Eva Chase - Dragon’s Fate - 13. fejezet

 


13. fejezet

Ren

West néhány rokona már munkához látott a konyhában, ami jó dolog volt. Egyikünk sem evett semmi ebédhez hasonlót, csak néhány rágcsálnivalót, amit a repülőn elrejtettek. Sokkal földhözragadtabbnak éreztem magam, mint amikor először beléptem a házba, besétáltam az étkezőbe, találtam egy tálra való töltött zsemlét, és felkaptam egyet, hogy elrágcsáljam magam, miközben tovább vándoroltam.

Az emlékeim nem halványultak el teljesen. Időnként megrándult a tekintetem egy ajtónyílásra, ahonnan egy gazember távozott, egy helyre, ahol egy gyötrelmes kiáltást hallottam. De az elmém nem pörgött el a múltba, mint korábban. A lábam mögött lévő szilárd padlóra és a társaim és köztem lévő kötelékek mámorító melegére koncentráltam. Úgy tűnt, hogy ez még szilárdabbá vált a Marcóval és Áronnal töltött idő alatt.

Az erő ebben a testben és ezeknek a kötelékeknek az ereje tartott itt a jelenben. Annyi mindent kellett még itt tennem. Lehet, hogy a vámpírok elleni győzelem nem kárpótolna a múltban történtekért, de remélhettem, hogy a győzelem egy sokkal szebb jövő felé küld minket.

A keleti szárny szobái mind ismerősek voltak. Ezekben töltöttem a legtöbb időt, amikor itt éltünk - amikor nem kint kóboroltam. Amikor beléptem a ház nyugati oldalába, egy szúrás futott végig a hátamon.

Anya néhányszor erre vitt, hogy megmutasson valamit, amin dolgozott. De többnyire távol maradtunk tőle. Ez volt az ő területe, mint uralkodó sárkányváltó.

Lenyeltem a szendvics maradékát, és tovább léptem a folyosón. Most én voltam az uralkodó sárkányváltó.

Nem számítottam arra, hogy lépések kopogását hallom, amelyek felém tartanak. Kylie sietett be egy kanyarban, és az arca felragyogott, amikor meglátott. "Ren!" Kissé bűntudatos arckifejezéssel csavarta maga előtt a kezét. "Tudom, hogy egyedül fedezed fel ezt a helyet, de nem tudtam nem kíváncsi lenni... Találtam egy olyan ajtót, mint amilyet leírtál, a látomásodból. Akarod, mondjuk, egyedül megtalálni, vagy nem baj, ha megmutatom neked?"

Bízzál Kylie-ban, hogy már az egész helyet felderítette.

"Rendben van" - mondtam vigyorogva. "Mutasd az utat."

Bármit is találok itt, nem tudtam, hogy egyedül kell-e szembenéznem vele. Inkább a társaimat szeretném magam mellett tudni. Ahogy Kylie intett nekem a folyosón, ahonnan előbukkant, a bennem lévő kötelék meleg lüktetésére koncentráltam. Tudtam, hogy nagyjából hol vannak az alfáim. És a kapcsolatunk érzetét tesztelve rájöttem, hogy mindegyiket meg tudom rángatni. Gyere ide.

Ez praktikus volt. Ezt a trükköt nem szabad elfelejtenem. Nate azt mondta nekem, hogy előbb-utóbb képes leszek megérezni, ha neki vagy a többieknek fájdalmai vannak, akár nagy távolságon keresztül is. Az, hogy képes voltam egy lökést adni nekik az irányomba, bizonyára része volt ennek a megnövekedett tudatosságnak.

A folyosó, amelyet Kylie felfedezett, a ház hátsó sarkába vezetett. Megállt az ajtó előtt. És ez volt Az Ajtó. Mindegyik ugyanolyan mohazöld volt, de ennek a gödröcskékkel teli köre volt, közvetlenül a látóhatárom fölött. És se gomb, se kilincs. De ahogy a látomásomban, úgy most is tudtam, ránézésre, hogy könnyedén ki tudom nyitni.

Erősebb léptek hallatszottak a folyosón. Mind a négy társam feltűnt. Biztosan utolérték egymást az úton.

"Ez lenne az?" Kérdezte Áron, miközben az ajtót vizsgálgatta, amikor csatlakoztak hozzám.

Bólintottam. "Még nem próbáltam kinyitni."

"Nos, mire vársz, Sparks?" Mondta West. A hangja inkább incselkedő volt, mint durva. "Ezért jöttünk el idáig."

