..."

"És akkor mi lesz?" Marco megkérdezte. "Úgy szaladgálunk a vadonban, mintha tényleg állatok lennénk? Így is boldogulhatnánk, de csak túlélnénk. Nem csak állatok vagyunk. Gyökeret kell eresztenünk, hogy legyen közösségünk. És a kényelmünkre." Végigsimított a kezével az ülése párnázott karfáján.

"Igazad van. Nem kellett volna ezt javasolnom." Ez nem lenne az a fajta győzelem, amit egy sárkányváltónak fel kellene ajánlania. Belegereblyéztem az ujjaimmal a hajamba, a szám elgörbült. "Azokra a teherautókra támaszkodnak. Fel kellett volna égetnem néhányat azok közül, amik tegnap este a birtokon voltak."

"Ren." Nate átnyúlt a folyosón, hogy megfogja a kezem. Gyengéden megszorította, meleg barna szemei az enyémet keresték. "Sokat tettél tegnap este. Sokkal többet, mint amire bármelyikünk képes lenne egyedül. Nem ostorozhatod magad emiatt. Túl sokan voltak a vámpírok, és ők okosak."

"De megtaláljuk a módját, hogy legyőzzük őket" - mondta Marco. "Most egy kifejlett sárkányváltóval és mind a négy társával küzdenek meg." Az ajkát valami őszinte mosolyra emlékeztető dolog görbítette. "Megoldod, hercegnő. Mi pedig fedezünk téged."



* * *

"Esélyt kell adnunk a rokonságomnak, hogy rendet tegyen a házban" - mondta West, amikor kiléptünk a leszállópályára. "Egy csapat a legközelebbi kutyás településről körülbelül egy órája érkezett ide, hogy elkezdjék, de ez nagy munka."

Az alárendeltjei, akiket a repülőn hozott magával, már sietve haladtak lefelé az ösvényen. Innen már csak a ház tetejének egy szelete látszott. Hatalmas tölgyek és ezüstjuharok magasodtak az épület és a leszállóhelyünk között.

"Mikor járt itt utoljára valaki?" Kérdeztem. Bármerre néztem, mindenhol új felismerés akkordja csapott meg bennem: a leszállóhely hosszú szakasza, a fák zizegő levelei, az északra lévő hegyek szikár csúcsai, amelyek a birtok többi részét körülvevő, zöldellő dombokba ömlöttek. Minden idegszálam cikázott, pedig még csak egy perc telt el azóta, hogy leszálltam a repülőgépről.

Beszívtam a levegőt. A szellő a lóhere finom virágillatát árasztotta. Ez is ismerős volt.

"Az évek során felváltva küldtünk rokonokat, hogy elvégezzék az alapvető karbantartási munkálatokat" - mondta Aaron. "Nem akartuk, hogy a hely lepusztuljon." A hátamra tette a kezét. "Bíztunk benne, hogy visszajössz. De még nem fogjuk annyira otthonosnak érezni. Ki kell majd bontani a bútorokat, feltölteni a konyhát, alaposabban kitakarítani, meg minden."

A fák felé léptem. A rajtuk átvonuló szellő sziszegésétől bizsergés futott végig a hátamon. Hívogatta a szárnyaimat.

Itt tanultam meg először, hogy milyen sárkánynak lenni. Itt láttam először sárkányt repülni. Anyám, bronzosan csillogott az égbolton. Elszorult a torkom.

"Nem kell semmi ilyesmi ahhoz, hogy otthon érezzem magam" - mondtam. "Egyszerűen csak az."

Végigsétáltam az ösvényen, amerre a többi alakváltó ment. A társaim szorosan mögöttem húzódtak. Mindegyikük jelenlétét éreztem magam mellett: nyugodt, buzgó, büszke és óvatos. És mindannyian itt voltak értem, bízva abban, hogy jól tettem, hogy idehoztam magunkat.

Jobb, ha megalapozom ezt a bizalmat.

Amikor kiléptünk a fák rövid szakaszából a házat körülvevő magas fűvel borított síkságra, a torkomban elakadt a lélegzetem. Kylie megállt mellettem.

"Szent szar, Ren. Ez aztán a ház."

Alig látszott háznak. Egy kastély volt, ikertornyok a széles, boltíves ajtó két oldalán, közöttük egy mellvédfal, a köveket, amelyekből épült, merő fehérre festették, vörös és arany szegéllyel az ajtó és az ablakkeretek körül.

Anyám hangja felcsordult az emlékeimben, derűsen, szórakozottan. Egy szabályos középkori erődítmény. Biztonságban tart minket, sárkányokat, ahelyett, hogy a királyi családot tartaná biztonságban a sárkányoktól. Az ősünknek, aki ezt a helyet megrendelte, elég jó humorérzéke volt.