Nate közelebb húzódott, mintha fel akarná ajánlani a segítségét, de a csontjaimig éreztem, hogy ez a feladat csak az enyém. Kifújtam a levegőt, és az ajtóhoz léptem. A kezem felemelkedett, mintha megidéztek volna, hogy a gödrös kör két oldalán pihenjen.

A karomon végigfutott az energia borzongása. Égő érzés kúszott fel a torkomon, mintha emberi alakomban sárkánytüzet gyújtanék. Megálltam, majd egyenletes sugárban kifújtam a kör ellenében.

Nem tört ki tűz az ajkaimból, csak a levegő áramlása. De az ajtó megrándult és kilendült, el a kezemtől.

A túloldalon egyenes, keskeny lépcső vezetett le egy alagsori helyiségbe. Lágy ragyogás kúszott be az alatta lévő térbe, miközben néztem. Nem is tudtam, hogy ennek a háznak egyáltalán van pincéje. Egy másodpercig bámultam a lépcsőt, a bőrömön bizsergett a várakozás.

" Megoldod, hercegnő" - mondta Marco.

Meg is tettem. Előreléptem, lefelé egyik lépcsőfokon, majd a másikon, az ujjaim végigsimítottak a sima falon. A bizsergő érzés még mélyebben átjárt, és egy nagyon is egyértelmű benyomással.

Bármi is várt rám odalent, az csak nekem szólt.

"Nem hiszem, hogy velem jöhettek" - mondtam a mögöttem álló srácoknak és Kylie-nak.

"Nem" - értett egyet Marco. "Akkor sem tudnánk, ha megpróbálnánk. Az a hely egyáltalán nem akar minket."

"Még sosem éreztem ilyesmit" - mormolta Áron, leginkább magának, féltő kíváncsisággal.

"Akkor csak kiálts, ha szükséged van ránk" - mondta Kylie.

Tovább sétáltam, lefelé a szobába. Az ajtó kattant mögöttem. A légnyomás megsűrűsödött, mintha át akart volna ölelni. A lábam a csempézett padlót érte a mélyben, és friss lélegzetű, hűvös, púderes illat száguldott a tüdőmbe.

Itt voltam.

És pontosan hol is voltam itt? Lassan forgolódtam, az egész helyiséget szemügyre véve.

A teret polcok szegélyezték, és mindegyikben egy-egy sor csillogó tábla volt. Közelebb léptem. Kristálylapok voltak, olyanok, mint amilyet anya hagyott nekem az elhagyott metróalagútban, amely Sunridge-be vezetett bennünket - és az új, tüzes erőmhöz, hogy eljussak az igazsághoz.

A szoba tele volt velük, mindegyikre egy vagy több szimbólumot véstek, amelyek közül sok semmit sem jelentett számomra. A szoba egyetlen más tárgya egy magas, íves háttámlájú karosszék és egy kis rózsafa kisasztal volt.

A hely olyan volt, mint egy könyvtár, ha könyvek helyett kristályokat lehetne olvasni. De akkor anyának sikerült üzenetet hagynia nekem abban az első kristályban. Az igazságkereső lángok és egy látomás anyám meggyilkolásáról egy nagyobb kristályban volt benne. Ki tudta, mit rejthet ezek közül bármelyik?

Fogalmam sem volt, hol kezdjem, ezért találomra felkaptam egyet. Energiarezgés futott végig a tenyeremen. A metszet ezen a kristályon valami olyasmit ábrázolt, ami homályosan úgy nézett ki, mint egy medve, amelyik egy ló és egy menyét között áll a hátsó lábán. Érdekes.

Belesüppedtem a székbe. Az ösztön azt súgta, hogy nyomjam a mellkasomhoz a kristálytáblát. A sima felületéről furcsa melegség áradt a bőrömbe. Aztán egy tiszta, egyenletes hang kezdett beszélni a fejemben.

"Sárkányváltó Matilde, 1876. május 2. Feljegyzem ezt a történetet, amely a szétszórt rokonság között megoldott konfliktusról szól."

Ahogy a régen elhunyt sárkányváltó szavai az elmémbe gördültek, egy látomás formálódott a szemem előtt, akárcsak az a pillantás, amit anyám halála után kaptam. De az volt az érzésem, hogy ez inkább szimbolikus volt, mint bármilyen szó szerinti esemény. Egy magas, karcsú, fekete hajú nő állt egy testes férfival mellette, egy udvaron, amelyet homályosan felismertem a szétszórt birtokról. A páros két oldalán több állati alakváltó ólálkodott.

"Öt éve az alfáim és én egyre növekvő ellenségeskedést tapasztalunk a szétszórt rokonság húsevő és növényevő tagjai között. Mindkét oldalról elhangzottak vádak. Néhány összecsapás sok sebesültet és négy halottat követelt. Az elsődleges vitapontnak az tűnt, hogy..."

Elhúztam a kristályt a mellkasomról, és az oldalsó asztalra tettem, megszakítva a látomást és a hangot. Néhány lassú lélegzetvétellel visszazökkentem a jelenbe. A tekintetem ismét végigsiklott a polcokon.

Ezek tehát történetek voltak? Feljegyzések, amelyeket az előttem élt sárkányváltók tettek a kristályokba - jelentések, amelyekről azt remélték, hogy a későbbi sárkányváltók hasznosnak találják majd?

Nem láttam semmilyen konfliktust a különböző rokonok között, amíg ott voltam, és Nate sem említett semmit. Ezt a feljegyzést talán érdemes lenne később meghallgatni, de most nem erre volt szükségem.

Felálltam, visszacsúsztattam a kristályt a polcra, és a többit fontolgattam. Több száz volt ebben a szobában. Melyik adna valamit, amit felhasználhatnék a vámpírok ellen?

Ezt csak próbálgatással és tévedéssel tudtam volna kideríteni.

A táblák halkan csilingeltek, ahogy a fejmagasságban lévő polcon lapozgattam néhányat, és a rájuk vésett képeket bámultam. Azok egyértelműen sejtetni engedtek valamit a tartalmukról. Hogyan rajzolnál egy vámpírt? Egy pálcikaembert, akinek kis háromszögek állnak ki a szájából?

Nem voltam művész. Istenem, vajon az elmúlt hetekben átélt megpróbáltatásokat rögzíteném-e az egyik ilyen kristályra, ha ennek a sok bajnak vége lenne?

Félrelöktem ezt a gondolatot, és lehajoltam, hogy átnézzem a következő polcot. A kezem megdermedt egy tábla fölött, amelyen balra néhány vázlatos, emberszerű alak, jobbra pedig egy farkas, egy oroszlán és egy sas volt látható. Az első alakok talán vámpírok lehettek?

Egy próbát megér. Felvettem, és ismét kényelmesen elhelyezkedtem a fotelben.

A hang, ami a fejembe ömlött, amikor a táblát szorosan a kezembe vettem, rekedtebb, hirtelenebb volt. "Sárkányváltó Geraldine, 1937. november 14. Az alakváltó-ember interakciók jelenlegi helyzetének krónikása vagyok. Kislánykorom óta figyelem, hogy ez a probléma egyre rosszabbodik. Az emberek folyamatosan szaporodnak, és egyre többen özönlenek az óceán túloldaláról. A városaik terjeszkednek. Új gyökereket eresztenek, ahol csak akarnak. Néha túlságosan is közel a mi alakváltó területeinkhez, mint az igazán kényelmes."

A kép, amely a szemem elé úszott, egy csapat alakváltót mutatott, amint a falujuktól a hegyoldalban felfelé épülő házakat figyelték. A kép átváltott egy olyan jelenetbe, amelyben ugyanazok az alakváltók a házaikból származó dobozokkal megrakodtak egy autót, majd elhajtottak egy kanyargós úton, egyre mélyebbre a vadonba.

"Évszázadokon át megőriztük a birtokaink körüli földeket, de azok, akik máshol akarnak élni, egyre inkább korlátozottnak találják a lehetőségeiket az emberi közösségek száma és eloszlása miatt. Most részletesen bemutatok néhány stratégiát, amit arra használtunk, hogy korlátozzuk a kitettséget a..."

Levettem a táblát, és gyorsan megráztam a fejem, hogy kitisztuljon. Az információk, amiket az ősöm ott mesélt, olyan dolgok voltak, amikre mindenképpen vissza akartam térni - de nem most, amikor a vámpírok sokkal több gondot okoztak nekünk, mint bármelyik ember.

Néhány polc üresen állt, gondolom, hogy helyet csináljanak a jövőbeni hozzájárulásoknak. Az emberfoglalkoztató táblát az egyiken hagytam, hogy könnyen megtaláljam újra, amikor lesz időm igazán odafigyelni.

Egy pillantás az egyik zárt szekrénybe egy halom üres kristályt fedezett fel, amelyek bizonyára az én vagy a későbbi sárkányváltók használatára készültek. Remélhetőleg volt itt valahol egy használati utasítás. Visszatértem a többi feljegyzés átlapozásához.