Ezeket a mezőket futottam végig a nővéreimmel. Lehajoltunk, hogy a fű elfedjen minket, és felugrottunk, hogy meglepjük egymást egy morgással. Apáink is csatlakoztak a játékhoz, állati alakjukban bújtak a hullámzó fűszálak takarásában, várva, hogy szelíden lecsapjanak ránk. Csak az én medvealakító apám volt túl nagy ahhoz, hogy igazán elbújhasson. Felkapaszkodtunk a hátára, és a többiek után küldtük.

A tekintetem a ház mögötti sűrűbb erdőre tévedt. Fenyők és cédrusok keveredtek ott tölgyekkel és juharokkal. Az árnyékok sötétebben csíkozódtak a törzseik között.

De nem olyan sötét, mint az éjszaka, amikor elmenekültünk. A levegő csípős volt a tüdőmben, az ágak a karomnak csapkodtak, a kavicsok elzörgettek a kapkodó lábam alatt. Anyám keze szorosan az ujjaim köré szorult...

Elrántottam a szemem. A szívem hevesen dobogott.

"Ren?" Mondta West, miközben engem figyelt. Mennyit látott? Eszembe sem jutott, hogy most, hogy már nem próbálta meggyőzni magát arról, hogy nem érdekli, talán nem úszom meg ennyivel a figyelmes zöld szemek előtt.

Újabb lélegzetet vettem, hagytam, hogy a lóhere illata és a nyári meleg ellazítson. Koncentrálj a jelenre. Koncentrálj a korábbi boldog időkre. Bármire, csak arra az egy éjszakára ne.

"Jól vagyok" - mondtam. "Gyere, menjünk be."

Az előszoba rendben volt. Az előszoba gyönyörű volt. A halvány mohazöld falak, amelyeket a látomásomban láttam, most tisztán kirajzolódtak. A mennyezetről egy kristálygömb lógott le, amelyről tudtam, hogy fényt sugározhat, amikor odakint sötétedni kezd. A kanyargó ajtók tágas, szellős szobákba nyíltak, hatalmas ablakokkal, amelyeken beáramlott a napfény.

A lábam mintha magától vitt volna tovább a házban. És talán ez volt a hibám. Hogy nem erősítettem meg magam. Nem figyeltem az első rémületre, hogy visszahúzódhassak.

Vagy talán nem is tudtam volna elkerülni.

A balettcipőm nyikorgott a polírozott padlón, és a gyomrom megkordult. Mint a nővéreim lábának nyikorgása, amikor errefelé rohantunk - mint az a fojtott sikoly, ami Verity torkából tört elő, amikor a gazember állkapcsa rátapadt.

Megpördültem, megpróbáltam elvonatkoztatni az emlékektől, de a tekintetem megakadt a fal egy pontján. Egy tökéletesen egyenletes zöld folton - lemosták és átfestették. De tisztán láttam, hogy hol volt a vérfolt, közvetlenül az ajtó mögött. Ahol a vér végigcsorgott a padlódeszkákon, ahol a farkas apám összeesett.

A tüdőm elszorult. Gyorsabban vetettem magam a folyosón. "Ren!" Kylie kiáltott. Mint az anyám, az emlékeimben. Gyorsabban. Nem hagyhatjuk, hogy elkapjanak minket. Ó, kérlek, Ren, maradj velem.

Zokogás fojtogatta a torkát. Egy nyögés szállt mögöttünk. Az egyik gazember a puskájával a kezében lépett be mögöttünk a folyosóra. Minden rám zúdult, egyre gyorsabban és gyorsabban: a kattanás, ahogy újratölt. Gúnyos kuncogása visszaverődött a falakról. Egy újabb vértócsa. Az ujjlenyomatok maszata a lábazaton.

Újra megpördültem - és egy széles, tömör mellkasnak ütköztem. Nate átkarolt. "Ren" - motyogta, és mélyen lehajtotta a fejét. "Itt vagyok. Itt vagyunk. Mindennek vége."

Az arcomat az ingébe nyomtam, de a pulzusom tovább zakatolt. Újabb emlékek pezsgtek és robbantak fel a fejemben. Az agyam pörgött. Nem tudtam gondolkodni. Nem kaptam levegőt.

"Vigyük a szobájába - mondta West valahol mögöttem. "Ott nem volt semmi harc."

"Hé." Aaron hangja, mindig olyan kimért, még a halk reszelős hangja ellenére is. "Itt is vagyunk, Serenity. Csak egy kis időre van szükséged, hogy berendezkedj. Igazad volt. Ez még mindig az otthonod. Tartsd magad ehhez."

Tényleg? Hogy lehetne ez a hely az enyém, amikor a gazemberek a családom vérével festették be?