A következő sorban egy metszet a felismerés fájdalmával ragadta meg a szememet. Elővettem azt a táblát.

Közelebbről megvizsgálva, a kép nem teljesen ugyanaz volt, mint amire emlékeztem. Sárkányokat és humanoid alakokat ábrázolt, amelyek egy kicsit túl magasak és karcsúak voltak ahhoz, hogy valóban emberek legyenek. A tündék. Láttam ilyen véseteket a hegyi barlangok talapzatán, ahol megtaláltam az igazságkereső lángokat, amelyeket a tündék és az alakváltó mágia együtt hozott létre.

A táblán lévő képen is együtt álltak a sárkányok és a tündék. Az egyik tünde alak keze a mellette lévő sárkány vállán pihent. Két másik pedig egymás felé hajtott fejjel állt, közöttük egy lánghoz hasonló alak állt.

Nem úgy tűnt, mintha ez itt bármit is mondana a vámpírokról, de akkor talán a másik domináns paranormális közösséggel való kapcsolatunk adhatna némi felvilágosítást. És nem tagadhattam, kíváncsi voltam, hogy mi és azok a foszforeszkáló, csillogó lények hogyan jöttünk ki valaha is egymással.

Újra elfoglaltam a helyem a széken, és a mellkasomhoz szorítottam a táblagépet.

"Sárkányváltó Charlotte, 1842. Szeretnék feljegyezni egy közös projektet, amibe tündértársainkkal kezdtem, és részletezni szövetségünk jelenlegi állapotát."

Szövetség, mi? Az nyilvánvalóan már régen szétesett.

Sikerült nem megfeszülnöm, ahogy a tábla látomása kiáradt a szemem előtt. Magas, karcsú, fénylő tündék suhantak át egy nyílt erdőn egy farkasfalka közepette. Egy smaragdzöld sárkány szárnyalt a fejük felett.

A tündék nem az alakváltók elől menekültek, vagy üldözték őket. A felvillanó mosolyokból és abból, ahogyan egymás csoportjai között kavarogtak, azt láttam, hogy... élvezik, hogy osztoznak az erdőn. Nem ilyen képet vártam volna látni.

De aztán, az egyetlen alkalom, amikor egyszerre egynél több tündét láttam, az a látomás volt, amiben egy csomóan megölték az anyámat a mágiájukkal.

"Azt hiszem, van értelme, hogy mi, alakváltók és a tündék jobban megértjük egymást, mint bármelyikünk a vámpírokkal - folytatta az egykori sárkányváltó édes hangja. "Velük ellentétben mi mindketten jobban vonzódunk az élethez, mint a halálhoz. Míg néhányan közülünk élvezik az éjszakai futást, addig minden alakváltó, akivel valaha találkoztam, élvezi a napfényben való heverészést, amit a tündék imádnak. És az én sárkánytűzömnek annyi közös vonása van a tündék mágiájával, hogy biztosítottak róla, hogy összekapcsolhatjuk a kettőt, az ő erejük megosztja az enyémet. Izgatottan várom a lehetőségeket."

A kép megpördült, hogy megmutassa a smaragdzöld sárkányt, amint tüzet lehel egy tünde nő felé - aki saját kékes színű mágiájának áramlásába burkolta azt. Elakadt a lélegzetem, ahogy néztem. Eltávolítottam magamtól a táblát, hogy összeszedjem magam.

A kék és a vörös keveredett egymással. Hogy létrehozzák az igazságkereső lángjaim liláját? Vajon ez a sárkányváltó volt az, aki megteremtette azt az erőt, amibe majdnem két évszázaddal később belebotlottam?

Ha sikerült megteremtenünk ezt az erőt a tündékkel, mi másra lehetnénk még képesek együtt?

Amint a kérdés átfutott a fejemen, a torkom összeszorult. Lehet, hogy a sárkányváltók a távoli múltban képesek voltak együtt dolgozni a tündékkel, de azóta sok minden megváltozott. Hogyan jutottunk el odáig, hogy a tündék uralkodója félrenézett, miközben a népe lemészárolta az anyámat?

Hogy a fenébe bízhatnánk meg bennük újra?

Nem tudtam, mi romlott el, de nem tudtam válaszolni egyik kérdésre sem anélkül, hogy többet tudnék. Mélyet lélegezve visszahoztam a táblát a mellkasomhoz, hogy megnézzem, mit tud még mondani nekem a régmúlt őseim.